Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:57

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
924 uitgedeukt..MAAR 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Nee probeer me in te houden omdat er ouwe koeien uit de sloot gehaald dreigen te worden :evil: , gewoon niet doen want dat was dat, en is verder nergens voor nodig :!:

23 dec 2006 1:33
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
nou een paar weken niet echt veel op het forum geweest, maar zo te horen is er wederom "Frost" in de lucht....

Afbeelding

23 dec 2006 1:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
:cheesy: Het is inderdaad weer de tijd van het jaar Marcel

23 dec 2006 10:45
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Frost: Neem het advies van Teun ter harte, want denk je dat hij 'zo welvarend' is geworden doordat hij die 3 kinderen heeft? Zorg gewoon eerst dat een stabiele financiele situatie hebt en ga DAN eens denken over een leuke auto (danwel kinderen ;) )

23 dec 2006 14:47
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
paSCal schreef:
denk je dat hij 'zo welvarend' is geworden doordat hij die 3 kinderen heeft?

Neeeee zeker niet!
Ik kwam hem laatst op een druilerige zondag nog tegen in een pannenkoeken restaurant, met twee kinderen :shock:, met de derde ging hij pas volgend jaar.............. :mrgreen: :wink:

23 dec 2006 20:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Rob Herfst schreef:
paSCal schreef:
denk je dat hij 'zo welvarend' is geworden doordat hij die 3 kinderen heeft?

Neeeee zeker niet!
Ik kwam hem laatst op een druilerige zondag nog tegen in een pannenkoeken restaurant, met twee kinderen :shock:, met de derde ging hij pas volgend jaar.............. :mrgreen: :wink:

Poeh, volgende keer laat ik ze weer thuis........ :wink:

24 dec 2006 10:10
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
frost:

Meestal meng ik me niet in deze gesprekken maar wil je toch nog een tip geven uit eigen ervaring omdat ik de liefde van jou voor je eerste auto en een P best begrijp.

Maar liefde maakt blind, dat is echt zo.

Geef niet al je geld en liefde aan deze auto, het is een heerlijke auto maar ook deze zal het veld ruimen voor een andere.
En zeg nou niet dat je deze altijd wilt houden want in de praktijk werkt dat niet.

Deze auto is om van te genieten, hij zal wat meer kosten in het onderhoud verzekering benzine dan een andere auto maar daarom is het ook tevens een hobby, anders gaan we wel een lupo 3L rijden.

Laat alleen de kosten niet te veel op lopen, door de auto helemaal te laten spuiten, opnieuw bekleden, en motor en versnellingbak revisie.(als voorbeeld)

Want dan ga je het punt van genieten voorbij en zeker op het moment dat de verkoop er aankomt en je de optel som maakt en ziet wat de verkoop op zal brengen.

Als je echt zo'n auto in top staat wil, deze weg doen sparen , sparen, sparen en dan een kopen die een andere gek al helemaal top gemaakt heeft.

voorbeeld van mijzelf.
eerste auto fiat 500 1971
gekocht voor 6500 gulden
sneller gemaakt 150 cc meer,andere versnellingsbak, verlaagd, moter zelf gereviseerd.
50 000 km mee gereden

verkocht voor 6000 gulden : geen slechte deal in hobby opzicht.

Toen
Pontiac le mans 1966 5,7 liter v8
Gekocht voor 13000 gulden
Gas in laten bouwen, "het beste van het beste voor zo'n auto"impco
Ik bestelde maar matten bekleding emblemen en van alles en nog wat in amerika , in duitsland laten spuiten, zelf gestrip, nieuwe sper, aandrijf assen voorraam en ga zo maar door
tusen de 60 en 80 000 km mee gereden
en verkocht

verkocht voor 5000 euro maar wel inmiddels 20 000 aan uit gegeven.

Was het achteraf niet waard en wat denk je die nieuwe eigenaar heeft een mooie goede auto voor weinig.

Ga lekker rijden in deze hobby en spaar vast voor je volgende liefde,
deze onder tussen bijspuiten en dan niks meer laten spuiten en km maken maar die P.
en kids misschien gaat mijn p wel weg maar dat gaan we zo lang mogelijk rekken

robert

24 dec 2006 16:10
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
mooi verhaal Rob :!:

Ik herken m'n eigen story er wel in : vers afgestudeerd van de univ, al een leuke Yamaha racemotor in mijn bezit (alle mogelijke en onmogelijke studentenjobs voor gedaan) en dan wou ik ook nog een leuke auto. Met een minimumbudget de markt afgeschuimd en op een diamantzwarte Volvo 480ES gestoten. Was redelijk onder de marktprijs, had niet te gek veel kilometers, blonk mooi dus gekocht. Ik ben bijna failliet gegaan aan die auto : carrosserie was bij manier van spreken meer polyester dan plaatstaal, km-teller was minstens 100.000 km teruggedraaid, het geluid dat ik hield voor 'droge cardan door scheur in de rubberen mof' was een versnellingsbak die aan gort was (een maand voor mogen werken indertijd). En toen was de alternator stuk, en dan de startmotor, en dan ... In de auto lekte het massa's water, de auto zelf lekte olie, water en benzine :cry: - omwille van dat laatste is ie toch weggegaan voor het spreekwoordelijk prikje dat een Toyota-dealer er nog wou geven bij aankoop van een tweedehands Corolla Diesel :roll: (waarmee ik 180.000 km zorgeloos en voor een belachelijke km-prijs heb gebold & dus weer wat buffer heb kunnen aanleggen voor een leuke auto)

24 dec 2006 17:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3