Re: Porsche rijders, betere rijders?
Hier een bestuurder van 26 jaar en trotse berijder van een Porsche Boxster.
Trek erg vaak zeer vlot op (kick-down)
maar houdt me daarnaast redelijk aan de snelheid. Waar je 100 mag rijdt ik doorgaans 120, waar je 120 mag, rijdt ik 140 en waar je 130 mag wil ik nog wel eens 170 aantikken, maar dit laatste is meer uitzondering dan regelmaat.
Ik heb 8 jaar mijn rijbewijs en heb tot op heden
geen schade gereden, anders dan dat ik zelf de dupe was van vandalisme schade en iemand die mijn spiegel eraf had gereden terwijl ik geparkeerd stond. Zelf ben ik overigens van mening dat een Porsche gemaakt is voor hogere snelheden en dat het hierdoor meer verantwoord is om eens een keertje 150+ te rijden, dan met een FIAT Punto bijvoorbeeld (als die het al haalt). Het Porsche chasis is zeer degelijk en de auto licht als een plank op de weg en het remgedeelte is suprieur! Echter zijn er andere weggebruikers en hier probeer ik rekening mee te houden.
De eerste week dat ik de auto had, remde ik zo hard dat de auto achter mij verrast was door de remwerking en bijna in de achterkant reedt.
Met deze wijze les heb ik hierop mijn rijstijl aangepast
Mijn schades in totaal?1x vandalismeschade (volledig op eigen kosten over laten spuiten)
1x spiegel eraf gereden door een ***, maar ik had het kenteken, dus is goed afgelopen en ben bovendien all-risk.
Kortom,
volgens mij ben ik een redelijke bestuurder, maar er zullen er vast wel zijn die beter rijden dan ik.