Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Heb je eigenlijk best wel een punt, zelf denk ik teveel in 996turbo <=> 996 4S daar zijn de verschillen wel groter.
Maar een taartschep hoort nou eenmaal op een turbo.....is al jaren zo..
|
14 jul 2007 12:47 |
|
|
barolo
3.2S010
|
In de Carros Porsche special wordt de vergelijking gemaakt tussen de 911 T, 911 4S & 911 GT3. De 997 is natuurlijk kompleet anders. Zij zouden het wel weten als ze een keuze zouden moeten maken. De Carrera 4S, helemaal standaard, knalgeel, dan hoeven ze noooooooit meer wat anders.
Persoonlijk zou ik voor de Turbo gaan. Die is vaak het onderwerp van gesprek, meest bekeken, beste prestaties, het mooiste bezit...
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
Laatst bijgewerkt door barolo op 14 jul 2007 15:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 jul 2007 13:27 |
|
|
Raf
Porsche
|
Ik kan maar 1 ding zeggen : KOOP DE TURBO !!!!!!
(en ik spreek uit ervaring)
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
14 jul 2007 14:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik denk dat de 964 C4 in rechte lijn de snellere auto is en dat deze zelfs de gekietelde 993 4S aan moet kunnen (as in: gelijke prestaties). Ik wil die handschoen eigenlijk wel opnemen.
|
14 jul 2007 14:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
14 jul 2007 14:34 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Noem plaats, datum en tijd.
Wil ik wel eens zien.
Weet iig. dat mijn vroegere 993 gehakt maakte van mijn buurman's 993 4S
|
14 jul 2007 16:13 |
|
|
FS1
|
Ik zie perspectieven......forummers die het tegen elkaar opnemen...
(zie ook een paar nieuwe koppelingen... )
|
14 jul 2007 16:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Een speciale 993 S wil het wel opnemen tegen een 964, 993 of 993 4S
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jul 2007 16:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als het aan mij ligt na mijn huwelijk (-sreis), want het programma begint een beetje vol te raken, reden ook waarom ik dit jaar de jubirit aan mij voorbij laat gaan (anders was het een mooie gelegenheid geweest).
Met de performancebox moet e.e.a. nauwkeurig te meten zijn.
|
14 jul 2007 17:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet dan wel weer iemand met een 964 die daar geen probleem mee heeft.
964 C4 vs 993 4S lijkt mij een betere match. Maar het zou natuurlijk wel geinig zijn om ook eens die performancebox bij jou in de auto te hangen om te kijken wat de verschillen zijn. Moeten we wel nog even een standaard 2S erbij hebben om een ijkpunt te krijgen.
|
14 jul 2007 17:20 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb helaas mijn 993 niet meer.anders geen probleem.
Misschien iets voor de nieuwe eigenaar?
|
14 jul 2007 17:23 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Volgens mij wilt Dries helemaal niet weten of een 964 sneller is dan een 993...
|
14 jul 2007 19:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jul 2007 20:15 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
14 jul 2007 20:21 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Hoe is de proefrit bevallen, Dries?
Mijn advies is natuurlijk gekleurd, een 993TT natuurlijk. En die vleugel hoort er gewoon bij. Was voor mij zeker geen bezwaar bij de aankoop. Die 120 extra paarden doen het hem.
Ik ben nu in vijf maanden zo'n 10.000 km verder en geniet nog elke dag. Verbruik ligt inderdaad hoger, zo'n 1 op 6.5, maar je krijgt er genoeg voor terug.
En inderdaad voor wat meer geluid zijn er meer dan 1 aanbieder van een leuke uitlaat.
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
14 jul 2007 20:40 |
|
|
Lydia
|
Mhhh, zit nu pas weer even op dit draadje. Nou, om niet af te dwalen en on topic te blijven, laten we het dan niet een uitdaging, maar een vergelijkingstest noemen. Ben er zelf ook wel eens benieuwd naar.
En inderdaad, wat is er mis met een vleugel? Zeker zo'n turbo-vleugel loopt zo mooi met de carroserie mee ...
En met uitlaatjes-geluidjes weet ik wel raad.
Maareuh ... inderdaad, hoe zijn de proefritten bevallen???
|
15 jul 2007 12:48 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
een TT zonder achterspoiler....
Het zou verboden moeten worden
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 jul 2007 12:56 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik heb met Leen (van leko), die de poetscliniq organiseerde, gesproken over een nog te organiseren gezamelijke rit met zijn Corvette club. Na de rit willen wij dan 2 acceleratie metingen gaan doen. Hoe snel naar de 100 en hoe snel over 400 meter. Hij is in het bezit van professionele meetapparatuur. Als ik dit draadje lees, dan is er wel belangstelling voor.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 jul 2007 16:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Geinig, ik hoorde gisteren al van het idee... Maarre, metingen vanaf stilstand vind ik dus niet zo'n best idee, omdat dit gewoon het mishandelen van de auto inhoudt. Meetapparatuur heb ik dus zelf en de performancebox is nauwkeurig genoeg, gewoon een recht stuk weg in the middle of nowhere is voldoende.
Ik ben ook veel benieuwder naar acceleraties tot 200 km/u omdat dit de menselijke component uitschakelt waardoor juist de prestaties van de auto goed te vergelijken zijn.
|
15 jul 2007 17:24 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Devils son en ik zijn het blijkbaar eens
Heb een nieuw draadje geopend voor dit competitie onderwerp
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 jul 2007 17:27 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Hier hebben ze het met een 964 gedaan.
Lees onderstaand stukje.
"964 RS CS CUSTOMADE 554 HP
ORIG. 964 RS Clubsport that was totaly converted to a unique custom car for one of germany'S absolut top managers. The Clubsport chassis with the welded in cage was made " turbo look widebody " with orig. Porsche panels and was painted in a " Mercedes designo colour " a blue - grey met., the rims are orig. SPEEDLINE for Porsche wheels of a 964 RSR 3,8 ; as well as the barke system, the interior was custommade in burgundy leather with leather roof lining, laether upholster on the RECARO bucket seats, leather dashbord + leather doorpanles etc. The car got liht carpet especiailly made in the same colour as the paint, harness belts, sportsteering wheel, lots of CARBON interior parts, the engine was especially build at germany'S NO.1 tuner REINHOLD SCHMIRLER RS-TUNING - it is a twin turbo varioram engine which has a water cooled intercooler fitted so that no big rear spoiler is needed !!! The car has the classic 911 964 look but widebody. The engine puts out 554 HP at only 1 bar turbo boost and high torque. IT IS A FANTASTIC COMBINATION OF VERY FAST ROAD CAR AND TRACK DAY CAR WHICH IS ABSOLUTE UNIQUE AND EXTREMLY BIG FUN. A LITTLE BIT LIKE THE CARS FROM " RUF " BUT ESPECIALLY MADE FOR A CUSTOMER AND ABSOLUTE UNIQUE. COSTS OF BUILDING THIS CAR ARE IN THE PREICE RANGE OF A PORSCHE 959 AS WELL AS PERFORMANCE IS !!! "
Foto van de Porsche kan ik niet uploaden
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
15 jul 2007 21:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
We zitten duidelijk op dezelfde golflengte John
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 jul 2007 1:40 |
|
|
Wimpie77
|
Mee eens! Turbo moet met spoiler!
|
16 jul 2007 17:26 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb je hier een linkje van?
| | | | leander schreef: Hier hebben ze het met een 964 gedaan. Lees onderstaand stukje. "964 RS CS CUSTOMADE 554 HP ORIG. 964 RS Clubsport that was totaly converted to a unique custom car for one of germany'S absolut top managers. The Clubsport chassis with the welded in cage was made " turbo look widebody " with orig. Porsche panels and was painted in a " Mercedes designo colour " a blue - grey met., the rims are orig. SPEEDLINE for Porsche wheels of a 964 RSR 3,8 ; as well as the barke system, the interior was custommade in burgundy leather with leather roof lining, laether upholster on the RECARO bucket seats, leather dashbord + leather doorpanles etc. The car got liht carpet especiailly made in the same colour as the paint, harness belts, sportsteering wheel, lots of CARBON interior parts, the engine was especially build at germany'S NO.1 tuner REINHOLD SCHMIRLER RS-TUNING - it is a twin turbo varioram engine which has a water cooled intercooler fitted so that no big rear spoiler is needed !!! The car has the classic 911 964 look but widebody. The engine puts out 554 HP at only 1 bar turbo boost and high torque. IT IS A FANTASTIC COMBINATION OF VERY FAST ROAD CAR AND TRACK DAY CAR WHICH IS ABSOLUTE UNIQUE AND EXTREMLY BIG FUN. A LITTLE BIT LIKE THE CARS FROM " RUF " BUT ESPECIALLY MADE FOR A CUSTOMER AND ABSOLUTE UNIQUE. COSTS OF BUILDING THIS CAR ARE IN THE PREICE RANGE OF A PORSCHE 959 AS WELL AS PERFORMANCE IS !!! " Foto van de Porsche kan ik niet uploaden | | | | |
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jul 2007 17:38 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Wat een luxe probleem, leren leven met een 993 TT spoiler....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 jul 2007 19:04 |
|
|