Auteur |
Bericht |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ben akkoord. Een 911 blijf je af of je verandert in lijn met de voorgangers.
Maar wat heeft een Cayenne nu gemeenschappelijk met een 911 ? Toch is het de best verkochte Porsche van het moment.
Zelfde voor 911 <-> 914. Laatste was ook een groot succes, ondanks weinig gelijkenis met de 911.
Volgens mij moet het toch mogelijk zijn.
Wacht met de Panamera, dat zal pas een succes worden !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
06 jun 2006 13:49 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een Boxster met een dakje ziet er toch anders uit dan een Cayman hoor
En die achterzijraampjes blijf ik bij dat ze dat doelbewust gedaan hebben om anders uit te zien dan een Elf

_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 jun 2006 13:55 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Bij de Cayenne bedoel ik natuurlijk zijn VW Touareg broertje...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
06 jun 2006 14:00 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Dat laatste zou best kunnen, en dat zijruitje staat er wel mooi op. En voor ons porschisten is het verschil duidelijk zichtbaar maar voor de andere vrees is dat het eenheidsworst is...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
06 jun 2006 14:02 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 jun 2006 14:22 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Idd, er is helemaal in het begin een foto gemaakt van een Cayenne waarbij hij door water reed en sterk geleek op een 911...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
06 jun 2006 15:24 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Slecht artikel. "Het pakket hangt van toevalligheden aan elkaar. De ene keer werd de wagen ontwikkeld met de motor voorin, de volgende had de motor achterin, het ene type was luchtgekoeld, het andere had waterkoeling." Naar mijn beste weten waren de 924, 944 en 928 allen watergekoeld, hadden allen de motor voorin en waren alledrie transaxles. De 924 S en 944 waren onderhuids zelfs zo goed als identiek. De 944 had een halve 928 motor, de 944 had in het laatste stadium dezelfde remmerij als de 928, de 944 werd soms met 928 velgen geleverd.. etc. Alleen de 911 was een totaal ander concept, maar dat er sprake was van volledige willekeur is lariekoek. Porsche wilde de weg van de transaxles inslaan, het publiek wilde de 911 configuratie echter niet kwijt.
De verkoopcijfers laten vooralsnog je ongelijk zien. Als "de meesten" het met je eens zouden zijn, werd de Cayman nu wereldwijd niet zo goed verkocht. Dat zijn cijfers waar de 968 (helaas) nooit in de buurt is gekomen.
|
06 jun 2006 15:30 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zie nog stteds weinig lijn in de discussie Godspeed.
Een 996 is ook een heel ander soort auto geworden als een 993. Evenals een 993 weer een heel ander concept is dan een 964. Het knappe van Porsche is dat ze de lijn in de auto wel hebben weten te behouden.
En die koplampen in 1997 gingen gewoon mee met de tijd. Kijk naar alle andere autos in die periode. Allemaal glas in de carosserie overgaand.
Vooralsnog is een 996 en ook de 997 een heel ander concept geworden met veel betere technische eigenschappen. Ook de Cayman is een heel ander concept waarbij gewoon heel slim allerlei technieken uit andere Porsche modellen in wordt toegepast. Maar zoals hierboven geschreven doen alle fabrikanten dat anders kun je tegen deze prijzen geen autos meer bouwen.
Ik denk dat Porsche heel goed weet waar ze mee bezig zijn en de verkoop resultaten bevestigen dat alleen maar. En natuurlijk veranderen model lijnen. Als dat niet zo was reden we nu ook allemaal nog in zo'n mooie zwarte T-Ford rond 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jun 2006 17:40 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Ben ik helemaal met je eens. Maar ja, "opinions are like assholes, everybody has one"
Zo, dat is eruit
On topic: interessante verkoopcijfers. Ik zou benieuwd zijn naar de Nederlandse.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
06 jun 2006 19:29 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Als de prijs voor een Cayman hier in Nl hetzelfde zou zijn als in Dld zou het erwaarschijnlijk flink anders uitzien!
|
06 jun 2006 21:00 |
|
 |
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Het probleem van de cayman is zoals Clarkson het al zei: Met de Cayman laat je zien dat je geen geld hebt voor een 911. Dat is en blijft het probleem voor alle broertjes en zusjes van de 911 bij Porsche. Dat was in de tijd van de 924, de 944 en de 928 al zo en dat is nu ook weer zo.
Dit is een probleem voor Porsche AG en uiteraard niet voor alle gelukkige bezitters van de Boxters, Caymans en KJN-s.
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
06 jun 2006 21:19 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Andere benadering: met een Boxster of Cayman heb je 90% van de lol van een 911 voor 50% van het geld.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
06 jun 2006 21:33 |
|
 |
Jort
Groningen
|
En de carrera rijder heeft het geld niet voor een GT3 of Turbo, laatstgenoemden hebben het geld niet voor een CGT. Leuke redenatie die soms op gaat, soms niet. Je maakt mij niet wijs dat al die Caymannen in de VS over de toonbank vliegen, omdat ze het geld niet hebben voor een 911. Spotprijzen aldaar en bakken met geld.
Hmm, dus de 911 rijder had het geld niet voor een 928... 
|
06 jun 2006 22:09 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Toch moet ik me bij fred aansluiten... Denk je nu werkelijk dat het gros van de nieuwe Caymans gekocht wordt door mensen die ook een 911 kunnen betalen? Denk het serieus waar niet!
Dat doet niets af aan de auto, ik vind het een hele stoere bak om te zien, maar denk dat het wel een gegeven is....
|
06 jun 2006 23:35 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Het gros wordt verkocht in de VS, Cali... Als je er ooit bent geweest, weet je dat mode telt. Blijkbaar is de Cayman modieus. Geld is van ondergeschikt belang. Mensen kopen daar een M3 omdat hij mooi is.
De 330 kennen ze dan meestal niet eens, laat staan dat ze het verschil zien. De 911 had ook gekund, maar de M3 is hot.
Laatst bijgewerkt door Jort op 06 jun 2006 23:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 jun 2006 23:45 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Prima, aanvulling op mijn post van net: "het gros dat HIER verkocht wordt"... 
|
06 jun 2006 23:46 |
|
 |
Jort
Groningen
|
"Hier" is niet zo interessant als je het hebt over het succes van een model.
|
06 jun 2006 23:47 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
voor de volledigheid de prijzen bij onze Franse buren in EUR (BTW incl.)
Boxster 2.7 : 45.411 EUR
Boxster 3.2S : 54.620 EUR
Cayman 3.4S : 61.078 EUR
|
06 jun 2006 23:47 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Ik weet niet of het de mode is, maar ik denk ook wel dat iemand die 85K + een paar K aan opties kan uitgeven voor een Cayman, de "financiering" voor een 997 ook wel rond krijgt!
Zo'n uitgave doe je (denk ik) niet met je laatste euri's!
Welke afweging er wel wordt gemaakt.......? Geen idee!
- geen achterbank nodig?
- vindt het model gewoon mooi
- je ziet ze nog niet veel
- rijdt een stuk makkelijker dan de 911
- wilde altijd al een Boxster, maar geen cabrio
- etc etc etc
|
06 jun 2006 23:52 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mensen kopen daar een M3 omdat het een echt status symbol is. Als je daar je BMW sleutel op tafel legt zie je iedereen al kijken. En dan weten ze nog niet eens wat voor BMW je rijdt. Als je in de VS een duitse auto, bij voorkeur BMW of Porsche rijdt heb je het helemaal gemaakt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jun 2006 23:53 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Inderdaad, zoals ik schreef: "hot".
Status wordt bepaald door wat anderen vinden. Die vinden hem hot, mooi, dus dan is ie mooi en Duitse auto's staan per definitie synoniem voor $$$. De 'details' (nostalgie, historie, prijs, vermogen, etc etc.) zijn minder relevant.
Ben het eens met Rob. Paul(ppp 356) schreef het al eens, een Cayman leuk aankleden en dan kijk je naar het prijskaartje van die 911 ernaast in de showroom. De afweging lijkt me dus meestal gebaseerd op andere gronden. Òf het gros van de Caymannen is kaal.
|
06 jun 2006 23:56 |
|
|