Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:40

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Rijbewijs kwijt??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Pfff
Gizmo schreef:
:shock: Het verbaast me dat we de meeste zich hier voorbeeldiger voordoen dan dat ze zijn. We rijden allemaal porsche en hebben nog nooit te hard gereden, yeah wright.

Het enige waar wat op aan te merken is; als je eenmaal in je proeftijd zit je zeker in die 6 maanden aan de snelheid dient te houden waar dan ook.

Twijfelde erg tussen right or wrong?

19 maart 2006 22:31
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
horn schreef:
Sjonnie schreef:
Hoi JPS. In tegenstelling tot sommigen hier heb ik wel enig begrip voor jou situatie. Ik vind het triest dat sommigen je nog verder in de sjit willen duwen ipv enig nuttig advies te geven, het enige wat je gevraagd hebt.

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

"he hallo iedereen hier, ik heb vannacht dronken een 17-jarige jongen van zijn brommer gereden op de dijk. Ik ben doorgereden maar helaas heeft iemand mijn kenteken opgeschreven. Even later stond de politie voor mijn deur. De politie moet mij toch altijd al hebben. Kent iemand hier nog een advocaat die kan zorgen dat ik op een vormfout vrijkom ofzo?"

En hoe zou je dan reageren? :?: :roll:

(ja, ik weet dat mijn voorbeeld extremer is. is slechts bedoeld om een punt duidelijk te maken.)

http://www.nu.nl/news/696490/10/Dronken ... _zoon.html

Helaas realiteit :roll:

Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Sjonnie schreef:
Hoi JPS. In tegenstelling tot sommigen hier heb ik wel enig begrip voor jou situatie. Ik vind het triest dat sommigen je nog verder in de sjit willen duwen ipv enig nuttig advies te geven, het enige wat je gevraagd hebt.

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

Precies :!:
Zijn de overtredingen niet begaan dan :?: :roll:

Als je de ballen hebt om ze te begaan, dan mag je balen als je ervoor wordt gestraft ..... maar ben je een slappe zak als je :cry:

:salut:

Profiel
Moderator
PF #57
Gizmo schreef:
:shock: Het verbaast me dat we de meeste zich hier voorbeeldiger voordoen dan dat ze zijn.

Waar lees je dat in vredesnaam? Zal wel door mijn beeldscherm komen die dit topic vertekent, maar ik lees nergens dat mensen het vreemd vinden dat JPS zo hard rijdt. Niet heel handig terwijl je ontzegging hebt, dat wel.
Maar zich voorbeeldiger voordoen? Ik haal het er niet uit.

19 maart 2006 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hier wordt iemand veroordeeld die maximaal 50 te snel gereden heeft, verder geen sprake van dronkenschap, geen vlieg kwaad gedaan. En dan maar sabelen....
Inderdaad, "get a life".

19 maart 2006 22:38
Profiel WWW
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
RS-R schreef:
met alle respect, dit rijgedrag is vragen om en heeft niets met in de shit duwen te maken.
Integendeel, hoop dat JPS er mee weg komt, :wink: ben alleen realistisch.
Ben vorige week ook met 190 op de klok gemaand om rustig aan te doen,zaten ook een 10 minuten achter me, aangezien ik geen recidivist ben kwam ik er met een reprimande vanaf.
Zou ik echter in een proeftijd deze overtreding hebben begaan had ik mijn vrouw kunnen bellen en mijn rijbewijs in kunnen leveren.
Bezint eer ge begint.

Was zeker de plaatselijke Veldwachter van Nerderweert of zo!!!!!!!! :roll:
Poehé wat een geluk heb jij zeg!!!!! Echt waar????!!!!!!! Dat is 70 km/h te hard!!!!!

19 maart 2006 22:40
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Sjonnie schreef:
Hier wordt iemand veroordeeld die maximaal 50 te snel gereden heeft, verder geen sprake van dronkenschap, geen vlieg kwaad gedaan. En dan maar sabelen....
Inderdaad, "get a life".

180 - 120 < 50?

19 maart 2006 22:40
Profiel
Bericht 
Sjonnie schreef:
Inderdaad, "get a life".

Meerdere keren :!:
In zijn proeftijd :!:

19 maart 2006 22:45
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Sjonnie schreef:
Inderdaad, "get a life".

iemand die zelf toegeeft 60 km te hard gereden te hebben en gekleefd met 145 km/u. Noem dat maar geen vlieg kwaad doen. En daar gaat het niet eens om.
Leer eens lezen, er wordt nl. niet gesabeld en zeker niet veroordeeld.

Zoals ik nl. zelf al hierboven schreef:
Ik zeg ook niet dat ik JPS niet begrijp

Iedereen rijdt te hard met zijn Porsche op zijn tijd. Dat is ook geen nieuws en wat mij betreft geen enkel probleem. Maar iemand kleven met 145 km/u heb ik nog nooit gedaan en hoop ik ook nooit te doen.
Als ik ooit een veroordeling tot voorwaardelijke rijontzegging krijg, zal ik proberen daar in die twee jaar proeftijd ernstig rekening mee te houden. Want als ik nl. substantieel te hard rij in die twee jaar heb ik de kans dat ik mijn rijbewijs kwijtraak en dat wil ik liever niet.
Mocht ik in die twee jaar proeftijd 60 (!) km te hard rijden en vervolgens na mijn aanhouding ga ik hier roepen dat ik 'mijn rijbewijs zakelijk en privé niet wil/kan missen' mogen jullie allemaal heel hard 'dat had je dan eerder moeten bedenken' roepen. En dan geef ik jullie gelijk en voel ik me niet veroordeeld cq. neergesabeld.

Laatst bijgewerkt door horn op 19 maart 2006 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Sjonnie schreef:
Inderdaad, "get a life".

Incidenteel en zonder verdere overtredingen ..... of was het nou i.c.m. én tijdens zijn proeftijd én reed hij inderdaad >50km/u te hard, maar waren ze zo vriendelijk om minder op te schrijven :?: :bang:

Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Gizmo schreef:
:shock: Het verbaast me dat we de meeste zich hier voorbeeldiger voordoen dan dat ze zijn. We rijden allemaal porsche en hebben nog nooit te hard gereden, yeah wright.

Dat is natuurljik niet zo, maar je krijg niet voor niets 2 jaar voorwaardelijk toch? Dinsdag nog geflitst toen ik met 56 km/h uit de tunnel van het Centraal Station in Den Haag kwam. jippie, maar helaas. Das toch wel ff iets anders dan meerdere malen 30-50 km per uur te hard rijden!!!! Wordt mijn tweede boete met mijn Porsche in 5 jaar! (alhoewel ik denk dat ik vandaag in Duitsland ook geflitst ben!). Natuurlijk wens je niemand toe dat zijn of haar rijbewijs wordt gevorderd, maar ik blijf het toch niet heel erg snugger vinden!!!!
En dan nog met 180 km/h en die doorgetrokken streep !!!!!! Tsja, die staan er niet voor niets. Je zult maar van de andere kant er frontaal opklappen :shock:

Enfin, hopelijk is de rechter in een goede bui, zoals die veldwachter bij RS-R.

19 maart 2006 22:47
Profiel
Bericht 
KLPD.
Goeie kerel wel, zag bij checken kenteken dat ik de auto net had, had weddenschap met collega hoe hard ik zou gaan. :lol:
Had gelukkig alle papieren bij me anders had ik daarvoor wel een bekeuring gehad, dubbel geluk dus, was trouwens om 23.30 uur, lege snelweg.

19 maart 2006 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik zit ook nog in mijn proeftijd dus kan me heel goed voorstellen hoe het is, en dat mensen dan zeggen "je had het kunnen weten" is makkelijker gezegd dan gedaan want iedereen rijd wel eens te hard en dan gepakt worden of niet noem ik een kwestie van pech hebben of niet.
RSR die met 70 te hard mag gaan maar als je 2 keer binnen 6 maand 32 te hard rijd sta je voor de rechter en krijg je 2 jaar voorwaardelijk, wat klopt daar niet aan ? Verder duurde het 1.5 jaar voordat mijn zaak voor de rechter kwam en dat is al 1.5 jaar geleden dus ik zit al ruim 3 jaar in mijn "proeftijd"

Ik let dus ook HEEL erg op mijn snelheid maar dan nog kunnen ze je soms toch nog pakken zoals ik ondervond

Uit dat topic kwam ook het volgende advies:

Devils son schreef:
Als ik jou was zou ik contact opnemen met Clemens Meerts. Een jurist die al meerdere successen heeft geboekt in de strijd tegen de inquisitie van Spee cs. Ook Anker en Anker is goed in deze zaken, maar lijkt mij minder kostenefficiënt.

www.meerts.nl

20 maart 2006 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:
dat had je dan eerder moeten bedenken' .

Standaard standpunt OVJ als je een reden opgeeft waarom die overtreding.. :? [hoop aspirantofficieren hier trouwens :lol: ]

20 maart 2006 0:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
horn schreef:
dat had je dan eerder moeten bedenken' .

Standaard standpunt OVJ als je een reden opgeeft waarom die overtreding.. :? [hoop aspirantofficieren hier trouwens :lol: ]

quote uit verband? :? :roll:

Mocht ik in die twee jaar proeftijd 60 (!) km te hard rijden en vervolgens na mijn aanhouding ga ik hier roepen dat ik 'mijn rijbewijs zakelijk en privé niet wil/kan missen' mogen jullie allemaal heel hard 'dat had je dan eerder moeten bedenken' roepen.

20 maart 2006 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:
Mocht ik in die twee jaar proeftijd 60 (!) km te hard rijden en vervolgens na mijn aanhouding ga ik hier roepen dat ik 'mijn rijbewijs zakelijk en privé niet wil/kan missen' mogen jullie allemaal heel hard 'dat had je dan eerder moeten bedenken' roepen.

Komkom...tot dat niveau verlagen we ons niet hoor 8)

20 maart 2006 0:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
Komkom...tot dat niveau verlagen we ons niet hoor 8)

Oh nee, natuurlijk niet. Sorry, even vergeten waar ik was. :lol: :lol: :lol:

20 maart 2006 0:32
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Tja, ondanks dat het inderdaad lijkt als een "eigen schuld, dikke bult" opmerking, is bovenstaand weggedrag nu niet iets waardoor je "onschuld" kunt vol blijven houden...
Niemand van ons was erbij, niemand van ons kan dus oordelen hoe (on)gevaarlijk het weggedrag van JPS is/was.

Echter, als je de feit op deze manier op een rijtje zet (doorgetrokken streep, bumperen met 145km/uur, 180 waar je 120 mag), dan is de conclusie "if you can't do the time, don't do the crime" een logische. Als je zulke reacties niet wilt hebben, moet je op een "anti-flits-forum" gaan posten ;)

20 maart 2006 9:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
RS-R schreef:
KLPD.
Goeie kerel wel, zag bij checken kenteken dat ik de auto net had, had weddenschap met collega hoe hard ik zou gaan. :lol:
Had gelukkig alle papieren bij me anders had ik daarvoor wel een bekeuring gehad, dubbel geluk dus, was trouwens om 23.30 uur, lege snelweg.

Ik heb een paar jaar geleden juist geluk gehad dat ik geen papieren bij me had.
Ik kwam met 180 de snelweg opzetten rond het middag uur.
Meteen naar hogere snelheid en constant links gereden.
Bij de eerst volgende afslag weer eraf en tot het laatst boven de 200 gereden. Daarna de bocht met maximale snelheid door.
Toen ik bovenaan de afrit moest stoppen voor een T-spitsing zag ik een andere auto vlak achter mij tot stilstand komen. Een Impreza met twee klpd-ers.
Na het filmpje te hebben bekeken en uitgelegd was dat dit net als bij hun mijn werk was wilde hij me wel een boete geven.

Fl 50.- omdat ik mijn rijbewijs niet bij me had :ba:

20 maart 2006 9:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
Renntech schreef:
Ik kwam met 180 de snelweg opzetten rond het middag uur.
Meteen naar hogere snelheid

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :scratch:

Mauk

20 maart 2006 10:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
@ renntech
Ook ik had ongeveer zo een ervaring.
Enkele jaren terug (met mijn 993 targa) , ergens in februarri, eerste zon...
Ik rijd de snelweg af en moet aan de afrit stoppen. Ik draai een 4-vaksweg op (beperking 90km/u) , maar krijg plots de kriebels om het dak voor de eerste keer na de winter open te schuiven en te genieten van het in de toeren trekken van de flat 6.
2km verder, aan de verkeerslichten voel ik een priemende blik van een chauffeur naast mij.... met een niets aan de verbeelding overlatende handbeweging verzoekt ie me "vriendelijk" aan de kant van de weg te gaan staan...

Na een zeeeeeeeeeeeeer grondige inspectie van de auto en papieren (hij wilde mij tevergeefs zelf laten zeggen hoe snel ik reed..., maar dat deed ik niet, want dat is voor hen voldoende om te verbaliseren.) gaf ik alleen toe dat ik niet op de teller gelet had en zeker wel een beetje te snel zou gereden hebben...

Na een kwartier namen de heren afscheid met de woorden: koop in't vervolg een klein dieseltje, dan zul je dat probleem niet zo snel tegenkomen...

En wij weg oef oef :D

20 maart 2006 10:08
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Beltar schreef:
Na een kwartier namen de heren afscheid met de woorden: koop in't vervolg een klein dieseltje, dan zul je dat probleem niet zo snel tegenkomen...

Of een Cayenne S :idea: ............... of nee, dat schijnt niet te werken :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 maart 2006 10:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Leuk topic dit.

Voor sommigen blijft de waarheid hard... ;)

20 maart 2006 10:56
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Vorig Jaar (feb 2005) beboet voor 146 waar je honderd mog, was een overzichtelijke snelweg (a4) Ri. Delft.

Tuurlijk ik wist het, maar toch balen.............en toch denk je er bij na, ik moet oppassen.

Ben wel van mening dat als je meerdere malen straf gepakt wordt, je rijstijl dus altijd zo is, proeftijd is er niet voor niks.

Uiteraard rijden we allemaal hard, en ik ook, ook wel is veel te hard.

Maar altijd...................................nee.

Gelukkig zijn er voor mensen ala JPS advocaten, en is er recht, laat een rechter dan hier over beslissen, deze mensen hebben er voor geleerd, wij niet (op die paar juristen hier na dan).

En eigenlijk plakken we hier niks meer als onze mening, uitgesproken recht is ff wat anders.

JPS laat ik je adviseren, neem een advocaat in handen en vraag dan middels de rechtbank wrom het volgens jouw anders moet.

Hou ons op de hoogte.

20 maart 2006 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
John4S schreef:
, en is er recht, laat een rechter dan hier over beslissen, deze mensen hebben er voor geleerd,

Pfff,hoor t al John..nooit voor de rechter gestaan :shock: :roll:

Uitslag van dit geval staat mi al vast :?

20 maart 2006 12:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende