Auteur |
Bericht |
Taatjen
lelystad
|
Zie dat we in dit topic van Ierland naar Schotland gegaan zijn.
Whiskey naar Whisky
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
20 okt 2007 11:50 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Een whisky proeverij met diner; count me in Heerlijk spul uit het Schotse Voor de startende drinkers zijn Arran en Glengoyne aan te raden
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
20 okt 2007 11:57 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Help me volgend jaar oktober hier maar aan herinneren.
Regel ik het wel.
Restaurant heeft plaats voor plm. 30 gasten.
Hotel incl. vervoer heen en terug is ook wel te regelen.
|
20 okt 2007 12:00 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Lijkt me een topidee Dat wordt met grote letters een vermelding in de PF kalender 2008
|
20 okt 2007 12:10 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Prima.
|
20 okt 2007 12:11 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Doe mij maar een 18 yrs old cask strength Talisker...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 okt 2007 12:23 |
|
|
Mick
|
Goed idee! Heb ik een paar jaar geleden gedaan (niet met Porsche) . Leuke omgeving om rond te rijden met een aantal distillers als doel. Mijn persoonlijke voorkeur: Ben Romach.
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
20 okt 2007 21:47 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Via www.visitscotland.com kun je -gratis- prachtige routes krijgen.
De routes staan in Schotland ook met borden aangegeven.
Zo is er de 'Coastal Route'; een prachtige route rond de Highlands van oost naar west (via Dunnet Head), bovenlangs dus.
Daar passeren de walvissen op hún route van oost naar west en is de kans erg groot om walvissen te spotten (hé-le-maal fantastisch) en je hebt er ook de kans om een Basket Shark (walvishaai) te zien passeren: zeer indrukwekkend!
Dan is er de 'Castle Route': een hele mooie route door heel Schotland langs prachtige kastelen en burchten (zoals Eilean Donan Castle). Het is een mooie bochtige route die fantastisch is om te rijden. Ook doe je prachtige fotomomenten aan...
Er is -natuurlijk- ook een 'Whisky Trail': een route langs tal van distilleerderijen waaronder Glen Fiddich (erg touristisch), Oban (midden in de stad gelegen), Talisker (de enige distilleerderij op het eiland Skye), Glen Ord (distilleerderij die z'n grondstoffen van 'the black Isle' haalt), GlenGoyne (de meest zuidelijk gelegen Highland distilleerderij),
Dalwhinnie (prachtig 'witte' distilleerderij en hoogst gelegen zelfstandige distilleerderij van Schotland) , Cardhu (enige distilleerderij die door een vrouw is opgericht en er wordt gezegd dat je dat nog steeds in de whisky herkent) etcetera...
En dan is er ook nog een 'Cultural Route' en nog wat andere routes...
Schotland heeft als land mijn hart gestolen. Het is een bezoekje meer dan waard!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 okt 2007 23:41 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
21 okt 2007 0:27 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
een 914 is een porsche maar welkdeel weet ik niet want het is ook een vw.
het is dus niet 100% een porsche.ik kan me dan ook voorstellen dat het voor kinderen die niet met porsche opgroeien een porsche is.
kinderen spreken de waarheid zeggen ze.ook al vind ik het een leuke wagen ik zou hem zelf niet kopen omdat de 911 voor mij de porsche is!
oja en bij whisky moet ik aan de hond van flodder denken,die hete ook zo.
anton964
|
21 okt 2007 0:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
gebrekkige opvoeding gehad...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 okt 2007 0:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Helemaal waar, is ook helemaal een super auto land. Door de highlands en langs de westkust heb je de prachtigste wegen. Heb zelf 7 jaar in Schotland gewoond....destijds met een TVR, helemmal super om dan door de bergen te rijden...
Misschien wel een keer een plan om met een aantal de oversteek te maken naar NewCastle vanuit IJmuiden en dan een paar dagen rond te toeren, overnachten in B&B is prima. Beste tijdstip, Mei, dan staan de highlands in bloei....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 okt 2007 8:51 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Marcel, doe maar een voorstel, ik ga wel mee.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
21 okt 2007 9:03 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Schotland is inderdaad fantastisch. Ik moet er nog altijd een keer met de Porsche heen, Heerlijk toeren door de meest fantastische landschappen, schuifdakje open, hmm wanneer gaan we?
|
21 okt 2007 10:46 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
goed plan Marcel
_________________________________________ Got coffee?
|
21 okt 2007 11:19 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Neem deze dan mee als vervoer: http://www.nimag.nl/nimag?nav=prdhoEsHcPvMhJAJLO Toch net wat leuker dan een 993 targa
|
21 okt 2007 11:28 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
helemaal mee eens, heel stiekum zit ik daar wel eens aan te denken:
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 okt 2007 11:43 |
|
|
Marcel
|
Mei, is de mooiste maand met vaak het beste weer in Schotland...
Uruqart Caslte bij Loch Ness
Dunnotar Castle bij Stonehaven (gebruikt in de film Rob Roy), schitterende locatie...
Ik zal mijn gedachten er eens over laten gaan, heb daar nog veel contacten. Kun je wel een paar dagen leuk rond toeren, en natuurlijk een paar pints drinke en Haggis, Neeps and tatties eten met whisky....
en als we nog een wandelinkje will maken, vlak bij Aberdeen, Loch Mick, 16 km = 3 uurtjes, eenvoudige wandeling maar wel heel leuk, daarna de pub in om bij te komen....
maar dit is ook Schotland...
|
21 okt 2007 11:51 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Zo, mooie foto's!
Krijg acuut zin om te gaan..lijkt me een erg leuke rit!
Voor mij zijn het dan drie hobby's in één: Porsche, whisky én fotografie!
|
21 okt 2007 13:48 |
|
|
horn
PF #57
|
doe er een (paar) rondje(s) golf bij en ik heb 4 hobby's in één tripje...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 okt 2007 13:58 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Nav de topictitel: mijn pa zat ooit in de 928 in de garage, klassieke muziek op, een sigaar, en een glas whisky
|
21 okt 2007 14:35 |
|
|
cabrio wim
|
Wat denken jullie van de Glenfiddich Special Reserve Single Malt.
Dit is mijn smaak.
|
21 okt 2007 14:38 |
|
|
horn
PF #57
|
te scherp, niet de mijne
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 okt 2007 14:43 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
...
|
21 okt 2007 14:46 |
|
|
cabrio wim
|
@ Harald, dan meer Glenmorangie jouw smaak. of toch iets anders.
|
21 okt 2007 14:49 |
|
|