Auteur |
Bericht |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Hallo Steven, welkom op het forum.
"Eigenlijk zou ik nog liever een zwarte 930 turbo hebben ....." hier zou ik idd voor gaan, het is je eerste keus, moet je doen
Hier voorkom je waarschijn mee dat je later spijt krijgt.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
15 aug 2006 11:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hangt er een beetje vanaf hoe lang je in de RUF wilt rijden. Als dat slechts voor een beperkt aantal jaren is kun je IMHO beter doorsparen. Als je er lang (bv, vijf jaar) in wilt rijden zou het alternatief zijn vijf jaar zonder P. Dan zou ik het wel weten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 aug 2006 11:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet niet wat jij verstaat onder grote kosten en hoeveel je ermee gaat rijden. In een ander recent draadje schatte ik de kosten per kilometer voor onderhoud e.d. bij een oudere (in goede staat verkerende) Porsche in op ong. 20 ct. de kilometer. Niet iedereen is het daar mee eens, maar er bleken genoeg praktijkervaringen te bestaan die deze inschatting wel ondersteunen.
Vergeet nooit dat het om een 20 jaar oude auto gaat. Die gaan af en toe stuk. Ook de goed onderhouden Porsches.
|
15 aug 2006 11:54 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Daar ben ik me terdege van bewust hoor, van de relatief hoge onderhoudskosten tegenover het aantal gereden km, maar zoals ik al zei, kan je het risico toch beperken door een gezonde wagen te nemen.
Hier betaal je natuurlijk een iets hogere prijs voor bij aankoop, maar kan je achteraf veel miserie gespaard blijven.
Het is en blijft natuurlijk een dure hobby, maar dat heb ik er graag voor over. En met "af en toe" eens wisselen bedoel ik uiteraard niet alle jaren, maar om de 5 jaar ofzo. Met mijn dagelijkse wagens is dat soms nog erger maar nu rij ik toch al een volle 2 jaar met dezelfde (BMW 525D), bijna een persoonlijk record
Zoeken naar is toch leuk hé.... ben al blij dat ik dit forum gevonden heb om eens van gedachten te wisselen, zo wordt een mens ook wat wijzer !
|
15 aug 2006 12:12 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Moet je dan het feit dat er voor 4K EUR onderhoud aan gebeurd is recentelijk ook niet in rekening brengen? Ben je m.i. op deze manier toch beter af dan 20K te betalen en kort nadien met 4K kosten opgescheept zitten? Of is dgl. simpele wiskunde niet van toepassing bij tweedehands Porsches
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
15 aug 2006 12:25 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
recente onderhoudsbeurt en kosten zijn dingen die een auto makkelijker verkopen maar niet waardebepalend....en zeker niet waarde vermeerderend...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 aug 2006 12:53 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Donkerblauw is wel een hele mooie kleur natuurlijk
_________________________________________ NPC 0577
|
15 aug 2006 12:59 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Gewoon onderhoud of onverwachte kosten, ok, maar voor het groot onderhoud dat normaal altijd gepland staat rond de 130.000 km, dat is wat anders volgens mij. Had de eigenaar het niet gedaan, dan was het waarschijnlijk wel voor de koper geweest tijdens de eerste jaren.
Factuur van groot onderhoud omvat 2 volle bladzijden zegt em, dat is toch wat anders dan eens een filtertje vervangen en nieuwe olie erop. Niet ?
Hij was ook niet van plan deze wagen te verkopen, was normaal voor zijn zoons 18de verjaardag... maar een dodelijk ongeval met dergelijke wagen bij kenissen heeft hen van gedacht doen veranderen. Wijselijk besluit mijn gedacht.
|
15 aug 2006 13:03 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Als deze net binnen budget is, zou ik op dit moment niet voor een 930 gaan. Of je voor 22K een goede koopt daargelaten; een 930 heeft gemiddeld een iets hoger onderhoudskostenplaatje.
Dus even doorsparen of een 3.2 kopen en alvast van de droom genaamd Porsche genieten.
Het is toch wel een Werks Turbo Look en geen Aftermarket Turbo Look?
Laatst bijgewerkt door Jay911 op 15 aug 2006 16:27, in totaal 3 keer bewerkt.
|
15 aug 2006 14:11 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Turbo look is inderdaad origineel en geen aftermarket, auto staat 100% origineel uit fabriek. Ga eens foto opvragen van voorkant + motor.
|
15 aug 2006 14:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies. En een beurt van 4.000 euro houdt niet in dat er niet nog kosten aan zitten te komen.
Het is geen slecht teken. Maar de gedachte: ik heb nu even geld uitgegeven aan de auto, nu blijft hij weer lange tijd goed, leidt vaak tot teleurstellingen. Wat vervangen is zal in het algemeen wel goed blijven, hoewel de geschiedenis ook op dat punt niet altijd even positief is.
|
15 aug 2006 14:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat is waar.
Ik zou bijna zeggen "dit kan je veelal niet goed controleren bij aankoop en dit zijn toch gevaarlijke kostpunten"...
Motorrevisie kan ook gebeuren bij een auto die maar 2 eigenaars heeft gehad...
Als ik je zo hoor heb je al besloten voor die Targa. Dan zou ik het gewoon doen. Persoonlijk zou ik gewoon eens lekker gaan rondkijken voor een 930.
Succes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 aug 2006 22:25 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Voor ietsje meer koop je wel degelijk een goeie turbo.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 aug 2006 23:19 |
|
|