_________________________________________ oud is beter
21 dec 2009 20:31
Anton
Boxster 2.5
Utrecht
Re: Sneeuwpret met de Porsche
Caywoman schreef:
Is het nou wel of niet zinvol om ze te kopen en zo ja wat kost dat ongeveer?
Lees mijn vorige post. Wat het kost? Zoveel als zomerbanden, en vaak nog meer door het dure natuurrubber (latex) wat in winterbanden wordt gebruikt.
Maar, je vraag is redelijk hypothethisch. Denk je dat je voor 2010 nog winterbanden in Porsche maten kan vinden? Al helemaal als je V-snelheidscodering en N3 classificatie zoekt...
Nou ja, heb je ze tenminste voor volgend jaar winter.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
21 dec 2009 20:48
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
wolf schreef:
f*ck het sneeuwt hier alweer
Zei de man met besneeuwde bergtoppen in zijn avatar.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Mijn avontuur begint gisterochtend en is daarnet pas voorbij!
Gisteren ochtend voor een lekker potje raggen naar Duitsland gereden. Droge weg, grijze lucht, maar ik dacht dat trekt wel over. Na een uur begon het! Sneeuw , 130 km van huis en mbt verzekering niet geheel op mijn gemak, want in Duistland moet je voor zoiets toch winterbanden hebben
Enfin, gelijk omgedraaid en teruggereden, maar na 20 minuten zag ik geen hand voor ogen meer. Stapvoets op de Autobahn verder. Af en toe kwam er nog wel een snellere auto voorbij (die Audis doen het wel goed in zulk weer moet ik zeggen), maar dat werd gaandeweg ook minder. Ik zag de weg ook niet meer goed maar kon wel nog langzaam vooruit komen.
Enfin, het begon ook donker te worden en ik vond toch dat verder rijden geen zin had. Het was inmiddels minder gaan sneeuwen en er doemde een groot kruis voor me op dat ik niet kende, verder was er niets te zien. De navigatie gaf aan dat ik toch in de buurt moest zijn, maar ik herkende niets. Niets functioneert op zo'n dag Enfin, ik dacht ik rust hier maar wat en laat de motor maar draaien voor wat aangename warmte.
Toen ik in mijn auto wakker werd was het weer licht en gaf de buitentemperatuurmeter +3 graden aan en,.....gelukkig geen sneeuw meer! Tot mijn grote schrik stond ik echter met mijn auto op het dak van de Gamma, recht tegenover de kerktoren. Sneeuw komt en gaat vanzelf
22 dec 2009 0:51
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Op het dak van de "dat zeg ik"
Hoe heet dat bier dat ze daar in Limburg brouwen
22 dec 2009 0:59
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Leuk verhaal
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
22 dec 2009 1:10
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
Sterk spul!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
22 dec 2009 1:11
sandelow
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ik kwam net terug van mijn broertje. Hij woont op 2 km afstand, maar ik heb er een uur over gedaan. Zijn gebouw staat aan een weg waar niet gestrooid wordt, met aan het einde een stoplicht. Ik weet die weg prima te bedwingen, maar het stoplicht staat op rood, waarop ik braaf stop. Rondom deze plek heb ik drie kwartier gestaan, want ik kwam niet meer weg. Uiteindelijk broertje gebeld om me te duwen, wat na 10 pogingen iedere keer 20 cm verder (toen liep de P weer vast) uiteindelijk gelukt is.
Het wordt tijd voor winterbanden
22 dec 2009 1:41
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
sandelow schreef:
Ik ben er maar al te blij mee ... maar heb ook mogen ervaren dat het soms niet meer uit maakt ... of je op zomer- of winter- banden glijdt
Te laat, je gaat in gladde vallen vallen! Voordat je ze hebt is het weer weer voorbij en de sneeuw van de weg weg. En... later in de winter zijn ze op den duur duur. Winterbanden moet je met grote halen halen als de kraaien kraaien, dus gelijk vanaf 1/11, en dan steeds volgens goede gebruiken gebruiken.
Als daarna weer de vliegen vliegen, met eventueel een bij bij, dan ga ik ze weer in pakken pakken, want als ik dan een race race, wil ik er wel voor zorgen dat ik voor in de rij rij. Houd je dan met die winterbanden banden, dan kom je achteraan aan.
22 dec 2009 2:11
rob964.c4
964.c4
assendelft
heb me net weer prima vermaakt, heerlijk gedrift zal morgen proberen een filmpje te plaatsen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
22 dec 2009 2:26
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
ps schreef:
sandelow schreef:
Te laat, je gaat in gladde vallen vallen! Voordat je ze hebt is het weer weer voorbij en de sneeuw van de weg weg. En... later in de winter zijn ze op den duur duur. Winterbanden moet je met grote halen halen als de kraaien kraaien, dus gelijk vanaf 1/11, en dan steeds volgens goede gebruiken gebruiken.
Als daarna weer de vliegen vliegen, met eventueel een bij bij, dan ga ik ze weer in pakken pakken, want als ik dan een race race, wil ik er wel voor zorgen dat ik voor in de rij rij. Houd je dan met die winterbanden banden, dan kom je achteraan aan.
Lastig, maar behandelbaar.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum