|
Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Auteur |
Bericht |
ptol924
|
Re: Wat betekent het hebben van een Porsche voor jullie?
Ik rij een 924 als hobby-auto erbij, omdat ik die mooi vind en wat anderen ervan vinden, interesseert me dus niks. De vormgeving, de geur van het interieur... Heerlijk! Geniet van elke kilometer
|
26 sep 2014 18:40 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
26 sep 2014 18:43 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Ask for Tiny
_________________________________________ rouge et noir
|
26 sep 2014 18:50 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 sep 2014 19:34 |
|
|
912
|
Dit meen je niet? Waar woon jij dan? Sexbierum?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
26 sep 2014 21:01 |
|
|
André
|
Volgens mij in Pijnacker. En als de Rotary al mensen met een kappersauto vragen,.........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
26 sep 2014 21:11 |
|
|
horn
PF #57
|
De rotary is dood. Leve de rotary...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 sep 2014 21:12 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Porsche voor mij betekent...
Puurheid Eenvoud Degelijkheid Snelheid Perfectie Design Techniek Stijl Emotie Genieten Vrijheid Adrenaline Ontspanning En nog veel, veel meer...
Prijs mezelf gelukkig dat ik me een Porsche kan veroorloven en er van kan genieten wanneer ik dat wil, waar ik dat wil. Veel mensen moeten het met minder (of niets) doen, dus ik voel me gepriviligeerd dat er een klaar staat in de garage. Op ieder moment dat ik dat wil staat dus door mijn Porsche deze beleving mij ter beschikking. Wat een ongelofelijke luxe (die stond nog niet in mijn lijstje).
En oh ja, het is ook prachtig te zien hoe anderen Porsche (maar ook andere prachtige auto's) kunnen beleven.
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
Laatst bijgewerkt door boxster550spyder op 27 sep 2014 17:34, in totaal 2 keer bewerkt.
|
26 sep 2014 21:46 |
|
|
Porschenovice
|
Ook maar eens mijn 2 cent doen...heb mijn 996 MkII (Dec 2003) precies 18 maanden. Gekocht met weinig kilometers, in nieuwstaat eigenlijk. Wat er bij mij is ingeslopen, is een bijna obsessief gedrag m.b.t het vasthouden van die nieuwstaat. Al heel veel auto's gehad, nieuwer en duurder, Alfa, Saab, paar BMWs, nooit echt druk om gemaakt. Krasje, vlekje, never mind...Met de P heb ik dat niet, is er wat, dan dient het opgelost te worden. IMS, koelsysteem modificatie, velgen gestraald en nieuw gespoten, kan nog wel even doorgaan zo. Zoals velen, er altijd al een willen hebben. Voor veel dingen geldt, dat bezit het eind is van het vermaak. Hier geldt dat eigenlijk niet, ondanks de toch wel hoge kosten wanneer je alles perfect wil hebben en houden. Het is al een mooi gevoel als ik hem zie staan, erop af loop, en er in stap. Met mijn vorige auto's (9-5 Aero, 330i, 9-3 Aero cabrio) dat nooit zo gehad. Sociaal/maatschappelijk/omgeving geen veranderingen. Geloof niet dat zo'n ding echt boeiend is voor de meesten. Kom je met een Corvette zal dat beslist anders zijn..bijvoorbeeld. De platte kever is beschaafd.. En o ja, het rijdt natuurlijk heel aardig
|
27 sep 2014 0:05 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Sorry, wist niet dat je vlekken in je nek kreeg van een beetje open zijn. Tja, hoop dat alles voorspoedig voor je blijft.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
27 sep 2014 1:18 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat ik mijn eerste 911 kocht zo'n 31 jaar terug reden er niet zoveel in het wild rond. Ging wel al naar de Paasshows van Pon in Amersfoort in het centrum van de stad om te kwijlen Deed wat zaken met een kennis en hij had al een Porsche gehad, en hij kocht toen een gele 911 2.7 van 1974. Kreeg de auto zo mee en ja toen was het hek van de dam, wat liep zo'n ding zeg Mocht mee met een dag van Pon op Zandvoort en ook sturen, puur genieten. Binnen niet al te lange tijd (denk een jaar) kocht ik ook een 2.7 van 1976 Weet nog dat Pon net begon in Zuid Oost, er stond werkelijk niets omheen en Emile als verkoper. "O jij bent die man met die blauwe 911 uit Spaarndam " Alpo (Hans Suwerink) zat nog in Amsterdam West (achter de Maggi fabriek) en kwam ook bij Wams of Harry v/d Veer in Eindhoven voor onderdelen. De kwaliteit van de elfjes was toen een stuk minder als heden, er ging wel eens wat stuk en sneller wat lekkage Als ik een biertje pak in de garage en zie de snelle 911 staan maakt dat me al blij PS Rob gewoon alles melden hoor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 sep 2014 12:22 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Bedoelde zeer zeker niet jouw verhaal Rob maar de opmerking van dpRide helemaal in het begin van het topic. "demanindestraat"en "hijwilwelmaarhijkanniet" over de eerste waterkokers. Vind jouw verhaal juist getuigen van wijsheid en een goed vermogen te relativeren. Openheid is niks mis mee, zouden meer mensen moeten doen.
