Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:50

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Omdat het merendeel van deze MB-bezitters de auto niet rijdt als liefhebbersauto en je deze personen ook niet zo snel op fora tegen zult komen. Alleen als hun voordeeltje verloren dreigt te raken gaan ze lopen mekkeren op internet.

17 apr 2013 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Rijd meer dan 25K km per jaar in de 1986 Benz en met 12 l/100 km is de staatsbijdrage via de benzine-accijns wel weer even genoeg.

17 apr 2013 23:39
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Het zou mooi wezen als ze de vrijstelling voor motorrijtuigenbelasting voor oldtimers zouden handhaven in het weekend of alleen op zondag. Je belemmert het overige verkeer er niet mee en de echte liefhebbers gebruiken 'm eigenlijk alleen op dit soort dagen. Mensen die buiten het weekend om ook graag eens willen rijden laat je een dagenkaart aanschaffen. En vrijstelling voor het ritje naar het APK-station.

18 apr 2013 0:25
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Maar kan iemand (wellicht een MB rijder) mij dan uitleggen waarom ik die wagens zo vaak zie rijden ?? :scratch:

Omdat ze zo goed zijn :thumleft:

18 apr 2013 6:02
Profiel
Moderator
PF #57
kruk@b schreef:
Maar kan iemand (wellicht een MB rijder) mij dan uitleggen waarom ik die wagens zo vaak zie rijden ?? :scratch:

omdat je voor relatief weinig geld een heerlijke auto rijdt. en omdat ze goed zijn en er nog veel van zijn.

de mijne is geen concoursstaat auto, maar een vervoermiddel van 2000 euro om die 2000-2500 km per jaar mee te rijden. Rij een leaser voor 35-40K km's per jaar. Het loont niet om die bij te tellen voor die weinige prive km's die ik rij. Totmbo rijdt met de Jeep 4000-4500 km/jr. In dat scenario is een belastingvrije sloep een ideale oplossing.

@ Paulus - 20L/100km op LPG :cheesy:

18 apr 2013 6:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik rij dagelijks zakelijk in een MB 500 SEL uit 1986 in nagenoeg concoursstaat, zo´n 60.000 km per jaar.

Geen liefhebber??? Ik hoef jullie toch niet te vertellen wat het kost aan tijd, moeite en geld om dergelijke km's te rijden met een klassieker en deze ook nog in nieuwstaat te houden.

Rij deze auto voor meerdere redenen.
-stond altijd op mijn shortlist van wannahaves. (mooiste S ooit!)
-is zeer, zeer degelijk!!! Er gaat echt heel weinig aan stuk (gekocht met 143.00 aantoonbare km, nu 300.000+)...
-zelf te onderhouden/repareren. Ook belangrijk wanneer je veel door Europa rijdt.
-ruim, zeer ruim in L versie, rijdt vaak met klanten.
-luxe, elek stoelen, stoelverwarming, en elek verstelbare achterbank, elek spiegel, clima, schuif/kanteldak, leer etc.
-snel, 5 liter V8, 242 PK.
-rijdt top op LPG (mits goed onderhouden)
-bijtellingsvriendelijk.
-"presidential car" (een term vaak door mijn klanten gebruikt)

Omdat ik deze auto zakelijk rij is de MRB vrijstelling wel meegenomen maar blijf ik gewoon doorrijden op LPG als ik hiervoor moet gaan betalen.

18 apr 2013 8:54
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
felix bahama 912 schreef:
.... rijdt vaak met klanten...

Afbeelding

:^:

18 apr 2013 10:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
.. die betalen in de meeste gevallen geen MRB (en BPM), Ewout :wink:

18 apr 2013 10:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Mijn klanten zijn meestal afkomstig uit Noord en West Afrikaanse landen, vaak van Libanese oorsprong.
Rij met deze mensen vaak door Europa omdat ik niet altijd mijn handel aan de deur heb staan, zit soms nog bij mijn leveranciers.
Vooral als een deal niet rondgekomen is voel ik me wel een taxi chauffeur, je weet wel...... can you pick me up at Brussels Airport, next evening I have to be at Dusseldorf Airport, please arrange a hotel near your warehouse, so we can take a look at your goods.....en dan niets rondmaken!!!!

18 apr 2013 12:35
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Uitvreters ....

18 apr 2013 13:58
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Ernstig off-topic, maar heb zelf veel met Libanezen zaken gedaan en ook vaak in Libanon geweest.
Prachtig land en ook prima mensen om zaken mee te doen, zeker in vergelijking met de gemiddelde arabier/Noord Afrikaan, maar nu begeef ik me wellicht op glad ijs. :?

18 apr 2013 14:24
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ze zouden natuurlijk ook ervoor kunnen kiezen dat de auto's met blauwe platen vrijgesteld worden van MRB en dat -nu de verzekeringsgegevens en MRB gekoppeld zijn- voertuigen met gele platen die een oldtimerverzekering hebben (met een max aantal km's) vrijgesteld worden van MRB.

Of zoiets...

18 apr 2013 14:43
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
ze kunnen overal voor kiezen natuurlijk. maar linksom of rechtsom dat geld moet binnen komen; dat is simpelweg gebudgetteerd.

18 apr 2013 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Ho ho niks geldklopperij, dit zijn milieu maatregels :roll:

18 apr 2013 15:30
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
......misschien kunnen ze er voor kiezen om iedereen 90% belasting te laten betalen....

Ik vindt het allemaal dom geouwehoer over hoe de overheid geld moet inzamelen om een begrotingsgat te dichten. Wie is er nou debet aan het abnormale uitgavepatroon van de overheid....juist: de overheid zelf.
Als iedereen op de fiets gaat, heeft de overheid geen inkomsten meer, en dan wordt er vanzelf weer wat verzonnen om dat gat te dichten.
Dit heeft ook niks met milieu of wat dan ook te maken, dit heeft met wanbeleid van de overheid te maken.
De overheid moet zelf maar eens te rade gaan waar ze mee bezig zijn. Bezuinigen betekend niet dat de belastingen maar eindeloos verhoogd kunnen worden. Misschien moeten ze zelf maar eens op grote schaal bezuinigen, want op dit moment wordt de ene na de andere branche om zeep geholpen.

18 apr 2013 15:39
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Pfffft Steef. Lucht vast op :mrgreen:

Ik ben het met je eens dat bezuinigen niet hetzelfde is als belastingen verhogen.

18 apr 2013 17:22
Profiel
‘64 Kever
Steef, je vergeet in je betoog even de "vakbonden"... Want ik gok dat de regering wat meer zou willen dan ze "mogen" van onze vakbondsvrienden ;)....

Maareh, die vrijstelling in het weekend in combi met een dagkaart is nog niet eens zo gek volgens mij! Is een van de eerste goeie idee'en die ik hier hoor (buiten uiteraard de oldtimers gewoon MRB vrij houden!)

18 apr 2013 19:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
We hebben al jaren te maken met een volstrekt onbetrouwbare overheid. Iedere keer weer en het maakt niet uit waarover, worden de spelregels (eenzijdig) aangepast aan de niet te stuitte behoefte naar meer inkomsten voor onze schatkist.
Als individu, of je nu ondernemer bent of in loondienst werkt, wordt het steeds lastiger beslissingen te nemen danwel te plannen voor de langere termijn, het is immers meer dan waarschijnlijk dat de regels over een halfjaar weer veranderd zijn... en dit is zoals we we weten meestal niet in het nadeel vd overheid.

Waar het al jaren aan ontbreekt is duidelijkheid.

18 apr 2013 20:38
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Jongens, de lol is gewoon voorbij. Gewoon wegenbelasting betalen als je de weg opgaat, het is niet anders.

18 apr 2013 20:41
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
... ook als je de weg niet op gaat ;)

18 apr 2013 20:52
Profiel WWW Facebook 
993 4S
PieterZ schreef:
We hebben al jaren te maken met een volstrekt onbetrouwbare overheid. Iedere keer weer en het maakt niet uit waarover, worden de spelregels (eenzijdig) aangepast aan de niet te stuitte behoefte naar meer inkomsten voor onze schatkist.
Als individu, of je nu ondernemer bent of in loondienst werkt, wordt het steeds lastiger beslissingen te nemen danwel te plannen voor de langere termijn, het is immers meer dan waarschijnlijk dat de regels over een halfjaar weer veranderd zijn... en dit is zoals we we weten meestal niet in het nadeel vd overheid.

Waar het al jaren aan ontbreekt is duidelijkheid.

Moet zeggen dat ik dat toch anders zie.
We leven in een fantastisch land, met misschien wat veel regeltjes, maar daardoor is het hier ook geen puinhoop.
MRB en andere belastingen zijn niet leuk, maar ga voor de lol eens een keer in Belgie of Duitsland rijden, toch ook geen ontwikkelingslanden, maar met ook een aanzienlijke belastingdruk. Die geven het geld in ieder geval niet uit aan wegenonderhoud.

18 apr 2013 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Ik zeg ook niet dat het bij de buren beter is! Bij de buren is het gras groener, maar: het groeit rete snel en jij mag het maaien ;)

Vind ook niets mis met belasting betalen, de regeltjes veranderen alleen te snel.... Duidelijkheid!

18 apr 2013 22:13
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Waar blijft die rooie als hem nodig hebt...... :res:

18 apr 2013 22:27
Profiel WWW
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
welke rooie? VM020 of Aircooler? :mrgreen: :mrgreen:

18 apr 2013 22:33
Profiel
‘64 Kever
Uuuhmmmm.... Maareh, moet zeggen dat ik de berichtgeving omtrent oldtimers niet heel enthousiast tegemoet zie... Het plan is/was om een huis te kopen met een flinke schuur, zodat ik wat oldtimers kon gaan verzamelen... Gewoon geinige, Kever, Bus, hopelijk een oude 911, dat idee. Geen dure wagens dus, maar OUDE wagens... Met dit soort regelgeving wordt het verhaal toch anders, want dan komt er per auto toch een paar honderd euro per jaar BIJ... Ja ja, niet boeiend, bla bla, maar toch niet leuk in de gedachte... Of het moet weer mogelijk zijn om "voor weinig" te schorsen, en dus auto's een half jaar uit de roulatie te halen...

Al met al, veel teveel regels en administratie... Denk dat veel mensen voor minder regels zijn, echter zijn er altijd genoeg die dan "mazen in de wet" vinden en zo hun eigen voordeeltje hebben. Sneu, want dat zijn vaak ook de mensen die staan te roepen over "die rijken" en "die zakkenvullers".... Achja... Soms zit het mee ;)...

Last but not least, wie denkt dat deze MRB-plannen ten gunste komen aan het wegennet... Nagenoeg ALLE uitbreidingen van snelwegen in het zuiden des lands worden uitgesteld. Ik rij gelukkig altijd de goede kant op, maar Venlo richting Eindhoven staat elke dag zo'n 10-15km file! Maastricht richting Eindhoven idem dito... Tilburg -> Eindhoven is na 7:00 een lange file (lees: gemiddelde snelheid van 30-40km over 20 kilometer)... Maar nee, laten we vooral die paar km's in de randstad aanpakken! (en ja, ook die verdienen aandacht, maar OOK die ;) )...

Zow, weer wat frustratie kwijt, over die oldtimers, vrees dat de hobby gewoon wat duurder wordt. Jammer, kan dat geld niet naar de middenstand en gaan er dus weer meer restaurantjes en dergelijke over de kop... Want als ik moet kiezen tussen uit-eten en oldtimers in de schuur, moeten (naar ik gok) meer mensen dat ;) (haha)....

18 apr 2013 23:05
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 49  Volgende