Auteur |
Bericht |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
 Re: all risk verzekeren
Kijk ook eens op de website van Diks. Kan je gelijk de premie zien.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
30 dec 2009 11:55 |
|
 |
rovanderwal
Boxster S (986)Amsterdam
|
Hmm, dat zal ik nog eens doen dan. Bedankt Barolo, ik ga voor (misschien volgend jaar) Henk Hartog eens in de gaten houden en een offerte opvragen.
Jos Targa: Het volledige taxatiebedrag uitkeren wordt in de meeste polissen alleen gedaan in het 1e jaar. Ieder jaar zul je je auto moeten laten hertaxeren voor zo'n goede € 100,-. In twee opvolgende jaren daarna gebruiken ze de taxatiewaarde als een 'reeel' uitgangspunt voor de uitkering. Maar dat gebeurd idem voor de dagwaarde van de auto. De dagwaarde van de auto wordt overal weer anders berekend. (verzekeraars, anwb) Overal krijg je een andere waarde en het gaat er om wat er op je Polis staat en of het reeel is in de markt.
Bij sommige verzekeraars krijg je voor je P van € 25k nog maar 9,5 terug als dagwaarde. Dat vind ik niet reeel.
Nu is mijn dagwaarde door deze verzekeraar in mijn polis op € 20k gezet, misschien dus inderdaad omdat ze naar de markt gekeken hebben. Maar dit geeft wel een reeel beeld. Als op je polis een dagwaarde staat van € 11.000,- dan moet je nog maar hopen dat je meer uitgekeerd krijgt als ie totall loss verklaard is.
turbocruiser: bij DIKS kreeg ik een offerte voor het zelfde bedrag (€ 968,- geloof ik), maar met een dagwaarde van de auto van € 11.000 op de polis en maximaal 15.000km. Dus dat scheelt niet veel.
Laatst bijgewerkt door rovanderwal op 30 dec 2009 18:48, in totaal 3 keer bewerkt.
|
30 dec 2009 18:34 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Daarom moet je de auto eerst laten taxeren, dan krijg je nooit discussies over de dagwaarde.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
30 dec 2009 18:42 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
en de taxatiewaarde moet bindend zijn, niet "een leidraad". dagwaarde op 20K zetten? nog nooit van gehoord. wees maar blij als je de helft krijgt bij een totaaltje 
_________________________________________ oud is beter
|
30 dec 2009 18:50 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Taxatiewaarde wordt meestal 3 jaar aangehouden. Dan pas hertaxatie nodig.
|
30 dec 2009 19:07 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Als Ro zijn auto weg is, dan gaat tie nog lastige discussies krijgen over de dagwaarde....
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
30 dec 2009 19:15 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
 tja verzekeringen... je kunt het goed zo regelen als je wilt maar als het tijd is om uit te betalen doen ze altijd moeilijk...  ...
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
30 dec 2009 19:19 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Dat ligt er aan waar je verzekering loopt.
|
30 dec 2009 19:23 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Die van mij heb ik via de buurman afgesloten (die zit in de verzekeringen), ik neem aan dat mijn polis goed is. Maar uit ervaringen van andere hoor ik wel eens vervelende situaties over het uit te keren bedrag! Maar dat is goed te verhelpen met een taxatierapport wat je zelf al aangaf! Heb ik zelf overigens niet 
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
31 dec 2009 2:12 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Goed bezig! 
|
31 dec 2009 11:02 |
|
 |
bully
|
Dus dagwaarde dimitri....ff laten taxeren 
|
31 dec 2009 14:43 |
|
 |
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Ik ben ook op zoek naar een taxatierapportje voor mijn verzekering.. iemand enig idee wat dat gaat kosten? Als je gaat googlen worden er niet echt prijzen genoemd.. Er is wel zo'n online taxatie site.. kosten 50e, maar heb zo mijn vraagtekens over de deskundige waardebepaling van deze vrienden...
|
09 jun 2010 0:12 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jun 2010 0:52 |
|
 |
Rein
993 Cabrio
ex 964 C2 Cabriolet
ex 911 scGoirle, N-Brabant
|
Ik ben nog steeds verzekerd bij Multisafe : Hierbij bevestigen wij uw aanmelding voor een taxatie van uw Porsche met kenteken **-**-** tijdens de MultiSafe Porschedag op zaterdag 12 juni. Als abonnementsrelatie bieden wij u deze taxatie gratis aan. 
_________________________________________ Formerly known as rtaenkyle
|
09 jun 2010 16:04 |
|
 |
horn
PF #57
|
Hmmmm... bij Multisafe betaal je tegenwoordig toch iets van 15 euro per maand meer aan 'administratieve kosten'. Dan lijkt me zo'n taxatie (groot inkoop vast wel 40 euro) een sigaar uit eigen doos. Of niet?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jun 2010 16:51 |
|
 |
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Thanks! Ik ga lezen! 
|
09 jun 2010 21:58 |
|
 |
porscheking
911 carrera coupeRotterdam
|
Je moet is kijken naar multisafe, ben ik wel tevreden over. krijgt bij total los taxatiewaarde uitgekeerd en prima premie!
|
10 jun 2010 0:04 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Premie is inderdaad prima bij Multisafe. Alleen jammer dat ze maandelijks 12,50€ extra in rekening brengen. Je bent verzekerd bij Turien en Co. MS is slechts de tussenpersoon. Trouwens, er volgt een kort geding tegen MS vanwege die zogenaamde extra premie die ze heffen. Dus wellicht even je zoekfunctie gebruiken, want dat kan ook anders. 
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
11 jun 2010 22:14 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Zat ook via Multisafe bij Turien. Nu dus rechtstreeks bij Turien. Ken geen/weinig die voordeliger/beter zijn.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
12 jun 2010 12:29 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Om niet meteen een nieuw topic te starten maar even een vraag/verzoekje via een oud draadje.
Klopt het dat er inmiddels een wet is (sinds 2010) dat je maandelijks je verzekering kunt stopzetten en daardoor makkeijker kunt overstappen naar een andere partij? Zodat je bijv niet steeds 1 jaar aan een contract vastzit?
|
14 jul 2010 17:17 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ik heb laatst diks de vinger gegeven en was binnen een maand pleite.
|
14 jul 2010 17:24 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
En waar bivakkeert u nu? Hertog?
|
14 jul 2010 20:56 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
bij meneer jos. lekker makkelijk communiceren.
|
14 jul 2010 21:14 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
14 jul 2010 23:04 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Turien is een prima verzekering. Wat erg jammer is is de enorme traagheid waarmee ze reageren. Erg jammer, gaat vaak ten koste van kwaliteit. De ervaring inzake schadeafwikkeling ( zelfs al een diefstal) is prima. En dat is wel zo prettig Master Ken. De wet is inderdaad aangepast. Indien je langer dan een jaar bij je huidige verzekeraar zit dan mag je na prolongatiedatum inderdaad maandelijks opzeggen. Jammer dat de meeste TP's zich hier niet aan houden en dat ze hun eigen klanten vanalles wijs maken om de klant maar te behouden. Erg jammer en in mijn ogen sta je dan niet echt achter je product en ben je puur een provisiejager. In plaats van hun klanten een alternatief te bieden gaan ze de klant van alles op de mouw spelden. Premie is 1 maar algemene voorwaarden en service is net zo belangrijk en mag soms best wel een paar tientjes per jaar meer kosten. Ik vind dat als je tevreden bent over je TP maar ergens anders een goedkopere premie kunt krijgen je altijd je eigen TP een kans moet geven om met een aanbieding te komen.
|
14 jul 2010 23:14 |
|
|