Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:58

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
GT3RS op belgisch kenteken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Bericht Re: GT3RS op belgisch kenteken
Tilt! schreef:
De wagen in een Belgische BVBA steken is een no go.
Daar komt de VAA om de hoek kijken (Voordeel Alle Aard), 't is door de spelregels mbt de VAA aan te passen dat de helft van Belgie zijn dikke auto verkoopt.
Tot voor kort reed je Porsche op je firma en betaalde je voor persoonlijk gebruik een paar 100 Euro/maand, door de VAA aan te passen (houdt rekening met de nieuwprijs en de uitstoot) betaal ik nu voor mijn simpele 996 4S rond de 1200 Euro/maand... Voor een GT3RS zal dat een veelvoud zijn.

Ik vraag me af of je dat ook moet betalen als je geen "inwoner" bent in België...en dus ook geen belasting betaald in België.

20 maart 2013 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
molen934 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Je hoeft toch nix uit te leggen?

57013

Nou, waar is dat voor nodig :?:
2 Porsche's, en je mag nergens hard rijden :oops:
Eh eh eh het is mijn hobby meneer, mevrouw :scratch:

Lekker plaatje, geen uitleg nodig. Snap wel dat mensen wat ,doms, vragen. Goed excuus om even te blijven staan en van het uitzicht te genieten !

Black on topic, hoe hoog was die bpm nou ?

20 maart 2013 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Thefrits schreef:
Tilt! schreef:
De wagen in een Belgische BVBA steken is een no go.
Daar komt de VAA om de hoek kijken (Voordeel Alle Aard), 't is door de spelregels mbt de VAA aan te passen dat de helft van Belgie zijn dikke auto verkoopt.
Tot voor kort reed je Porsche op je firma en betaalde je voor persoonlijk gebruik een paar 100 Euro/maand, door de VAA aan te passen (houdt rekening met de nieuwprijs en de uitstoot) betaal ik nu voor mijn simpele 996 4S rond de 1200 Euro/maand... Voor een GT3RS zal dat een veelvoud zijn.

Ik vraag me af of je dat ook moet betalen als je geen "inwoner" bent in België...en dus ook geen belasting betaald in België.

Via de werkgever?
Denk dat dit wel via het loon geregeld wordt.

20 maart 2013 13:57
Profiel
993 4S
Volgens de Autoweek-site:

57342

20 maart 2013 14:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Die VAA is echt geen pretje, maat van mn ouders betaalt meer dan 10k per jaar voor een Porsche Turbo.
En ik geloof dat de overheid de aankoopprijs op 5 jaar met 6% per jaar laat afschrijven. Dus blijf je sowieso met een auto van 70% aankoopprijs in de boekhouding zitten. Belachelijk onrealistisch.

Dan vraag ik me af, ben je zeker dat je een GT3RS in België wilt inschrijven?
Net een berekening gedaan, een nieuwe GT3 991 zonder enige opties 140k in BE. 289gr uitstoot. Dan kom je uit aan 21.600 euro VAA en nog eens 3.672 euro bijkomende kosten voor werkgever. (En dit jaarlijks!! :bang: )

En ik denk niet dat die VAA op jou persoonlijk zal slaan, waardoor je als NL inwoner evt geen belastingen zou moeten betalen. Maar dat zal afgetrokken worden van je loon, is je loon niet genoeg dan ga je mogen bijbetalen :D. Denk ik, ik heb er nog niet echt bij stilgestaan van waar het geld voor de VAA eigenlijk komt :), iemand die het zeker weet?

20 maart 2013 14:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Cazzo Super Veloce schreef:
Volgens de Autoweek-site:

57342

Vraag ook maar eens na bij http://www.importautos.nl wat je moet betalen bij tegenbewijsregeling. Meestal scheelt dat nog wel het een en ander.

20 maart 2013 14:33
Profiel
993 4S
Het gaat me voorlopig nog niet over het exacte bedrag, meer om een indicatie.
BPM zal ergens tussen de 10 en 15k zijn, toch niet nix. En dat voor een auto waar ik max 1000km/jaar in NL zou gaan rijden.

Eerst maar eens de 993/NCR/T5California verkopen...

20 maart 2013 15:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Thefrits schreef:
Volgens mij kan "exportkenteken" tot max. 360 dagen.
http://www.exportkentekens.com/preise.html
Ik neem aan dat het dan wel om een Duitse auto moet gaan ??

