Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:33

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Advies gevraagd: aankoop 996 cabrio Duitsland 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Advies gevraagd: aankoop 996 cabrio Duitsland
Ik ben bevooroordeeld :wink: maar een 996 is een geweldige auto ook voor 12000 km/jaar als hobby auto. Ik zou het schadeverleden ook bedenkelijk vinden hoe goed het ook is opgelost. Zoals horn al schrijft 30k voor een schade is heel fors en loop je zeker bij een latere verkoop weer tegen aan. Ook al maakt het de auto nu er niks slechter om. Is dus iets wat je goed moet afwegen voor jezelf.

En in Duitsland staan auto's genoeg te koop. Geduld hebben en veel rondkijken is de enige remedie maar jouw auto is al gemaakt :lol:

21 apr 2009 22:56
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Want als je van de dingen die kapot zijn alsnog 50% moet betalen kan eea toch nog oplopen als hij slecht is.

Nee hoor...

21 apr 2009 22:57
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Van 01/02, 59k kms, handgeschakeld voor 39.9k vraagprijs:

http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/de/clients.show_car?sid_=268027208334494391575E53F340E10&pnr_=1&lnr_=2

Van 08/02, 74k kms, handgeschakeld voor 39.9k vraagprijs:

http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/de/clients.show_car?sid_=268030288334494391575E53F340E10&pnr_=1&lnr_=3

Lijkt me allemaal gunstiger dan de door jou omschreven P.

21 apr 2009 22:58
Profiel
PorscheForum Rookie
@ MS964: klopt, inderdaad goedkoper. Het ging me ook niet zozeer om de vraag of dit de voordeligste zou zijn. Degene die ik op het oog heb is bv Polarzilver (IMHO een véél mooiere kleur dan arctic zilver) i.c.m. Metropolblauw interieur. Daarnaast bijna geen gebruikssporen (en dat moet je bij die goedkopere auto's nog maar zien).

Ik merk meer en meer dat het een emotionele beslissing begint te worden. Rationeel zijn er goedkopere auto's, maar voor die (paar) duizend euro heb je een auto die wel klopt. En het schade-verleden is volgens mij iets waarbij je vertrouwen moet hebben in de Porsche-herstel of niet.

21 apr 2009 23:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
de waterscheiding gaat bij 1989 komen. daarvoor zal klassiekerstatus krijgen, daarna zal op zijn merites beoordeeld worden.

Blijf dromen.

Die verhalen van 3.2-tjes die meer waard worden dan de 964 hoor ik al zo lang en nooit is het de praktijk geworden...

21 apr 2009 23:11
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ach. Veel scheelt het niet meer.
Laat ik het zo zeggen: de 964 heeft net iets teveel probleemlampjes in het dashboard.

21 apr 2009 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
RS4
Gelderland
Je vraagt meningen.

Niet doen! Dit vanwege de schade.

Als het nou de enige, zeldzame Porsche was, precies zoals jij hem wil hebben.

Jij wil juist die Porsche met schade? Stap even over deze Porsche heen en begin opnieuw met zoeken. Zeker weten dat er Porsches zijn zonder schade.

Succes met je overdenkingen.

21 apr 2009 23:19
Profiel
+1

21 apr 2009 23:28
Profiel
wolf schreef:
Ach. Veel scheelt het niet meer.

Ja, dat de prijzen naar elkaar groeien is een open deur...

Citaat:
Laat ik het zo zeggen: de 964 heeft net iets teveel probleemlampjes in het dashboard.

Wat er niet op zit kan niet kapot... Dus jou lijkt een C-Kadett wel iets? :twisted:

21 apr 2009 23:34
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Devils son schreef:

Wat er niet op zit kan niet kapot... Dus jou lijkt een C-Kadett wel iets? :twisted:

Ik ben wel wat puriteins in deze, ja. De 964 heeft teveel nieuw ontwikkelde zooi aan boord.
Mijn kleine neefjes houden daarentegen wel van veel lampjes. Maar zij betalen de rekeningen niet :twisted:

21 apr 2009 23:41
Profiel
he mlaurs ben je er wat mee opgeschoten??

22 apr 2009 20:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb nog eens heel goed het aanbod bij Porsche-dealers en Mobile gekeken. Als ik kijk naar kleur en toestand, bouwjaar en vraagprijs, is dit misschien niet het voordeligste aanbod, maar wel eentje waar ik een beetje verliefd op begin te worden.

De schade is iets dat ik alleen accepteer omdat het volledig door Porsche is hersteld en de auto onder volledige garantie wordt verkocht. Ik heb er zelf vertrouwen in en moet er rekening mee houden dat het misschien wat langer zal duren wanneer ik de auto verkoop. De auto heeft gewoon een streepje voor bij me, merk ik.

Nogmaals dank voor de reacties. Ik ga maar eens mijn geld tellen en hoop binnenkort mezelf inclusief Porsche te kunnen voorstellen!

24 apr 2009 21:30
Profiel
is een goede deal dus veel plezier...en niemand kan in de toekomst kijken :D succes.....

24 apr 2009 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Las een keer op dit forum "bij twijfel niet doen". In Duitsland zijn veel goede auto's en moet het gewoon 100% kloppen.

24 apr 2009 21:51
Profiel
Moderator
PF #57
mlaurs schreef:
Ik heb er zelf vertrouwen in en moet er rekening mee houden dat het misschien wat langer zal duren wanneer ik de auto verkoop.

Dat. En dat je er zomaar 7K minder voor vangt.

Oja, ik zeg altijd - koop met je hoofd en niet met je hart. Ik denk dat ik daar bij jou nét te laat mee ben :lol: Ík zou het niet doen, maar wie betaalt bepaalt!

24 apr 2009 22:14
Profiel
als je twijvelt misschien deze..

24 apr 2009 22:15
Profiel
M140i
Ik gooi ook nog een duit in het zakje.

Voor 55K een 996 cabrio kopen in Duitsland, die €30k schade heeft gehad, is kansloos. Als je 'm toch wilt hebben, bied eens €8k minder. Als je voor dit soort bedragen auto's probeert te verkopen die zo'n grote schade hebben gehad, dan zit je niet in een benijdenswaardige positie.

24 apr 2009 22:25
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ben het er helemaal mee eens. heb je posts gelezen, en 50k uitgeven aan een auto moet je niet overhaast doen. zoals eerder al gezegt, bij twijfel NIET doen. geldt eigenlijk een beetje voor alles. er zijn 100% zeker betere deals te maken. ik ken het gevoel dat je verliefd begint te worden op een plaatje, maar probeer je verstand er bij te houden. 30.000 euro schade is echt VEEL, zal me dus verbazen als er niet her en der wat scheef is onder t plaatwerk

24 apr 2009 22:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Mmm, toch ook nog een reactie van mijn kant. Heb afgelopen oktober/november in Duitsland van een particulier een zwarte 996 MkII cabrio uit eind 2001 gekocht. Gezien de leeftijd van op dat moment 7 jaar vond ik de Porsche garantie niet meer zo interessant. In het dagelijks leven bemoei ik me met risico's en voor mijzelf vond ik die 1500 euro kosten per jaar niet in verhouding staan tot de mogelijke schade (kans x gevolg). Uiteraard weet je dan dat je een zeperd kunt hebben en in 1 klap 10 of 15 mille kwijt bent, maar door een AKK bij een dealer vond ik dat risico acceptabel klein geworden.

Tot heden geen enkele spijt van gehad. Ik kwam zelf uit de luchtgekoelde hoek (SC) en ik vind de 996 een heel andere auto dan de SC, maar qua plezier/beleving heb ik geen spijt dat ik over ben gegaan naar de waterkoelers. De custommade sportuitlaat draagt daarbij mogelijk wel bovengemiddeld bij aan de beleving. :mrgreen:

Ook de aankoop in Duitland is me goed bevallen, maar dat kan beinvloed zijn door het feit dat de particuliere verkoper eigenlijk met dit soort verkopen een bijhandeltje had naast zijn dealerwerkzaamheden voor Audi... Het administratieve geregel was hem voor hem dus bekende kost. Mijn belangrijkste reden om destijds in Duitsland te gaan shoppen was het feit dat ik in NL binnen mijn budget uberhaupt geen aanbod had en in Duitsland zelfs nog keuze.

Het best zo zijn dat de 996 (Mk1, maar ook Mk2) nog gaat dalen, maar in mijn ogen heb je dat nou eenmaal bij de 'nieuwere' auto's. Mijn SC heb ik na 5 jaar weer verkocht voor het aankoopbedrag+gemaakte 'grote' kosten (spuiten, alarm), dus die was super waardevast. Mijn 996 hoop ik ook echt wel een jaartje of 5 te rijden en zal me ongetwijfeld meer gaan kosten, maar dat heb ik er wel weer voor over. De auto is voor mij gelukkig geen investering, maar kosten. Zolang de kosten opwegen tegen je baten (permagrin) kan me dat niet echt boeien. 8)

24 apr 2009 22:54
Profiel
M140i
Onderstaande auto lijkt me veel aantrekkelijker dan een schadebak uit Duitsland :| En €59K is voorlopig de vraagprijs, geen verkoopprijs :wink:

http://www.theojansen-porsche.nl/specs.php?auto=617

24 apr 2009 22:57
Profiel
mlaurs schreef:
Ik heb nog eens heel goed het aanbod bij Porsche-dealers en Mobile gekeken. Als ik kijk naar kleur en toestand, bouwjaar en vraagprijs, is dit misschien niet het voordeligste aanbod, maar wel eentje waar ik een beetje verliefd op begin te worden.

De schade is iets dat ik alleen accepteer omdat het volledig door Porsche is hersteld en de auto onder volledige garantie wordt verkocht. Ik heb er zelf vertrouwen in en moet er rekening mee houden dat het misschien wat langer zal duren wanneer ik de auto verkoop. De auto heeft gewoon een streepje voor bij me, merk ik.

Nogmaals dank voor de reacties. Ik ga maar eens mijn geld tellen en hoop binnenkort mezelf inclusief Porsche te kunnen voorstellen!

Op zich grappig. Je vraagt onze mening, die is zeer duidelijk, maar desondanks doe er je niks mee. Had je je dus de moeite van het vragen kunnen besparen.

VRAAG HET ONS DAN NIET!!!

Afbeelding

:wink:

24 apr 2009 22:59
Profiel
Is dit wellicht Yashmina?

Laatst bijgewerkt door Lydia op 24 apr 2009 23:21, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2009 23:12
Turbo S - 542pk
Friesland
JeroenSC je verwoord helemaal mijn gedachten. :thumleft:
En ik ben nog steeds van mening dat deze auto met zijn omvangrijke schade te veel moet kosten hoe goed die ook hersteld is.

24 apr 2009 23:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
mag je nog steeds met oldtimers rijden in Amsterdam Wolf?

Laatst bijgewerkt door henzel op 24 apr 2009 23:20, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2009 23:16
Profiel WWW
tuurlijk wie houd je tegen??? 8)

24 apr 2009 23:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende