Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:28

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Aanschaf nieuwe 997, maar geen S? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
LoP911 schreef:
Aangezien erom gevraagd werd, even een update van mijn avonturen.
Ik zit dus te denken aan een nieuwe 997, geen S, maar met PDK, leer, navi, tel, sportstoelen, PASM. Kosten ongeveer € 140.000.

Moet daarbij inruilen mijn 993 C4 (geen probleem) en SUV. Dat is een Range Rover Vogue van 4 jaar oud, heeft € 120.000 nieuw gekost, is in nieuwstaat met 100.000 km op de klok, geeft de P dealer nog voor: € 30.000! Hebben we het even niet over korting op de nieuwe.

Ik gun een handelaar zo'n schitterende auto gewoon niet voor die paar stuivers. De afschrijving is me te hoog. Dus rijd ik nog wel een jaartje door (ook in die heerlijke 993!).

Een jong gebruikte is toch niet echt een optie, want de inruil wordt er niet beter van en het vorige model 997 heeft voor mij enkele nadelen. Dat zijn: verouderde tiptronic, kleiner navigatiescherm zonder touchscreen, geen Bluetooth ondersteuning voor de telefoon (voor zover mij bekend), wat minder zuinige motor die geen EURO 5 norm ondersteunt.

Dit is natuurlijk allemaal heel persoonlijk...
En particulier verkopen dan?

19 jan 2009 21:28
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Tnx voor de update!
Groot gelijk, lekker nog 2 jaar blijven genieten van je huidige wagens en dan toeslaan op een 2e hands exemplaar van 2 jaar oud! :wink:

19 jan 2009 21:35
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
LoP911 schreef:
Een jong gebruikte is toch niet echt een optie, want de inruil wordt er niet beter van en het vorige model 997 heeft voor mij enkele nadelen. Dat zijn: verouderde tiptronic, kleiner navigatiescherm zonder touchscreen, geen Bluetooth ondersteuning voor de telefoon (voor zover mij bekend), wat minder zuinige motor die geen EURO 5 norm ondersteunt.

8)

Het is maar een gedachte. Op een nieuwe P ga jij ook heel errug veel afschrijven en klaarblijkelijk heeft ze daar moeite mee. Een touch screen is niet veel geld een bluetooth ook niet en die 2 auto's raak je ook wel kwijt in consignatie bij een goede handelaar.

19 jan 2009 21:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik zou toch wel moeten slikken om ineens al die ruimte op te geven van de Range (alle andere koopargumenten zijn ook behoorlijk praktisch, vandaar). Heb ook wel gekeken naar een coupe als volgende auto (de 3.2 zou er dan trouwens niet uitgaan), maar uiteindelijk toch gevallen op comfort en ruimte, plus een beetje snelheid (XC60 T6). Ging in de vorige daily driver (Volvo V70) ook steeds weer na of ik die ruimte wel echt gebruikte; en vrij regelmatig bleek dat toch wel het geval. Maar ja, ook de keuze voor ruimte (en noodzaak ervan) is natuurlijk een persoonlijke!

Zou je in deze markt trouwens niet voor een aardige prijs een demo met PDK kunnen krijgen, dus enkele maanden oud en mooi stukje van de prijs af?

20 jan 2009 22:28
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ik had ze biede weggedaan voor een mooie 996 4S en er geen euro op toegelegd..... :wink: Nog 1 of 2 jaar doorrijden met die 2 had ik in ieder geval niet voor gekozen. Je leeft maar 1 keer..... :wink:

21 jan 2009 1:52
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
HV schreef:
Ik zou toch wel moeten slikken om ineens al die ruimte op te geven van de Range
Als ik ruimte nodig heb huur ik wel een verhuisauto :idea: :wink:
Of ik leen soms van een vriend die graag een wederdienst verleent ;-)

Citaat:
Maar ja, ook de keuze voor ruimte (en noodzaak ervan) is natuurlijk een persoonlijke!
:wink:

Het probleem is in dit geval duidelijk de inruil van de Range Rover. Alle andere opties zijn daarmee niet interessant(er).

21 jan 2009 11:09
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Die afschijving van die Range Rover is natuurlijk FF slikken, maar daar blijf je toch tegen aan hikken ook al blijf je er nog 2 jaar in rijden. Dan maar 2 jaar rijden in een 996 4S, dan heb je nog een beetje lol van je grote afschrijving. Soms moet je je verlies nemen en verder gaan. :wink:

21 jan 2009 12:58
Profiel WWW
Bericht 
Het is ook maar net hoe je tegen het probleem 'ruimte' aan kijkt. Heb er sinds kort pas een Twingootje bij (met zeeën van ruimte :lol: ). Heb de jaren ervoor alles met de 4S (en dan ook nog de "krappere" 993) moeten doen. En nog 2 kids. Drie verhuizingen achter de rug. Heb zelfs nog ergens een foto waar ik een kerstboom overdwars in Porsche meeneem. :mrgreen:

Wat minder ruimte ... ja. Maar je krijgt er zoveel emotie en kriebels in je buik voor terug! En daar word je gewoon heel veel blij van! :wink:

21 jan 2009 13:57
3.2S
010
Bericht 
Waarom schaf je niet deze aan?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=.

Kan je de komende paar jaar aardig verdienen op de afschijving. :wink:

24 jan 2009 1:38
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3