Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Zeker Amsterdam???
Beetje kort door de bocht zo'n opmerking.
Heb jaren in A'dam centrum gewoon met nieuwe Peugeot 205 GTi, BMW's en een Golf Cabrio. Nooit wat gebeurd. Vriend van mij woonde in Belgie en reed in die tijd een nieuwe 964 cabrio. Vaak bij ons in huis blijven slapen, zelfs 's nachts dak open laten staan. NOOIT wat gebeurd.
Collega woont in Wassenaar - nu al aan zijn 4e set aluminium S4 spiegels toe. Collega woont in Veenendaal, al tot 2x toe zijn wielen gejat en al een keer of 3 sleutels langs de lak getrokken.
Wolf - sterkte met het verwerken van deze zinloze actie. Zonde van het geld. Schouders ophalen en verder leven.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2006 17:38 |
|
 |
Epicurus
992 Turbo S Coupe
|
Bedoel je mijn opmerking ?
Dat bedoel ik niet onaardig, maar het beperkt de groep waar de dader in gezocht zou moeten worden toch ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
08 mei 2006 20:10 |
|
 |
horn
PF #57
|
Nee, die van Bronto (die ook in Amsterdam woont)
En daar ben ik het dus niet echt mee eens. Kans op schade in A'dam Centrum is volgens mij niet signifant hoger dan elders in NL. Mijn ervaring tenminste.
Er trekken nl. minder vaak groepen stapjongeren over de grachten dan door de slaapstadjes van Nederland...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2006 20:24 |
|
 |
SuperC
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964Hilversum
|
Er is een reden waarom verzekeraars een grote steden beleid voeren. In een grote stad is gebleken dat er meer fout kan gaan. Inbraken, vandalisme, diefstal, noem maar op.
Mijn oma is 93 geworden met een pakje sigaretten per dag...maar daarom promoot ik geen peuken.
Maareh, dit is echt een K%$ streek, misschie heeft iemand wat gezien?
_________________________________________ Porsche 911 3.0 SC 1981
Land Rover 90 1987
|
08 mei 2006 20:32 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Volgende week zaterdag worden de cijfers voor het afgelopen jaar weer gepresenteerd  dus nog even geduld
AMS staat IMO al jaren niet meer op nummer 1 .... dacht zelf aan Haarlem en Groningen 
|
08 mei 2006 20:38 |
|
 |
horn
PF #57
|
Het beleid van verzekeraars is echt het laatste waaraan ik conclusies zou durven ontlenen.
Dat soort generalisaties is hetzelfde als mensen die zeggen: ga jij naar New York? DURF jij dat? Daar valt elke minuut een dode...
Natuurlijk lopen er in een stad meer mensen rond en is cijfermatig de kans groter dat iemand je spiegel eraf trapt als er 500 man per uur langs die spiegel lopen dan als er 2 man per uur langs die spiegel lopen. Statistisch gezien dan.
Ik denk als je je Porsche in Amsterdam-Oost parkeert dat de kans groot is dat er wat mee gebeurt. Ik ken in Veenendaal buurten waar ik mijn auto 100x minder graag zou parkeren dan in Amsterdam op de gracht...
Tevens ben ik van mening dat de cijfers van autodiefstal kunstmatig hoog zijn. In mijn jaren op de Herengracht heb ik vaak stomverbaasd gestaan hoe toeristen hun auto achterlaten; raam half open, radio erin, camera erin, tasje met geld en paspoorten erin, deuren niet op slot etc etc.
Met als 'hoogtepunt' - franse 205 die zowel zijn radio erin liet als een fotocamera op de hoedenplank. Eerst werd door een junk de bestuurdersruit ingeslagen en de autoradio gejat. 10 minuten later sloeg een andere 'toevallige passant', komende van de andere kant, de achterruit in en nam de camera mee.... 
|
08 mei 2006 20:55 |
|
 |
SuperC
|
In Amsterdam
Maar begrijp me goed, ik generaliseer niet, ik baseer mijn mening op cijfers die historisch zijn gebleken. Rotterdam is nog steeds de stad met de meeste criminaliteit. Dat er intussen in Roermond meer criminaliteit (percentueel) is dan in Amsterdam...dat zou weleens kunnen zorgen voor afschaffing van het grote steden beleid. Er zijn al een aantal verzekeraars die dit hebben gedaan...
Land Rover 90 1987
|
08 mei 2006 21:05 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ja, in Amsterdam.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er zeker veel auto-inbraken zijn in Amsterdam. In absolute aantallen. Maar dat een groot deel van de auto-inbraken in toeristen auto's zijn die ook rondsjouwen in Amsterdam alsof het Willy Wonka's Chocoladefabriek is.
Ik haal in Parijs ook echt mijn Tomtom Go van zijn steuntje als ik de auto in het centrum parkeer. Dat niet doen vind ik dus naief. Erg dat het moet en dat mensen je spullen niet met rust laten. Inderdaad. Maar je kop ervoor in het zand steken is ook niet van deze tijd... 
|
08 mei 2006 21:09 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
|
08 mei 2006 21:11 |
|
 |
MR.GUZZI.
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !Friesland
|
Triest dat er van die zieke geesten rondlopen,en het kan overal gebeuren,bij mij 3, 4 jaar geleden in Leeuwarden even op bezoek bij een vriend ,gewoon door de week,de achterkant een diepe kras van ong. 50 cm , de hele achterspatbord moest overgespooten worden,,verder veel sterkte met de afhandeling,ik hoop voor je dat je er voor verzekerd bent h. gr. Mr. Guzzi.
_________________________________________ live, is what you made of it ! ! !
|
08 mei 2006 21:21 |
|
 |
SuperC
|
Ik begrijp hem hoor...
Een collega van mij had netjes zijn Tom Tom uit de auto gehaald....alleen de steun niet....Hebben ze zijn ruit ingetikt om te kijken of het niet toevallig in zijn dashboardkastje lag....in Leusden.
Onbegrijpelijk... 
Land Rover 90 1987
|
08 mei 2006 21:34 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dit soort zaken, of het nu een Porsche betreft of niet, is echt van de zotte.
Ik zou dat soort tuig dat andermans zuurverdiende eigendommen niet kan respecteren niet tegen moeten komen.
Met een beetje geluk kunnen ze hem er vacuum uit trekken. Zo te zien niet echt een vouw. Dan vallen de kosten ook nog wel mee.
|
08 mei 2006 22:48 |
|
 |
mafke
Opglabbeek, België
|
Opsluiten en sleutel weggooien!!!  Bende Losers...
|
08 mei 2006 22:50 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Groningen lijkt me sterk. Ik heb mijn 944 jarenlang geparkeerd in een risicowijk (inclusief bijbehorende hangjongeren en nachtbrakende studenten op doortocht) en nooit iets mee gebeurd. Meerdere keren de auto vergeten op slot te doen, frontje nog in het dashboard. Auto alarm dat afgaat is een zeldzaamheid en baart veel opzien. Nooit gehoord van gejatte logo's etc. Nooit ingetikte raampjes in mijn wijk gezien.
Kom ik vorige week in AMS, zie ik dat van 50 op een rij geparkeerde auto's 50 raampjes zijn ingetikt. "Ach.. dat is het risico van hier parkeren, moet je maar een woning met parkeergarage regelen zoals ik heb gedaan", sprak de aldaar wonende collega.
Aan de andere kant... m'n pa woont in een ingedut Fries dorpje met 5.000 inwoners. Gebeurt ook nooit iets maar laatst wel z'n Pantera Onca van voor tot achter bekrast, geen stukje plaatwerk overgeslagen. Staat mooi bij mica lak. Wél een persoonlijk gerichte actie overigens, maar 't laat wel zien dat het overal kan gebeuren. 
Laatst bijgewerkt door Jort op 08 mei 2006 23:06, in totaal 3 keer bewerkt.
|
08 mei 2006 22:57 |
|
 |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Dat tuig vacuum waaruit trekken?
Sterkte met de afhandeling...
|
08 mei 2006 23:02 |
|
 |
horn
PF #57
|
|
08 mei 2006 23:05 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ja de vacuvin, wor-je-niet-vrolijk-van.
Goeie wijn kan makkelijk een dag open staan.
|
08 mei 2006 23:16 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Zeer triest om je auto zo aan te treffen, sterkte met de afhandeling.
|
08 mei 2006 23:17 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Wordt ik wel heel verdrietig van  Wat een aso streek. Drank of drugs, één van de twee lijkt mij!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
08 mei 2006 23:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
Verveling en/of verloedering - mijn gok.
Tenzij je bedoelt dat je als slachtoffer drank en/of drugs nodig hebt om dit te vergeten...
|
08 mei 2006 23:30 |
|
 |
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Zit volgens mij wel een kern van waarheid in dat 't in A'dam over het algemeen eerder gebeurt dan in de provincie; laat mijn auto in ieder geval met een geruster hart bij mijn ouders in Zeeland op de oprit staan dat in de Randstad. Had dit weekend 'n huwelijk met logeerpartij in Den Haag en ben toch maar met de Golf van mijn vriendin gegaan nadat ik hier las dat iemamd zijn 911-je daar was gestolen.
Mijn oude 944 hebben ze proberen te stelen in Utrecht (afgeschrikt door alarm) op de Maliebaan, vlak bij het centrum. Van de politieagent bij wie ik aangifte deed hoorde ik overigens dat Utrecht en Amersfoort aan kop lopen in Nederland wat betreft inbraken in auto's.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
08 mei 2006 23:39 |
|
 |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Ik woon in Roermond...als ik de cijfers mag geloven moet het hier 'een eigen schuld dikke bult zijn' bij diefstal of vandalisme bij het parkeren van je P. Ik moet zeggen dat ik dat gevoel niet zo heb...ik mijd wel wat straten, maar durf gerust mijn P op vele plaatsen parkeren. Alhoewel hij eigenlijk altijd in mijn garage staat (Was voorwaarde bij aankoop appartement...ik moest een garage hebben)  .
Ik vind het raar dat Roermond zo hoog in die rangschikking staat. Alhoewel de sociale armoede en hoge werkloosheid wel goede verklaringen zijn...
|
08 mei 2006 23:46 |
|
 |
Shark
t.me/filesforcarsMiddelburg
|
Negen van de tien keer drank en/of drugs... je zou er nog van staan te kijken hoe "netjes" de dader(s) volgende dag aan het werk is(zijn) met heel veel spijt.
Tuurlijk zijn er ook gasten die het elke week doen, dan ben je dus echt verloederd  (kofschip?)
|
08 mei 2006 23:51 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
|
08 mei 2006 23:54 |
|
 |
Shark
t.me/filesforcarsMiddelburg
|
Kijk maar uit  Er is veel autovandalisme in Vlissingen, Middelburg en Goes... 
|
08 mei 2006 23:54 |
|
|