Auteur |
Bericht |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Bakkie op! Stoer doen! Kijk mij nou! En ze zijn wel dom, maar niet zo dom dat je ze het ziet doen. Vaak lig je dan al (of nog) in je mandje
Jammer inderdaad dat dit voor veel die lui de norm blijkt te zijn. Ze kicken er waarschijnlijk ook nog op (na hun pilletje dan natuurlijk). Helaas valt de schade dus niet op deze stakkers te verhalen, want die zijn al lang pleitte.
Sterkte ermee en proberen voortaan maar binnen te parkeren.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 okt 2006 19:46 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Wat een sukkels..... Stel dat je het had gezien en ze ook nog zou aanpakken......... (tja dan ben je ook nog fout) zucht.... waar moet het heen
|
25 okt 2006 20:00 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...ik had je topic vanmorgen al gelezen...het is echt klote zoiets. Waarom nu toch? en inderdaad wat hebben ze eraan? Het leedvermaak van de trotse eigenaar inbeelden..tja.
En weer mag je naar de carrosserie, wagen paar degan kwijt, hier en daar wat geloop en dan hopen dat de spuiter het weer netjes in orde brengt...ach, 't is niet al mooi wat leeft
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
25 okt 2006 20:14 |
|
|
RuudV
Boxster S (MY2003)Rijswijk
|
Wat een K*T-lijers
Excuses voor mijn taalgebruik, maar dit is het eerste en enige dat in me opkomt als ik aan dit soort zieke gasten denk.
Veel succes met de afhandeling van je schade.
_________________________________________ Groet&
Ruud
|
25 okt 2006 20:22 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Erg vreemde mensen, zo'n vandalen
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
25 okt 2006 20:31 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Wat een volk zeg wat dat doet..Kolere; die mensen moeten ze gewoon dik achter slot en tralie`s stoppen en werken om het geld terug te betalen.
Hopelijk is dit gedekt door de verzekering, en sterkte met de afwikkeling!
|
25 okt 2006 20:53 |
|
|
ECT
|
Ik ben all-risk verzekerd voor beide auto's incl. vandalisme. Echter, omdat hier twee auto's zijn beschadigd op een polis duikelijk ik direct 5 treden in mijn no-claim. Om dat te compenseren moet ik 9000 euro's extra betalen aan premie, verspreid over 5 jaar. Aan een verzekering heb je op dat moment geen moer aan...
Dan ben je dus voordeliger uit om de schade uit eigen zak te betalen; aan een waarborgfonds heb je ook geen bal. Eigen rechtertje hier in NL ook niet...
|
25 okt 2006 21:18 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Onwijs kloten! Ik zou helemaal flippen als het mij zou gebeuren, leef met je mee. Sterkte. En over de daders.... iedere letter die ik type is er een teveel, dus laat maar....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
25 okt 2006 21:42 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Ik weet niet of ze alleen de motor-en kofferdeksel hebben beschadigd, maar is het dan niet het voordeligste om een hele nieuwe koffer/motordeksel te monteren? Van zo'n BMW desnoods van een schade auto?
En ook dat hakenkruis dat ze er op hebben gekrast, weten ze wel wat ze daarmee bij sommige mensen te weeg kunnen brengen
Stel dat een opaatje en omaatje 's morgens zo hun -met zuurverdiende centjes aangeschafte,- auto aantreffen. Niet alleen de klap dat hun auto is vernield, maar ook nog eens dat ze wéér moeten terug denken aan de oorlog. Er zullen vast wel gedupeerde tussen zitten die dierbaren hebben verloren door de WO2.
Laatst een deuk in de porsche van een PF'er geschupt, en nu dit.
Het blijft onverstelbaar.....
|
25 okt 2006 21:47 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Kan iemand uitleggen welke verpeste geest hier nou enige voldoening uit kan halen? Dit soort personen zou ik tot de laatste cent willen uitdrukken om de schade te betalen, het trieste is dat je hier in Nederland gewoon mee weg komt , als ze je ueberhaupt al te pakken krijgen.
|
25 okt 2006 22:05 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Wat vreselijk balen voor je.
Veel sterkte met de afhandeling van de reparatie en hopelijk je verzekering.
|
25 okt 2006 22:56 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik vind het wel straf dat je verzekeraar (noem 'em op dit forum msschn beter niet, zie eerdere gevallen hier van name-dropping) dit "all risk verzekerd incl. vandalisme" durft te noemen -> in jouw geval moet je nl. een bedrag equivalent met een kleine nieuwe stadswagen opleggen (9.000 EUR) de komende 5 jaar
In België werken all-risk verzekeringen (hier in de volksmond "omnium" genaamd) met een vrijstelling (hier in de volksmond "franchise" genaamd") enigszins anders. Zo kan je bvb. een all-risk verzekering aflsuiten met een vrijstelling van 2.000 EUR : wil zeggen dat schadegevallen beneden dit bedrag niet door de verzekering worden gedekt, ze komen m.a.w. bij schade enkel tussen in de kosten die boven de 2.000 EUR uitkomen, die je dus zelf moet betalen. Wil je een all-risk verzekering met een vrijstelling van 1.000 EUR zal je een hogere premie betalen, aangezien de verzekeringsmaatschappij dan al moet bijpassen vanaf 1.000 EUR
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
25 okt 2006 23:49 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
In Nederland " eigen risico."
@ECT: wel zeer forse premieverhoging...
|
26 okt 2006 0:02 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik neig in eerste instantie bij het lezen van zo'n bericht naar relativeren, maar het blijft gewoon klote dat anderen aan je spullen komen en je bezittingen vernielen.
De frustratie en woede kan ik me dus goed voorstellen, vooral omdat het mij ook al twee keer is overkomen (niet op de 911 gelukkig) waarbij de eerste keer op mijn destijds gloednieuwe 206gti (ik had 'm een week of zo) en daders worden hier maar zelden gevonden.
Zo hoorde ik vorige week op het nieuws dat ergens in NL wel zo'n vandaal was opgepakt die meteen ook bekende vaker dit soort vernielingen aan auto's te hebben gepleegd; hij was hiervoor ook al eerder voor veroordeeld. Ik snap dan niet dat ze zo'n vent niet eerder in de smiezen hebben en in de gaten houden.
En het beroerde is inderdaad dat je aan de verzekering niet vaak iets hebt; zelf ophoesten is vaak de minst kostbare oplossing.
Nou ja, ik hoop dat de kosten mee gaan vallen en dat je er in de toekomst van verschoond blijft!
|
26 okt 2006 0:27 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Het waarborgfonds was ook het eerste wat in me opkwam....waarom heb je daar nu niets aan?
Heeft niemand in de buurt wat gezien/gehoort???
Sterkte!
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
26 okt 2006 1:40 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ook mijn idee!
Ik zou er ook vreselijk de tering in hebben, als ik onze auto's 's ochtends zo zou aantreffen!
Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen/groepen zijn die het leuk vinden om andermans eigendommen te vernielen!!
Snel de auto's laten spuiten, en weer gaan genieten van je auto's!!!
Hopelijk worden die gasten toch snel gepakt en worden zij inderdaad volledig financieel aansprakelijk gesteld voor de schade!!
|
26 okt 2006 1:56 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Ergerniswekkend.
En dan te weten dat je nog moet oppassen, dat als de dader wordt gepakt en geconfronteerd, de kans bestaat dat deze uit frustratie opnieuw..... ( zoals in mijn omgeving is gebeurd )
Slikken, en vergeten.... het is eenvoudig te herstellen.
|
26 okt 2006 8:11 |
|
|
ECT
|
|
26 okt 2006 9:47 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
zwaar klote !!!
heb er geen verstand van, maar kan een goed poetsbedrijf hier niets aan doen? heb ze al mooie kunstjes op krassen zien uithalen met die poliermachine van ze...
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
26 okt 2006 10:55 |
|
|
Porsche912
|
...typisch dat, genoeg blauw tegen fout parkeren, maar een extra rondje door de wijk s'avonds ter controle is er tegenwoordig haast niet meer bij
Sterkte
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
26 okt 2006 10:55 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Zonder te generaliseren, maar meestal betreft dit toch de negatieve uitwas van onze maatschappij.
Ergo, zij die niet willen (werken in dit geval) maar verder wel alles willen (geld, wonen, vakanties etc.) zich vervolgens vervelen, lamdrinken en vandalisme plegen.
Mocht er van dergelijke individuen geld te plukken zijn, hebben wij dat indirect allang betaald
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
26 okt 2006 12:36 |
|
|
Porsche912
|
....my words exactly.....2 jaar terug door zo'n groep mijn wagen bekrast/gedeukt, overbuurman heeft zo'n groep rond mijn auto zien hangen die avond (terwijl ik in buitenland zat) en zijn omschrijving bij de aangifte was bijna exact zoals hierboven....
Normen & waarden, discipline en respect zijn begrippen die de laatste jaren steeds verder wegzakken bij de jeugd....
|
26 okt 2006 14:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 okt 2006 14:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
26 okt 2006 14:20 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Of de jeugd betaald!!
En als zij dat niet kunnen??
Haal het geld dan maar bij de ouders!!
En als die dat niet kunnen??
Dan rest er niets anders dan een openbare veiling van hun spullen totdat het bedrag wel op tafel komt!!!
Auto verkopen, plasma weg, dolby surround setje weg, etc. etc. ........uiteindelijk tref je ze echt wel!
|
26 okt 2006 14:26 |
|
|