Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: De Porsche als Schietschijf
Generaliseren & uitspraken doen zonder de omstandigheden te kennen, anders dan eenzijdig en beperkt.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 sep 2010 10:36 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
ow ,zoals over boxsters ook enzo
|
24 sep 2010 10:36 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Goh, wat reageren we weer fel.... toevallig een sterke arm in de familie zitten? Ik kan een dergelijke reactie wel begrijpen. Het vechten tegen "het systeem" kan heel frusterend zijn......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
24 sep 2010 10:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, niet zover ik weet. Ik kan een dergelijke reactie ook begrijpen van iemand die het persoonlijk treft en (dus) de omstandigheden kent. Dat is echter niet degene die de opmerking maakte waar ik op reageerde. Die persoon heeft wel de gewoonte om consequent gefrustreerd met dergelijke opmerkingen te reageren zodra de politie op het PF ter sprake komt en vandaar mijn reactie.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 sep 2010 11:30 |
|
|
RJF
Hyundai Santa Fe, 2.7 986 2001Merksem
|
Edit: bericht aangepast. Lees s.v.p. de gedragsrichtlijnen (nog) eens. Porsche als schietschijf bestaat ook in België helaas. Begin Juli stond in aan de vlaamske kust (fout) geparkeerd. Op de weg terug naar de auto zag ik een agent bonnetjes schrijven. Vlug in de auto gesprongen want hij was nog de auto 3 plaatsen achter me aan het opschrijven, dus ik hoopte er onderuit te komen. Helaas heeft hij nog net in de vlucht zijn fototoestel kunnen bovenhalen en me op de foto zetten tijdens het wegrijden. 100% zeker dat ik dat niet zou voor gehad hebben met een Skoda...
|
24 sep 2010 11:35 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Oké, Ik moet vaak wel lachen om dat soort figuren.... Maar snap nu ook jouw reactie.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
24 sep 2010 12:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Losse flodder .. of heb je er ook 'n linkje naar
|
24 sep 2010 12:20 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
En weer terug on topic: Super vaag, die kerel heeft een foto van hoe jij wegrijd uit een (foute) parkeerplaats. Daarmee kan hij toch niet bewijzen dat je fout geparkeerd hebt? Misschien heb je er even 2 seconde stil gestaan om je CDs te wisselen of iets dergelijks.
|
24 sep 2010 12:49 |
|
|
Wannahave
993 Cabrio, NachtblauwRegio Apeldoorn
|
Zit zelf momenteel met een soortgelijk gevalletje. vond een handgeschreven envelop van de politie Amsterdam-Amstelland met een geel papiertje in de bus (Aankondiging van beschikking). Zou met m'n DD in Diemen gereden hebben in strijd met een geslotenverklaring voor alle motorvoertuigen: bord C 12/20. Ja, dat mag niet. Fijn dat we dan dienders hebben die dat even regelen. Maar dan moeten ze wel het juiste kenteken noteren, want ik was het NIET. Ik ben hier nooit geweest en zat op het bewuste tijdstip in Utrecht. Heb vele getuigen hiervan en de beveiligingscamera's en toegangscontrole kunnen aantonen dat zowel mijn auto als ikzelf daar tot 19.00 uur zijn geweest. Via de site van RDW daarom op soortgelijke kentekens gezocht en ja hoor, er zijn meerdere voertuigen met nagenoeg soortgelijk kenteken (bijv 43 ipv 34). Daarnaast is het opvallend dat op het papiertje staat dat mij DD blauw is. Ja, dat klopt volgens de omschrijving van het RDW. Maar het is de kleur noorderlichtblauw, wat in de praktijk meer naar het grijs neigt dan het blauw. Is dus gewoon overgenomen uit RDW, want ieder ander zou niet de kleur 'blauw' opschrijven. Heb hier direct over gebeld met de afdeling RICO, wijkteam Diemen, het Servicecentrum en CJIB. Overal van het spreekwoordelijke kastje-naar-de-muur gestuurd. Fijn, bedankt voor het luisterend oor. Het kost me nu al veel te veel kostbare tijd... Dus maar direct een brief gestuurd naar de politie Amsterdam-Amstelland, maar die hebben "geen zicht op wat er is gebeurd en kunnen niets aan deze zaak veranderen". En de naam van de verbalisant wilden ze niet vrijgeven. Gewoon de beschikking afwachten en dan bezwaar indienen bij Officier van Justitie. Heb inmiddels de beschikking ontvangen en een bezwaar ingediend bij de officier van justitie. Overigens staat er ook nog doodleuk in de stukken dat je wel bezwaar kunt maken, maar niet tegen de € 6 administratiekosten. Mooi is dat, ik heb NIETS met de hele zaak te maken, het kost me kostbare tijd en postzegels en dan moet ik zowieso € 6 betalen? Overigens is daar heel recent nog iets over in het nieuws geweest: http://www.nu.nl/algemeen/2339801/justi ... ingen.htmlIk ben benieuwd welke reactie ik krijg van de officier van justitie...
|
24 sep 2010 13:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Niet alleen "Porsche als schietschijf"? Ja, dat herinner ik me uiteraard zeker. Net als deze en opmerkingen later. Jij ook? Zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, maar zullen we het verder gezellig houden hier (voor zover al van toepassing)?
|
24 sep 2010 13:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ben zelf een keer bij de rechter geweest voor een akkefietje met snelheid. Voor mij was een dame die door rood zou zijn gereden ergens in Drente (ze had op moeten zoeken waar het precies was ). Was door een agent geconstateerd dus geen foto. Ze was die dag aan het werk geweest in 020 (en woonde zelf in Den Bosch). Om dit te bewijzen had ze een uitdraai van de beveiliging van haar werk waaruit bleek dat er iemand met haar pasje op die dag in het gebouw was geweest. Ook had ze een verklaring van haar manager dat ze die dag in 020 was. Vraag van de rechter: kunt u bewijzen dat uw auto die dag voor de deur stond? Uiteraard kon ze dat niet. Boete bleef gewoon staan. Wat mij altijd opvalt in strafprocessen is dat, indien er ook maar een spatje twijfel is omtrent iets, daar rekening mee wordt gehouden en dat in dit soort gevallen om bewijs wordt gevraagd wat simpelweg niet/nauwelijks te leveren is. Andere situatie en andere wet: ik weet het maar toch.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 sep 2010 13:57 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Topic waarnaar Eric4C linkt nog 's doorgelezen. Zie je wel, vroegah was niet alles beter.
|
24 sep 2010 14:13 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
je was niet de enige stond er vol met gebruikers waar zet jij 'm eigelijk neer
|
24 sep 2010 14:19 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
24 sep 2010 14:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat men daarmee bedoelt is dat men van mening is dat je niet tegen de administratiekosten bezwaar aan kan tekenen, maar bij gegrondverklaring van een bezwaar (indien dat leidt tot geen boete) hoef je natuurlijk ook geen administratiekosten te betalen. Overigens is het weer standaard BVOM om de burger leugenachtig voor te lichten. Het wordt tijd dat rechters eens op gaan treden. Ik had er niet al te lang geleden een die aan gaf dat ook hij het zat was dat in bezwaar gewoon niet meer naar de inhoud gekeken wordt en alles maar wordt afgewezen, maar uiteindelijk ging hij niet over tot een verhoogde proceskostenveroordeling (wat toch in de rede ligt). En ja, met zulke rechtspraak zal het OM burgers zo blijven benadelen.
|
24 sep 2010 14:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Stuur er net een factuur uit. Toegewezen vergoeding E1.600 incl.; echte kosten E10.000 excl.. 100% gelijk gekregen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 sep 2010 15:01 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Klinkt bekend, ik ben ooit aangehouden omdat ik door het rood zou zijn gereden.... dit was geconstateerd door een aspirant-agent (in opleiding dus). Weet 100% zeker dat ik door oranje ben gereden, had ook niet meer op tijd kunnen stoppen en heb dus het oranje licht gebruikt waar het voor is. Heb dit voor laten komen en ben 2x naar het gerecht geweest om uiteindelijk te horen dat de beedigde ambtenaar gelijk kreeg omdat die geen reden zou hebben om te liegen.... Maar ik heb nooit gezegd dat ie loog, alleen maar dat ie het niet goed gezien heeft vanaf de positie waar ie stond. Enfin, ik heb de moed opgegeven want ik heb ook al een keer een bekeuring gekregen voor het niet dragen van een gordel terwijl ik die wel aan had.... maar de aganet beweerde bij hoog en laag dat hij vanuit zijn auto gezien had dat ik 'm niet aan had. Heel knap dat je dat ziet als je een zwarte gordel over een zwarte trui aan hebt en op een donkere weg met bomen rijdt....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
24 sep 2010 16:35 |
|
|
RJF
Hyundai Santa Fe, 2.7 986 2001Merksem
|
4 dagen later zat de boete in de bus. Geparkeerd op een strook waar van juli tot september enkel bussen mogen staan (stond toen geen enkele bus maar een 20 tal auto's = kassa kassa voor de ordediensten). Heb de boete zonder probleem betaald want stond technisch gezien idd in overtreding en ik ga me echt niet laten kennen voor 50 euro. Het gaat er gewoon om dat omdat ik met een Porsche reed hij mij absoluut niet tussen de mazen van het net wou laten ontsnappen. Beetje belachelijk maar goed als ie op z'n 45 nog bonnetjes staat te schrijven op straat kan ik me wel inbeelden dat ie gefrustreerd was dat een jonge knaap in een P. rijdt en hij niet ... Life is a bitch
|
24 sep 2010 17:24 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Pas nog twee bmw's rechts ingehaald met mijn 997, bleven maar op de linkerbaan rijden terwijl 500 meter verder de eerste auto op rechts te zien was. Nu maar hopen dat het geen politie was. Rijden die trouwens ook prive bmw's? Er zijn uitzonderingen als ik een inhaalactie plaats ga ik resoluut naar rechts als daar ruimte voor is. Groeten van Opa.
|
25 sep 2010 9:54 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Leipe shit ouwe
_________________________________________ oud is beter
|
25 sep 2010 9:59 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
ATers rijden ook BMW @ bompa : Dus uw 997 rijd weer/nog .... met of zonder bijgeluid
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
25 sep 2010 10:11 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Ja, mijn 997 rijdt als een tierelier en het "geluidje" zit er nog in schijnt lager in het diff. te zijn. Volgens een kenner die er mee heeft gereden kan de zaak niet kapot. Porschedealer weet van het mankement en ik laat in elk geval voor de officiele garantie afloopt alles natuurlijk nog even nalopen en herstellen. Wel een "Beer" van een auto zeg hiervoor had een 964 maar dit is wel Top of the Bill voor zo'n oude jippie als ik. Groeten van Opa.
|
25 sep 2010 10:57 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
het is in strijd met EU wetgeving om de bezwaarprocedure uit te sluiten op besluiten van bestuursorganen. Je "zou" dus wel in bezwaar moeten kunnen tegen die 6euro, maar daar is momenteel nogal wat gesteggel over
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
25 sep 2010 11:38 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ja, dat is in nederland het geweldige 'je bent schuldig tot je het tegendeel bewijst' systeem wat mulder-wet heet. Ook al is het volstrekt duidelijk, als een agent iets constateert mbt jou auto (of hij verschrijft zich dus) dan betaal je gewoon. Absolute macht heet dat, en de meeste klote rechters verdedigen het ook nog.
|
25 sep 2010 20:02 |
|
|