Auteur |
Bericht |
bzguy
|
Re: Korte vraag: auto drogen met wisser OK?
Ik ga gewoon naar de wasstraat Niet dus !
|
18 maart 2011 19:19 |
|
|
e.grijp
|
Vooral doen !!! kan je hem gelijk bij mij laten overspuiten!
|
18 maart 2011 19:31 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Henk, denk dat je punt duidelijk is (en al was). Volgens mij heeft Bart daar ook netjes op gereageerd.
Dat zijn posts indirect een commerciêle bijbedoeling hebben lijkt me ook duidelijk en logisch aangezien hij er (wel) zijn boterham mee verdient. Maar daar maakt hij ook geen geheim van. Persoonlijk vind ik dat hij nuttige info/input post waar je ook je voordeel mee kunt doen als je zelf gaat poetsen (en het materiaal niet bij hem afneemt).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
18 maart 2011 19:58 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Ik begin het bijna komisch te vinden Natuurlijk promoot ik iets wat goed is. Producten en accessoires die niet goed zijn ga ik niet als aftercare aanbieden, enkel zaken die persoonlijk getest en meer dan oké bevonden zijn. Ik kan en wil het niet veroorloven klanten slechte service, kwaliteit en slechte spullen te verkopen. Om Horn te citeren: "Een reputatie komt te voet en gaat te paard". Mag dat? En ja, natuurlijk zit ik op een handjevol fora's om daar onderling te discussiëren over autodetailing en foto's te delen over mijn vak. Het zijn immers fora's die speciaal door en voor detailers zijn opgericht, of waar een speciale sectie is opgenomen voor detailing. Mag dat? Als je het poetsen uit hobby doet is het blijkbaar passie, maar als die hobby zo ver is uitgegroeid dat je besloten hebt de stap te zetten om het 'officieel' te gaan doen wordt passie plots vervangen door commercieel? Punt is dat je je wellicht aangevallen zult voelen aangezien je kritische vragen te verwerken krijgt. Probeer dat als positieve en onderbouwende kritiek te zien waar je over na kunt denken. Vindt je het onzin en blijf je bij je eigen techniek: prima. Vindt je het nuttig en kun je er iets mee: nog beter. Sta minimaal open door eens iets anders uit te proberen en dan een mening te vormen in plaats van stug volhouden bij één ding. Dingen veranderen en soms verbeteren ze zelfs.. Als laatste, volgens mij kan ik ook niet terugvinden dat ik je on-respectvol heb behandeld, als jij dat wel zo ervaart, jammer, maar écht niet nodig.
_________________________________________ http://www.customcarcleaning.nl
|
18 maart 2011 20:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Goed opgelet mien jong. Ga zo door En Henk: ik denk dat de ruis komt doordat zowel jij als Bart achter een beeldscherm op een toetsenbord zitten te rammelen. Is volgens mij van beide kanten niet fout bedoeld. Bart komt hier al een tijd met poetstips en is al meerdere malen de commerciele mantel uitgeveegd zodat hij inmiddels redelijk goed weet wat hij wel en niet kan promoten. Maar zijn ervaring en tips zijn idd een aanwinst voor de pietluttige poetser die niet zoals ik eens per maand de tuinslang op zijn auto zet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 maart 2011 20:19 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Klopt helemaal, doe ik al jaren.
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
18 maart 2011 20:24 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
we kunnen het ondertussen beter het porsche-discussie forum gaan noemen,bijna elk topic loopt over in een welles /nietes stelling .wat een gez...k allemaal.
Nog eenmaal dan , MET LETTERS KOMEN DINGEN ANDERS OVER PPFFFFFF
|
18 maart 2011 20:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Je punt is gemaakt. Alles wat je er nu nog over zegt zwakt het alleen maar af
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 maart 2011 20:55 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Henk, ik weet niet of jij weleens 1500 man tegelijk aan de telefoon hebt gehad maar dat wordt ook een zooitje zolang er geen respect of regeltjes zijn . iedereen mag en kan hier zijn mening hebben maar waarom ontaart het altijd in een man op man discussie
|
18 maart 2011 20:57 |
|
|
BartCCC
|
Ik vind deze zinloze onderlinge chatsessie redelijk kinderachtig worden. Een discussie vind ik echter wel interessant en daaruit kunnen leermomenten ontstaan, maar een welles-nietes touwtrekwedstrijd totaal niet. Inhoudelijke tips en onderbouwde vragen / zaken wil ik zeker verder aan bijdragen en lijkt me voor de anderen ook interessant, dus dat kan hier geschreven worden en m.i. verder besproken worden. De rest telefonisch als je daar behoefte aan hebt Voor nu vind ik het vrijdagavond en ga ik prioriteiten zoeken in een lekker koud biertje......mjammie
|
18 maart 2011 20:57 |
|
|
horn
PF #57
|
hou dan op met steeds olie op het vuur te gooien en ga een biertje drinken.
|
18 maart 2011 20:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Mijn mening op basis van de postings hier en mijn eigen ervaring, als leek: Elferhenkie is de man voor de snellere en daarmee waarschijnlijk ook goedkopere behandeling voor klanten die tevreden zijn met korte termijn resultaten. BartCCC is de man voor de subtielere en daarmee waarschijnlijk ook duurdere behandeling voor klanten die zich richten op de langere termijn oppervlakte status van hun auto.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 maart 2011 21:00 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Oh, ik dacht dat we al aan het bier zaten.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
18 maart 2011 21:32 |
|
|
cabrio wim
|
Ik wel nu, na het lezen van dit PFFFDraadje heb ik nu een lekker koel Palmke. Prettig weekend allen en proost.
|
18 maart 2011 22:28 |
|
|
erwin996
M140i
|
BartCCC lijkt inmiddels de plaat te hebben gepoetst
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
18 maart 2011 23:29 |
|
|
bully
|
Iemand nog sex vanavond?...........
|
18 maart 2011 23:33 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Hoezo Wil je me net gepolijste klei pop lenen dan
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
19 maart 2011 0:43 |
|
|
bully
|
Nah, poetserts en kleiers zijn kennelijk geen wippers. Beetje huisvrouwen topic
|
19 maart 2011 0:46 |
|
|
BartCCC
|
Neuh hoor......maar genoot van een koud biertje. Het tweede smaakte ook goed, derde wellicht nog beter, het vie.....nja, you get the point
|
19 maart 2011 10:59 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Lachen, ik dacht dat mijn vraag een beetje 'dom' en voor de hand liggend zou zijn, maar niets is minder waar zie ik! Dank voor de reacties, alhoewel het antwoord niet echt eenduidig is.
|
19 maart 2011 13:16 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Meningen zijn verdeeld, maar als je het een beetje handig aanpakt heb je de wisser niet eens nodig en kan het nooit slecht zijn
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
19 maart 2011 13:30 |
|
|
Toon
|
gewoon net als ik doen : auto 1x in de 2 weken door de wasstraat, tanken en weer knallen ...
geen gehannes over gepoets enzo ....
|
19 maart 2011 13:54 |
|
|
GR
|
Ik heb al een aantal auto's door de diverse ( duurdere-) poetsbedrijven laten behandelen. Door van deze poetsbedrijven is mij ook ooit een keer deze wisser aanbevolen; vind het toch een risico, kans op krassen is volgens mij groter. Overigens vind ik het resultaat na een poetsbeurt door Bart CCC nog steeds het beste wat ik tot nu toe heb mogen ervaren.
|
19 maart 2011 14:06 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Maar dat is ook een waterkoker
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
19 maart 2011 14:39 |
|
|
BartCCC
|
Prachtig! Altijd leuk te horen, sowieso van een echte liefhebber met ook ervaring bij andere gerenommeerde bedrijven Momenteel de afwerking nog iets verder kunnen pushen dan een jaar geleden met een nog betere afwerking. Dit fragmentje bijvoorbeeld is wel lachen. Je kunt nu bijna je auto drogen met water Beading & Sheeting na behandeling(Let niet op de slechte kwaliteit. Dit is gefilmd met de fotocamera)
|
19 maart 2011 17:23 |
|
|