Wel apart zo. De kleur lijkt carmonarood te zijn al komt dat wat licht over op de foto's. Ik zou alleen heel goed nagaan wat de historie van de auto is. Vind het persoonlijk wat onheilspellend dat boekjes ed. er niet meer zijn en het feit dat het om een ex-lease bak gaat. Veel probleem 996'en komen uit het lease circuit. Stuurhuis problemen zijn overigens bij mij niet bekend. Met de beperkte opties en de onduidelijke geschiedenis vind ik dat er van de prijs nog wel wat af kan. Een C4 in top conditie en met complete sluitende historie kan fiks wat meer opbrengen maar dat vind ik deze auto niet waard.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
23 apr 2010 23:26
luchtgekoeld
Re: 996 carrera of 996 carrera 4?
na (poging tot het) doorlezen van deze threads:
964-2 vs 964-4 nogmaals 964-2 vs 964-4 993-2 vs 993-4 nogmaals 993-2 vs 993-4 997-2 vs 997-4 nogmaals 997-2 vs 997-4 verschil wegligging c2-c4 c2 & c4 4 wiel aangedreven of juist niet?
rest nog één vraag:
vaak kom ik de uitdrukking tegen: "een 4wd rijd meer als op rails" mag ik daaruit (ook) opmaken dat de (996) c4minder last heeft van de zich bij hoge snelheid manifesterende typische 911 pendulebeweging van de 'neus' dan de (996) c2? Of is die bij beide varianten gelijk? (Terzijde:volgens de experts was het van links naar rechts en omgekeerd bewegen van de neus bij hoge snelheid pas echt helemaal weg bij de 997, hetgeen ik ook zelf bij drie verschillende gelegenheden in 997 Avis-huurporsches heb mogen ervaren)
24 apr 2010 2:36
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
We houden je in elk geval lekker bezig hè?!
Troost je, als je eenmaal weet wat je wilt, is het vinden van de juiste auto een stuk eenvoudiger
Houd ons op de hoogte van je vorderingen.
24 apr 2010 7:25
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Een C4 heeft daar inderdaad wat minder last van. Het effect ontstaat bij veel achterwiel aangedreven auto's omdat de massa als het ware wordt voortgeduwd. Daarnaast heeft een 911 ook nog eens meer gewicht achterin dan voorin. Door de extra aandrijving op de voorwielen is dat effect iets minder ook al is het percentage dat de voorwielen standaard meedoen klein. Ik heb bij de 996 dat gedrag nooit als sterk aanwezig ervaren. En het klopt dat het sinds de 997 volgens Porsche tot de geschiedenis moet behoren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
24 apr 2010 9:42
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ov
Utrecht
Devils son schreef:
Als ik The A-Team als norm moet nemen ligt er in iedere schuur in de VS, hoe afgelegen en vervallen ook, een lasapparaat en voldoende ijzer om een geweldig aanvalapparaat te maken.
En brandt elke auto binnen een minuut na een aanrijding. Om nog maar te zwijgen van piepende banden in los zand.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum