Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
 Re: Pfff
Twijfelde erg tussen right or wrong?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
19 maart 2006 22:31 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
|
 |
horn
PF #57
|
Waar lees je dat in vredesnaam? Zal wel door mijn beeldscherm komen die dit topic vertekent, maar ik lees nergens dat mensen het vreemd vinden dat JPS zo hard rijdt. Niet heel handig terwijl je ontzegging hebt, dat wel.
Maar zich voorbeeldiger voordoen? Ik haal het er niet uit.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2006 22:32 |
|
 |
Sjonnie
|
Hier wordt iemand veroordeeld die maximaal 50 te snel gereden heeft, verder geen sprake van dronkenschap, geen vlieg kwaad gedaan. En dan maar sabelen....
Inderdaad, "get a life".
|
19 maart 2006 22:38 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
 |  |  |  | RS-R schreef: met alle respect, dit rijgedrag is vragen om en heeft niets met in de shit duwen te maken. Integendeel, hoop dat JPS er mee weg komt,  ben alleen realistisch. Ben vorige week ook met 190 op de klok gemaand om rustig aan te doen,zaten ook een 10 minuten achter me, aangezien ik geen recidivist ben kwam ik er met een reprimande vanaf. Zou ik echter in een proeftijd deze overtreding hebben begaan had ik mijn vrouw kunnen bellen en mijn rijbewijs in kunnen leveren. Bezint eer ge begint. |  |  |  |  |
Was zeker de plaatselijke Veldwachter van Nerderweert of zo!!!!!!!!
Poehé wat een geluk heb jij zeg!!!!! Echt waar????!!!!!!! Dat is 70 km/h te hard!!!!!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
19 maart 2006 22:40 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
19 maart 2006 22:40 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Meerdere keren
In zijn proeftijd 
|
19 maart 2006 22:45 |
|
 |
horn
PF #57
|
iemand die zelf toegeeft 60 km te hard gereden te hebben en gekleefd met 145 km/u. Noem dat maar geen vlieg kwaad doen. En daar gaat het niet eens om. Leer eens lezen, er wordt nl. niet gesabeld en zeker niet veroordeeld.
Iedereen rijdt te hard met zijn Porsche op zijn tijd. Dat is ook geen nieuws en wat mij betreft geen enkel probleem. Maar iemand kleven met 145 km/u heb ik nog nooit gedaan en hoop ik ook nooit te doen.
Als ik ooit een veroordeling tot voorwaardelijke rijontzegging krijg, zal ik proberen daar in die twee jaar proeftijd ernstig rekening mee te houden. Want als ik nl. substantieel te hard rij in die twee jaar heb ik de kans dat ik mijn rijbewijs kwijtraak en dat wil ik liever niet.
Mocht ik in die twee jaar proeftijd 60 (!) km te hard rijden en vervolgens na mijn aanhouding ga ik hier roepen dat ik 'mijn rijbewijs zakelijk en privé niet wil/kan missen' mogen jullie allemaal heel hard ' dat had je dan eerder moeten bedenken' roepen. En dan geef ik jullie gelijk en voel ik me niet veroordeeld cq. neergesabeld.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 19 maart 2006 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Incidenteel en zonder verdere overtredingen ..... of was het nou i.c.m. én tijdens zijn proeftijd én reed hij inderdaad >50km/u te hard, maar waren ze zo vriendelijk om minder op te schrijven 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Dat is natuurljik niet zo, maar je krijg niet voor niets 2 jaar voorwaardelijk toch? Dinsdag nog geflitst toen ik met 56 km/h uit de tunnel van het Centraal Station in Den Haag kwam. jippie, maar helaas. Das toch wel ff iets anders dan meerdere malen 30-50 km per uur te hard rijden!!!! Wordt mijn tweede boete met mijn Porsche in 5 jaar! (alhoewel ik denk dat ik vandaag in Duitsland ook geflitst ben!). Natuurlijk wens je niemand toe dat zijn of haar rijbewijs wordt gevorderd, maar ik blijf het toch niet heel erg snugger vinden!!!!
En dan nog met 180 km/h en die doorgetrokken streep !!!!!! Tsja, die staan er niet voor niets. Je zult maar van de andere kant er frontaal opklappen
Enfin, hopelijk is de rechter in een goede bui, zoals die veldwachter bij RS-R.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
19 maart 2006 22:47 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
KLPD.
Goeie kerel wel, zag bij checken kenteken dat ik de auto net had, had weddenschap met collega hoe hard ik zou gaan.
Had gelukkig alle papieren bij me anders had ik daarvoor wel een bekeuring gehad, dubbel geluk dus, was trouwens om 23.30 uur, lege snelweg.
|
19 maart 2006 22:52 |
|
 |
Gerco
|
Ik zit ook nog in mijn proeftijd dus kan me heel goed voorstellen hoe het is, en dat mensen dan zeggen "je had het kunnen weten" is makkelijker gezegd dan gedaan want iedereen rijd wel eens te hard en dan gepakt worden of niet noem ik een kwestie van pech hebben of niet.
RSR die met 70 te hard mag gaan maar als je 2 keer binnen 6 maand 32 te hard rijd sta je voor de rechter en krijg je 2 jaar voorwaardelijk, wat klopt daar niet aan ? Verder duurde het 1.5 jaar voordat mijn zaak voor de rechter kwam en dat is al 1.5 jaar geleden dus ik zit al ruim 3 jaar in mijn "proeftijd"
Ik let dus ook HEEL erg op mijn snelheid maar dan nog kunnen ze je soms toch nog pakken zoals ik ondervond
Uit dat topic kwam ook het volgende advies:
_________________________________________ turbo rulezz
|
20 maart 2006 0:11 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Standaard standpunt OVJ als je een reden opgeeft waarom die overtreding..  [hoop aspirantofficieren hier trouwens  ]
_________________________________________ t beste maar weer...
|
20 maart 2006 0:15 |
|
 |
horn
PF #57
|
quote uit verband?
Mocht ik in die twee jaar proeftijd 60 (!) km te hard rijden en vervolgens na mijn aanhouding ga ik hier roepen dat ik 'mijn rijbewijs zakelijk en privé niet wil/kan missen' mogen jullie allemaal heel hard 'dat had je dan eerder moeten bedenken' roepen.
|
20 maart 2006 0:25 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Komkom...tot dat niveau verlagen we ons niet hoor 
|
20 maart 2006 0:30 |
|
 |
horn
PF #57
|
|
20 maart 2006 0:32 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Tja, ondanks dat het inderdaad lijkt als een "eigen schuld, dikke bult" opmerking, is bovenstaand weggedrag nu niet iets waardoor je "onschuld" kunt vol blijven houden...
Niemand van ons was erbij, niemand van ons kan dus oordelen hoe (on)gevaarlijk het weggedrag van JPS is/was.
Echter, als je de feit op deze manier op een rijtje zet (doorgetrokken streep, bumperen met 145km/uur, 180 waar je 120 mag), dan is de conclusie "if you can't do the time, don't do the crime" een logische. Als je zulke reacties niet wilt hebben, moet je op een "anti-flits-forum" gaan posten 
|
20 maart 2006 9:30 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik heb een paar jaar geleden juist geluk gehad dat ik geen papieren bij me had.
Ik kwam met 180 de snelweg opzetten rond het middag uur.
Meteen naar hogere snelheid en constant links gereden.
Bij de eerst volgende afslag weer eraf en tot het laatst boven de 200 gereden. Daarna de bocht met maximale snelheid door.
Toen ik bovenaan de afrit moest stoppen voor een T-spitsing zag ik een andere auto vlak achter mij tot stilstand komen. Een Impreza met twee klpd-ers.
Na het filmpje te hebben bekeken en uitgelegd was dat dit net als bij hun mijn werk was wilde hij me wel een boete geven.
Fl 50.- omdat ik mijn rijbewijs niet bij me had 
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
20 maart 2006 9:56 |
|
 |
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
|
20 maart 2006 10:00 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
@ renntech
Ook ik had ongeveer zo een ervaring.
Enkele jaren terug (met mijn 993 targa) , ergens in februarri, eerste zon...
Ik rijd de snelweg af en moet aan de afrit stoppen. Ik draai een 4-vaksweg op (beperking 90km/u) , maar krijg plots de kriebels om het dak voor de eerste keer na de winter open te schuiven en te genieten van het in de toeren trekken van de flat 6.
2km verder, aan de verkeerslichten voel ik een priemende blik van een chauffeur naast mij.... met een niets aan de verbeelding overlatende handbeweging verzoekt ie me "vriendelijk" aan de kant van de weg te gaan staan...
Na een zeeeeeeeeeeeeer grondige inspectie van de auto en papieren (hij wilde mij tevergeefs zelf laten zeggen hoe snel ik reed..., maar dat deed ik niet, want dat is voor hen voldoende om te verbaliseren.) gaf ik alleen toe dat ik niet op de teller gelet had en zeker wel een beetje te snel zou gereden hebben...
Na een kwartier namen de heren afscheid met de woorden: koop in't vervolg een klein dieseltje, dan zul je dat probleem niet zo snel tegenkomen...
En wij weg oef oef 
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
20 maart 2006 10:08 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Of een Cayenne S  ............... of nee, dat schijnt niet te werken 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 maart 2006 10:15 |
|
 |
912
|
Leuk topic dit.
Voor sommigen blijft de waarheid hard... 
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
20 maart 2006 10:56 |
|
 |
John
Cayenne
|
Vorig Jaar (feb 2005) beboet voor 146 waar je honderd mog, was een overzichtelijke snelweg (a4) Ri. Delft.
Tuurlijk ik wist het, maar toch balen.............en toch denk je er bij na, ik moet oppassen.
Ben wel van mening dat als je meerdere malen straf gepakt wordt, je rijstijl dus altijd zo is, proeftijd is er niet voor niks.
Uiteraard rijden we allemaal hard, en ik ook, ook wel is veel te hard.
Maar altijd...................................nee.
Gelukkig zijn er voor mensen ala JPS advocaten, en is er recht, laat een rechter dan hier over beslissen, deze mensen hebben er voor geleerd, wij niet (op die paar juristen hier na dan).
En eigenlijk plakken we hier niks meer als onze mening, uitgesproken recht is ff wat anders.
JPS laat ik je adviseren, neem een advocaat in handen en vraag dan middels de rechtbank wrom het volgens jouw anders moet.
Hou ons op de hoogte.
|
20 maart 2006 12:39 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Pfff,hoor t al John..nooit voor de rechter gestaan
Uitslag van dit geval staat mi al vast 
|
20 maart 2006 12:56 |
|
|