Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik vind mn cabriootje in het voorjaar en najaar het lekkerst; met dit weer veeeel te heet. Gisteren nog staan zweten in de file met dat ding, maar wel stoer blijven kijken he, net doen of je't lekker vind....
Nee, nu ben ik even blijer met mn leasetuffer met airco....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
05 jul 2006 23:49 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een coupé wat strakker vind dan een cabrio, daarentegen vind ik de cabrio weer mooier dan een Targa (denk dat het zwarte dak met het kleinere ruitje de hogere daklijn wat meer camoufleert). Qua rijeigenschappen vind ik de 911 Cabrio echt top, je kan er ontspannen mee cruissen en een circuitdagje meepikken is ook géén probleem (heb wel een mega-dikke strutbar in het vooronder). Kortom: Best of both worlds !
|
06 jul 2006 0:04 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wat dacht je met dit weer
 De 911 uit de stalling gehaald, hardtop demonteren, cabriokap monteren & afstellen, tonneaucover over de cabriokap plaatsen. Voor het in de stalling zetten alles in de omgekeerde volgorde en uiteraard ook eerst de lak van de 911 wassen, kleien & poetsen. Bijna geen tijd over om er tussendoor mee te rijden, laat staan voor het PF 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 jul 2006 8:13 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Tijd voor een targa (met airco) 
|
06 jul 2006 8:17 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Duidelijk ..... als 100% cabrioot mijn mening: waarom geen cabrio
Overigens wordt in Zuffenhausen de cabrio tussendoor op z'n wielen geplaatst om de deuren er weer in te kunnen zetten en een coupé niet.
 BS: Heb hiervoor een '95 Saab 900 cabrio (NG) gereden en kan dus goed vergelijken. Het lawaai/windgeruis is bij gesloten cabriokap een stuk minder in de Saab, maar dat is dan ook het enige voordeel van de Saab t.o.v. de 911. De Saab cabrio tordeert bijvoorbeeld véél meer.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 jul 2006 10:38 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
waarom niet:
1. stijfheid carrosserie
2. looks
3. klimaat in Nl
4. looks
4. en als het dan warm weer is ... pffff, voor mij te heet om open te rijden
5. looks
6. herrie
7. looks
En even een lekenvraagje  Waarom de door jou omschreven productiemethode (montage deuren)? Heeft dat te maken met vervorming van het cabrio-chassis?
|
06 jul 2006 10:46 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
De deuren worden aan het begin van de produktielijn gedemonteerd, omdat er te weinig ruimte is om met openstaande deuren te werken. Later worden de deuren (dezelfde  deuren als die eerder waren gemonteerd) weer terug geplaatst. Inderdaad een extra actie m.b.t. een cabrio vanwege de vervorming van het chassis op bokken. 
|
06 jul 2006 11:01 |
|
 |
adu
|
Juist ja
Gaat dus de stelling op: keuze voor cabriolet gaat ten koste van sportieve rij-eigenschappen in het bijzonder de stijfheidheid van het chassis c.q. het bochtengedrag?
|
06 jul 2006 11:23 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... met de kanttekening dat de verschillen zich (vooral) uiten op een circuit ..... Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!
Geen nadeel voor mij dus en zeker niet iets dat opweegt tegen het extra genot dat een cabrio biedt. 
|
06 jul 2006 11:30 |
|
 |
adu
|
Ik ben niet anti-cabrio, zou hem alleen zelf niet hoeven om bovenvermelde redenen - zoals in het door jou aangehaalde topic ook vermeld. Begrijp trouwens het extra genot van open rijden (soort van exhibitionisme?) niet, maar ook dat is een herhaling van gespreksstof ...
|
06 jul 2006 11:37 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
ex·hi·bi·ti·o·nis·me (het ~) 1 psychische stoornis gekenmerkt door het ontlenen van seksuele opwinding aan het vertonen van de geslachtsdelen aan onbekenden 2 het te koop lopen met iets persoonlijks, oneervols of afstotends
Zie mijn onderschrift  , maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen.
|
06 jul 2006 11:48 |
|
 |
John
Cayenne
|
Dat zou bij mij juist een pre zijn om te gaan cabrio rijden, lekker ieder tunnelltje gaan pakken.....man daar zou ik een ..... van krijgen.
|
06 jul 2006 12:08 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
In Zwitserland naast de Gotthard tunnel gaan wonen en dan in Chiasso in Italie gaan werken. Kun je iedere dag 2 keer 17 km van een tunnel genieten met je cabrio.
Geef mij maar een coupe met airco en schuifdakje. Heerlijke combi
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jul 2006 12:17 |
|
 |
adu
|
Motorgeluid is dan ook geen herrie  windgeruis en alle knallende scootertjes op de weg daarentegen ... om gek van te worden.
|
06 jul 2006 13:20 |
|
 |
adu
|
Precies de reden waarom ik een coupé (met kantel-/ schuifdak, dat nauwelijks wordt gebruikt) rijd
Dacht overigens dat er in dit topic een mening werd gevraagd, coupé of cabrio ... kan me natuurlijk vergissen hoor 
|
06 jul 2006 13:23 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daar heb ik mijn mening ook duidelijk over gegeven toch? 
|
06 jul 2006 13:41 |
|
 |
adu
|
Opmerking na.v.: " maar als je dat extra genot niet begrijpt moet je ook vooral geen cabrio kopen". Alsof dat het onderwerp van de discussie zou zijn ...
Overigens doelde ik met exhibitionisme in dit verband uiteraard op
ex·hi·bi·ti·o·nis·me (het ~)
1 (..)
2 het te koop lopen met iets persoonlijks (..) of afstotends 
|
06 jul 2006 13:51 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
want

|
06 jul 2006 16:03 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Daar moet het echt géén 25 graden voor zijn. Boven de tien graden is het heerlijk om open te rijden. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 jul 2006 16:32 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Krek, zelfs bij 5°C is het best uit te houden, verwarming aan en gaan!!
|
06 jul 2006 17:41 |
|
 |
WdePundert
|
Helemaal mee eens, alleen durf ik dat niet goed vanwege het plastic ruitje.
|
06 jul 2006 17:42 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Dat is het enige nadeel (buiten de looks om) van een vroege 911 cabrio ..... met alle cabrio's die ik (voor de Porsches) gehad heb reed ik 's winters open 
|
06 jul 2006 17:47 |
|
 |
WdePundert
|
Zoals het hoort. 
|
06 jul 2006 17:49 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Maar als ik me niet vergis, heeft de nieuwe Boxster nu een glazen achterruit. Heb ik laatst nog gezien en gevoeld.
|
06 jul 2006 18:08 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
06 jul 2006 18:18 |
|
|