Auteur |
Bericht |
Rob 944
944Grave
|
Nou,vooruit dan.
Voor het dagelijks verkeer de afgelopen jaren veel vertrouwd op Opel.Zo'n 17 in totaal gehad.
Door mijn toedoen rijden mijn ouders Volkswagen (Golf).Ook na het overlijden van mijn vader is moeders de Volkswagen trouw gebleven.
Na alle laswerk wat ik aan Opels heb gehad,was ik het spuugzat,en ben ook ik overgeschakeld op een Volkswagen (Golf Tdi 90 pk).
Tot nu toe bevalt het uitstekend.
Tot nu toe 2 Porsches gehad,te weten een 924 uit 1977 en een 944 uit 1987.Moet toegeven dat ik ook een zwak heb voor Ferrari,vooral de Testa-Rossa........... 
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
05 nov 2008 13:29 |
|
 |
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
05 nov 2008 14:37 |
|
 |
amandus
Timeless
|
[Hoezo niet meer? En dan bedoel ik dus als dagelijkse auto...[/quote]
Audi , RS4 gereden als dagelijks , eens maar nooit meer .....Ritje Tilburg en kon bijna weer aan de tank hangen, irriteerde me mateloos 
_________________________________________ Timeless objects
|
05 nov 2008 14:59 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik zou geen andere sportwagen voor erbij willen hebben dan een Porsche.
Wat betreft mijn daily driver heb ik nog nooit twee keer achter elkaar hetzelfde merk gehad. Ik kijk altijd wat voor soort auto ik op dat moment mooi vindt en die bij de gezinssituatie past.
|
05 nov 2008 15:41 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zal ik zelf mijn standpunt ook maar eens toevoegen.
Zolang het allemaal economisch haalbaar is zal ik Porsche blijven rijden. Maar stel dat ik eens goed in de slappe was zou zitten dan zou ik er niet lang over hoeven nadenken om de Porsche voor een AM in te ruilen en als het nog beter gaat dan een Porsche erbij
Neemt niet wag dat ik hoe dan ook altijd gepassioneerd zal blijven van Porsche. Dat heb ik al vanaf mijn 11e jaar dus dat verdwijnt niet meer.
Als dagelijkse auto blijf ik toch een voorkeur voor de Duitse autos houden en dan met name dat andere grote merk uit Beieren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 nov 2008 10:42 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
Als ik zou switchen dan zou dat voor een Mercedes CLS of een BMW 650i zijn. Ik denk dat die 2 wagens voor mij het beste van 2 werelden combineren.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
06 nov 2008 16:38 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Vind ik wel twee verschillende auto's 
|
06 nov 2008 16:45 |
|
 |
Wimpie77
|
_________________________________________ * * *
|
06 nov 2008 16:51 |
|
 |
amandus
Timeless
|
M6 dan maar , alleen als het echt moet en als de computer niet crashed.... 
|
06 nov 2008 16:56 |
|
 |
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
Ben wel erg gecharmeerd van de AM V8 Vantage op het moment, maar ja ik ben dan ook bijna 40 
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
06 nov 2008 17:07 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
wel opvallend dat zovelen helemaal weg ziujn van AM. Was ik eerlijk gezegd ook altijd (beetje een tik uit mijn jeugd, James Bond en zo ...  ). Vind de huidige modellen weliswaar heel mooi, maar bij mij roept een Jaguar XK (ok, XKR dan) nagenoeg even veel emotie op. Vind de XK en overigens ook de XF ook zeker aanspreken trouwens. Maar als eche droomauto zie ik ze allemaal niet meer. Misschien ben ik het dromen gewoon verleerd  .
Als ik geld te veel had en mij niet heel schuldig zou voelen (zit er toch ingebakken als Nederlander) zou ik denk ik toch een 997 willen kopen, denk met PDK; de 3.2 cabrio blijft daarnaast dan sowieso!
|
06 nov 2008 21:56 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Rij nog maar 1 jaar P. Heb qua exoten in het verleden een 348tb, Elan en Elise gereden en moet toegeven dat de 911 mij enorm bevalt. Indien mijn dochters te groot voor achterin worden en het financieel lukt zou ik graag naast mijn leasebak een andere tweede praktische auto aanschaffen en als derde auto een GT3. Echter dan lonkt voor mij ook een Exige of Donkervoort.
Dus ik ben een Porschefan maar zeker niet volledig merktrouw.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
06 nov 2008 22:07 |
|
 |
Reñger
|
 Volkomen mee eens, maar de AM blijft voor mij toch echt met stip op 1.
Trouwens, nieuwe 007 al gezien  Rijdt binnen 5 minuten een AM in puin 
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
06 nov 2008 22:14 |
|
 |
Lydia
|
Al vóór de opnamens werd er een AM in puin gereden!
|
06 nov 2008 22:17 |
|
 |
Reñger
|
|
06 nov 2008 22:23 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
doet terugverlangen naar de tijden dat James nog een ware gentleman was (Sean Connery en voor mij zeker ook Roger Moore); met hun immer bekwame hand stuurden zij de exclusieve bolides feilloos langs willekeurig welke ravijnrand  Althans, in de films; wellicht waren zij in werkelijkheid nog erger dan onze huidige, naar mijn smaak iets te getrainde, filmheld.
- zo schijnt Tom Selleck in Magnum in werkelijkheid steeds in een Golf, of was het een Saturn of zo, gereden te hebben, met een Ferrari carrosserie erom heen; de echte 308 vond hij veel te wispelturig en ontembaar  -.
|
06 nov 2008 22:27 |
|
 |
Reñger
|
 Ja, ik dus ook, maar de stelling B was...als de lotto langskomt toch 
|
06 nov 2008 22:28 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
06 nov 2008 23:16 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Als de lotto komt dan gaat het toch worden :
vanaf 1968 alle types 911 in het grijs 
|
07 nov 2008 8:38 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
@amandus - dat is nog eens een mooi streven, maar doe dan die speciale Cayman na en neem elke uitvoering in alle mogelijke kleuren.
Als ik zo'n grote prijs zou winnen, zou het toch elk model 911 worden in de voor die tijd meest aansprekende kleur, dus een groene, oranje etc. Een heel palet bij elkaar. Dan kun je je auto uitzoeken op je kleding ipv andersom 
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
07 nov 2008 9:56 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Ook leuk idee Traveller  maar draag alleen spijkerbroek met wit hemd .
maaaar mondriaan palletje spreekt mij wel aan 
|
07 nov 2008 10:05 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Of hier
De ware mens weet dat wat ver is ook dichtbij te vinden is. [Zhang Yong] 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 nov 2008 10:12 |
|
 |
amandus
Timeless
|
De meester verschijnt , als de leerling bereid is .
Zen
|
07 nov 2008 10:30 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Om maar even Prince te citeren "forever is a mighty long time"...

_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 nov 2008 10:32 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je naar de maan wijst, kijkt de dwaas naar je vinger. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 nov 2008 10:49 |
|
|