Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:37

Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vandaag was het zover... 997 versus AM V8 en corvette 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
Ik ken Beltar nog niet zo goed ( ik zit nog maar relatief kort bij het Porsche-forum maar ik heb ook gereden in de Aston Martin V8 ( wat een bloedmooie auto ) ik denk dat hij beter af is met de 997

Rene

13 maart 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
nog een paar pics:Afbeelding Afbeelding

Let ook op de deuren, die nemen een lichte zwaai omhoog om zo geen stoeprandje te nemen.

13 maart 2006 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
horn schreef:
leuk dat je je vinger voor de lens houdt... :twisted:

horn - heeeeeel erg jaloers... :evil:

Nieuw toestelletje, sorry, en mijn p-ke mocht er toch ook eens op hé?
hier nog eentjeAfbeelding

13 maart 2006 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Maar het verhaal is nog niet gedaan:
Van de aston naar een andere belager: de corvette
Daar kreeg ik een zeeeeer vuile wagen voorgeschoteld:
Afbeelding Afbeelding

Wel erbij vertellen dat ik maar deze morgen mijn afspraak gemaakt had.
Tegenover de vette stond ik bij voorbaat nogal sceptisch, het model vind ik maar zozo;
Maar de pers is lovend.
Eens achter het stuur was ik diep ontgoocheld: een overmaats stuurwiel en "tupperware" troef, al plastic wat je ziet , jammer, heeeeeeeel jammer en een schril contrast met de aston.
De zithouding was dan weer wel perfect te regelen.
En wijlen op weg...
De roffel van het smallblock is om zo te zeggen nog imposanter dan bij de V8 van de aston.
Ook hier voelt de ophanging stroef aan;
Minpunt voor mij bij deze testwagen was het feit dat het om een automaat ging.

De ook al, heel gentille dealer gaf zeer professionele uitleg en gaf afdoend antwoord op al mijn vragen. Hij haalde zelf een paar minpuntjes aan.
Toen de motoir voldoende warm was gaf ie een seintje dat ik mocht 'pied au plancher' geven...
Man man... was dat efkes schrikken...
We reden net de oprit van de snelweg op
Ik geef zoals ie (misschien niet letterlijk) bedoelde volgas... de kickdown gooit m in zijn 2e en plots overompelen al die newtonmeters de achterwielen...
Gelukkig , kan ik nogal reageren en heeft de auto een electronisch vangnet... anders waren we zeker in de decor geland...
Na een paar kwispelstaarten, zette de vette in een fenomenale krachtsontplooing march vooruit... ronduit verbluffend...
Wat de aston niet kon , deed deze vette wel: Oerendhard ervandoor gaan..; een echte rollercoaster.
Ik vond het echt jammer dat ie niet handegeschakeld was en wat de Z06 te bieden heeft daar durf ik al helemaal niet aan te denken: fantastisch!!

13 maart 2006 23:37
Profiel
Bericht 
De AM-V8 is inderdaad heel erg mooi, maar ik vind hem heel erg gedrongen en te klein. Hij is te compact waardoor de verhoudingen niet meer in evenwicht zijn en de styling verloren gaat, vergeleken met zijn grote broers DB7 en DB9. Zelfs de interieurruimte is kleiner dan mijn 993 ben ik erachter gekomen. Ik weet niet of je de voorste lichtunits goed heb bekeken en vergeleken met de DB 9, maar dan zie je dat de grootte van de lichtunit niet in verhouding is met de voorste spatschermen waardoor de wagen niet meer de juiste styling kreeg die juist zo kenmerkend is voor een Aston Martin. Hij is zelfs de helft korter dan die van de DB 9.
Toen ik voor het eerst de auto zag bij Kroymans en daarin plaats nam vond ik het eerlijk gezegd wel tegenvallen: ik had hem iets ruimer en groter voorgesteld. Mijn collega kon er zelfs met moeite in. De afwerking van het interieur vond ik wel beter dan bij een Porsche.

Ik moest wel lachen toen de verkoper mij vertelde dat dit de 'Porsche-killer' is. We hebben allemaal TopGear gezien waarin de AM V8 het moest afleggen tegen de 997. :lol: :lol:

Enfin, na een kwartiertje in de showroom ben ik maar naar hun andere pand gegaan die van Ferrari en genoten van een bloedmooie F430 coupe en Spyder.

13 maart 2006 23:42
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Bij de vette viel het aanvankelijk stugge gevoel van de ophanging bijna direct weg van het moment dat je iets sneller reed.
Voor mij zou een combinatie van de aston met de motor van de vette niet mis zijn...
Jammer voor de corvette dat zijn interieur écht niet klassevol is, hoe aangenaam ie ook rijdt, dat kan er bij mij niet mee door.

Al bij al een heel leuke dag, want ik reed ook nog eens +/- 300km met de 997.

Ik ben nu wel overtuigd een goeie keuze gemaakt te hbben met de p, maar als ik een vette tegenkom, zal ik die tegenstander met alle respect behandelen, want subjectief, vind ik hem sneller aanvoelen dan de p.

13 maart 2006 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
ECT schreef:
Ik weet niet of je de voorste lichtunits goed heb bekeken en vergeleken met de DB 9, maar dan zie je dat de grootte van de lichtunit niet in verhouding is met de voorste spatschermen waardoor de wagen niet meer de juiste styling kreeg die juist zo kenmerkend is voor een Aston Martin. Hij is zelfs de helft korter dan die van de DB 9.

DB9 Afbeelding V8 Vantage Afbeelding

13 maart 2006 23:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
ja leuk zo'n am v8, en ook een corvette v8, mooie sound vind ik ook, maar er is wat meer voor nodig dan een rechte lijn snelheid, pak een dijk met die 2 auto's, en daarna de porsche................wel minder pk's maaruhhh stuurt beter ligt beter remt beter, dussssssssssssssss
Juist porsche :mrgreen:

14 maart 2006 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Prachtig Beltar. Wat een professioneel senario. Chapeau ! Suspense en alles wat het tot een thriller maakt. Een eigen roadtest van een P 997 rijder. Je opinie is mij meer waard dan Topgear of van die onnozelaar Huub Stapel. Bravo.

14 maart 2006 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
bert964c4 schreef:
ja leuk zo'n am v8, en ook een corvette v8, mooie sound vind ik ook, maar er is wat meer voor nodig dan een rechte lijn snelheid, pak een dijk met die 2 auto's, en daarna de porsche................wel minder pk's maaruhhh stuurt beter ligt beter remt beter, dussssssssssssssss

Juist porsche, maar die 2 andere zijn wel heeeeeeeel dicht genaderd.
Voor de 998 zal p toch heel dringend naar meer pk's op zoek moeten.
Want als deze tegenstanders nog een beetje evolueren, dan rest p nog zijn gooeie naam en faam...
Voor ons merk mag en kan dat niet voldoende zijn... zuffenhausen , zet em op :!: :!:

14 maart 2006 0:07
Profiel
vianen
Bericht 
Hey Beltar,

Ben het echt helemaal met je eens hoor, het word eens de hoogste tijd dat ze dat daar ook gaan snappen, anders zie ik het somber in, en dan heb jij alleen nog maar in een am en een corvette gereden, wat dacht je van die mannetjes in Maranello??

Bert

14 maart 2006 0:37
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Hallo Beltar,

leuke topic. Tof geschreven en gemaakt. :D

Even bij René Michiels geweest in Blaasveld? :wink:

Groeten,

R

14 maart 2006 0:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Beltar schreef:
bert964c4 schreef:

Juist porsche, maar die 2 andere zijn wel heeeeeeeel dicht genaderd.
Voor de 998 zal p toch heel dringend naar meer pk's op zoek moeten.
Want als deze tegenstanders nog een beetje evolueren, dan rest p nog zijn gooeie naam en faam...
Voor ons merk mag en kan dat niet voldoende zijn... zuffenhausen , zet em op :!: :!:

Ben ik het toch helemaal niet mee eens !
PKs alleen zegt helemaal niks, Porsche is zoveel meer dan dat. Als je 2 weken terug Top Gear hebt gezien begrijp je precies wat ik bedoel !

14 maart 2006 2:34
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
bert964c4 schreef:
Hey Beltar,

Ben het echt helemaal met je eens hoor, het word eens de hoogste tijd dat ze dat daar ook gaan snappen, anders zie ik het somber in, en dan heb jij alleen nog maar in een am en een corvette gereden, wat dacht je van die mannetjes in Maranello??

Bert

Maranello vind ik qua prijs niet vergelijkbaar, buiten categorie;
We blijven met de voetjes op de grond.

14 maart 2006 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
924carreragt schreef:

Even bij René Michiels geweest in Blaasveld? :wink:

Groeten,

R

Yep, 't was de zoon.'k had hem gesproken op het autosalon.
Vriendelijke mens.

14 maart 2006 8:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
sony DSC T1 ?

Leuk verslag, euh, ik probeerde u te bellen dit weekend......
dus dat kaartje zal voor volgende keer zijn,
tot bels ,grtttttnnn

Laatst bijgewerkt door F@RGO op 14 maart 2006 9:49, in totaal 1 keer bewerkt.

