Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
17 jan 2007 19:16 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
BoxsterS vergelijken in de bocht met een Audi quatro slaat nergens op.
Verder mbt vraag van de kap. BoxsterS heeft dubbele kap, dus buitenkant en binnenvoering. Windgeruis blijft zeer beperkt en alles blijft ook gewoon dicht, totaan 276 op de teller
Uiteraard, mits goed afgesteld. Ik heb zelf nog een hardtop maar die zit er alleen op voor het parkeren / tegen vandalisme. Voor de rest is met een BoxsterS softtop heel goed dagelijks te leven.
Merk op:
- de eerste non-S versies hadden een enkele kap / geen binnenvoerig
- de 2003 en latere modellen hebben een glazen achterruitje. Daarvoor plastic. Moet je vouwen bij het opendoen van de kap en gaat snel krassen. Bij dagelijks gebruik zou ik dus zeker voor een glazen exemplaar gaan !
Mark.
|
17 jan 2007 19:58 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Is die plastic ruit te vervangen door een glazen model dan?
|
17 jan 2007 20:02 |
|
|
mr.burns993
|
over het vergelijk 911/boxster
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
17 jan 2007 20:23 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Idd, met een Audi Quat tro daarentegen... En waarom slaagt die vergelijking dan op niets?
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
17 jan 2007 20:24 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Gewoon de auto een dagje huren http://www.porsche2rent.nl/, dan kun je die dag eens filerijden/dijkje pakken/stadsverkeer enz proberen ? Kost een paar centen maar als je daarmee jezelf behoedt voor een keuze waar je spijt van krijgt dan lijkt me dit bedrag het zeker waard....
En natuurlijk zoals eerder gezegd waar wil je de auto voor hebben/ wat heeft de meeste nadruk ? (scheuren/toeren/comfort enz..)
Succes met het kiezen!
|
17 jan 2007 20:57 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
17 jan 2007 21:10 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
> Idd, met een Audi Quattro daarentegen... En waarom slaagt die vergelijking dan op niets?
1. Qua setup/layout. Audi moter voorin, vaak een turbootje, 4WD welke een voorkeur heeft voor FWD/onderstuur. BoxsterS, moter in het midden, atmo, RWD (zonder sper)
2. BoxsterS stuurt veel scherper en geeft veel meer feedback dan alle audi's waar ik ooit in heb gereden (A3 (fwd), S3 (quattro), A4 (quattro), RS6 (quattro), RS2 (quattro)).
3. BoxsterS is gemakkelijk op overstuur te krijgen, audi is veel lastiger. Reageert veel meer als een FWD auto (onderstuur)
4. Audi's zijn vaak veel zwaarder hetgeen het stuurgedrag ook niet ten goede komt.
Als vergelijkings materiaal praat ik wel over 986 BoxsterS met sportonderstel en 18" wielen...
Mark.
|
17 jan 2007 22:26 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
De nieuwe AUDI S3 (2.0 TFSI - 265pk quattro) is qua wegligging en stuurgedrag redelijk vergelijkbaar met een Boxster S 986 (ik heb nog niet met de 987 gereden).
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
17 jan 2007 23:17 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Audi R8: middenmotor V8 hoogtoerig atmosferisch, niet permanente AWD die bij slip via een viscosekoppeling 10 tot 35% koppel naar de voorwielen stuurt, dus qua karakter een RWD.
De S3 is voorzien van een niet permanente AWD via een Haldex koppeling (zelfde principe als de viscosekoppeling, maar deze kan electronisch geregeld worden), dus heeft een FWD karakter. A4, RS6 en RS2 zijn voorzien van Torsen diff met permanente 50/50 verdeling, wat dus idd minder stuurfeedback geeft omdat de stuurende as steeds een groot deel kracht krijgt toegewezen. De huidige RS4 en IIRC ook de S6 en S8 hebben een Torsen diff met 40/60 verdeling icm de ophanging die de gekende zware neus heeft weggewerkt, wat hen dan weer een karakter geeft dat meer naar RWD gaat.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
18 jan 2007 10:38 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
De 964 is na een aankoopkeuring bij Robert Visser verkocht.
Overigens stelde ik hem dezelfde vraag dan ik hier op het forum heb gesteld en daar was hij kort maar duidelijk over nl een 993.
De 993 is sterker, minder onderhoudsgevoelig en waardevast en dat laatste kun je van de boxster niet zeggen natuurlijk. Nou, de zoektocht kan gaan beginnen overigens ga ik misschien ook wel eens naar een nissan 350Z. Ik zal nu wel het hele forum over me heen krijgen waarschijnlijk.
|
20 jan 2007 15:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
350Z, leuke auto! .... voor een jap. Iets totaal anders natuurlijk. En waarschijnlijk niet zo'n gezellig forum!
Op een 350Z schrijf je veel meer af dan op een boxster, laat staan een 993
Dus advies: Koop een 993, krijg je geen spijt van.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
20 jan 2007 15:32 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
350 Z.......leuke auto voor het zelfde geld als een 993 koop je een auto die veel jonger is en veel minder km heeft gelopen.
|
20 jan 2007 16:59 |
|
|
ECT
|
Wat wil je eigenlijk?
Een Porsche die de reputatie heeft technisch verfijnde, betrouwbare en hoogwaardige sportwagens te bouwen, met een heerlijk rijgedrag en motorsound waar je eraan verslaafd raakt: een tijdloze icoon of een Japannertje?
|
20 jan 2007 17:12 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Nissan 350z is ook een toppertje.
Ik ben naast mn EVO 8 MR RS en BoxsterS op zoek naar een e46 M3 maar als alternatief kijk ik ook stiekum naar de 350Z. Jongere auto / minder kms voor hetzelfde geld en ook 6 cylinders, goed vermogen, redelijk gewicht, achterwielaandrijving en sperdiff. Alleen 2 zitter vs 4-zitter en minder "sportieve" moter. M3 blok (S54) is echt een hoogtoerig sportblok, blok uit 350Z is in principe gewoon een "normaal" blok dat in een sportieve carroserie is gelepeld...
Mark.
|
20 jan 2007 17:20 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Technisch verfijnd? Ja, misschien de nieuwste types maar ik vind dat toch wel meevallen hoor. Als je ziet hoe sommige dingen geconstrueerd zijn bij een Porsche, moet je soms toch wel smakelijk lachen. Ik rijd nu ca 20 jr Porsche en met veel plezier maar ik ben gewoon aan het oriënteren. Kijk, een 350Z ben je volgens mij zo op uitgekeken en op een Porsche nooit natuurlijk. Overigens als het een Porsche wordt, ga ik hoogst waarschijnlijk toch voor de Boxster-S
|
20 jan 2007 18:19 |
|
|
mr.burns993
|
als ik jou was zou ik voor de nissan gaan...
jongere wagen voor minder geld, inplaats van zoveel geld uit te geven aan een wagen van minimaal 10 jaar oud.
volgens mij zit zo'n 350z ook nog eens sneller aan de 100km/h
ook wordt de 350z wel een de porsche uit japan genoemd.
dus wat wil je nog meer..
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
21 jan 2007 17:13 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Een echte Porsche 911! Iets anders wil ik niet.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 jan 2007 17:15 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
.. en straks komt zijn grote broer de Skyline GTR ook nog naar Europa..
|
21 jan 2007 17:20 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
zit je wel altijd aan de rechterkant met dat stuur ..
|
21 jan 2007 17:23 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
De nieuwe niet.. die wordt ook met het stuur aan "de goeie kant" geleverd..
|
21 jan 2007 19:15 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Als er nu ineens getwijfeld wordt tussen een Porsche en een Jap, dan adviseer ik je voor een Jap te gaan.
Een dergelijke twijfel zou bij mij nooit kunnen ontstaan
Gezien de traditie van de jappen, zal er binnenkort wel weer een nieuw model/opvolger komen. Meestal hebben die dan niets met de voorgangers met als gevolg dat je na een tijdje met een nietszeggend, emotieloos, oud modelletje blijft zitten.
Kies vooral voor een 911. Ga je er dagelijks in rijden, kijk dan ook eens naar een 996.
Nog even over het dashboard. Ik vind juist het spartaanse interieur van de oudere 911's (t/m 993) een van de grote pluspunten. Er bestaat toch geen mooier dashboard dan die 5 grote klokken! De stoelen zitten prima.
Verder is het leuk dat je kleine kinderen in een 911 kunt meenemen.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
21 jan 2007 19:26 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Het wordt geen Jap hoor en kinderen heb ik niet
Kreeg nog een mooi aanbod voor een BMW 330, houd absoluut niet van BMW maar dat is misschien nog wel leuk om wat aan te verdienen.
Voor mij is de kogel door de kerk, zodra er een andere Porsche komt, wordt het een boxster-s, of die nou goed is of niet, ik wil wel eens een ander type Porsche proberen.
|
21 jan 2007 20:00 |
|
|