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
27 sep 2014 13:03 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Ah, duidelijk dan. Excuus voor mijn opmerking
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
27 sep 2014 13:47 |
|
|
bully
|
Mooi stukje Erik. En dat allemaal door een stuk blik op vier wielen.
|
27 sep 2014 21:29 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Meisjesdroom die uitkomt en voor Eric een jongensdroom uiteraard Ik ben gek op auto's en vooral de snellere. Porsche en dan met name de 911 is voor mij de ultieme wagen. De lijnen vind ik mooi, het geluid heerlijk en er in rijden het toppunt. Geeft mij een smile van oor tot oor. Ik heb wel opmerkingen gekregen van een enkele collega van zozo jij verdient veel hier. Daar kan ik niet zo goed tegen, de vooroordelen. Deze mensen hebben geen idee wat wij ervoor laten. Zij gaan een paar keer per jaar met vakantie, wij niet. Mijn reactie is dan: jij hebt een paar weken plezier, wij 365 dagen per jaar is maar net waar je je geld aan uit wilt geven. Maar er zijn zeker ook positieve reacties, want veel mensen vinden het toch ook een mooie wagen om te zien. Dit zijn vooral de mannen die interesse tonen, want veel vrouwen interesseert het niet. En ach, we hebben hem gekocht voor ons eigen plezier en niet voor anderen Leven is te kort om te bllijven dromen. Geniet van je tijd op deze aardbol en als een mooie auto daar aan bijdraagt vooral niet wachten tot morgen. Als het financiële plaatje het dan ook nog toe laat waarom dan ook niet.
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
28 sep 2014 12:24 |
|
|
André
|
|
28 sep 2014 12:39 |
|
|
Jens69
Omgeving Broek op Langedijk
|
Toekomstig oud ijzer.
Ik geniet van dit stukje techniek, het ziet er fraai uit en komt vlot van zijn plaats. Wilde van jongs af aan een 911 hebben. Deze waterkoker kwam als eerste in de buurt van mijn langzaam groeiende budget en dan kan je wachten maar je kunt hem ook kopen zoals ik heb gedaan. Ik heb al een hoop auto's gehad en merk dat als een auto gemaakt is met passie om echt mee te rijden dan rijd ik de wagen ook met respect. Rijd hem netjes warm en zorg dat alles goed onderhouden wordt en de wagen in een goede conditie blijft. Een vriend van mij die een garagebedrijf heeft bood me eens een inruiler aan, een 944 2.5 uit 1984. Deze Porsche lag als een blok op de weg, geweldige wagen. Niet veel later liet hij mij in zijn 3.0 CS rijden. Wat een ervaring. Die boxer achter me zat te brullen "harder harder" en ik kreeg die smile niet van mn gezicht. Dat is de reden dat ik nu mijn eerste 911 heb gekocht want dat is het. 996 3.4 handbak coupe. Echt wel een hele snelle wagen en ik rijd er dagelijks mee, dagelijks een smile.
Ik krijg net als alle anderen op dit forum positieve en negatieve reacties. Ook toen ik een Suburban reed uit 1972 V8. Als je een Hyundai hallieballie of een Audi A4 rijdt hoor je niets. Er zijn altijd mensen voor en tegen, who cares. Vaak steekt mijn sarcasme op als mensen een negatief gesprek over mijn auto willen voeren.
Voor de goede orde er zijn altijd duurdere en snellere autos en vaak zijn dat "gewone" leasebakken. (en nog van de bank ook)
_________________________________________ Never a dull moment
|
03 okt 2014 23:30 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Wat betekend het hebben van een Porsche voor mij? Ik heb wel tien minuten naar het scherm zitten kijken en te denken, wat betekend het hebben van een Porsche voor mij? Voor mij is de conclusie, dat het een persoonlijk doel is geweest voor mij om een Porsche te bezitten. Techniek en Porsche zitten mij in het bloed, zolang ik mij kan herinneren stonden er bij mijn ouders thuis projecten in de schuur die mijn vader aan het restaureren of reviseren was, ik was daar niet weg te slaan. Mijn opa was Porsche monteur bij Century in Groningen, voor hem was er technisch en optisch geen mooiere auto als een Porsche, bij mijn ouders thuis stond regelmatig een Porsche voor de deur waar mijn opa mee aan het proefrijden was en ik mocht dan ook wel eens meerijden Toen ik net zeventien was vroeg mijn vader aan mij "wat voor auto ga je straks kopen?" ik had op dat moment natuurlijk absoluut geen budget voor een Porsche, dus wist ik niet wat ik zou gaan kopen, tot mijn vader tegen mij zei "waarom koop je geen 924 opknapper" Zo gezegd zo gedaan, mijn snelle schakelbrommer werd verkocht en met hulp van mijn ouders kocht ik mijn eerste Porsche. Wel kreeg ik van mijn vader mee "als ik jou in die Porsche zie racen, haal ik het motorblok eruit", maar dat maakte mij niks uit, ik had een Porsche, hij liep niet, was technisch een wrak en was niet moeders mooiste, maar het was mijn Porsche. Wat andere mensen van mijn Porsche vonden maakte mij niet uit. Ik weet nog goed het eerst moment dat ik in mijn Porsche de weg op mocht na het behalen van mijn rijbewijs, ik was dol gelukkig en de glimlach was met geen moker van mijn gezicht af te slaan. Van de buurman had ik een radio gekregen, daar zat nog een bandje in waar "Black Betty"van RamJam op stond, ik heb dat nummer helemaal grijs gedraaid in de eerste weken dat ik in mijn Porsche aan het toeren was. Na de 924 kwam er natuurlijk een 944 en ik was op dat moment al werkzaam in een Porsche garage, dus die auto werd ook opgeknapt ik heb erg veel plezier met die 944 gehad, maar de ambitie's werden bijgesteld, na een jaar of 3 kocht ik een 944 turbo, op dat moment was dat voor mij mijn droom Porsche (een 911 kon ik toch nooit betalen). Met de 951 was ik zo gelukkig als een hond met zeven.... , maar na een tijdje kreeg ik door een gelukje de kans om een Porsche 911 aan te schaffen, wat vanaf mijn jeugd het ultieme doel is geweest, maar ik had nooit verwacht dat ik dat kon bereiken op mijn relatief jonge leeftijd. Ik bezit nu een mooie Porsche 911 en heb nog altijd een Porsche 944 ernaast, ze zijn niet perfect, maar ze zijn wel van mij. In de verstreken tijd van het bovenstaande verhaal ben ik getrouwd met een geweldige vrouw, hebben wij een prachtige dochter gekregen (en de tweede is in productie), hebben wij een huis gekocht en verbouwd en heb ik de Porsche garage waar ik als stageloper binnen kwam overgenomen. Voor mij is het hebben van een Porsche een leerschool geweest. Ik heb geleerd dat er voor mij geen ander merk is wat technisch zo goed in elkaar zit, zo'n mooie autogeschiedenis heeft en er geen ander merk is waar ik met zoveel liefde aan kan werken en in kan rijden. Ik heb geleerd dat ik met hard werken en vasthouden aan mij doel alles kan bereiken wat ik wil. Ik heb geleerd dat een Porsche negatieve en positieve reactie's oproept, de negatieve reactie's komen meestal voort uit jaloezie en afgunst, dit is iets wat ik nog altijd niet snap... Maar ik heb ook geleerd dat er meer is naast Porsche en dat het hebben van een Porsche niet mij einddoel is. Deze les heb ik geleerd na mijn trouwerij en de geboorte van ons eerste kind. Het leven is een grote leerschool, ik ben erg blij dat het hebben van een Porsche mij zoveel geleerd heeft.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 okt 2014 9:51 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
@ renntech: mooier kun je het niet opschrijven. Heel erg bedankt voor je bijdrage.
Groet,
Appie
_________________________________________ Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.
|
04 okt 2014 10:07 |
|
|
SpeedyF
JohannesburgSouth Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
|
Tsja....
Met de paplepel, nee niet echt, mijn vader kocht denk ik zijn eerste Porsche in 1990, een 356. Ik had niet met die plat geslagen kever, niet qua wegligging, niet qua snelheid, niets. 2 jaar later kocht ie zijn eerste 964, zwart, en ingeruild met 300K op de klok en nooit 1 enkel probleem gehad, inmiddels was ik net van de IVA en wist een beetje meer van auto's en was toch wel onder de indruk van de kwaliteit van de 911. Vervolgens werd het een 993, 2x een 996 cabrio een Ferrari en snel weer terug naar een 996 turbo.
Inmiddels, nou ja 12 jaar terug kocht mijn moeder een 964/4 cabrio, Tannengrun met zwart leer, rijdt ze nu nog steeds in op der 70ste. Net de eerste revisie gehad bij 260K. De auto dan he hahaha
Dus ja, het kwam laat bij mij, maar beter laat dan nooit.
Voor mij staat Porsche en dan speciaal de 993 voor: - Design - Kwaliteit !! Als ik in een huidig willekeurig merk stap en daarna in mijn 20 jaar !! oude Porsche ben ik altijd weer onder de indruk - De eenvoud van de techniek - De betrouwbaarheid - Toch nog altijd snelheid, speciaal top snelheid want sprint is menig diesel net effe sneller de eerste meters. - Hier in SA gunnen mensen je gelukkig een mooie auto, geen jaloezie maar meer waardering, en dan niet voor mij omdat ik een Porsche heb, maar voor de auto zelf. - Lol - Beetje driften, zo een heerlijke auto als je hem kent om even dwars te gaan, gepast uiteraard, geen aftrappen. - Het geluid tijdens het schakel moment
Dat is voor mij Porsche.
_________________________________________ Speed kills
|
07 okt 2014 21:04 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Naast alle persoonlijke aspecten kom ik in de diverse reakties o.a. "kwaliteit", "bruikbare sportwagen" tegen. Erg belangrijk denk ik. Velen van ons vinden een Alfa of een Ferrari ook leuk. Maar kun je die 2 kreten daar ook op los laten ? Blijkbaar niet, want ik kom veel vaker een Porsche tegen dan een Ferrari of een klassieke, sportieve Alfa.
Natuurlijk gaat er wel eens iets kapot, er gaat iets lekken, mag het na 23 jaar (in mijn geval). Maar ik rij er regelmatig, comfortabel en zonder problemen lange stukken mee. Er wordt dan wel eens gevraagd door vrienden/bekenden : ben je dan niet bang dat ... Nee ! Belgie, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Tjechie, allemaal gezien door de voorruit van mijn 964. Vorige eigenaar ging lekker op wintersport met deze auto, winterbanden, ski-dragers en veel opgestoken duimen.
256.000 Km. en voorlopig nog niet kapot te krijgen. Zoek een Ferrari met deze km.stand ...
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
07 okt 2014 22:58 |
|
|
DennisvdB
|
Bob, dat was nou ook weer niet zo moeilijk.. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fe ... zing-bei-münchen/196762946.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=150000&noec=1
|
07 okt 2014 23:07 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Page not found ... I rest my case.
Edit : ze zullen er best wel zijn, maar wel zoeken met een goede lamp.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
07 okt 2014 23:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
08 okt 2014 2:59 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Voor mij is het bezit van een Porsche fantastisch. Het is een jongensdroom en ben erg blij dat ik deze heb kunnen verwezenlijken. Het uiterlijk, geluid en de ronduit belachelijke ergonomie van het dashboard maken de auto erg speciaal voor me en het volgas invoegen op de snelweg met de brullende boxer achter je, is voor mij steeds weer een kippenvelmoment.
Verder boeit het me niet wat anderen vinden, al ben ik wel oprecht apetrots wanneer mensen me complimenteren met m'n SC. Het is een statussymbool naar mezelf toe. Ik ben trots dat ik er een heb. Op geen enkele manier is het voor mij een statussymbool naar de buitenwereld of de middelmatigheid in NL. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Een excentrieke homosexueel in een Opel Astra??.. ik vind t allemaal prima! Ik kijk liever eerst naar mezelf dan naar een ander en al helemaal niet wat een ander van mij of mijn bezit (Porsche) denkt.
|
08 okt 2014 12:54 |
|
|