Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 5:39

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zijn zij de schuldigen? 
Auteur Bericht
Bericht 
Devils son schreef:
rufie schreef:

Dat is natuurlijk de uitleg die ze er nu aan geven. Moeilijk te achterhalen of het wel de waarheid is...

Dat geldt ook voor spectaculaire verhalen over niet werkende nieuwe technologie. Journalisten hebben nog wel eens de neiging om een verhaal te kleuren...

:roll:

Waarom zou je zo'n radarsysteem uitzetten?
Kun je hem net zo goed niet inbouwen. Ik vermoed daarom dat er sprake was van een malfunction. Shit happens!

Laatst bijgewerkt door ECT op 30 mei 2006 10:24, in totaal 1 keer bewerkt.

30 mei 2006 10:20
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
rufie schreef:
Devils son schreef:
ECT schreef:
Juist ja, het radarsysteem werkte niet

Het stond uit, hetgeen net effe wat anders is...

Dat is natuurlijk de uitleg die ze er nu aan geven. Moeilijk te achterhalen of het wel de waarheid is...

Het systeem zal heus wel werken, je denkt toch niet dat Mercedes een systeem op de markt gaat brengen dat niet werkt. Of het niet stuk gaat, is weer een andere vraag, alhoewel ik de laatste tijd meer en meer hoor, dat ze de electronica stilaan terug onder controle hebben, wat tot kortgeleden zeker niet het geval was.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 mei 2006 10:22
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Het is te hopen dat het systeem werkt, want als ze een paar processen uit de States gaan krijgen, zal het een dure grap worden.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

30 mei 2006 10:31
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik heb een sl gehad, met het Distronic systeem op, en dat werkte perfect.
Het systeem dat ze nu uitbrengen, is gewoon het verder doorontwikelde systeem hiervan. Het is wel zo dat ze Mercedes graag viseren op zoiets. De beruchte Elandtest, is ook helemaal in de pers opgeblazen geweest. Hadden ze toen die test gedaan met gelijkaardige voertuigen, hadden die zeker ook op hun zij gelegen. Het heeft toen veel geld gekost aan Mercedes, maar ze hebben de journalisten toen wel goed van antwoord gediend door het monteren ven het ESP systeem op de A-klasse. Mercedes heeft de laatste jaren te kampen gehad met kwaliteits - en mentaliteitsproblemen, maar op gebied van veiligheid, denk ik dat ze ruim aan de top staan.
ABS, ASR, ESP, BAS, Airbags, Distronic zijn allemaal systemen die door Mercedes in het leven geroepen zijn.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 mei 2006 10:51
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ppp 356 schreef:
ABS, ASR, ESP, BAS, Airbags, Distronic zijn allemaal systemen die door Mercedes in het leven geroepen zijn.

Dat claimen BMW en Volvo ook. :wink:
En laat het nu een lachende derde zijn die al dit soort electronica in opdacht van een heel concortium van autofabrikanten ontwikkeld en maakt.

30 mei 2006 12:20
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
mhoeneveld schreef:
ppp 356 schreef:

Dat claimen BMW en Volvo ook. :wink:
En laat het nu een lachende derde zijn die al dit soort electronica in opdacht van een heel concortium van autofabrikanten ontwikkeld en maakt.

Er moet er wel een zijn, die er als eerste wil in investeren.

30 mei 2006 12:43
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ppp 356 schreef:
Er moet er wel een zijn, die er als eerste wil in investeren.

Dat is absoluut waar.

ABS is overigens al heel oud. Karl Wessel had het in 1928 al bedacht. Het is later in 1964 door Heinz Leiber uitgewerkt die toen bij Teldix werkte. Toen hij overging naar Daimler-Benz heeft hij het concept meegenomen waardoor Mercedes het in 1970 als prototype kon tonen.
Pas in 1978 was het systeem betrouwbaar genoeg om in productie te worden genomen en optioneel onder de titel ABS2 op modellen kon worden aangeboden voor 2600 DM. (Dat was toen zo'n 10% van de autoprijs)
BMW heeft er nog wat aan doorontwikkeld om met name de electronica betrouwbaarder te krijgen en zo werd ABS zowel door Mercedes als BMW pas in 1981 als standaard item in de duurdere modellen gemonteerd.

30 mei 2006 13:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
En bij Top-Gear gingen ze ook lekker op hun bek !! :shock:
Echt wel !