Ja en Nee .... Duitse export-kentekens kan je in principe op elke auto zetten, ongeacht waar deze vandaan komt :wink:

Citaat:
tegenbewijsregeling

Stel je komt daarmee tegen de 10K aan BPM - nog steeds niet mis, maar MI niet het risico waard om dit soort grappen uit te halen :popcorn:

20 maart 2013 15:36
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Met tegenbewijs kan het nog wel een ruim onder de 10k uitkomen.
Ik heb vorig jaar een a6 allroad ingevoerd waarop ook rond de 13k bpm zat. Met tegenbewijs is het
rond de 8k geworden. BBPartners was het bedrijf volgens mij. Je kan ze gewoon bellen en dan hebben ze
eventueel zo een schatting qua verschil

20 maart 2013 15:37
Profiel Facebook 
964 C2
Eerlijk gezegd begrijp ik weinig van dit soort draadjes.
Je koopt een auto, je betaalt er voor en verder niet zeuren.
Ga dan in een ander land wonen. Kan je daar verder zeuren over de regelingen van dat land, die je niet bevallen.
Zoals men in DL nu via de verzekering regels opstelt voor maximale snelheid en uitkering van schade e.d.
En wij maar scheuren daar. Wellicht valt het niemand op, maar vorig weekend heb ik geen Duitser gehad die mij passeerde. Rijden gemiddeld allemaal 130.
Zal m'n eigen papieren er eens op nalezen.....

En kan je het niet betalen, dan koop je het niet.

20 maart 2013 16:37
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Met het verkeerde been uit bed bestapt?

Wat is er mis mee om de meest voordelige route te zoeken/gebruiken?

20 maart 2013 16:50
Profiel Facebook 
993 4S
Sigrid schreef:
Ga dan in een ander land wonen. Kan je daar verder zeuren over de regelingen van dat land, die je niet bevallen.
Zoals men in DL nu via de verzekering regels opstelt voor maximale snelheid en uitkering van schade e.d.
En wij maar scheuren daar. Wellicht valt het niemand op, maar vorig weekend heb ik geen Duitser gehad die mij passeerde. Rijden gemiddeld allemaal 130.

Dan betaal jij lekker zoveel mogelijk belasting, dan betaal ik zo min mogelijk, komen we gemiddeld toch nog goed uit :salut:

20 maart 2013 16:56
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Sigrid schreef:
.....

Kunnen en willen is een wereld van verschil hé. En zomaar naar een ander land gaan verhuizen om een auto te kopen is ook een beetje kort door de bocht.

20 maart 2013 16:57
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als er een legale constructie zou bestaan waardoor je op een niet al te ingewikkelde wijze beduidend minder muntjes aan de fiscus hoeft te schenken vind ik dat altijd interessant.
Ik heb het niet slecht maar draag wel genoeg bij aan de staatskas vind ik. :wink:

20 maart 2013 17:12
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Nou???? NL is 1 van de duurste landen om een auto te rijden, maar ook andere zaken gaan steeds meer meespelen:

Voorbeeld: Defender 110 diesel in NL bijna 3000,= MRB per jaar, in Spanje 60,= per jaar aan de inwonende gemeente :shock: (die regering staat net zo op instorten als de onze, dus daar ligt het niet aan)

Bijtelling op je inkomen? leuk als je werknemer bent, maar niet als zelfstandige. Inkomstenbelasting? afschaffing van steeds meer aftrekposten?
Personeel dat wordt aangeslagen op een Kerst-gift? Steeds meer goede redenen om hier weg te trekken, en steeds minder om hier te blijven.

En een steeds grotere groep gaat dat beseffen, ook grotere bedrijven. Dus kom nou niet aan met van die jippie verhalen over dat je dan maar moet gaan verhuizen.
Dat wordt idd steeds aantrekkelijker gemaakt, kunnen die geite-wolle-sokken lekker voor mekaar gaan zorgen. En aan de top die linkse graai-maffia.

Als ik wil sparen voor een dure sportwagen, sta ik net zoveel in mijn recht(s), als een geite-wollen-sok die de hele wereld over reist om in elk land ter wereld een voettocht te kunnen maken.
Dat zouden ze wat mij betreft ook mogen bijtellen. BPM op luxe reizen, en gauw een beetje! Misschien ook straks BPM op verwarmingsketels (maar ik wil geen beerput open trekken....)

Als een Duitser of fransoos geen BPM hoeft te betalen, vindt ik dat nederlanders dat ook niet zouden moeten!

