Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:38



Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Snel hulp gezocht bij aankoop 993TT 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Devils son schreef:
Ben ik met je eens, maar dan is het toch optisch een 4S?



Heb je eigenlijk best wel een punt, zelf denk ik teveel in 996turbo <=> 996 4S daar zijn de verschillen wel groter.

Maar een taartschep hoort nou eenmaal op een turbo.....is al jaren zo..


14 jul 2007 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
In de Carros Porsche special wordt de vergelijking gemaakt tussen de 911 T, 911 4S & 911 GT3. De 997 is natuurlijk kompleet anders. Zij zouden het wel weten als ze een keuze zouden moeten maken. De Carrera 4S, helemaal standaard, knalgeel, dan hoeven ze noooooooit meer wat anders.

Persoonlijk zou ik voor de Turbo gaan. Die is vaak het onderwerp van gesprek, meest bekeken, beste prestaties, het mooiste bezit... :wink:

Afbeelding
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


Laatst bijgewerkt door barolo op 14 jul 2007 15:31, in totaal 1 keer bewerkt.



14 jul 2007 13:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Ik kan maar 1 ding zeggen : KOOP DE TURBO !!!!!!
(en ik spreek uit ervaring)
_________________________________________
997 GT3 rules !!!!


14 jul 2007 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Lydia schreef:
Een 993 4S is inderdaad een wat mindersnelle 993, heeft immers o.a. een turbo onderstel, dus zwaar en breed, maar geen turbo motor. Standaard 285 pk, maar je kunt hem natuurlijk ook kietelen dan kom je aan 315 pk (was voor mij wel een must). Maar langzamer dan een 964??? Die uitdaging durf ik wel aan!!!



Ik denk dat de 964 C4 in rechte lijn de snellere auto is en dat deze zelfs de gekietelde 993 4S aan moet kunnen (as in: gelijke prestaties). Ik wil die handschoen eigenlijk wel opnemen.


14 jul 2007 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
John schreef:
Maar een taartschep hoort nou eenmaal op een turbo.....is al jaren zo..


Eens.


14 jul 2007 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Devils son schreef:
Lydia schreef:
Een 993 4S is inderdaad een wat mindersnelle 993, heeft immers o.a. een turbo onderstel, dus zwaar en breed, maar geen turbo motor. Standaard 285 pk, maar je kunt hem natuurlijk ook kietelen dan kom je aan 315 pk (was voor mij wel een must). Maar langzamer dan een 964??? Die uitdaging durf ik wel aan!!!



Ik denk dat de 964 C4 in rechte lijn de snellere auto is en dat deze zelfs de gekietelde 993 4S aan moet kunnen (as in: gelijke prestaties). Ik wil die handschoen eigenlijk wel opnemen.


Noem plaats, datum en tijd.
Wil ik wel eens zien.
Weet iig. dat mijn vroegere 993 gehakt maakte van mijn buurman's 993 4S


14 jul 2007 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik zie perspectieven......forummers die het tegen elkaar opnemen...

(zie ook een paar nieuwe koppelingen... :mrgreen: )


14 jul 2007 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Een speciale 993 S wil het wel opnemen tegen een 964, 993 of 993 4S :!: :P :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


14 jul 2007 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:

Noem plaats, datum en tijd.
Wil ik wel eens zien.
Weet iig. dat mijn vroegere 993 gehakt maakte van mijn buurman's 993 4S


Als het aan mij ligt na mijn huwelijk (-sreis), want het programma begint een beetje vol te raken, reden ook waarom ik dit jaar de jubirit aan mij voorbij laat gaan (anders was het een mooie gelegenheid geweest).

Met de performancebox moet e.e.a. nauwkeurig te meten zijn.


14 jul 2007 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Een speciale 993 S wil het wel opnemen tegen een 964, 993 of 993 4S :!: :P :wink:


Ik weet dan wel weer iemand met een 964 die daar geen probleem mee heeft. :twisted:

964 C4 vs 993 4S lijkt mij een betere match. Maar het zou natuurlijk wel geinig zijn om ook eens die performancebox bij jou in de auto te hangen om te kijken wat de verschillen zijn. Moeten we wel nog even een standaard 2S erbij hebben om een ijkpunt te krijgen.


14 jul 2007 17:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Een speciale 993 S wil het wel opnemen tegen een 964, 993 of 993 4S :!: :P :wink:


Heb helaas mijn 993 niet meer.anders geen probleem.
Misschien iets voor de nieuwe eigenaar?


14 jul 2007 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Volgens mij wilt Dries helemaal niet weten of een 964 sneller is dan een 993... :scratch:



:wink:


14 jul 2007 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ingrijpen Mod/Jurgen :!:

Bij hoge uitzondering sluipen hier eens andere onderwerpen een draadje binnen :twisted: :? :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


14 jul 2007 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
:wink: Hoi Paul , je ziet dat ik daar al niet eens meer aan begin...soms moet je weten wanneer iets geen zin heeft... :twisted:






Dries , hoe kun je die vleugel nou niet mooi vinden man... :wink:


14 jul 2007 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Hoe is de proefrit bevallen, Dries?

Mijn advies is natuurlijk gekleurd, een 993TT natuurlijk. En die vleugel hoort er gewoon bij. Was voor mij zeker geen bezwaar bij de aankoop. Die 120 extra paarden doen het hem.

Ik ben nu in vijf maanden zo'n 10.000 km verder en geniet nog elke dag. Verbruik ligt inderdaad hoger, zo'n 1 op 6.5, maar je krijgt er genoeg voor terug.

En inderdaad voor wat meer geluid zijn er meer dan 1 aanbieder van een leuke uitlaat.
_________________________________________
"Do or do not... there is no try."


14 jul 2007 20:40
Profiel
Bericht 
Mhhh, zit nu pas weer even op dit draadje. Nou, om niet af te dwalen en on topic te blijven, laten we het dan niet een uitdaging, maar een vergelijkingstest noemen. Ben er zelf ook wel eens benieuwd naar.

En inderdaad, wat is er mis met een vleugel? Zeker zo'n turbo-vleugel loopt zo mooi met de carroserie mee ...

En met uitlaatjes-geluidjes weet ik wel raad.

Maareuh ... inderdaad, hoe zijn de proefritten bevallen???


15 jul 2007 12:48
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
een TT zonder achterspoiler....

Het zou verboden moeten worden :roll: :wink:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


15 jul 2007 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Ik heb met Leen (van leko), die de poetscliniq organiseerde, gesproken over een nog te organiseren gezamelijke rit met zijn Corvette club. Na de rit willen wij dan 2 acceleratie metingen gaan doen. Hoe snel naar de 100 en hoe snel over 400 meter. Hij is in het bezit van professionele meetapparatuur. Als ik dit draadje lees, dan is er wel belangstelling voor.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


15 jul 2007 16:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
barolo schreef:
Ik heb met Leen (van leko), die de poetscliniq organiseerde, gesproken over een nog te organiseren gezamelijke rit met zijn Corvette club. Na de rit willen wij dan 2 acceleratie metingen gaan doen. Hoe snel naar de 100 en hoe snel over 400 meter. Hij is in het bezit van professionele meetapparatuur. Als ik dit draadje lees, dan is er wel belangstelling voor.


Geinig, ik hoorde gisteren al van het idee... Maarre, metingen vanaf stilstand vind ik dus niet zo'n best idee, omdat dit gewoon het mishandelen van de auto inhoudt. Meetapparatuur heb ik dus zelf en de performancebox is nauwkeurig genoeg, gewoon een recht stuk weg in the middle of nowhere is voldoende.

Ik ben ook veel benieuwder naar acceleraties tot 200 km/u omdat dit de menselijke component uitschakelt waardoor juist de prestaties van de auto goed te vergelijken zijn.


15 jul 2007 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Devils son en ik zijn het blijkbaar eens :!:

Heb een nieuw draadje geopend voor dit competitie onderwerp 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 jul 2007 17:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht 
Hier hebben ze het met een 964 gedaan.
Lees onderstaand stukje.

"964 RS CS CUSTOMADE 554 HP
ORIG. 964 RS Clubsport that was totaly converted to a unique custom car for one of germany'S absolut top managers. The Clubsport chassis with the welded in cage was made " turbo look widebody " with orig. Porsche panels and was painted in a " Mercedes designo colour " a blue - grey met., the rims are orig. SPEEDLINE for Porsche wheels of a 964 RSR 3,8 ; as well as the barke system, the interior was custommade in burgundy leather with leather roof lining, laether upholster on the RECARO bucket seats, leather dashbord + leather doorpanles etc. The car got liht carpet especiailly made in the same colour as the paint, harness belts, sportsteering wheel, lots of CARBON interior parts, the engine was especially build at germany'S NO.1 tuner REINHOLD SCHMIRLER RS-TUNING - it is a twin turbo varioram engine which has a water cooled intercooler fitted so that no big rear spoiler is needed !!! The car has the classic 911 964 look but widebody. The engine puts out 554 HP at only 1 bar turbo boost and high torque. IT IS A FANTASTIC COMBINATION OF VERY FAST ROAD CAR AND TRACK DAY CAR WHICH IS ABSOLUTE UNIQUE AND EXTREMLY BIG FUN. A LITTLE BIT LIKE THE CARS FROM " RUF " BUT ESPECIALLY MADE FOR A CUSTOMER AND ABSOLUTE UNIQUE. COSTS OF BUILDING THIS CAR ARE IN THE PREICE RANGE OF A PORSCHE 959 AS WELL AS PERFORMANCE IS !!! "

Foto van de Porsche kan ik niet uploaden :?
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


15 jul 2007 21:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
John schreef:
Oja een 993TT zonder spoiler ....................geen gezicht, is als Pamela Anderson zonder......... :lol:


We zitten duidelijk op dezelfde golflengte John :wink:

911-lover die eerder schreef:
PS: Een 911 turbo zonder vleugel is als een vrouw zonder t....n
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


16 jul 2007 1:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Mee eens! Turbo moet met spoiler!


16 jul 2007 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Heb je hier een linkje van?

leander schreef:
Hier hebben ze het met een 964 gedaan.
Lees onderstaand stukje.

"964 RS CS CUSTOMADE 554 HP
ORIG. 964 RS Clubsport that was totaly converted to a unique custom car for one of germany'S absolut top managers. The Clubsport chassis with the welded in cage was made " turbo look widebody " with orig. Porsche panels and was painted in a " Mercedes designo colour " a blue - grey met., the rims are orig. SPEEDLINE for Porsche wheels of a 964 RSR 3,8 ; as well as the barke system, the interior was custommade in burgundy leather with leather roof lining, laether upholster on the RECARO bucket seats, leather dashbord + leather doorpanles etc. The car got liht carpet especiailly made in the same colour as the paint, harness belts, sportsteering wheel, lots of CARBON interior parts, the engine was especially build at germany'S NO.1 tuner REINHOLD SCHMIRLER RS-TUNING - it is a twin turbo varioram engine which has a water cooled intercooler fitted so that no big rear spoiler is needed !!! The car has the classic 911 964 look but widebody. The engine puts out 554 HP at only 1 bar turbo boost and high torque. IT IS A FANTASTIC COMBINATION OF VERY FAST ROAD CAR AND TRACK DAY CAR WHICH IS ABSOLUTE UNIQUE AND EXTREMLY BIG FUN. A LITTLE BIT LIKE THE CARS FROM " RUF " BUT ESPECIALLY MADE FOR A CUSTOMER AND ABSOLUTE UNIQUE. COSTS OF BUILDING THIS CAR ARE IN THE PREICE RANGE OF A PORSCHE 959 AS WELL AS PERFORMANCE IS !!! "

Foto van de Porsche kan ik niet uploaden :?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 jul 2007 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Wat een luxe probleem, leren leven met een 993 TT spoiler.... :? :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


16 jul 2007 19:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.