Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 08 apr 2025 17:55



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
coupe of cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
maar met deze temp, is een cabriootje nog niet zo verkeerd! 8)


Ik vind mn cabriootje in het voorjaar en najaar het lekkerst; met dit weer veeeel te heet. Gisteren nog staan zweten in de file met dat ding, maar wel stoer blijven kijken he, net doen of je't lekker vind....
Nee, nu ben ik even blijer met mn leasetuffer met airco....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


05 jul 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een coupé wat strakker vind dan een cabrio, daarentegen vind ik de cabrio weer mooier dan een Targa (denk dat het zwarte dak met het kleinere ruitje de hogere daklijn wat meer camoufleert). Qua rijeigenschappen vind ik de 911 Cabrio echt top, je kan er ontspannen mee cruissen en een circuitdagje meepikken is ook géén probleem (heb wel een mega-dikke strutbar in het vooronder). Kortom: Best of both worlds !


06 jul 2006 0:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
HenkC2C schreef:
What took you so long EriC-openalshetmaarevenkanandershadikweleencoupegekocht-4C :wink: ?

Wat dacht je met dit weer :?: :idea:

:arrow: De 911 uit de stalling gehaald, hardtop demonteren, cabriokap monteren & afstellen, tonneaucover over de cabriokap plaatsen. Voor het in de stalling zetten alles in de omgekeerde volgorde en uiteraard ook eerst de lak van de 911 wassen, kleien & poetsen. Bijna geen tijd over om er tussendoor mee te rijden, laat staan voor het PF :!: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 8:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
:arrow: De 911 uit de stalling gehaald, hardtop demonteren, cabriokap monteren & afstellen, tonneaucover over de cabriokap plaatsen. Voor het in de stalling zetten alles in de omgekeerde volgorde en uiteraard ook eerst de lak van de 911 wassen, kleien & poetsen. Bijna geen tijd over om er tussendoor mee te rijden, laat staan voor het PF :!: :wink:


Tijd voor een targa (met airco) :?: :wink:


06 jul 2006 8:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
John4S schreef:
oke,

Ik als 100% couperijder mijn mening.

Een Porsche cabrio zijn de beste cabrioos ter wereld, een stijvere carroserie zal je niet vinden.

Enkel moet je je afvragen, wrom een cabrio.

Duidelijk ..... als 100% cabrioot mijn mening: waarom geen cabrio :?: :wink:

Overigens wordt in Zuffenhausen de cabrio tussendoor op z'n wielen geplaatst om de deuren er weer in te kunnen zetten en een coupé niet. :idea:


:@: BS: Heb hiervoor een '95 Saab 900 cabrio (NG) gereden en kan dus goed vergelijken. Het lawaai/windgeruis is bij gesloten cabriokap een stuk minder in de Saab, maar dat is dan ook het enige voordeel van de Saab t.o.v. de 911. De Saab cabrio tordeert bijvoorbeeld véél meer.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
EriC4C schreef:
(..)Duidelijk ..... als 100% cabrioot mijn mening: waarom geen cabrio :?: :wink:

Overigens wordt in Zuffenhausen de cabrio tussendoor op z'n wielen geplaatst om de deuren er weer in te kunnen zetten en een coupé niet. :idea: (..)


waarom niet:
1. stijfheid carrosserie
2. looks
3. klimaat in Nl
4. looks
4. en als het dan warm weer is ... pffff, voor mij te heet om open te rijden
5. looks
6. herrie
7. looks

En even een lekenvraagje :arrow: Waarom de door jou omschreven productiemethode (montage deuren)? Heeft dat te maken met vervorming van het cabrio-chassis?


06 jul 2006 10:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
adu schreef:
EriC4C schreef:
Overigens wordt in Zuffenhausen de cabrio tussendoor op z'n wielen geplaatst om de deuren er weer in te kunnen zetten en een coupé niet. :idea: (..)

En even een lekenvraagje :arrow: Waarom de door jou omschreven productiemethode (montage deuren)? Heeft dat te maken met vervorming van het cabrio-chassis?

De deuren worden aan het begin van de produktielijn gedemonteerd, omdat er te weinig ruimte is om met openstaande deuren te werken. Later worden de deuren (dezelfde :idea: deuren als die eerder waren gemonteerd) weer terug geplaatst. Inderdaad een extra actie m.b.t. een cabrio vanwege de vervorming van het chassis op bokken. :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
EriC4C schreef:
(..)Inderdaad een extra actie m.b.t. een cabrio vanwege de vervorming van het chassis op bokken. :wink:


Juist ja :roll:

Gaat dus de stelling op: keuze voor cabriolet gaat ten koste van sportieve rij-eigenschappen in het bijzonder de stijfheidheid van het chassis c.q. het bochtengedrag?


06 jul 2006 11:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
adu schreef:
Gaat dus de stelling op: keuze voor cabriolet gaat ten koste van sportieve rij-eigenschappen in het bijzonder de stijfheidheid van het chassis c.q. het bochtengedrag?

..... met de kanttekening dat de verschillen zich (vooral) uiten op een circuit ..... Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding! :wink:

Geen nadeel voor mij dus en zeker niet iets dat opweegt tegen het extra genot dat een cabrio biedt. :D
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik ben niet anti-cabrio, zou hem alleen zelf niet hoeven om bovenvermelde redenen - zoals in het door jou aangehaalde topic ook vermeld. Begrijp trouwens het extra genot van open rijden (soort van exhibitionisme?) niet, maar ook dat is een herhaling van gespreksstof ...


06 jul 2006 11:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
adu schreef:
..... Begrijp trouwens het extra genot van open rijden (soort van exhibitionisme?) niet .....

ex·hi·bi·ti·o·nis·me (het ~)
1 psychische stoornis gekenmerkt door het ontlenen van seksuele opwinding aan het vertonen van de geslachtsdelen aan onbekenden
2 het te koop lopen met iets persoonlijks, oneervols of afstotends


:roll:

Zie mijn onderschrift ;), maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 11:48
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
adu schreef:
6. herrie




Dat zou bij mij juist een pre zijn om te gaan cabrio rijden, lekker ieder tunnelltje gaan pakken.....man daar zou ik een ..... van krijgen.


06 jul 2006 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
In Zwitserland naast de Gotthard tunnel gaan wonen en dan in Chiasso in Italie gaan werken. Kun je iedere dag 2 keer 17 km van een tunnel genieten met je cabrio.

Geef mij maar een coupe met airco en schuifdakje. Heerlijke combi
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


06 jul 2006 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
John4S schreef:
adu schreef:
6. herrie


Dat zou bij mij juist een pre zijn om te gaan cabrio rijden, lekker ieder tunnelltje gaan pakken.....man daar zou ik een ..... van krijgen.


Motorgeluid is dan ook geen herrie :!: windgeruis en alle knallende scootertjes op de weg daarentegen ... om gek van te worden.


06 jul 2006 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
EriC4C schreef:
(..)Zie mijn onderschrift ;), maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen.


Precies de reden waarom ik een coupé (met kantel-/ schuifdak, dat nauwelijks wordt gebruikt) rijd :thumleft:

Dacht overigens dat er in dit topic een mening werd gevraagd, coupé of cabrio ... kan me natuurlijk vergissen hoor 8)


06 jul 2006 13:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
adu schreef:
Dacht overigens dat er in dit topic een mening werd gevraagd, coupé of cabrio ... kan me natuurlijk vergissen hoor 8)

Daar heb ik mijn mening ook duidelijk over gegeven toch? 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 13:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
EriC4C schreef:
adu schreef:
Dacht overigens dat er in dit topic een mening werd gevraagd, coupé of cabrio ... kan me natuurlijk vergissen hoor 8)

Daar heb ik mijn mening ook duidelijk over gegeven toch? 8)


Opmerking na.v.: "maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen". Alsof dat het onderwerp van de discussie zou zijn ... :idea:

Overigens doelde ik met exhibitionisme in dit verband uiteraard op :arrow:

ex·hi·bi·ti·o·nis·me (het ~)
1 (..)
2 het te koop lopen met iets persoonlijks (..) of afstotends :lol: 8)


06 jul 2006 13:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
adu schreef:
Opmerking na.v.: "maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen". Alsof dat het onderwerp van de discussie zou zijn ... :idea:

:shock:
EriC4C schreef:
adu schreef:
..... Begrijp trouwens het extra genot van open rijden (soort van exhibitionisme?) niet .....

Zie mijn onderschrift ;), maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen.

want
EriC4C schreef:
Wie wil er nou een lelijke(re), tragere, lawaaierige, krakende, torderende 911 hebben die minder geschikt is voor circuit-gebruik en bovendien minder zicht naar achteren heeft ..... en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan :?::?: :roll:

8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
EriC4C schreef:
en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan :?::?: :roll:

Daar moet het echt géén 25 graden voor zijn. Boven de tien graden is het heerlijk om open te rijden. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 jul 2006 16:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porschûh
Bericht 
WdePundert schreef:
EriC4C schreef:
en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan :?::?: :roll:

Daar moet het echt géén 25 graden voor zijn. Boven de tien graden is het heerlijk om open te rijden. :wink:


Krek, zelfs bij 5°C is het best uit te houden, verwarming aan en gaan!!


06 jul 2006 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
GerbenJ schreef:
Krek, zelfs bij 5°C is het best uit te houden, verwarming aan en gaan!!

Helemaal mee eens, alleen durf ik dat niet goed vanwege het plastic ruitje.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 jul 2006 17:42
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
WdePundert schreef:
Helemaal mee eens, alleen durf ik dat niet goed vanwege het plastic ruitje.


Dat is het enige nadeel (buiten de looks om) van een vroege 911 cabrio ..... met alle cabrio's die ik (voor de Porsches) gehad heb reed ik 's winters open :wink:


06 jul 2006 17:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Olaf schreef:
Dat is het enige nadeel (buiten de looks om) van een vroege 911 cabrio ..... met alle cabrio's die ik (voor de Porsches) gehad heb reed ik 's winters open :wink:

Zoals het hoort. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 jul 2006 17:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porschûh
Bericht 
Maar als ik me niet vergis, heeft de nieuwe Boxster nu een glazen achterruit. Heb ik laatst nog gezien en gevoeld.


06 jul 2006 18:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
WdePundert schreef:
EriC4C schreef:
..... en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan :?::?: :roll:

Daar moet het echt géén 25 graden voor zijn. Boven de tien graden is het heerlijk om open te rijden. :wink:

:shock: ..... Met de rest ben je het wel eens dan :?: :roll: :wink:

EriC4C schreef:
Het lawaai/windgeruis is bij gesloten cabriokap een stuk minder in de Saab, maar dat is dan ook het enige voordeel van de Saab t.o.v. de 911.

:bang: ..... Inderdaad de glazen achterruit ook :idea: , hoe kon ik dat nou vergeten. :?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2006 18:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.