20 maart 2013 17:17
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
De Nederlandse overheid is gewoon verslaafd aan geld uitgeven. En dat werkt door tot op microniveau: de belasting voor mijn bootje is dit jaar met 75% omhoog gegaan terwijl de gemeente 020 (met relatief de meeste ambtenaren van NL(!)) al een jaar bezig is met het opstellen van een plan hoe ze gaan bezuinigen op personeel.

20 maart 2013 17:30
Profiel
964 C2
De BPM is nou eenmaal door een bepaalde regering vastgesteld, waar mensen gestemd hebben op die partijen :idea:

Zelfstandige, met werknemers: ben ik niet. Gewoon een muts in dienst, met een laag salaris in vergelijking met de meesten hier.
Belasting betalen, zo min mogelijk, maar op de legale manier. En ik betaal ook niet(als het gaat om m'n aangifte), ik krijg terug. Maar dat is gerelateerd aan mijn salaris.
Als er iemand zou zijn die had uitgevonden hoe je hier via welke wegen dan ook een auto goedkoper zou kunnen kopen of invoeren, dan was dat allang bekend en direct weer dichtgetimmerd door Den Haag.
Na ruim 20 jaar autoverkoop ervaring hier in huis, denk ik redelijk te weten hoe het in dat wereldje gaat.

Verkeerde been uit bed, geheel niet.
Ik zeg ook niet dat je naar een ander land moet verhuizen voor de koop van een auto. Maar als je de BPM niet wilt(en vele andere zaken), dan is er maar één keus.
Ik ga niet verhuizen, heb het prima. Koop wat ik kan betalen zonder lening. Moet ook meer betalen voor mijn zorgpremie, de boodschappen, de benzine en diesel, enz. Wellicht moet de geldkraan in sommige huishoudens een beetje dicht gedraaid worden.
En ondanks alles rij ik in een Porsche(privé), heb hem laten restaureren, geniet van het leven, maar steek geen energie in ............

20 maart 2013 17:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Sigrid schreef:

Het zijn gewoon legale ontwijkingsmethoden. Waarom zou je meer betalen dan nodig is? Er zijn toch ook zat draadjes over minder prijzige verzekeringen?

20 maart 2013 17:56
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Sigrid krijgt geld van de belasting.
Dat is het verschil.

20 maart 2013 18:16
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Devils son schreef:
Het zijn gewoon legale ontwijkingsmethoden. Waarom zou je meer betalen dan nodig is? Er zijn toch ook zat draadjes over minder prijzige verzekeringen?

In BE mogen we dit niet meer. Ook al is het 100% legaal, het zo weinig mogelijk betalen van belasting mag niet het enigste motief zijn voor zo'n constructies. :cry:

20 maart 2013 18:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
steef schreef:
..... Steeds meer goede redenen om hier weg te trekken, en steeds minder om hier te blijven.
En een steeds grotere groep gaat dat beseffen, ook grotere bedrijven. Dus kom nou niet aan met van die jippie verhalen over dat je dan maar moet gaan verhuizen.
Dat wordt idd steeds aantrekkelijker gemaakt, kunnen die geite-wolle-sokken lekker voor mekaar gaan zorgen. En aan de top die linkse graai-maffia......

Groeten uit Curaçao! :mrgreen:

20 maart 2013 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Carlos , Bon Tardi !
Denk dat ik binnenkort maar weer eens zon kom tanken daar :wink:
Gruss, rene

20 maart 2013 19:12
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Subdriver schreef:
steef schreef:
..... Steeds meer goede redenen om hier weg te trekken, en steeds minder om hier te blijven.

Groeten uit Curaçao! :mrgreen:

Is het daar goed toeven :?:

20 maart 2013 19:44
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Onlangs gehoord dat daar zuid-amerikanen al 30 jaar een NL paspoort bezitten, en gewoon WW/AOW enz genieten.... :bang:

Spreken geen nederlands, sterker nog, ze weten geeneens waar nederland ligt.....

Dus moet het daar wel goed toeven zijn..... :mrgreen:

20 maart 2013 20:32
Profiel
dobbelsteen schreef:
Devils son schreef:

In BE mogen we dit niet meer. Ook al is het 100% legaal, het zo weinig mogelijk betalen van belasting mag niet het enigste motief zijn voor zo'n constructies. :cry:

Ach, dan tikt het Europese Hof hen wel op de vingers...

20 maart 2013 21:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende