Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:03

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
porsche voor dagelijks gebruik/80.000 km per jaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht 
DeniS2 schreef:
Piet schreef:
Waarom niet? Een grote auto is altijd comfortabeler... Al die ruimte van een 5-serie heb je ook niet nodig in je eentje... Als je zo doorredeneert moet iedereen maar in een BMW 1-serie gaan rijden.

De andere kant op redenerend dan zou Toontje een Maybach moeten kopen. De vraag van Toontje heeft betrekking op het rijden van 80k icm kosten, daarvoor lijkt mij een 1 serie niet geschikt, een 5 serie zeker wel en de 7 serie is overtreffend met een bijpassend prijskaartje.

Als ik het goed lees, heeft Toontje het nergens over kosten gehad. Ik lees wel dat hij een 7-serie comfortabeler vindt dan een 5-serie. Als je veel waarde hecht aan comfort, dan is een 7-serie echt geschikter dan een 5-serie, ook als je er altijd alleen in rijdt. Dus vandaar dat ik van mening ben dat een grote limousine erg fijn kan zijn, ook al heb je de ruimte niet nodig. Overigens is "niet nodig" ook nog relatief, want de afmetingen zijn gedeeltelijk verantwoordelijk voor het comfort van een limousine (door wielbasis en spoorbreedte) en het gaat wel ver als je zegt dat je met 80k per jaar comfort "niet nodig" hebt. En inderdaad, als je ultiem comfort wilt, ben je niet slecht uit met een Maybach, ook als je er alleen in rijdt... Je moet hem alleen nog mooi vinden, maar dat terzijde :lol:

25 apr 2008 21:59
Profiel
M140i
Bericht 
Devils son schreef:
De gedachte dat 80K per jaar met een sportauto sowieso niet prettig is snap ik toch niet zo. Ik stap net zo uitgerust uit mijn 911 na 1.000 km, als dat ik uit een S-klasse stap. Die laatste rijdt heel anders, zonder meer, maar als ik moet kiezen: doe mij maar de 911.

Op kasseien is de lol wel snel van mijn 911 af. Maar dat is echt al na een meter.

Helemaal mee eens. Ik heb jaren in een A8 gereden en rijd nu in een S3. Na 1000km stap ik net zo uitgerust uit de S3 als dat ik uit een A8 stap. Een auto is op de lange afstand niet alleen fijn als hij veel "comfort" biedt, in de zin van laag geluidsniveau of soepele vering. Een auto kan op de lange afstand ook een fijne auto zijn door eigenschappen als vermogen, koppel, tussenacceleraties, remmen etc. Je kunt zelfs stellen dat die eigenschappen eveneens bijdragen aan het comfort (afhankelijk van je definitie van comfort). Om het een beetje extremer te trekken: ik heb nooit in een 997 GT3 of GT2 gereden, maar weet zeker dat ik er best 80k per jaar in zou kunnen rijden. Waarschijnlijk liever in een GT2 dan in een BMW 5-serie diesel :roll: :D

25 apr 2008 22:07
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dus een limo met remmen als een trein, van 0-100 in iets minder dan 5 sec en een top van tegen de 300km/u en regelbare ophanging. :idea: :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 apr 2008 22:14
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
maar dan geen ster in je grille... :lol:

25 apr 2008 22:16
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Klopt die moet erop :mrgreen: :ass:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 apr 2008 22:25
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
Je kan ook altijd eens een S-klasse proberen. Hebben het voordeel dat ze ook in 4-matic uitvoering te krijgen zijn.

Maar daar heb je het "nadeel" dat je niet verder kunt gaan dan een 500 ... , iemand vertelde me dat de 600 te sterk was voor de 4-matic :wink:

Is natuurlijk wel een minpuntje... :twisted:

Deel de mening van Paul, dat er voor kilometervreten geen betere is dan een "S"... maar vind dit verder een beetje een onzinnig topic ; je weet allang wat je zelf wilt :wink:

25 apr 2008 23:46
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
maar vind dit verder een beetje een onzinnig topic ; je weet allang wat je zelf wilt :wink:

Zijn de meeste van deze topics.

Alle mensen verschillen, ik moet meestal niet te lang mauken voordat ik beslis welke wagen ik koop. :wink:

26 apr 2008 0:28
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
:wink: Jij bestelt eerst een kenteken en gaat dán pas kijken voor een auto :lol: (daaraan herkende ik jouw laatste aanvulling op 't wagenpark... :lol: )

26 apr 2008 4:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zonde van je korte tijd om lang te twijfelen...Afbeelding

26 apr 2008 6:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
een 997 4S : prima voor dagelijks gebruik het hele jaar door, ongeacht km's. Hoe kom je er achter of het echt iets voor je is ??( koop je met je verstand dan zijn de snelleduitsediesels heel aantrekkelijk) en of de reactie van je omgeving (voor wat het waard is...) voor jou acceptabel is??: gewoon doen!

01 mei 2008 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
ppp 356 schreef:
Klopt die moet erop :mrgreen: :ass:

"Liever een ster in je vooruit dan op je grill" (zei de oude chinees)

01 mei 2008 23:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3