De eerste air-bags werden niet door Mercedes standaard gemonteerd,maar door Chevrolet.
De Malibu Classic Sedan uit 1973 had ze standaard (zowel voor bestuurder als bijrijder).Alleen in 1974 zaten ze er niet meer in,omdat men dacht dat mensen te veel zouden gaan nadenken over de gevaren van autorijden.En dat zou de verkopen be-invloeden.Airbags waren voor Lee Iacocca een vloek,en hij hield er ook een ware kruistocht tegen !

En de 3-puntsgordels werden door Volvo uitgevonden en vanaf 1953 gebruikt.Van Volvo mocht iedere autofabrikant het concept KOSTENLOOS gebruiken.Echter niemand deed dat.

Het eerste ABS-systeem werd toegepast op de Jensen Interceptor FF in 1966.FF staat voor Formula Ferguson.Ferguson was een tractorfabrikant die de 4-wielaandrijving voor de interceptor had ontwikkeld.Het maakte de auto 13 cm langer en loodzwaar.........
Door een andere constructie van het schutboard was de auto ook nog een veel roestgevoeliger dan een gewone interceptor.

Maar over de S 500.Gave bak ! En wat een snufjes........

Ook de naar rijdende huiskamer ombouwde 300 SEL 2.8 uit de W 140 serie.Je moet er maar opkomen.
......die heeft pech !!

30 mei 2006 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Die S klasse blunder is destijds door het Duitse SternTV in beeld gebracht. In het kort kwam het erop neer dat het systeem was uitgezet omdat het in de hal waar ze het wilden demonstreren niet werkte. Dat had te maken met de constructie van de hal. Nu hadden de personen van Daimler-Chrysler afgesproken met de desbetreffende journalist (van een autoblad) dat hij moest remmen zodra hij over een plank reed. (die het systeem nabootste zeg maar) De journalist wist dus dat het systeem was uitgeschakeld. (het kostte hem zijn baan daarna...) Hij remde te laat met de crash als gevolg. Daimler-Chrysler gaf de blunder toe (omdat de mensen van SternTV een 'open' microfoon van de journalist hadden opgenomen, waarin hij nogal domme uitspraken deed). Voor een ieder die van deze documentaire wil genieten, Deze is te vinden op: http://www.stern.de/tv/sterntv/549644.html?nv=cp_L2_

Een hele grote blamage met een kleine rel als gevolg, veel Duitsers voelden zich terecht genaaid door deze 'test'. Later heeft SternTV ism Daimler Chrysler een aantal proefpersonen het systeem laten testen. Toen werkte het prima en was de rust een klein beetje teruggekeerd...

30 mei 2006 18:37
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Tsja dat krijg je als je voorop wilt lopen met techniek en bang bent dat een ander je voor is.

(waar ken ik dat van....... ict wereld :?: )

30 mei 2006 22:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
FF off-topic

Hallo Koen, ik verbaas mij er over dat je zoveel kennis bezit, een bijzondere waarnemingsgave hebt en ook nog eens een goed geheugen :!:
Ook ben je altijd snel met antwoorden geven en evt.hulp aanbieden.
Waar haal je de tijd vandaan naast de zaak runnen :D
Heb je idd een lap-top constant gereed staan in de zaak :?:
Mijn complimenten hoor :!: :!: :!:

31 mei 2006 13:47
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Aan die eerste puntjes kan ik niets doen , zo ben ik (maar het is welleuk zo'n complimentje te krijgen) :wink:
Ik heb de laptop doelbewust in de woning gezet daar ik er anders ook op zat als er klanten waren en dat is niet zo goed.
Verslaving hé :wink:
en met dit rotweer komen de klanten om te bestellen of af te halen en blijven ze niet hangen.
Helaas heeft de "sublieme" nieuwe wetgeving er wel voor gezorgd dat de verkoop niet meer zo loopt als voorheen. De mensen hebben bang nog iets te kopen en extremen (meestal dus duurdere en grotere stukken) al helemaal niet meer . Dank U minister Landuyt :cry:
Als het beter weer wordt en het terrasje buiten staat zal het anders zijn
Verder heb ik naast de zaak en om de 14 dagen mijn zoon enkel de contacten en uitstappen via dit forum die mijn vrije tijd volledig opvult :D

Laatste update 22/10/2013

31 mei 2006 13:56
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2