Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 14:44

Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 

Wie rijdt er momenteel met winterbanden?
Poll eindigt op 11 jan 2009 18:34
Ja, ik rijd met winterbanden in de winter 29%  29%  [ 42 ]
Nee, ik rijd niet met winterbanden in de winter 33%  33%  [ 48 ]
Alleen van en naar de wintersport 2%  2%  [ 3 ]
Ja, maar niet onder de Porsche 23%  23%  [ 33 ]
Ik rij helemaal geen Porsche in de winter 13%  13%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 144

Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Wie rijdt er in de winter met winterbanden?
turbocruiser schreef:
Een Porsche waarvan de eigenaar hier schrijft dat hij er vrolijk mee door de sneeuw rost, zou ik niet snel overnemen mocht hij ooit op het forum te koop worden aangeboden. Al is het alleen al vanwege de pekel-schade. Die van mij staat binnen! :salut:

Pekel = schade ?
:scratch:

25 dec 2009 13:57
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
turbocruiser schreef:
Een Porsche waarvan de eigenaar hier schrijft dat hij er vrolijk mee door de sneeuw rost, zou ik niet snel overnemen mocht hij ooit op het forum te koop worden aangeboden. Al is het alleen al vanwege de pekel-schade. Die van mij staat binnen! :salut:

Ik ben er zuinig op, maar heb 'm voor mezelf en om er zoveel mogelijk mee te genieten.
Leef en geniet vandaag ..... :idea: :wink:

Als het bovendien veiliger is om ermee op pad te gaan dan met het alternatief op de oprit dan hoef ík daar niet lang over na te denken!

25 dec 2009 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Citaat:
Een Porsche waarvan de eigenaar hier schrijft dat hij er vrolijk mee door de sneeuw rost, zou ik niet snel overnemen mocht hij ooit op het forum te koop worden aangeboden. Al is het alleen al vanwege de pekel-schade. Die van mij staat binnen

+1

25 dec 2009 14:08
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
De eerste paar jaar (minimaal) is de gemiddelde Porsche gewoon als daily driver gebruikt. Lijkt me niet dat ze van pekel meteen dood gaan.

25 dec 2009 14:11
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
turbocruiser schreef:

Die van mij krijgt een goede wasbeurt zodra dat kan (gisteren kon het gelukkig) en krijgt al het onderhoud wat de auto nodig heeft. Waardoor ik durf te stellen dat mijn auto in betere conditie is dan veel binnenslapers, want rust roest (letterlijk ook nog, kijk maar eens naar je schijven :mrgreen: ).

25 dec 2009 14:48
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
denk dat de schade die pekel aan kan richten toch enigsinds wordt onderschat, is echt een klotespul, kruipt alle hoekjes en gaatjes in, en doet dan rustig zn werk. kan je afspuiten wat je wil, maar je krijgt niet alles weg. aan de andere kant, gebruiksvoorwerpen slijten nou eenmaal, en dat is ook niet erg opzich. Gewoon doen wat je zelf het fijnste vind dus, maar ik zou ook liever een pekelmachine overnemen

25 dec 2009 14:56
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ralf996 schreef:
denk dat de schade die pekel aan kan richten toch enigsinds wordt onderschat, is echt een klotespul, kruipt alle hoekjes en gaatjes in, en doet dan rustig zn werk.

Mijn 964, begin dit jaar 18 jaar oud, 300K gereden, veel sneeuw en pekel gezien... had totaal geen last van roest. Ooit een heel klein plekje bij de voorruit (alleen te zien toen de ruit eruit was) en dat is meteen vakkundig opgelost.

Je moet eens 10 willekeurige 964's op een rij zetten en goed kijken. Ik durf te wedden dat het merendeel in slechtere staat is.

Wat daar ook van moge zijn: moderne Porsches zijn heel goed bestand tegen pekel, mits je de auto netjes laat onderhouden. En dat zullen ze over 20 jaar nog steeds zijn.

25 dec 2009 16:54
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen dan :mrgreen:

25 dec 2009 17:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Typerend dat sommigen gelijk alles op zichzelf betrekken. Ik spreek enkel voor mijzelf; als ik moest kiezen tussen een binnenslaper en een sneeuwschuiver.

Overigens mijn schijven blinken, nergens roest. Maar dat terzijde.

26 dec 2009 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Devils son schreef:
ArminG schreef:
Even een correctie: itt tot hardnekkige geruchten zijn winterbanden niet verplicht, je krijgt niet noodzakelijk een hogere aansprakelijkheid en ook geen 20 euro boete.

Het is namelijk niet winterbanden, maar aangepast aan het weer. Dat is in veel gevallen wel o.a. winterbanden, maar bijvoorbeeld ook zorgen dat je ruitenwisservloeistof het doet ivm pekel. Daar kunt je ook 20 euro boete voor krijgen. Andersom, als jij op zomerbanden rijdt en het weer is goed, krijg je geen boete.

Dat is toch precies wat ik schrijf.

De verplichting hangt samen met het weer.

Mijn punt is dat het niet winterbanden is wat de verplichting is.
Ook bij hevige sneeuw zijn winterbanden niet verplicht!

De wet spreekt namelijk van aangepast aan het weer zijn, en niet winterbanden. Dat is uiteraard dus o.a. aangepast schoeisel. Echter dat implicieert niet noodzakelijk winterbanden. Winterbanden is wel een van de aangepaste schoeisels.

In de praktijk zijn er weinig niet-winternbanden die voldoen dus ik geef toe dat het deels een theoretische discussie is, maar ze zijn er dus wel: banden die geen winterband zijn, maar waarmee je geen boete krijgt in winterse omstandigheden.

(Plus dat de wetgeving dus niet over enkel banden rept. Ook met winterbanden kun jij een boete krijgen als andere zaken niet in orde zijn.)

26 dec 2009 11:00
Profiel
turbocruiser schreef:
Typerend dat sommigen gelijk alles op zichzelf betrekken. Ik spreek enkel voor mijzelf; als ik moest kiezen tussen een binnenslaper en een sneeuwschuiver.

Als je een weerwoord vervelend vindt moet je niet op een forum posten.

Ik blijf erbij: een goed onderhouden DD valt te prefereren boven de gemiddelde hobby-auto.

Laatst bijgewerkt door Devils son op 26 dec 2009 12:08, in totaal 1 keer bewerkt.

26 dec 2009 12:02
Profiel
ArminG schreef:
maar ze zijn er dus wel: banden die geen winterband zijn, maar waarmee je geen boete krijgt in winterse omstandigheden.

De all-season met sneeuwvlokje of M+S teken inderdaad, maar dat valt in deze discussie wel onder de winterbanden.

Volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde, maar de tekst "winterbanden zijn niet verplicht" vind ik stukken verder van de waarheid liggen dan "winterbanden zijn verplicht".

Citaat:
(Plus dat de wetgeving dus niet over enkel banden rept. Ook met winterbanden kun jij een boete krijgen als andere zaken niet in orde zijn.)

Dat klopt, maar de verplichting om je aan de snelheid te houden maakt ook niet dat je geen boete kan krijgen voor onnodig links rijden, ook al houd je je aan de snelheid.

Eigenlijk is het heel simpel: als je in deze tijd op vakantie door Duitsland komt doe je er goed aan om winterbanden te monteren (en zeker niet alleen voor die 20 euro) en eveneens goed aan om al het overige ook op orde te hebben.

26 dec 2009 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Devils son schreef:
ArminG schreef:
maar ze zijn er dus wel: banden die geen winterband zijn, maar waarmee je geen boete krijgt in winterse omstandigheden.

De all-season met sneeuwvlokje of M+S teken inderdaad, maar dat valt in deze discussie wel onder de winterbanden.

Probleem in deze is nu net dat mensen soms vreselijk ongenuanceerd doen over wat winterbanden zijn. 'De' winterband is in Nederland in de volksmond doorgaans de band met sneeuwvolk symbool. Doch die definitie van winterband is (zeker internationaal gezien) nogal een simplistische zo niet onjuiste definitie.

Als ik sommige andere reacties lees, heb ik niet het idee dat iedereen het verschil daadwerkelijk ziet tussen een band geschikt voor winters weer en 'de' winterband met sneeuwvolksymbool. Immers, anders snap ik niet waarom sommige mensen zulke domme dingen roepen als dat winterbanden verplicht zouden moeten worden in Nederland. Zelfs de Duiters - waar het toch flink meer sneeuwrijker is - hebben een andere definitie.

Citaat:

Volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde, maar de tekst "winterbanden zijn niet verplicht" vind ik stukken verder van de waarheid liggen dan "winterbanden zijn verplicht".

Strikt jurische gezien natuurlijk niet :-)

Maar volgens mij zijn wij het wel eens. Maar er zijn heel volksstammen die wel denken dat het enkel sneeuwvolk banden zijn met dat befaamde lammelenprofiel. En het wetsartikel rept echt niet specifiek over winternbanden, maar wintertauchlig.

Mijn punt is vooral gericht op dat wintertauchlig met 'winterbanden hebben' vertalen mensen in staat stelt hele domme dingen te doen ipv na te denken wat echt winters weer vereist. En als ik mensen domme dingen hoor roepen als dat in Nederland winterbanden maar verplicht moeten worden, omdat die zo vreselijk veel veiliger zijn in de winter vrees ik dat dat dezelfde zijn die ook zonder dekentje, extra brandstof en zonder de ruiterwisservloeistof, maar wel braaf met winterbanden, de Duitse sneeuwfile in rijden. :roll: Dat zijn diezelfde mensen die omdat ze winterbanden hebben even hard blijven rijden met winters weer.

Het aardige van die Duitse wet is nu net dat het het verstand gebruiken bovenaan zet ipv domme definities. Dat is in teveel landen helaas een zeldzaamheid.

26 dec 2009 12:28
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
ArminG schreef:
Het aardige van die Duitse wet is nu net dat het het verstand gebruiken bovenaan zet ipv domme definities. Dat is in teveel landen helaas een zeldzaamheid.

:thumleft: Kijk en daar kan men in Nederland nog wat van leren al vrees ik dat het hier al te laat is.

26 dec 2009 13:09
Profiel WWW
Groningen
Persoonlijk denk ik niet dat de Duitse wet iets over "duiken" te melden heeft, maar dat terzijde. :mrgreen:

26 dec 2009 16:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13