Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 8:10

Antwoord op onderwerp  [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Porsche crash bij Wehl, Achterhoek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Rodger that! schreef:
Bedankt, maar hoef verder geen steunbetuigingen... (topic vervuiling) het is dus duidelijk dat een ongeluk in een klein hoekje zit, voor ieder en ook voor mudje :|

mag ik misschien te nuchter hoor, wel stellen dat dit geen ongelukje was, maar een crash. een ongelukje dat is eerder iets wat per ongeluk gebeurd. dit is duidelijk iets dat ook hijzelf grotendeels had kunnen voorkomen. sorry, maar zo is het wel. (en natuurlijk had die andere man in zijn spiegels moeten kijken)

verder gaat et erg goed met stefan en als het zo doorgaat kan hij volgende week weer naar huis!! ongelooflijk of wat? we kunnen niet stellen dat hij niet erg taai is.

verder ga ik er elke dag langs en hoop ik dat hij voor de volle 100% gaat herstellen in dit tempo en dat lijkt op dit moment erg goed te gaan.

maar als ik echt eerlijk mag zijn dan vrees ik dat hij er niets van geleerd heeft. als je hem hoort praten dan denk ik persoonlijk van, nou volgend jaar weer een crash. en dat is niet echt tof als je een goede vriend er zo bij hebt zien liggen. ik ben zeker niet roomser dan de paus maar als je nog een keer door zulk lomp gedrag crasht stefan, dan is het niet meer zoals nu een situatie ''jong en onbezonnen en nog veel te leren'' maar wat mij betreft val je dan in de categoríe ''dom''

je weet dat ik er zo over denk stefan. je leest dit ook en doe je voordeel eens met de wat wijzere woorden die iedereeen je mee probeerd te geven. en denk dan ook eens aan bijvoorbeeld aan je moeder je vader en je zusjes, je hebt niet alleen jezelf te pakken hoor met je acties. stel je voor dat 1 van je zusjes er zo bij zou liggen, hoe zou jij je op zoon moment voelen? k blijf er maar over zeuren dat weet ik, mar et schijnt dan ook niet echt over te komen. tot mijn grote verbazing en ergernis.

je weet dat ik je echt een supertoffe gast vind maar pfffff.....onverbeterlijk lijkt wel. en nee dat laatste dat is niet grappig en al zeker geen compliment.

al met al tot vanavond ouwe ;) en blijf tot dan van de zustertjes af die hebben et al druk genoeg met je gehad ;)

03 okt 2010 9:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Citaat:
al met al tot vanavond ouwe ;) en blijf tot dan van de zustertjes af die hebben et al druk genoeg met je gehad ;)

Haha, hij is niet alleen erg taai...

(even serieus) Ik zou met extreem hard rijden op een plek waar dit niet kan eerder bang zijn dat ik een ander (klein meisje/jongen op de achterbank van een andere auto) naar het hiernamaals help. Dat is iets wat ik mijzelf (als ik het redelijkerwijs had kunnen voorkomen) nooit meer zou vergeven...

03 okt 2010 9:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik ken hem waarschijnlijk minder goed dan jij, maar ik denk wel dat hij er iets van zal leren/geleerd heeft. Misschien doet hij van niet, maar zo'n crash gaat niemand in de koude kleren zitten, de vraag is echter of het genoeg is.
Mensen die een kick krijgen van snelheid(waarvan ik er een ben) zijn in die zin een beetje verslaafd. En je hebt de ene groep die zich tegen die drang kan verzetten en de andere groep die dat niet kan. Als je van jezelf weet dat je het niet kan moet je verstandig zijn en je roush ergens anders proberen te halen, zoals op het circuit. Als je echter elke dag op de weg zit (wat Stefan de komende maanden niet zal zijn, dus tot die tijd is hij iig veilig :mrgreen: ) is het gewoon lastig om uitnodigende situaties niet aan te grijpen het gas een beetje in te trappen, vooral als je dan ook nog een auto rijdt die daartoe uitnodigt.

Stefan, een ding. Probeer niet de adviezen van de mensen hier klakkeloos aan te nemen, maar probeer voor jezelf tot bepaalde conclusies te komen, dan is het allemaal een stuk makkelijker te verteren, en heb je het ook minder moeilijk om je er aan te houden :thumleft: (heeft voor mij iig grotendeels gewerkt)

03 okt 2010 9:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
niemand verwacht ook dat hij ineens een ander mens wordt, dat zou ook niemand willen!!!

maar wat ralf zegt, er ergens een middenweg uithalen zou al heel wat zijn.

gewoon, iets meer realiteitszin in de zin van het woord veiligheid en verantwoordelijkheid. en ietsje minder stress en meer geduld in het algemeen zou wonderen doen. thats all ;)

03 okt 2010 10:55
Profiel
Weert
nog niet, eventueel volgende week al

03 okt 2010 11:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Moet toch meer meelezen.....hoorde nu pas dat dit Stefan betreft, wat een verhaal en alle sterkte kerel :!: Hoop dat je in de toekomst nog steeds op een creatieve manier foto's kunt maken :thumleft:

03 okt 2010 13:48
Profiel WWW
Veghel
gast schreef:
cabrio wim schreef:
Hier bij ons in de straat vannacht 2 jongens op scooter op slag dood, reden tegen een stilstaande vrachtwagen aan. :?
Zullen alleen geen 12 pagina's aan besteed worden. :|

hadden ze een helm op vraag ik me dan af?

Dit ongeluk had ook niet nodig geweest , "trieste omstandigheden"

Lees de commentaren :salut:

03 okt 2010 13:59
Profiel
Forum Admin
Cayenne
damage schreef:
maar als ik echt eerlijk mag zijn dan vrees ik dat hij er niets van geleerd heeft. als je hem hoort praten dan denk ik persoonlijk van, nou volgend jaar weer een crash. en dat is niet echt tof als je een goede vriend er zo bij hebt zien liggen. ik ben zeker niet roomser dan de paus maar als je nog een keer door zulk lomp gedrag crasht stefan, dan is het niet meer zoals nu een situatie ''jong en onbezonnen en nog veel te leren'' maar wat mij betreft val je dan in de categoríe dom

Dom !!!!!!! Dan val je volgens mij in de categorie schoften, ik zal me wel weer te erg uitdrukken, maar ik ken mensen die een geliefde zijn verloren in het verkeer door anderen.

Alvast op voorhand mijn excuus aan de vrienden van mud voor mijn woordkeus.

03 okt 2010 17:27
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Mijn zegen heb je met je woordkeuze, als het gedrag zo blijft als het nu is.

03 okt 2010 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
+1 John, iedereen die hardleers is (niet vooruit lopen op deze specifieke zaak van Mudje, hij heeft tenslotte nog geen 2e misstap begaan), verdient die predicaat

03 okt 2010 18:49
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Wij rijden allemaal Porsche, en gebruiken deze auto waar ie voor gemaakt is, nl. lekker sportief rijden, heerlijk genieten op mooie ( daarvoor bestemde) wegen.......niet jakkeren en jagen over wegen die daar niet voor zijn...

Natuurlijk ook ik rij wel is te hard, en geloof me als ik dan geflitst zou worden dan kan je voor dat geld leuk eten met 4 man in een goed restaurant.
Maar de meeste hier hebben een berg ervaring achter het stuur en hebben allemaal een enorme dosis verantwordelijkheids gevoel in hun donder, ben ook van mening dat men het in de motorwereld beter heeft geregeld, een beginnend bestuurder moet eerst met minder pk's aan de gang. Ik moet er niet aan denken om jonge beginnende bestuurders met genoemde mentaliteit achter het stuur van een 911 turbo te zien kruipen....

Porsches zijn sportieve auto's en moeten derhalve ook sportief bereden worden.

03 okt 2010 19:03
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
John schreef:
damage schreef:
maar als ik echt eerlijk mag zijn dan vrees ik dat hij er niets van geleerd heeft. als je hem hoort praten dan denk ik persoonlijk van, nou volgend jaar weer een crash. en dat is niet echt tof als je een goede vriend er zo bij hebt zien liggen. ik ben zeker niet roomser dan de paus maar als je nog een keer door zulk lomp gedrag crasht stefan, dan is het niet meer zoals nu een situatie ''jong en onbezonnen en nog veel te leren'' maar wat mij betreft val je dan in de categoríe dom

Dom !!!!!!! Dan val je volgens mij in de categorie schoften

in dat geval +1

03 okt 2010 19:55
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
John schreef:
...

Begin jaren negentig drukte Porsche al in hun advertenties:

"Porsche empfehlt, fahren Sie vorsichtig!"

Dat vond ik toen al zo stoer toen ik wekelijks de AMS verslond. Zie als voorbeeld deze advertentie (kleine letters, naast het rechter voorwiel):

Afbeelding

Dus sportief autorijden is iets heel anders dan roekeloos scheuren...

Jammer dat ze daarmee gestopt zijn, vond het een heel mooi statement!

04 okt 2010 14:58
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
John schreef:
Maar de meeste hier hebben een berg ervaring achter het stuur en hebben allemaal een enorme dosis verantwordelijkheids gevoel in hun donder, ben ook van mening dat men het in de motorwereld beter heeft geregeld, een beginnend bestuurder moet eerst met minder pk's aan de gang. Ik moet er niet aan denken om jonge beginnende bestuurders met genoemde mentaliteit achter het stuur van een 911 turbo te zien kruipen....

Ik daarentegen vind dat er al meer dan genoeg geregeld word door onze overheid, men zou beter werken aan de verantwoordeliijkheids zin en het egoïsme van de maatschappij in plaats van alles te beknotten met regeltjes en wetten. Heb mijn eerste 911 gekocht toen ik 23 was en heb deze wagen altijd met verstand gereden, ik had daar geen regeltjes voor nodig.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 okt 2010 15:13
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Heb ook wel eens een stel gezien met hun kind los achterin een 911 zonder achterbank...
Moest me inhouden om er niks van te zeggen.

We doen allemaal wel eens iets fouts in het verkeer: smsje lezen en/of versturen, toch nog door donkeroranje of rood, te hard rijden, etc.
Het is te makkelijk om met een vingertje te wijzen.

Misschien moet je eerst wel een klapper meemaken om meer met je verstand te rijden. Ik denk dat de angst er dan toch behoorlijk in zit. (spreek niet uit ervaring.)

04 okt 2010 15:19
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ik zit altijd te forummen als ik aan het rijden ben :mrgreen:

04 okt 2010 15:27
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Ik net andersom. :mrgreen:

04 okt 2010 15:32
Profiel Twitter 
Moderator
PF # 136
Is volgens mij in hetzelfde hoofdstuk te plaatsen als "vervaging van normen en waarden"

04 okt 2010 17:58
Profiel
Weert
Stefan is/wordt vandaag uit het ziekenhuis ontslagen, de verpleegsters hebben instussen genoeg van he :mrgreen:

04 okt 2010 18:02
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
gast schreef:
ppp 356 schreef:
Ik daarentegen vind dat er al meer dan genoeg geregeld word door onze overheid, men zou beter werken aan de verantwoordeliijkheids zin en het egoïsme van de maatschappij in plaats van alles te beknotten met regeltjes en wetten. Heb mijn eerste 911 gekocht toen ik 23 was en heb deze wagen altijd met verstand gereden, ik had daar geen regeltjes voor nodig.

kan ik het helemaal mee eens zijn Paul :!: Maar de vraag lijkt tegenwoordig; hoe krijgen we dat in hemels naam voor elkaar :?

Niet door meer regels en wetten, maar harder op te treden als de bestaande regels en wetten worden overtreden, en dit geld zowel voor de overheid, het opvoeden personeel (leraars enz) maar vooral ook wij als ouders. En vooral door geen overscheid te maken in rang of stand, zwart of wit, jong of oud. IMHO

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 okt 2010 18:04
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
De spijker op z'n kop!

04 okt 2010 18:06
Profiel
M140i
Exact, de Porsche 968 op z'n kop!

04 okt 2010 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Met enige schrik heb ik dit draadje gevolgd en ben blij dat Stefan hier goed uitgekomen is.

Het kan haast niet anders of iemand leert hiervan, ookal laat hij het niet direct zien.

Stefan sterkte met je verdere herstel, en veel wijsheid toegewenst. Het engeltje zit de volgende keer misschien niet meer op je schouder...

Peter.

04 okt 2010 18:45
Profiel
Veghel
Citaat:
Niet door meer regels en wetten, maar harder op te treden als de bestaande regels en wetten worden overtreden, en dit geld zowel voor de overheid, het opvoeden personeel (leraars enz) maar vooral ook wij als ouders. En vooral door geen overscheid te maken in rang of stand, zwart of wit, jong of oud. IMHO

Aaah, het communisme komt weer terug :bang:

:popcorn:

04 okt 2010 19:29
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
aparte definitie van communisme houd jij er op na dan :bang:

04 okt 2010 20:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende