Auteur |
Bericht |
fins
|
 Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Tonneaucover heb ik idd.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
25 jan 2011 18:40 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Zou je dat ook zeggen als hij tegen een paaltje was gereden met een deuk als gevolg? Inderdaad! 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 jan 2011 20:29 |
|
 |
Ummie
|
Vreemde reactie! Je zou toch gewoon je kappie naar beneden kunnen doen zonder dat hij gelijk scheurd?? Als je een week geleden voor een hoop geld een auto koopt mag je toch verwachten dat ze je te gemoed komen.
|
25 jan 2011 20:56 |
|
 |
Amazon
Mercedes SLK
Ex: 964 cabriolet, Boxster 986Friesland
|
Jaah, kappen...  Cabriokappen? Wel l*llig Vincent, hoop dat je het een beetjes netjes kunt (laten) maken! edit: Even een sterretje ingevoegd, anders staat er jippie en er is niks jippie aan...
_________________________________________ Alfa 159 JTDm SW Volvo Amazon 1960 Z4 2.5iS
Laatst bijgewerkt door Amazon op 25 jan 2011 21:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jan 2011 21:15 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, vanwege de kunststof achterruit onder deze (weers)omstandigheden niet en dus nee, je mag niet verwachten dat ze je tegemoet komen en dus nee, geen vreemde reactie.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 jan 2011 21:25 |
|
 |
Ummie
|
Beste Eric, Je reacties worden alleen maar vreemder!! Ga jij nu bepalen wat een ander mag verwachten of vragen Ik weet niet waar jij last van hebt, maar ik vraag iets aan Fins waar hij al lang antwoord op heeft gegeven. Waarom jij nu antwoord gaat geven is mij een raadsel......
|
25 jan 2011 21:34 |
|
 |
Ummie
|
Tot 10 tellen is ook raadzaam.... Als je nou een auto koopt en binnen een week gaat de uitlaat lek, dan mag je toch verwachten dat dat onder garantie is? Nu gaat na een week je kap stuk, dan mag je er vanuit gaan dat daar al een zwakke plek gezeten heeft lijkt mij.
Nogmaals, ik rij geen cabrio en heb geen ervaring met plastic raampjes.
Tot volgende week fins!
|
25 jan 2011 21:43 |
|
 |
horn
PF #57
|
Op zich niet, als je je realiseert dat in het instructieboekje staat dat je bij een buitentemperatuur van minder dan 10 graden celsius je dak niet moet openen omdat er dan kans is dat je achterruitje scheurt. met die kennis in je achterhoofd is het niet vreemd dat een dergelijke schade sowieso niet onder garantie valt. toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2011 21:44 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ook dat vraag ik me af. Hangt denk ik van de coulance van de verkopende partij af. Maar vandaar dat Eric het voorbeeld gaf van 'tegen een paaltje aan rijden'. Dat zou ook niet onder garantie vallen. dat vind ik op dit forum wel een hele goede algemene tip... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2011 21:46 |
|
 |
Ummie
|
Bedankt voor je duidelijke uitleg Horn 
|
25 jan 2011 22:12 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
|
25 jan 2011 22:13 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat laatste blijkt.  Tot tien tellen is inderdaad vaak raadzaam, maar als er wéér zoiets hier voorbij komt lukt (mij) dat blijkbaar niet altijd. Ik heb er gewoon een hekel aan als mensen eigen fouten/onwetendheden proberen te verhalen op garantie, coulance of verzekering (of op incompetentie van politie als ze een bekeuring krijgen voor te hard rijden). Excuses voor een botte reactie als dat in dit geval niet jouw intentie was. Jouw voorbeeld van een uitlaat die lek gaat is niet vergelijkbaar. Dat gaat "vanzelf" en de achterruit scheurde niet spontaan  . Wel vergelijkbaar zou het zijn als het lek in de uitlaat, net als het scheurtje in de achterruit, door een eigen actie zoals bijvoorbeeld het raken van een drempel zou ontstaan. In dat geval zou je ook geen aanspraak maken op garantie toch?
|
26 jan 2011 9:53 |
|
|