Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... de kleur :roll:
|
06 maart 2006 22:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
witte 996 mk1 cabrio tiptronic
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 22:50 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
C2 of C4
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 23:34 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Terug naar de topic.
Ik denk dat Beltar een voorbeeld vormt van de huidige generatie Porscherijders, en Beltar, je kent me wel, Peter zijn "993 technieker".
De huidige Porsches zijn van een andere generatie dan de oude generatie waar wij mee rijden. De Boxster generatie en volgende laten we maar zeggen. Alsook de eigenaars... Voor hen geen geklunkel met verwarmingssystemen die niet goed werken, oncomfortabel, af en toe wilde reacties enz...
De eerste keer dat ik met een 996 reed was een cabrio. Eerste indruk was wauw, om dan snel "gewoon" te worden. Als ik dan in een oude 3,0 liter stap, dan komt er op mijn gezicht een glimlach.
Het zal een kwestie van smaak blijven, maar er is toch een verschil tussen de liefhebbers van de oude en de nieuwe generatie.
|
06 maart 2006 23:36 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
06 maart 2006 23:39 |
|
|
F@RGO
|
ieder karretje zal wel zijn eigen karakter hebben,
daarvoor is er voor ieder wat wils.
Elk zijn ding.
En Beltar heeft wel een punt dat de cabby van hem heel stabiel is,
dat kan ik beamen. (vrooooooooooom)
|
06 maart 2006 23:44 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Om idd ontopic te blijven, nog even mijn uitgangspunt:
Ik kijk helemaal niet neerbuigend naar de oudere elfjes, wel integendeel. Als ik de financiele mogelijkheden gehad had dan waren mijn 965 en de 993 targa nooit weggegaan.
Alleen, ik had het altijd moeilijk met jullie kritiek ivm de cabrio's. Na met die 964 gereden te hebben begrijp ik vanwaar jullie idee omtrent het weggedrag van een cabrio komt.
En zo kan ik alleen maar zeggen dat je qua weggedrag de 996 cab en zeker de 997 cab onmogelijk kan vergelijken met de luchtkoelers...
IK zou zelfs durven beweren dat de 997 cab stijver aanvoelt dan de 993 coupe.
Al bij al, als jullie mij ooit op een meeting tegenkomen , vraag gerust een ritje, 'k zal met plezier een rondje gassen
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
07 maart 2006 1:03 |
|
|
F@RGO
|
u bedoelt gaan met die banaan,
toch best de mensen eerst informeren aangaande uw soepele rijstijl
|
07 maart 2006 9:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 10:30 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
@ eric4c
Wat bedoel je nu eigenlijk
Nogmaals, 't is geen kritiek op de 964 cabrio hé, 't is alleen maar de conclusie dat het verschil tussen een 964cab en een coupe veel groter is dan het verschil tussen een 997 en 997 cabrio.
noch meer noch min
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
07 maart 2006 12:40 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Beltar schreef: Zijn vrouwtje was allerminst te spreken over haar eerste p-ervaring...
P-vergroting een optie? ...
|
07 maart 2006 12:56 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Ze had het idd wat benauwd en vond het nogal slapjes...
En on-topic blijven hé!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
07 maart 2006 12:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Die conclusie is wat ik bedoel ..... is dat echt zo
Is het verschil in rijgedrag/wegligging tussen een 964 cabrio en coupe werkelijk zo groot of vergelijk je jouw ervaring met een 964 coupe in het verleden met die in de 964 cabrio nu
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 21:59 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
/* flame on */
Stap eens in een Boxster(S) ipv zo'n platgeslagen kever met afgezaagd dak en grasmaaier moter op de verkeerde plek...
/* flame off */
|
07 maart 2006 22:01 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Gelukkig heb ik een roadster en geen cabrio.
|
07 maart 2006 22:07 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Daar heb je een punt, ik reed vroeger een weekend in een 3.2 SC en dn zelf 1 jaar met een 965...(geen 964 eigenlijk...)
Mijn standpunt ivm die 964 coupe leid ik enkel af uit vroegere reacties van forumleden ivm cabrioweggedrag in het algemeen en 964 cabrio in't bijzonder.
Ik weet ook dat jij een échte openair liefhebber bent, net als ik. Ook ik vind dat de extra sensaties van het open rijden (geluid, snelheidservaring etc) niet opwegen tegenover de voordelen van een coupe.
Ik be, het wel eens met velen dat een gesloten cab niet zo mooi oogt dan een coupe.
Open vind ik dan weer het omgekeerde.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
07 maart 2006 22:08 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Je vergelijkt dus goede herinneringen met een 964/965 coupe (die toen veel nieuwer en gevoelsmatige "moderner" was!) met een 964 cabrio nu, terwijl je bovendien inmiddels meer 911 ervaring hebt.
Ook ik ben inderdaad een echte "oben ohne" liefhebber en kan me, behalve de mooiere lijn, echt geen voordelen bedenken van een coupe. Voor circuitgebruik is de coupe wellicht net iets meer geschikt, maar voordelen bij gebruik op de openbare weg (en dat mag je best ruim nemen!)
Nadelen daarentegen .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 22:24 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Eric, je kunt merken dat jij alleen ervaring hebt met een 911 Cabrio.
Als je langere tijd een coupé zou rijden en dan weer een cabrio dan zul je nog steeds de cabrio de fijnste auto vinden.
Maar alleen omdat je het er moeilijk mee zou hebben na zoveel pro cabrio uitspraken de waarheid te verkondigen. Ik heb dat met diesels.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
07 maart 2006 22:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat ik bevooroordeeld ben.
Het is echter niet zo dat ik alleen ervaring heb met een 911 cabrio. Heb o.a. bewust voor de aanschaf proefgereden met coupe, targa en cabrio
Wat zijn de voordelen van een coupe t.o.v. een cabrio voor "sportief, dagelijks gebruik op de openbare weg"
Ben benieuwd
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 22:46 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik ga met jou niet in discussie over cabrio's, ik ben niet gek
ps, weet je wat langere tijd betekend......
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
07 maart 2006 23:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 maart 2006 9:09 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Het belangrijkste is dat een 911 coupe veel mooier is dan de cabriolet uitvoering.
Ik ben overigens wel een liefhebber van cabrio's.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
08 maart 2006 9:23 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Smaak
Een coupe mooier vinden dan een cabrio is een kwestie van smaak. En daar valt niet over te twisten. Want uiteindelijk is een cabrio toch mooier .
|
08 maart 2006 9:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Uiteraard , een auto in het algemeen en een 911 in het bijzonder koop je voornamelijk vanwege de looks.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 maart 2006 10:04 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Re: Smaak
De auto is mijn inziens niet ontworpen als cabriolet maar als coupe.
Nog even voor alle duidelijkheid, ik vind ook de cabrio's zeer mooi hoor , alleen de coupe's nog mooier.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
08 maart 2006 13:04 |
|
|