Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
zou ik toch liever een RR hebben.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 feb 2009 8:28 |
|
|
cabrio wim
|
+ 1.
|
14 feb 2009 9:02 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik heb ook nog even gekeken naar gebruikte Cayennes van een paar jaar oud, maar ik denk toch dat ik aan het eind van het jaar voor een XC90 ga shoppen. Ik verheug me nu al op de onderhandelingen!
|
14 feb 2009 9:09 |
|
|
amandus
Timeless
|
Kwa stijl wel , kwa techniek echt niet , grote regelmaat storing of stuk ....helaas ..
_________________________________________ Timeless objects
|
14 feb 2009 9:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. Neem dan gewoon een Laro 110 met snorkel en winch. Betrouwbaar en je komt er overal mee
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 feb 2009 11:51 |
|
|
Patrick
|
De Bock geeft aan zijn prijzen flink te hebben laten dalen.
|
14 feb 2009 16:10 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
een oude laro is wel gaaf om te zien maar qua rijden echt afzien dus als je wat meer moet rijden geen optie..
een RR is qua looks wel gaaf maar qua rijden niet bijzonder..
de Cayenne steekt qua rijden er wat mij betreft ver bovenuit.
Qua gezinsauto (lees fristi / choco opvangbak, waar je niet zo ziek van bent als er iets gesloopt wordt..) die ook nog lekker rijdt is een xc 90 een aanrader !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
14 feb 2009 20:10 |
|
|
cabrio wim
|
Dus net als bij de jongere Posche's.
|
15 feb 2009 11:59 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Inderdaad. Een gt3 voor 58k. Lijkt me niet duur.
|
15 feb 2009 13:13 |
|
|
erwin996
M140i
|
Tja, als Porsche Centrum Leusden een 996 GT3 uit 2004 met 39.000km aanbiedt voor EUR 79K, dan wordt EUR 65K voor een 996 GT3 uit 1999 met 117.668km wellicht een beetje veel
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
15 feb 2009 18:37 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zag net Theo Jansen ook
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 feb 2009 0:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
500E
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
16 feb 2009 0:26 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Ja en De Bock zelfs drastisch (maar misschien had hij de prijzen ook wat overdreven hoog staan ?). Wat is realistisch ? Sommige auto's kosten na de prijsdaling nog altijd ruimschoots meer dan vergelijkbare auto's bij de Duitse Porsche centra.
Voorbeeld : bij PZ Aachen staat een mooie 996 Tip voor nog geen 25 KEuro. Zelfs met invoeren beduidend goedkoper dan bij De Bock.
Kijk voor de grap eens op het Duitse tweedehands aanbod van Porsche.de.
Je weet niet wat je ziet !
Ik denk dat de Nederlandse Porsche specialisten dit ook in de gaten hebben en nu "reageren", want laten we eerlijk zijn ; als je goedkoper bij een Porsche Centrum in Duitsland kunt kopen als hier bij een specialist.......
De kortingen gaan nog verder : ook gezien bij PZ Aachen : een nieuwe 987S van 73000 Euro nu voor nog geen 63000 Euro.
En op het Duitse forum gelezen : een eigenaar ruilde zijn 1 jaar oude 997 in en had te maken met een afschrijving van 33000 Euro.
Nog een voorbeeld van een koopje : 2 weken geleden stond er een 986S met 20.000 km (!) en hele leuke uitrusting uit 2001 bij PZ Aachen. Vraagprijs Euro 24986. Ik denk ik ga even kijken zaterdags en toen ik arriveerde stond de auto met proefritkenteken al buiten. "Ist leider gerade verkauft !" De auto stond net 2 dagen op internet !
Je zou ook bijna gaan nadenken over een tweedehands Cayenne als je de (flink gezakte) prijzen momenteel bekijkt....................
Ueberhaupt is het m.i. JUIST NU de tijd om een P. te kopen.
|
16 feb 2009 12:24 |
|
|
Clemento
|
Dat denk ik ook maar dat moet niet iedereen gaan denken want dan zullen de prijzen niet verder gaan dalen. Voorlopig zal ik nog wel in mijn P944 blijven rijden die ik net heb gekocht. Een Cayenne zit er even nog niet in maar lijkt me wel super. Elke maand de 11de ff in de krant kijken naar de trekkingen van de staatsloterij
|
16 feb 2009 12:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dan moet je wel eerst een lot kopen natuurlijk...
|
16 feb 2009 13:04 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Wat hebben de bovenstaande berichten voor gevolgen voor een partikuliere (ver)koop ? Krijgen we weer toestanden zoals 12 jaar geleden.Dat er veel Duitse import-auto's met weinig km en compleet dealer-verleden voor weinig hiernaar toe kwamen.En nee,niet alleen schade/schrootbakken.........
Helpt dat Duitse "umwelt-plakette"systeem er ook aan mee ? Destijds was het de katalysator die mede-veroorzaker was (of het ontbreken ervan).
Kortom:Ik blijf het in de gaten houden.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
16 feb 2009 13:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
16 feb 2009 13:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
Laatst bijgewerkt door molen934 op 16 feb 2009 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 feb 2009 13:25 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Van recessie naar depressie........
Maar niet bij mijn werkgever,lijkt het.Al sinds dat ik er werk,inmiddels 8 jaar,heb ik nog nooit een jaar meegemaakt zonder overwerk.
Om die drukte aan te kunnen,zijn we meerdere produktielijnen aan het up-daten en/of oude produktielijnen aan het op/ombouwen.Ik denk dat het ook dit jaar zo is dat we moeten overwerken.Diverse berichten bevestigen dat de orderportefeuille meer dan vol zit !!
Affijn,we doen ons best om de klanten op tijd van hun produkten te voorzien.............
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
16 feb 2009 13:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
16 feb 2009 14:47 |
|
|
Patrick
|
Het klopt wel wat je schrijft maar als ik verkoop en weer aankoop is het gat natuurlijk wel kleiner als de prijzen dalen. Als de prijzen 10% zakken hoef ik 10% minder mee te nemen.
Stel mijn was 20.000 en is nu 18.000 en ik koop er een van 27.000 die 30.000 was dan hoef ik nu 9.000 ipv 10.000 mee te nemen.
Ik geef toe er zit een hoog "als" gehalte in mijn aanname.
|
16 feb 2009 14:56 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 feb 2009 15:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Maar er zit wel een kern van waarheid in. Dit is ook mijn idee.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 feb 2009 17:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... zegt de spek(ver)koper
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
16 feb 2009 17:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad spekkie voor mijn bekkie.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 feb 2009 17:30 |
|
|