Auteur |
Bericht |
bully
|
Re: Porsche Boxster aanschaf; een paar vragen
Nee hoor je kan bij de dealer gewoon een akk laten doen. Als je een jaar garantie of porsche approved krijgt dan hoef je niet perse een akk te laten doen. garantie is dan ook hier geldig......
|
14 jan 2010 0:33 |
|
|
leti01
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoaNoord Brabant
|
Ik heb net een 2005 Boxster gekocht bij een P dealer in Dld, voor advies kan je altijd een pb sturen Leon
|
14 jan 2010 21:24 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Kijk maar eens bij de porsche dealers in het Rurhgebiet. IN een straal van grofweg 150km rond Arnhem zitten een stuk of 10 porsche dealers. Daar staan karrevrachten boxters van jonge bouwjaren met weinig km's en allemaal mogelijkheid tot Porsche garantie (overal ter wereld geldig). Kijk maar eens bij www.porsche-essen.de, www.porsche-soest.de, www.porsche-aachen.de, www.porsche-koeln.de, www.porsche-moers.de, www.porsche-duesseldorf.de, geloof me daar staat absoluut wat je zoekt. Ik zie dat ze bij Porsche Soest een S hebben staan met 80k gelopen, jouw kleur, voor 33, als je die voor 30 oppikt heb je hem nog binnen budget in NL op kenteken. Auto is van december 05, met waslijst opties. Heel veel succes, misschien komen we elkaar nog wel tegen (ik zoek een 996 in die regio)
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
15 jan 2010 9:04 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Inderdaad een mooie auto, geinig die rode veiligheidsriemen!
Ziet er naar uit dat het toch een importbruidje wordt?
|
15 jan 2010 9:50 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
wederom bedankt voor de responses ja dat zit er wel dik in, blijft toch een hoop schelen en zeker als er nogal wat opties op zitten volgens mij. A.s. zaterdag m'n eerste testrit dus spannnend In ieder geval heb ik (nog) niet heel veel haast dus ik probeer eerst een aantal keren te kijken/rijden zodat ik er wat feeling voor krijg. Btw, als je hem in DL bij een officiële porsche dealer haalt met porsche garantie, dan is een AKK niet echt meer nodig, of wel? (dus o.a. bij een van de bovenstaand gelinkte dealers) @Leon, bedankt voor 't aanbod @pieter bedankt voor de links, zal die vanavond bekijken!
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
15 jan 2010 10:11 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wel een tip: vraagprijs is in DL vaak ook tevens Festpreis, of met een symbolische afwijking naar beneden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn wel mijn ervaringen tot nu toe (en niet alleen voor Porsches).
|
15 jan 2010 10:43 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Klopt met die Duitsers valt nauwelijks te onderhandelen. Hier een beauty. Dit is 1 vd weinigen met juiste opties zoals: combi klok + groot navigatie. Dat zou mijn voorkeur hebben. Porsche Boxster S Leder,NAVI,Xenon,Sport Chrono`27K http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... Order=true
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 jan 2010 11:49 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
|
Als er gebreken zijn, worden deze binnen de garantie afgehandeld. Ik neem aan dat het een volledige garantie betreft...
Vraag is of je in staat bent om alle gebreken op te merken? Daarom in de garantieperiode nog wel een akk laten uitvoeren. Aan de andere kant: een auto uit 2005 is nog echt wel goed las het reguliere onderhoud gewoon heeft plaats gevonden...het is de mate van zekerheid waarbij je je zelf prettig voelt
Nu eerst maar eens een proefritje maken..!
|
15 jan 2010 11:54 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Ik heb tot nu toe toch wel altijd ongeveer 10% van de vraagprijs afgekregen, wel met moeite en veel gedoe, maar het is wel gelukt. Je moet gewoon agressief onderhandelen. Gewoon recht toe recht aan, een bod doen, geld laten zien, en ook duidelijk zijn dat als het niet geaccepteerd wordt of een goed tegenbod komt, dat je dan gewoon weer aanloopt. De marge is groot zat, en de markt ligt nog steeds op z'n gat
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
15 jan 2010 15:02 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
hehe klinkt goed ralf is cash betalen de beste/makkelijkste optie? Ik dacht aan creditcard (ben je nog extra verzekerd) of samen naar de bank & transfer (dan heb je allebei een afschrift). Hangt er van af of je naar particulier / lokale autotrader gaat of naar een porsche dealer i suppose...
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
15 jan 2010 15:23 |
|
|
leti01
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoaNoord Brabant
|
Knap hoor als je in Dld bij een dealer 10% eraf krijgt Moet je je beroep van maken...is mij nooit gelukt Normaal zetten ze de auto's zeer scherp weg. Ik heb weleens een 10% eraf geboden, werd nog net niet weggestuurd... Leon
|
15 jan 2010 21:50 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
+1
|
15 jan 2010 23:01 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
zo, het heeft even geduurd (druk druk druk sorry) maar goed, de eerste testrit verliep uitstekend al werd het een dagje later dan geplanned (zondag). nouja, succesvol... zoals al werd gewaarschuwd ben ik nu dus bevangen van het virus.. WAT EEN AUTO!!! Ik voorzie alleen wel een extra maandlast in de vorm van leuke post van onze beste vrienden maar ja, zolang je het niet te bont maakt mag je i.i.g. blijven Nu ben ik er absoluut 100, nee 200% zeker van dat er een MOET komen oh oh oh Test gereden in een 2.9 met PDK. Ik twijfel een beetje of ik wel echt een S nodig heb / wil hebben, alhoewel je die PDK dus niet kan krijgen in een 2005 model en ik weet niet hoe "traag" die tiptronic is... wisselt die trouwens ook vanzelf tussen automaat en zelf bij/af schakelen zoals die PDK? Als laatste wilde ik nog even zeggen dat ik persoonlijk erg gecharmeerd ben van de PDK, dat schakelt toch wel erg strak/snel/fijn. Ik vond het ook prima zoals hij terugsprong naar "normale automaat modus" als je een tijdje de knoppen niet gebruikt... daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn
|
18 jan 2010 23:16 |
|
|
Mazdarati
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
|
Wanneer je in een Tiptronic S met de schakeltoetsen schakelt, zowel op als af, dan springt hij automatisch in de M stand! Als je dan 8 seconden geen input geeft qua versnellingen (oftewel; een eeuwigheid!) dan springt hij weer terug naar D. Zitten 5 programma's in die aan de hand van hoe je je voet gebruikt, bepalen hoe sportief je aan het rijden bent. Werkt Schakelen gaat trouwens met een eerste serie S'en binnen 0.2 seconden (volgens het boekje!)!
|
18 jan 2010 23:32 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
|
Heb zelf een Boxster S uit 2003 met tiptronic en moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben. Je kan nog steeds heel sportief rijden, dus met de hand bedienen. Voor het circuit waarschijnlijk niet helemaal geschikt, maar voor dagelijks gebruik en af en toe lekker doortrekken of vlot doorrijden perfect, zeker in verhouding tot het vermogen van de moter. Je trekt trouwens altijd op in z'n tweede verzet, alleen als je 'm handmatig in het eerste verzet zet, trek je op in z'n een. Ook in twee ga je nog steeds vlot van de kant. De een is alleen als je piepende banden weg wil... Heb ook wel eens een handgeschakelde gereden, een zesbak, en dan merk je toch dat je heel snel door de versnellingen gaat, soms maar 2 seconden en weer doorschakelen. Dat doet een automaat sneller. Voor alledaagsgebruik prima!
|
19 jan 2010 10:49 |
|
|
Mazdarati
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
|
Oder beim Kickdown!
|
19 jan 2010 22:56 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Heb zelf geen ervaring met een automaat in een Porsche.... mijn idee is dat in een sportauto lekker geschakeld moet worden. Een PDK is een geheel nieuw systeem ben benieuwd hoe dat zal rijden!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
20 jan 2010 19:05 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
met bovenstaande responses neig ik nu meer naar een automaat + knopjes op 't stuur maar goed dat eerst maar eens uitproberen en dan zien we weer verder. Nogal drukke tijd atm dus het zal nog wel effe gaan duren....
|
20 jan 2010 20:09 |
|
|
suikerbroer
|
Gelijk heb je, ik heb ook een tiptronic en als je wat feller wilt rijden dan schakel je lekker aan het stuur, zodra je in de stad rijdt of waar dan ook waar het sportieve gedrag wat minder tot zijn recht komt kun je lekker in de D stand rijden.
_________________________________________ Driving my sixpack.... Whoepie!!! http://picasaweb.google.com/suikerbroer ... MyBoxster#
|
20 jan 2010 21:29 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Gaat nu iedereen hier vertellen hoe geweldig zijn automaat schakeld?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 jan 2010 21:44 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Zonder de tiptronic rijders met hun reactie te niet te willen doen, IK heb hele andere ervaringen met tiptronic.
We lezen begin 2000. Ik ga sjoppen voor iets leuks. Dus maar eens kijken bij de Porsche dealer. 911 cabrio's doen me niets dus we gaan voor de Boxster die ik echt geweldig vind. Proefrijden in een tiptronic S.
IK VOND HET DUS HELEMAAL, MAAR DAN OOK HELEMAAL NIETS. Geen gevoel, geen beleving, gewoon een automaat die een sportauto compleet bederft (no offence, slechts mijn mening...)
Totaal teleurgesteld kom ik van de proefrit terug. Uiteraard vraagt de verkoper wat ik ervan vond en hoort mijn teleurstelling. Hij weet ook direct zeker dat hij mij geen tiptronic BoxsterS gaat verkopen.
Gelukkig is de man een goede verkoper. Hij luistert goed en overtuigt me toch nog even met de 2.7 handbak (5-bak) te gaan rijden. Met excuses dat er geen S handbak demo aanwezig is.
Na de 2e / volgende proefrit heeft ie dus snel de order mogen ontvangen voor een BoxsterS 6-bak met 18" sportdesign wielen, sportuitlaat, sportstoelen en sportonderstel.
Heb de auto nog steeds en als ik 1 aankoop mag noemen in m'n hele leven die echt FANTASTISCH is geweest (en nog steeds is) dan is het de die wel.
Dat een S 6-bak snel door de versnellingen gaat kan ik ook niet onderschrijven. Er wordt nl. veel geklaagd dat de versnellingen juist niet goed genoeg op elkaar aansluiten van de bak. En eerlijkgezegd kan ik me daar wel in vinden. Z'n 3 is bijv. erg lang (topsnelheid 172 km/h op de teller) en had best wat korter mogen zijn.
Kortom heel persoonlijk zo'n handbak/tiptronic/PDK discussie. Lekker zelf gaan rijden...
Mark. PS: Nog geen ervaring met PDK...
|
20 jan 2010 21:46 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Gewoon zelf proberen idd. Onze 1e kennismaking met de boxster was een jaar of 9 geleden in een 2.5 met handbak. Het geluid klonk beter dan de BMW 325 cabrio met automaat maar de handbak had echt z'n beste tijd wel gehad. Mede op basis van die proefrit is het toen een 2.5 tip geworden. De tip was een stuk beter dan de automaat van de BMW E36 serie en voldeed prima. Naar aanleiding van alle discussies hier op het forum bij de opvolger toch maar weer een handbak geprobeerd en wat mij betreft geen tip meer nu omdat zelf schakelen voor een autoliefhebber toch resulteert in een grotere perma
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
20 jan 2010 22:06 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Denk dat keuze voor tip of handgeschakeld ook mede bepaald kan worden door het gebruik. Voor woon werk, vaak stadsritten, en vaak files (dus als Daily Driver) zou een tip mijn voorkeur hebben. Als je de auto zou gebruiken voor alleen toer en plezier ritten etc, (wat ik doe), dan zou ik een handgeschakelde kiezen. (ja ja, ik weet het wel...elke km in een Porsche is een genot ) Als dd rij ik een Smart 4-2 met soft-touch
|
20 jan 2010 23:40 |
|
|