Auteur |
Bericht |
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Conclusie
C4 is voor kappers
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
12 sep 2006 23:35 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Das inderdaad schrikken Lydia. Die bandjes doen daar ten dele in mee overigens. Een oud collega van mij had een gloed nieuwe 996 C4 enkele jaren terug. Zelfde voorval als wat jij hebt meegemaakt op de ring van Antwerpen in stevige regen. Gevolg was wel dat er van de 996 een flank door de vangrail was omgetoverd in een waar kunstwerk en de andere flank door de zijkant van een vrachtwagen was ondaan van alle lak.
Aquaplanning is zo link vooral als het je gebeurd in de spoorvorming op de weg. Zelfs met een hoop profiel voel je dan nog de wagen alle kanten op trekken
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 sep 2006 13:25 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Hoe breder de banden, hoe gevoeliger voor aquaplaining, hoe diep het bandenprofiel ook is. Ik rij gewoon ver onder de limiet bij "gevaarlijk" weer, toch bij hogere snelheden. Als het traag gaat, durf ik wel eens de grens opzoeken, omdat je dan makkelijker corrigeert.
|
13 sep 2006 14:42 |
|
 |
Lydia
|
Inderdaad, ten dele lag het aan de banden. Heb nu goede banden erop en ik rij expres al op de linker baan om te voorkomen dat ik in de spoorvorming van de vrachtwagens rij en op de linkerbaan rij ik ook nog niet in het rijspoor maar er net naast. Maar op een gegeven moment ligt er zó verschrikkelijk veel water op de weg... En met 285/ 30/18...
Tja, dat op de grens rijden vond ik ook altijd leuk, maar na die ene keer...doe ik dat alleen nog maar op een droog wegdek!
|
13 sep 2006 19:58 |
|
 |
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
 Re: Verschil wegligging C2 vs C4
He, dat is inderdaad een eye-opener  . Ik weet nog goed dat ik in een van mijn 1e ritjes in de Porsche deze bocht nam. Naast dat het een hele lange bocht naar links is, zitten er ook nog veel bulten in die je het idee geven dat je op een skippy bal zit die er boven de 120 van plan is om er eens mooi af te stuiteren. Blijkbaar hebben er meer hier deze ervaring, ongeacht C4 of C2. Ik kan me overigens niet snel herinneren dat er andere bochten zijn waar dit gevoel zo sterk is als in deze bocht. Gewone klaverblad bochten zonder bulten en kuilen voelen i.i.g. niet zo verraderlijk. En met andere auto's heb ik deze ervaring helemaal niet in deze bocht...
|
13 sep 2006 21:04 |
|
 |
hwmaat
993-C4Almere
|
Reed laatst op de A27 een stortbui in. Zoontje achterin in de kinderstoel en niet eens hard, iets van 130 of zo. Dat was zo'n situatie waarin het op het ene moment nog droog was en binnen 10 meter lag er een halve centimeter water op de weg. En ik kan zeggen dat ik eeeeeeerg blij was dat ik een c4 heb. Meteen aquaplaning, wagen ging een beetje slingeren, gas gedoseerd eraf en daarna keurig rechtuit gaan zodat ik kon bijkomen van een hartslag van 200. Ben geen ervaren coureur of zo, maximale is een slip cursusje. Maar doe mij die c4 maar bij een porsche en dat soort weersomstandigheden, was me anders volledig misgegaan!
_________________________________________ niets is vanzelfsprekend en zeker porsches komen niet vanzelf.
|
13 sep 2006 22:25 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
 Re: C2 vs. C4
Vandaag het genoegen gehad om even op Zolder een paar rondjes met Ous mee te mogen rijden in zijn 996 GT3, hij heeft deze pas 3 weken (en daarvoor een 996 turbo), maar hij vertelde dat zijn eerste ervaring op de Ring met de GT3 hij zijn record gelijk 5 seconden scherper stelde tov de turbo
Ik was ook  van de grip en snelheid van de GT3!
|
13 sep 2006 22:26 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
 Re: C2 vs. C4
Hier nog een. Nou kan Ous ook best een aardig stukje sturen. 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 sep 2006 22:51 |
|
 |
gman
911 sc,964/2 en weer op zoek...
|
Ik geloof niet zozeer dat het met profiel te maken heeft,een brede band oefent nou eenmaal minder druk per vierkante centimeter uit,en daaardoor verhoog je de kans op een slip ook.
|
13 sep 2006 22:54 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Nu vraag ik me als "leek" af of 4WD in deze situatie (er vanuit gaande dat er geen sprake was van accelereren op het moment van aquaplaning) voordelen heeft. Iemand een zinnig antwoord met technische onderbouwing
Lekker zelf weten maar ik weet uit ervaring dat op 1 en dezelfde auto het hebben van voldoende profiel of te weinig een verschil van dag en nacht kan zijn. Laten we zeggen, het verschil tussen total loss of een hairy moment. Wel eens met slicks in de regen gereden?  Hoe dieper het profiel, hoe beter.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 sep 2006 23:01 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
13 sep 2006 23:10 |
|
 |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Wat zijn de ervaringen vwb het extra onderhoud bij een 964 C4? Zijn er van de C4 zwakke punten in het mechanisme die nog wel eens extra onderhoud of reparaties vereisen? En is het idd zo dat de voorwielen alleen trekken bij tractieverlies van de achterkant?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
22 dec 2006 20:50 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee. Uiteraard gaat alles dat er (extra) op zit ooit kapot, maar het C4 gedeelte kent geen relatief zwakke punten.
Nee, "standaard" verdeling 31% voor en 69% achter. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 dec 2006 21:47 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
24 dec 2006 0:59 |
|
 |
F@RGO
|
wat ik zelf vind ?
Als ik een occassie koop en het is een 2 of een 4 , maakt niet uit,
tzijn alle twee machtige auto's.
aAs ik nieuw koop, dan kies ik voor de voordeligste,
prijs is een belangerijk gegeven in mijn budget, verbruikt ook iets minder,
dus een 2, komt daarbij dat ik extra kofferruimte heb.
Maak ook geen 100k km per jaar.
En enige verschil dat ik voel is dat de 2 ietsiepietsie vinniger is, maar verschil in prestaties.... niet voelbaar
In de regen ontbreek ik geen grip, maar pas mij wel een beetje aan dan.
Psm is wel een stok achter de deur in geval van...
|
24 dec 2006 9:25 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... inderdaad  ..... (nog) niet merkbaar 
|
24 dec 2006 9:40 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Ik heb gehoord dat ze op de C4 voor het eerst de 4WD hebben "uitgeprobeerd" en ik heb vernomen dat dat een kwetsbaar item is.
Praktijk zal uitwijzen ik heb zelf geen C4.
Ik zou eerder voor de C2 ( en nog liever de C2 Cabrio gaan )
leoo
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
24 dec 2006 12:28 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 dec 2006 12:50 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Don't shoot me 
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
24 dec 2006 13:01 |
|
 |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Had me eerst toegelegd om een 2-tje te vinden maar dat betekent nu dat ik misschien een boel goede 4-tjes laat schieten, ik zal die auto gewoon normaal gebruiken, slechts zelden zal ik in een bocht op de het scherpst van de snede rijden denk ik en het feit dat een 4-tje wat zwaarder is schijnt vwb de prestaties niks uit te maken en qua aankoopprijs maakt het in principe ook niks uit of er een 2 of 4 op staat...vwb 964 dan...bij de testritjes die ik tot nog toe gemaakt heb met beide typen heb ik niet echt verschil kunnen merken...alleen die enorme draaicirkel van een 4 zeg 
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
24 dec 2006 19:42 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Een teiltje graag..............
|
24 dec 2006 19:52 |
|
 |
HennieC2Targa
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2
Ex.Boxster S Zwart
Ex.Porsche Macan Wit.
Porsche Macan 3.0 SCulemborg
|
Heren, ik lees hier dat men zich afvraagt wat het verschil is v.w.b 2WD aangedreven of 4 WD. Als jullie het jaarboek hebben van porsche dan kan je het verschil op de keukentafel ervaren  Het geeft de porsche een betere wegligging en stuurgedrag.
Verder las ik op deze topic over de bocht van de A12 nnaar de A20 ik begrijp hem heel goed ik ben er vanmorgen nog over/door  gereden met m`n C 2 en dan moet je je stuur goed vast houden het is een kl...te bocht, maar misschien wel een bocht om beide typen te testen.
De eerste keer dat porsche 4WD toepaste was bij de 959 hier hebben ze Parijs Dakar mee gereden en hebben daarmee goed gescoord
Bij de keuze van een gebruikte porsche zou ik het 2WD / 4WD niet te zwaar laten meewegen maar de porsche kopen die je het beste bevalt 
_________________________________________ Live and let Live
|
25 dec 2006 14:33 |
|
 |
F@RGO
|
Klopt dus niet, tenzij uitzonderingen de regel bevestigen 
|
25 dec 2006 14:39 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Porsche reed de Dakar rally eerste met een 4wd versie van de 911 en pas in 1985 met de 959.
|
25 dec 2006 14:41 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Toch wel grappig.
Blijkbaar hebben meerderen de ervaring dat er weinig verschil te merken is tussen een C4 en C2. Nou dat scheelt.... door geredeneerd kan een RS ook niet veel meer brengen.
Als je kijkt naar de 964 zit er iedere keer -ongeveer- een 100 kg tussen. Bij de RS wordt juist vaak opgegooid dat ie beter presteert door het lagere gewicht, niet zozeer de + 10 pk t.o.v. de standaard.
Dus is de RS dan overgewaardeerd, een mythe...?
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
27 dec 2006 13:18 |
|
|