Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Als ik het goed lees, heeft Toontje het nergens over kosten gehad. Ik lees wel dat hij een 7-serie comfortabeler vindt dan een 5-serie. Als je veel waarde hecht aan comfort, dan is een 7-serie echt geschikter dan een 5-serie, ook als je er altijd alleen in rijdt. Dus vandaar dat ik van mening ben dat een grote limousine erg fijn kan zijn, ook al heb je de ruimte niet nodig. Overigens is "niet nodig" ook nog relatief, want de afmetingen zijn gedeeltelijk verantwoordelijk voor het comfort van een limousine (door wielbasis en spoorbreedte) en het gaat wel ver als je zegt dat je met 80k per jaar comfort "niet nodig" hebt. En inderdaad, als je ultiem comfort wilt, ben je niet slecht uit met een Maybach, ook als je er alleen in rijdt... Je moet hem alleen nog mooi vinden, maar dat terzijde
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
25 apr 2008 21:59 |
|
|
erwin996
M140i
|
Helemaal mee eens. Ik heb jaren in een A8 gereden en rijd nu in een S3. Na 1000km stap ik net zo uitgerust uit de S3 als dat ik uit een A8 stap. Een auto is op de lange afstand niet alleen fijn als hij veel "comfort" biedt, in de zin van laag geluidsniveau of soepele vering. Een auto kan op de lange afstand ook een fijne auto zijn door eigenschappen als vermogen, koppel, tussenacceleraties, remmen etc. Je kunt zelfs stellen dat die eigenschappen eveneens bijdragen aan het comfort (afhankelijk van je definitie van comfort). Om het een beetje extremer te trekken: ik heb nooit in een 997 GT3 of GT2 gereden, maar weet zeker dat ik er best 80k per jaar in zou kunnen rijden. Waarschijnlijk liever in een GT2 dan in een BMW 5-serie diesel
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
25 apr 2008 22:07 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 apr 2008 22:14 |
|
|
horn
PF #57
|
maar dan geen ster in je grille...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 apr 2008 22:16 |
|
|
ppp 356
|
Klopt die moet erop
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 apr 2008 22:25 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Maar daar heb je het "nadeel" dat je niet verder kunt gaan dan een 500 ... , iemand vertelde me dat de 600 te sterk was voor de 4-matic
Is natuurlijk wel een minpuntje...
Deel de mening van Paul, dat er voor kilometervreten geen betere is dan een "S"... maar vind dit verder een beetje een onzinnig topic ; je weet allang wat je zelf wilt
|
25 apr 2008 23:46 |
|
|
ppp 356
|
Zijn de meeste van deze topics.
Alle mensen verschillen, ik moet meestal niet te lang mauken voordat ik beslis welke wagen ik koop.
|
26 apr 2008 0:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Jij bestelt eerst een kenteken en gaat dán pas kijken voor een auto (daaraan herkende ik jouw laatste aanvulling op 't wagenpark... )
|
26 apr 2008 4:33 |
|
|
horn
PF #57
|
zonde van je korte tijd om lang te twijfelen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 apr 2008 6:46 |
|
|
jwstuijv
|
een 997 4S : prima voor dagelijks gebruik het hele jaar door, ongeacht km's. Hoe kom je er achter of het echt iets voor je is ??( koop je met je verstand dan zijn de snelleduitsediesels heel aantrekkelijk) en of de reactie van je omgeving (voor wat het waard is...) voor jou acceptabel is??: gewoon doen!
|
01 mei 2008 23:07 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
"Liever een ster in je vooruit dan op je grill" (zei de oude chinees)
|
01 mei 2008 23:59 |
|
|