Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 8:53

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
997 automaat of handgeschakeld????? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Beste mensen,

Vergeet de handbak, automaat of de tip. Probeer de PDK! Da's niets anders dan een razendsnelle handbak aan het stuur; aan het stuur supersnel schakelen zonder te koppelen. En vergeet niet dat Porsche zo'n 30-40 jr geleden al de PDK heeft geintroduceerd in een van hun Le Mans series. Waarom ze dat destijds niet verder mee door zijn gegaan is me een raadsel.

Ik heb pas nog in een 911 S met PDK gereden, waarvan de motor ook nog een directe inspuiting heeft. Dat was gewoon een rijdende bom. Zo ontaard snel en vreselijk tekeer gaat die wagen. Met trillende benen ben ik daarna uitgestapt en heb direct een 4S cabrio met PDK besteld. De PDK wordt binnenkort de standaard.

10 okt 2008 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Nieuwe informatie gevonden op motorauthority.com over de PDK.

Citaat:
The Porsche-Doppelkupplungsgetriebe name dates from 1983, when the first experimental version was developed and used in a 956 Series-produced endurance race car. A 956 with the experimental gearbox won a German national championship race, and a couple of years later a 962, the 956's descendant, equipped with the gearbox won an international championship race at Monza, in Italy.

So, why didn't the PDK appear in street Porsches by the late 1980s? Given the state of the electronic technology then, it would have been prohibitively expensive and likely none too civilized. The early automated-manual gearboxes that appeared in road cars a decade or more after that were none too civilized, either, and had the benefit of much more development in control technology.

10 okt 2008 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
amandus schreef:
Weer artic , keramische schijven, Bicolor leer , schalen in extrieur kleur 8)

Oh ja , ook PDK bestelt , zal mij benieuwen.... :shock:

11 okt 2008 8:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
Toch in veel van de testen die je kunt bekijken op internet, zelfs de Amerikaanse, merk je zo iets als .... ontzettend goed die PDK beter kan niet...maar als ik zelf moest bestellen nam ik hem met een handbak !

http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=820021

Ja en zelfs bij wheels on 7 ( maar die vinden alles fantastisch als er maar voor het item betaald word....)
http://www.rtl.nl/automotor/wheels/components/tv_archief/2008_2009/04/porschecarreras.xml

Oh ja en van Rennteam :

Citaat:
A piece of advice – don’t even DREAM of ordering a PDK car without Sports Chrono, as you will not have the sports, sports plus & Launch Control modes as described above
(My 2 bits on PDK )

Kortom een handbak is zeker geen mindere keus...... denk ik...

21 nov 2008 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Naarmate januari dichterbij komt schakel ik intenser en bewuster . Dit zoals U weet mijn tijdperk handschakelen misschien voor altijd achter me ga laten . Als ik het opnieuw zou moeten doen had ik weer PDK bestelt. Ongeacht wat de autoprogramma's en testen melden en/of adviseren. Het is vaak de gadgets of uitvindingen in eerste instantie worden vergruisd om vervolgens de hemel in te prijzen. Tevens ben ik van mening dat PDK de toekomst is...... :wink:

22 nov 2008 10:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3