Auteur |
Bericht |
amandus
Timeless
|
Klinken als de deuren van Startrek die open en dicht gaan .
_________________________________________ Timeless objects
|
04 maart 2009 8:48 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
En bedankt.
Opinions are like assholes, everybody has one.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
04 maart 2009 9:11 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
jongens jongens, blijft allemaal relatief, en emotie speelt ook een cruciale rol denk ik! Een Porsche is en blijft een icoon, dat is onvervangbaar. tegelijkertijd maakt BMW erg goede auto's, denk eens aan de Z4M, of de Z8. Echht niet iets om je voor te schamen, super rijijzers. Maar.. geen Porsche uiteraard .
Zoals eerder gezegd, als die Boxster zo tegenvalt; gauw op zoek naar een S!
|
04 maart 2009 21:17 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Discussie tussen Boxster of Z3...........
Maak me niet gek.Bij de Z3 kan ik kiezen voor een Z3M..........
Een goede Z3 (met weinig km's en onderhoudsverleden) begint bij 10.000 euro.Een Boxster doet bijna het dubbele.De Boxster heeft alleen een 204 pk sterke 2.5 liter-motor,terwijl ik bij de Z3 kan kiezen uit een 1.8 en 1.9 4-cilinder,een 2.8 of een 3.2 6-cilinder (321 pk i.c.m een 6-bak).
Het interieur van een Z3 vind ik mooier.
BTW:Ik denk dat het geen 944 Turbo wordt,maar een mooie M3 E-36."Ook bij hoge km-standen,mits goed onderhouden,blijft de 3.2 6-cilinder van de M-3 klinken als een Zwitsers uurwerk" was het commentaar van Autoweek...
Eat your heart out,Porsche.
Af en toe slaat de balans,voor mij,toch echt uit naar BMW...........
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
04 maart 2009 21:32 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
op naar het bmw forum dus. volgens mij is pf voor mensen die porsche het einde vinden. (bmw heeft overigens dikke wagens, maar een bmw is nog geen porsche!)
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
04 maart 2009 21:58 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Yep.
Porsche = Blonde spetter
BMW = Frigide modepop
amen
|
04 maart 2009 22:09 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
04 maart 2009 22:10 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
|
04 maart 2009 22:31 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik hoop wel dat FW overstapt naar BMW, want als je de Boxster vindt rijden als een Audi A3 (wat ook een leuke auto is) heb je duidelijk te weinig ervaring om een auto te beoordelen. En dan is de betreffende Boxster beter af bij een andere liefhebber!
Vind het ook niet zo'n handige combinatie, een boxster en een Z3 Coupé. Er staat bij Witmer en Odijk in Warmond een hele mooie MZ3 coupé ( al een jaar ), die zullen daar graag je Boxster op inruilen. Want die zijn ze namlijk wel zo weer kwijt!
Succes!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 maart 2009 22:52 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
+1
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
04 maart 2009 22:56 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
FW en dom gehannes
Waarom zou die jongen moeten overstappen, hij geeft zijn mening en hij wordt eigenlijk vriendelijk verzocht naar de BMW forum over te stappen.
Dom gehannes, ik vind alleen dat je de 2.5 niet kunt vergelijken met een 2.8 en daarnaast blijft het alleemaal gevoel. En wees eerlijk de 2.5 is gewoon een te softe motor voor de boxster.
Dus zou ik in een 2.8 rijden van de bmw welke een heerlijke motor is naast een 2.5 van de Boxster zou mijn keuze ook vallen voor de z3 helaas niet het model blijft net zoals de boxster een vrouwen auto.
|
04 maart 2009 23:39 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
als ik hier zou komen en zou zeggen. ik heb een 911, eigenlijk wel een mooie auto maar mijn fiat multipla rijdt beter. in de bochten is de 911 toch wat minder dan de multipla en ook de acceleratie vind ik niet echt super. vind fiat echt een geweldig merk. mijn volgende auto wordt zeker weer een fiat.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
05 maart 2009 1:28 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
05 maart 2009 4:02 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Zie emotiocons.
Zowel BMW als Porsche maken auto's die het rijden tot een beleving maken.Het is niet of het één of het ander.
Beiden kunnen best samen.Sommigen op het forum doen dat ook.
Bij de starter van dit topic krijgt de Z3 het voordeel van de twijfel,en komt hier ook voor uit.Bij sommigen valt dat verkeerd.Het zij zo.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
05 maart 2009 8:00 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Als je een 996 bezit kan ik het wel begrijpen. Maar ik denk dat de boxster en de z3 toch dichter bij elkaar liggen dan een multipla en een 996.
|
05 maart 2009 8:10 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
ik heb ook een multipla
als je zegt dat een multipla beter is dan een 911 , dan denk ik dat ik nooit een 911 zal kopen
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
05 maart 2009 8:32 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Sinds wanneer is 204pk te weinig voor een auto van 1220kg?
Mensen die denken dat het om keihard rechtdoor-rijden gaat, snappen niets van het Boxster-concept.
Die kunnen inderdaad beter een BMW kopen.
|
05 maart 2009 14:30 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Pfff wat een waardeloze discussie...
vergelijk je een Z3 1.8 met de Boxster S of een Z3 ///M met de Boxster 2.5? Geef mij dan maar de ///M!
nee serieus, de kwaliteit van de BMW is over het algemeen wat minder in vgl met de Porsche...ook is de Porsche veel meer een sportwagen...over de remmen moet je ni discussieren, die van BMW zijn waardeloos.
Ik vind het super van Porsche dat ze tenminste nog moeite doen om dagdagelijks bruikbare sportwagens te maken a la GT3 enzo...en dat ze daarbij proberen het gewicht binnen de perken te houden... Als je bij BMW gaat shoppen, de M3 heeft een gulzige V8 en weegt 1.8 ton... niet meteen mijn definitie van een sportwagen.
Soit, het is maar wat je wil...maar BMW bouwt verre van slechte auto's
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
05 maart 2009 14:51 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Zo denk ik er ook over Mich (alhoewel ik meeste Porsche's stiekem ook nog iets te zwaar vind).
En het metaalachtige geluid bij het openen en sluiten van de deur van een luchtgekoelde 911 hoort toch net bij zijn charme. Is een uniek en onmiddelijk herkenbaar geluid;
http://www.youtube.com/watch?v=WESyjD5hNE0&feature=related
|
05 maart 2009 15:52 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Even een klein test verslag van autovisie en die hebben volgens mij toch wel een eerlijke kijk op de verschillende modellen waaronder ook de te kleine 2.5 van de boxster.
Wij hebben Porsche ooit beticht van te weinig vermogen. De 200 paardenkrachten van de eerste Boxster waren gewoon niet toereikend om van deze Porsche de serieuze sportwagen te maken die we er eigenlijk bij in gedachten hadden. Inmiddels heeft Porsche dat gebrek aan vermogen op twee manieren rechtgezet. Ten eerste heeft de basis-Boxster nu een topvermogen van 220 pk (was 204) en ten tweede is er de Boxster S met 250 pk
|
05 maart 2009 16:43 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Qua vermogen (spreek ik uit mijn beleving) vind ik genoeg voor mij .... wanneer kun je hier in NL hard op en doortrekken? Weinig (woon zelf wel in de randstad).... Uiteraard iets meer is altijd lekker! Maar dan ben ik binnen de korste keren mijn rijbewijs kwijt en dat kan ik niet hebben met mijn werk (punt)
De 2.5 vind ik lekker rijden en meer dan genoeg vermogen om met het verkeer mee te komen ik trek een fiat punto er uit
hahhaahaha Maar ieder zijn meug!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
05 maart 2009 19:17 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
+1
De low end torque valt wat tegen, dat klopt. Maar ik hoef echt niet de hele dag plankgas te rijden. Laat dat maar aan de boemboempetjes over in hun aftandse Seats en BMW's.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
05 maart 2009 20:00 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
zoals je in dit topic ziet is het soms zelfs te veel... of zou dit stiekum een 2.7 zijn
@Anton, voor low-end torque zit je bij de BMW-diesels wel goed, maar de meeste benzineversies van de Z3 geven onder de 3000 toeren ook niet thuis
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
05 maart 2009 21:02 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Wel eens van "vanos" gehoord? Die benzine versies gaan ook onder de 3000 toeren als een speer.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 maart 2009 21:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
beamers. zal best goed spul zijn maar not for me. imagoprobleempje.
_________________________________________ oud is beter
|
05 maart 2009 21:36 |
|
|