14 maart 2006 9:48
Profiel
Westervoort
Bericht 
bert964c4 schreef:
ja leuk zo'n am v8, en ook een corvette v8, mooie sound vind ik ook, maar er is wat meer voor nodig dan een rechte lijn snelheid, pak een dijk met die 2 auto's, en daarna de porsche................wel minder pk's maaruhhh stuurt beter

Gerco schreef:
Pk's alleen zegt helemaal niks, Porsche is zoveel meer dan dat. Als je 2 weken terug Top Gear hebt gezien begrijp je precies wat ik bedoel !

Goedkoper interieur zal ik niet bestrijden...maar ik ben bang dat jullie de Corvette behoorlijk onderschatten vwb wegligging... 8)

14 maart 2006 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
De vette is idd niet te onderschatten: alles wat met het échte rijden te maken heeft is top!
Wegligging, sound , acceleratie , echt fantastisch, alleen de remmen kon ik niet uittesten(zou een beetje oneerbiedig zijn tov de dealer)...

De rest (de verpakking) laat wat te wensen over.
Vb: de bumper sluit niet naadloos aan op de motorkap en zoals hierboven al gezegd is het int plastiekerig

14 maart 2006 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
Dat je de Porsche gaat vergelijken met een Aston , okay ,maar een Corvette ????? , spijt me hoor ..... wellicht is de Corvette met z,n PK.s een serieuze tegenstander , ik vind het merk niet te vergelijken ( zeker wat betreft kwaliteit !! )met ons merk .
Kijk alleen al naar de afwerking van het interieur en ..... ( hopelijk ga ik niemand op z,n tenen staan ) vind ik de Corvette ordi....

Chapeau voor je verslag van deze proefritten , ben je vroeger autojournalist geweest ???

14 maart 2006 10:06
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Beltar, leuke verslag.

Maar wat hebben we toch met A-M :?: Ook ik ben voor de aankoop even naar de showroom van zowel A-M als Ferrari gereden.

Ik weet niet hoe het komt bij mij, maar Ferrari kan me echt niet bekoren, en A-M, ik word er elke keer naartoe getrokken, maar als ik er dan ben, ik weet niet :? Niet dat ik mijn vrouw ooit bedrogen heb, maar ik voel me net een overspelige echtgenoot.

Het Porsche gevoel, zit echt diep bij mij, het zal niet makkelijk worden om mij in een andere sportwagen te krijgen, wat niet wil zeggen dat ik de andere merken niet mooi vind, en ik twijfel aan hun kwaliteit.

Ik kan gewoon in het weekend, mijn P's buiten rijden, ze poetsen, en er dan met een drankje enkele uurtjes naar zitten kijken, en dat heb ik met andere wagens niet.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 14 maart 2006 10:59, in totaal 1 keer bewerkt.

14 maart 2006 10:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
wat ppp 356 schrijft is zo waar !!!

Ik heb precies hetzelfde .

Ook ik heb in de A.. en ook de Modena gereden , ik kon vorig jaar een mooie F-Modena kopen , er in proef gereden, daarna weer naar Pon , weer in een Porsche gereden , en inderdaad dat gevoel krijg ik dus ook alleen in de Porsche , en niet in de Ferrari of Aston

Ik heb een vrij druk bedrijf , maar als ik bv s,avonds thuis ben , loop ik af en toe de garage in met een kop koffie , bekijk ik haar weer eens kritisch en denk dan , echt mooi !! en moet me dazn bedwingen om weer een flinke rit te gaan maken , just for fun !! en juist dat gevoel heb ik nooit gehad bij geen andere auto , dus.............
dat is het Porsche .....gevoel .

Rene

14 maart 2006 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
@ppp356
het gevoel wat je beschrijft is hier idem, dito... ik ben al heel mijn leven bij t zelfde vrouwke en vrees dat het tot nader order met p ook zo zal blijven...
De verleiding van de mooie aston is er, maar de kwaliteiten op ieder vlak van de p halen toch de bovenhand.

@rmboosten
ivm corvette deel ik je mening volledig wat betreft de uitstraling en afwerking
, maar ie rijdt verdomd plezant en.... supersnel.
De corvette gaf op geen enkel moment de indruk tekort te schieten ivm wegligging ed. Echt knap, zeker weten

14 maart 2006 11:41
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Nu we het toch over verleiding door andere merken hebben, ik vind die Gallardo Spider ongelofelijk knap (en neen ik heb het niet over de decorvulling :wink: )

Afbeelding

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 maart 2006 11:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik kan gewoon in het weekend, mijn P's buiten rijden, ze poetsen, en er dan met een drankje enkele uurtjes naar zitten kijken, en dat heb ik met andere wagens niet.

Ik stond vorige week na het poetsen ook nog ff te genieten, zegt m'n pa nog tegen me; 'Je kijkt al het moois er nog een keer af" :lol:

14 maart 2006 12:06
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
mooi verhaal beltar, ik heb ervan genoten :thumleft:

14 maart 2006 12:10
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende