Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 23:58

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993? 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?
.. en eentje die belachelijk dik in de opties zit ;)

13 jun 2011 23:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 924 ex 911 3.2 ex 964 ex 997 audi a5 cabrio/bmw x5 op zoek 964/993(S)
bully schreef:
Net verkocht, wel een mooie..klik....

Ik ben er inmiddels wel achter dat de prijzen hier hoger liggen als in Duitsland :salut:
Klopt mijn beleving :?:

13 jun 2011 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort. 996.
Wimpie67 schreef:
ik heb pas ergens gelezen dat 1 koude start gelijk staat aan 400 kilometer rijden met warme motor.

Schrikt niemand hiervan? Dat zijn toch geen grappen.
Bij 1000 keer starten (dat is bij en 20 jaar oude auto dus 50 keer per jaar oftewel 1 keer per week) ben je dus 400.000 km verder zonder 1 km te hebben gereden.
Want elke start is toch praktisch een koude start.

14 jun 2011 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
HJDB3.2 schreef:
Wimpie67 schreef:
ik heb pas ergens gelezen dat 1 koude start gelijk staat aan 400 kilometer rijden met warme motor.

Schrikt niemand hiervan? Dat zijn toch geen grappen.
Bij 1000 keer starten (dat is bij een 20 jaar oude auto dus 50 keer per jaar oftewel 1 keer per week) ben je dus 400.000 km verder zonder 1 km te hebben gereden.
Want elke start is toch praktisch een koude start.

Nee, ik schrik hier niet van. Die 400.000km staan dus niet gelijk aan een auto die 400.000km op de klok heeft staan. Want zo'n auto heeft ook vaak met warme motor zijn kilometers gedraaid. Als je gedurende 20 jaar ieder jaar 20.000km rijdt, en er dus 400.000km op de klok staat, staat er theoretisch wellicht 800.000km op de klok (omdat je 1000x een koudstart hebt gedaan). Maar dat is dus helemaal niet zo relevant als de motor het nog gewoon doet na die 400.000km. Als een motor, bij wijze van voorbeeld, bij normaal gebruik 500.000km kan draaien en vanwege 2 koudstarts per dag bij die tellerstand uiteindelijk een theoretische 1,5 miljoen kilometers op de klok zou hebben staan, dan is er geen probleem zolang je onder die 500.000 tellerkilometers blijft. Zoveel rijdt bijna niemand met zijn auto. Nee, ik denk niet dat je je erg veel zorgen moet maken om slijtage vanwege het aantal koudstarts. Natuurlijk is een warme motor beter dan een koude motor. Maar als je extreem weinig rijdt (1.000km per jaar of zo) en vanwege het onevenredige aantal koudstarts na 50.000km je motor moet reviseren, waar hebben we het dan over, dat is 1x per 50 jaar :clown: :wink:

14 jun 2011 18:15
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
bompa schreef:
Ik ben er inmiddels wel achter dat de prijzen hier hoger liggen als in Duitsland :salut:
Klopt mijn beleving :?:

.. dat lijkt MI maar zo - en kom je er daar echt een tegen die goedkoper, maar net zo goed, is - doe er je voordeel mee :idea:

Importeren vanuit D is 'n eitje :popcorn:

14 jun 2011 18:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
bompa schreef:
@Wimpie67;

Vraagprijs ca. 30.000 en met die zaken die jij geconstateerd hebt komt er toch een en ander bij!
Geheel overspuiten is geen optie voor mij! A. Mijn jongste zoon moet die auto optisch in topstaat gaan brengen en ik weet nu al met die zaken die jij vernoemd dat hij daar niet aan begint dus moet ik hiermee te veld en dan tel maar uit je winst. :scratch:
Ik denk dat ik voor een mooie 9932S of 9934S ga "shoppen" :salut: (Staan mooie op Mobil de.)

Merci voor het bekijken van de auto ik begrijp wel dat je zoiets gerust aan jou over kunt laten!
En wat betreft de rekening als ik in Bois le Duc kom voor mijn "Uitjes" zit ik nogal eens met mijn maten uit die omgeving daar in het "Bosschenaartje" doe een Porsche petje op dan maken we die rekening even vlak. :wink:

Ik denk dat je ca. 5k tot 8k verder bent voordat deze auto in topstaat is. Maarrrr....dan heb je wel een superauto die je niet zo snel elders zult aantreffen. En je moet natuurlijk de onderhandelingen nog ingaan. Ik denk dat je alles bij elkaar op ca. 32,5 - 33,5k zou moeten uitkomen, dan is dit een zeer interessante auto. Misschien kun je een package-deal met de verkoper maken voor genoemd budget (met fotoreportage van het spuitwerk!). Ik ben er al achter dat de verkoper goede contacten heeft met een goede plaatwerker-spuiter... De verkoper maakte overigens een uitstekende indruk.

Denk er nog eens rustig over na, want aan elke auto mankeert wel iets (zelfs aan een luchtgekoelde Porsche :wink: ). En ik ben een ontzettende pietlut :mrgreen:

Een 993 S is natuurlijk ook een goede keuze. Besef echter dat deze momenteel voor veel geld worden verkocht, óók in D. Keuze in D is groter, maar ook een Deutscher weet over het algemeen dat kwaliteit veel geld oplevert en dat een mindere auto heul veul geld kost. Goede waar heeft z'n prijs, zoals mijn ouwe opa altijd zei :mrgreen:

En over het Bossche uitgaansleven: 't Bosschenaartje ken ik vooral van carnaval (vaste prik!) :drunken: en Jazz in Duketown (afgelopen weekend). Laten we er maar eens een pint pakken!

14 jun 2011 19:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3