Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:22

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Hoezo arrogant? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Olaf schreef:
GerbenJ schreef:
.. die enthousiast groetten en hun duim opstaken, "geweldige auto" riepen ze nog na. :D

Niks mis mee, zo'n skoda :wink:

Afbeelding

En met de motor achterin :D

26 apr 2006 8:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Huyssoon schreef:

Dit pleit er voor de club-auto's zoal;s wel eerder is geopperd, herkenbaar
te laten zijn als club- of Forum auto. Bovendien moet het Forum op zich zich steeds meer als een 'club' gaan presenteren. Wellicht een serieuze
ballotage, ipv de huidige gemakkelijke manier van aanmelden. Nieuw lid ?
Introduktie via bestaande leden, contributie heffen tbv van diverse aktiviteiten is een optie. Daarbij kan het bv mogelijk zijn binnen het bestaande forum-model, een forum-club op te richten, die selectiever is
en welke zich bezig houdt met evenementen en toerritten.

Het is maar een gedachte :roll: :roll:

Ja, goed idee, en dan een aspirant-lidmaatschap instellen, en dat je dan per jaar minimaal een x-aantal keer met een rit moet meedoen om volwaardig lid te worden. Zoiets? :twisted: :wink:

26 apr 2006 8:59
Profiel
Amsterdam
Bericht 
MS964 schreef:
Huyssoon schreef:

Dit pleit er voor de club-auto's zoal;s wel eerder is geopperd, herkenbaar
te laten zijn als club- of Forum auto. Bovendien moet het Forum op zich zich steeds meer als een 'club' gaan presenteren. Wellicht een serieuze
Introduktie via bestaande leden, contributie heffen tbv van diverse aktiviteiten is een optie. Daarbij kan het bv mogelijk zijn binnen het bestaande forum-model, een forum-club op te richten, die selectiever is
en welke zich bezig houdt met evenementen en toerritten.

Ja, goed idee, en dan een aspirant-lidmaatschap instellen, en dat je dan per jaar minimaal een x-aantal keer met een rit moet meedoen om volwaardig lid te worden. Zoiets? :twisted: :wink:

Laat het forum bestaan zoals het is, en richt een forum-tourrit- evenementenclub op, waar men wel 'geballoteerd/toegelaten'moet worden. Wie niet wil toeren, blijft weg, wordt geen lid....simpel toch.
Voor diegenen is het vrij-toegankelijke forum er toch nog steeds ?

26 apr 2006 9:12
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Wat is het voordeel aan zo'n constructie dan? (lees: ik niet snap niet ;) )

26 apr 2006 9:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Huyssoon schreef:
...waar men wel 'geballoteerd/toegelaten'moet worden...

Daar is de Porsche Club Holland toch al voor?

26 apr 2006 9:29
Profiel
Amsterdam
Bericht 
paSCal schreef:
Wat is het voordeel aan zo'n constructie dan? (lees: ik niet snap niet ;) )

Topic : arrogantie > oorzaak verharding/vervlakking. Het groeten raakt uit de gratie, dat is duidelijk. Saamhorigheid moet dus meer en meer gezocht worden binnen een groep.

Mijn punt : Wil je een hechte groep blijven, die elkaar een warm hart toedraagt, is club-gebeuren geeigend, clubs hebben een doelstelling gericht op eenheid van groepen in doen en denken.
Ergenis over niet groeten bewijst behoefte aan saamhorigheid. Dus is het denkbaar dat binnen de diversiteit van de forummers, het clubgevoel zou moeten worden gestimuleerd.
Binnen de bestaande clubs heerst dit gevoel al lang. Schijnbaar of blijkbaar binnen de forumgemeenschap is er een behoefte aan meer ??

Ik pleit niet perse voor weer een nieuwe club P'-rijders, maar zou saamhorigheid, en bekendheid met elkaar wel toejuichen.
Ik denk dat binnen dit forum een aantal mensen elkaar regelmatig ziet en spreekt, maar een enorm groot deel, elkaar niet direkt bereikt.

Het is alles slechts filosofie :lol: :?

26 apr 2006 9:53
Profiel
Westervoort
Bericht 
Huyssoon schreef:
Bovendien moet het Forum op zich zich steeds meer als een 'club' gaan presenteren. Wellicht een serieuze
Introduktie via bestaande leden, contributie heffen tbv van diverse aktiviteiten is een optie.

Zeg Huyssoon , ik misbruik mijn positie als mod tot nu toe niet om berichten die mij niet aanstaan van het forum te fl***eren...maar je komt al een héél eind... :twisted:

Jurgen . érg wars van iedere vorm van ballotage ; wanneer iemand zich niet thuisvoelt blijft hij toch niet, en bij misdragingen gewoon erop aanspreken, meer is zélden nodig... 8)

26 apr 2006 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
In het begin groette ik erop los. Werd vaak niet teruggegroet, en zat dan met een hamlappen in de auto... :(

Dat wil ik niet meer. Ik groet geen moderne Porsches uit mezelf. Dit is zelfbescherming. Wil het risico niet nemen...

Bij de klassiekers kijk ik, in de korte tijd die er is, eerst de kat uit de boom voordat ik een hand opsteek. Dit gaat echter meestal goed.

26 apr 2006 9:58
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Dan ben jij die man die ik op de Frieswijckstraat altijd in mijn achteruitkijkspiegel zie zwaaien :wink:

26 apr 2006 10:00
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Jurgen schreef:
Huyssoon schreef:
Bovendien moet het Forum op zich zich steeds meer als een 'club' gaan presenteren. Wellicht een serieuze
Introduktie via bestaande leden, contributie heffen tbv van diverse aktiviteiten is een optie.

Zeg Huyssoon , ik misbruik mijn positie als mod tot nu toe niet om berichten die mij niet aanstaan van het forum te fl***eren...maar je komt al een héél eind... :twisted:

Jurgen . érg wars van iedere vorm van ballotage ; wanneer iemand zich niet thuisvoelt blijft hij toch niet, en bij misdragingen gewoon erop aanspreken, meer is zélden nodig... 8)

Jurgen, geen misverstand hoop ik ? Ik ben enthousiast forumlid.
Gaf slechts een beredenering over het toenemend verharden/vervlakken.
Dus juich ik een nieuwe club NIET toe, wel saamhorigheid.
sorry als het je te ver ging... :cry:

Laatst bijgewerkt door LeoH op 26 apr 2006 10:35, in totaal 1 keer bewerkt.

26 apr 2006 10:32
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Retep968 schreef:

Dat wil ik niet meer. Ik groet geen moderne Porsches uit mezelf. Dit is zelfbescherming. Wil het risico niet nemen...

En dan zijn jullie verbaasd, dat die niet terug groeten :roll: :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 apr 2006 10:35
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Nee, lage drempel is juist goed, op zich geen enkel punt met de saamhorigheid van hier op het forum. Dat groeten, ach, ik doe het als ik de andere auto zie, ik probeer zelfs te groeten naar andere Leon-rijders in dezelfde kleur/config :cheesy:

Dusse, sorry Huyssoon, ik denk dat we (jurgen en ik) je verkeerd begrepen ;)

26 apr 2006 10:40
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Huyssoon schreef:

:lol: :lol: ik meen ieder woord hoor, maar neem het aub wel met een geintje op :wink:

Nee echt, juist het ongedwongene is wat het forum zo lekker sympathiek maakt, niets "moet" , en de kosten van een rit waarover jij sprak, worden nu toch ook al gewoon door iedereen gedeeld.

D'r zijn hier bovendien ook een groot aantal "lezers", die zeker Porsche-geïnterresseerd zijn, mss koopplannen hebben en zich inlezen, of gewoon autoliefhebbers zijn die niet direct het persoonlijke contact zoeken.
Kortom vrijheid blijheid.

Zolang d'r nog genoeg mensen zijn die geheel vrijwillig Shark enkele euroo'tjes toestoppen, kan hij dit forum draaiend houden, mooi toch :wink:
Dit doe je trouwens via de "donatie-knop" geheel onderaan de pagina (wist ik in het begin het bestaan niet eens van :oops: , scrollde nooit zover naar beneden blijkbaar... :wink: )

26 apr 2006 10:52
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Jurgen schreef:
Huyssoon schreef:

:lol: :lol: ik meen ieder woord hoor, maar neem het aub wel met een geintje op :wink:

Nee echt, juist het ongedwongene is wat het forum zo lekker sympathiek maakt, niets "moet" , en de kosten van een rit waarover jij sprak, worden nu toch ook al gewoon door iedereen gedeeld.

D'r zijn hier bovendien ook een groot aantal "lezers", die zeker Porsche-geïnterresseerd zijn, mss koopplannen hebben en zich inlezen, of gewoon autoliefhebbers zijn die niet direct het persoonlijke contact zoeken.
Kortom vrijheid blijheid.

Zolang d'r nog genoeg mensen zijn die geheel vrijwillig Shark enkele euroo'tjes toestoppen, kan hij dit forum draaiend houden, mooi toch :wink:
Dit doe je trouwens via de "donatie-knop" geheel onderaan de pagina (wist ik in het begin het bestaan niet eens van :oops: , scrollde nooit zover naar beneden blijkbaar... :wink: )

Ik heb de knop al genereus gebruikt, hetgeen goede intenties / motivatie bewijzen mag :lol: :lol:
IK GROET ALLEN... :wink: Alleen deze week wegens service in ruil-dieseltje is alles veel minder.... :cry: :cry:

26 apr 2006 10:58
Profiel
Westervoort
Bericht 
Huyssoon schreef:
Ik heb de knop al genereus gebruikt...

Niet te gek zijn hoor :wink: , dat is helemaal (zeker de mijne) niet de bedoeling (ook daarin hoeft niemand zich te bewijzen hier, mooi he :wink:) ,...vele kleintjes maken ook een grote...bovendien...straks gaat Shark écht nog een 928 kopen :twisted:

26 apr 2006 11:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
pff, ik groet zelf niet continue als ik porsche's zie ,

wat ik wel doe is goed kijken wie er mee rijdt, en zwaaien of knikken die mensen, dan zwaai ik zekers terug.
Parkeer ik ergens, en er staat een porsche in de buurt, dan zal ik die zekers gezien hebben, de interesse is er altijd van mij,is dat nu een CGT 924 911 968 of 928 of cayenne, speelt geen rol.
Neerkijken naar iemand die een oud model heeft of zo, dat vind ik uitermate pretentieus.

Er zijn idd mensen die hoogmoed hebben en zo, maar ik blijf uit die hun buurt. Dat zijn meestal dan ook geen liefhebbers, het enige wat ze weten is de prijs van hun wagen en daarmee stopt het dan ook.(heel interessant )
:twisted:
Je hebt er ook met een 924 die mij geen blik gunnen.

Dus veralgemenen is wat ver gezocht.

26 apr 2006 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik zwaai ook altijd naar elke Porsche, wat zeg ik, naar elke sportwagen. De meeste mensen zwaaien dan ook wel terug hoor, soms ook niet omdat ze het simpelweg niet gezien hebben... :?

Ik ga met de meeste eigenaren van Porsche's wel een praatje maken als ik de kans krijg, zoals maandag met Jelle Dijk die zijn gele 930 aan het oppoetsen was. Ik wist toevallig dat hij die weken ervoor behoorlijk wat pech had gehad want mijn vader had de Porsche zien staan bij de Doggersvaart in de berm. Hij was denk ik ( net zoals veel andere Porsche eigenaren ) wel verrast dat ik zo veel over het merk wist :P

Maar inderdaad zijn er ook eigenaren die heel stug overkomen en vertellen dat ze toch iets met hun centen moeten en een Porsche kopen omdat het "stoer" staat. Mensen die hun wagen laten verkommeren in blubber en harde wind, en dat hebben we hier helaas erg veel! :cry:
Neem maar een goed voorbeeld; we hebben één Cayenne S eigenaar hier wonen in Den Helder, je kunt misschien zeggen "ah maar DAT is geen echte Porsche, das een VW man! Moet je zien hoe groot en log ie is! " maar TOCH poetst die eigenaar hem zeker elke week een paar keer op, want zie nooit vlekjes of krasjes of wat dan ook! En zo hoort het, DAT zijn de mensen die echt geven om het merk, en die regelmatig ook terug groetten als jij je hand opsteekt. Ze weten wat ze onder hun kont hebben zitten en zijn er trots op! En al had ik alleen maar een 914, toch staat er een Porsche embleem op de voorkap en was het mijn troetelkindje geweest, en dat had de hele wereld mogen zien...

Is het daarom niet dat er forums zijn en bijeenkomsten en al die evenementen? Een mens wil zijn passie, zijn liefde voor zijn auto delen, en waar kan dat nu beter dan bij een rit waar zich 40 tot 50 andere "soortgenootjes" samendoen en door de straten en polders rijden. Inwoners komen kijken en vergapen zich...en de Porsche eigenaar voelt zich gelijk alweer een stuk beter 8)

26 apr 2006 11:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Retep968 schreef:
In het begin groette ik erop los. Werd vaak niet teruggegroet, en zat dan met een hamlappen in de auto... :( Dat wil ik niet meer. Ik groet geen moderne Porsches uit mezelf. Dit is zelfbescherming. Wil het risico niet nemen...

Als ik groet, dan doe ik dat niet met de intentie om teruggegroet te willen worden. Ik groet iemand om te uiten dat ik zijn/haar auto bewonder, mooi vind, oid. Als iemand niet teruggroet, om welke voor mij onbekende reden dan ook, soit! Ik laat mijn permagrin daardoor niet verstoren, ik ben daar heel zen in.

Niettegenstaande het hierboven vermelde* vind ik het uiteraard wel leuk om teruggegroet te worden.

*ik lijk verdorrie wel een advocaat

26 apr 2006 11:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Zelf groet ik niet vlug naar mannen in porsches, u moet immers weten,
ik ben haarkapper, :lol: en ik moet daar mee oppassen,
daarentegen , als ik een knappe dame zie in een porsche dan spring ik als het ware door mijn voorruit om te kunnen zwaaien :lol: :wink:

26 apr 2006 12:00
Profiel
Amsterdam
Bericht 
FROST schreef:

Is het daarom niet dat er forums zijn en bijeenkomsten en al die evenementen? Een mens wil zijn passie, zijn liefde voor zijn auto delen, en waar kan dat nu beter dan bij een rit waar zich 40 tot 50 andere "soortgenootjes" samendoen en door de straten en polders rijden. Inwoners komen kijken en vergapen zich...en de Porsche eigenaar voelt zich gelijk alweer een stuk beter 8)

Juist, en het PorscheForum IS al meer dan een forum alleen. Ik kan het niet laten : er heerst zelfs een echte 'club-geest'. Er zijn zat forums op allerlei gebied, waar de leden elkaar nooit ontmoeten. Dat komt voort uit het feit dat we de P zien als meer dan alleen een vervoersmiddel.
Op een forum over koelkasten werkt het toch ff anders. niet ?

Overigens, als ieder de andere rijders, PF of niet, BLIJFT groeten, stimuleer je dat gevoel wellicht ook bij andere P-eigenaren......Dus, blijven doen. Lichtsignaaltje bij tegemoetkomers.... Thumbs up....

Laatst bijgewerkt door LeoH op 26 apr 2006 12:08, in totaal 1 keer bewerkt.

26 apr 2006 12:01
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik steek bij elke Porsche die ik tegen kom mijn handje omhoog.
Groeten ze niet terug is dat hun probleem en niet het mijne :wink:
Wel zie je dan dikwijls totaal verbaasde gezichten :twisted:

Laatste update 22/10/2013

26 apr 2006 12:03
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Huyssoon schreef:
Overigens, als ieder de andere rijders, PF of niet, BLIJFT groeten, stimuleer je dat gevoel wellicht ook bij andere P-eigenaren......Dus, blijven doen. Lichtsignaaltje bij tegemoetkomers.... Thumbs up....

Nee, nee, nee, niet doen, geen lichtsignaal, dan zit ik de eerste kilometers weer te kijken en te zoeken in welk bosje die Koos Spee en zijn companen liggen :roll: :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 apr 2006 12:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:
Huyssoon schreef:

Nee, nee, nee, niet doen, geen lichtsignaal, dan zit ik de eerste kilometers weer te kijken en te zoeken in welk bosje die Koos Spee en zijn companen liggen :roll: :roll: :wink:
:lol: :lol:

26 apr 2006 12:15
Profiel
Amsterdam
Bericht 
F@RGO schreef:
ppp 356 schreef:
Huyssoon schreef:

:lol: :lol:

Dus, meer lichtsigaal = minder boetes... OK toch ? Kan de stinger weg....:lol: :lol:

26 apr 2006 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 3.0 16v
Doetinchem
Bericht 
Komt me bekend voor, wat ik hier allemaal lees. Het is niet anders. Komt in mijn geval misschien ook wel door mijn 944, die voor sommigen van een afstand misschien slecht als Porsche herkenbaar is. Het zwaaien naar nieuwe 911's deed ik de eerste weken wel maar er komt verdraaid weinig terug. De oudere modellen (zeg maar alles t/m de 993) groet vaak wel terug.

26 apr 2006 12:54
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende