Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 maart 2025 14:54

Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
928 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
PF #911
België
Bericht Re: 928
@ 911RPM
Knappe wagen in een cool kleurtje! 8)

Heb zelf ook eerder een zwak voor de latere 928's
Ex: Elise S1 111S

24 nov 2015 14:29
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Felsengrun is sowieso een mooie kleur. Mijn 3.2 was in die kleur. Zie je niet echt vaak...

24 nov 2015 16:03
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
doctor porsche schreef:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239784512

Kent iemand deze 928?

Ken hem niet maar lijkt me erg duur.

24 nov 2015 17:49
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Niet voor een gts...

Check mobile maar eens! :idea:

24 nov 2015 19:24
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Man, ik zit veel te veel op 928 sites.... :shock:

De vraag is natuurlijk:

Does it have the "Do It Yourself" manual transmission, or the superior "Fully Equipped by Porsche" Automatic Transmission? George Layton March 2014

En dan niet als antwoord: handbak, want daar zijn er minder van gemaakt :idea:

Automaat past natuurlijk prima bij het gt gevoel. Maar ja, handbak he...

Meningen?

24 nov 2015 19:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
MickRS schreef:
Felsengrun is sowieso een mooie kleur. Mijn 3.2 was in die kleur. Zie je niet echt vaak...

Zeker mooie kleur, was mijn 3.2 ook. En staat een 928 ook erg goed

24 nov 2015 21:11
Profiel
LEEUWARDEN
Geweldig Topic.
Blijft een pracht wagen z'n 928!

24 nov 2015 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb 2 jaar geleden ook een shark gekocht, best fantastische gt cruiser!!

Gho, kwa kosten, ja is duur in onderdelen en onderhoud. Maar als je zelf veel of alles kan, vind ik het te doen....
Zelfs met originele Porsche onderdelen, dat merk ik zelf toch. Het is niet altijd goedkoper om via internet te kopen dan origineel te bestellen.

Zitten hier wel enkele met een schitterend mooie 928 :thumleft: .
1tje hier al paar keer kunnen ontmoeten, hé Jean Pierre :D

25 nov 2015 8:49
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Blijft toch gek hoe beeldvorming werkt. De 928 is een gt en de 911 een echte sportwagen. En dan wordt voor het gemak maar even vergeten dat de 928 sneller de Ring rondging dan de 911, de 928 veel harder een bocht om kan dan de 911 en dat in die tijd zonder uitzondering iedere fabrieksrijder van Porsche een 928 verkoos boven de 911... :idea:

Ik ga vrijdag in eentje sturen. Ik wil nu wel eens weten hoe het echt zit! :drive: :drive: :drive:

25 nov 2015 11:31
Profiel
Laatst iemand bij PCL die dacht ik € 1800 voor een radiateur aftikte.... :shock:

25 nov 2015 12:01
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Die kost €1100,- ex montage, is ff werk inderdaad.

En ja door de gewichtsverdeling en het lage zwaartepunt (zeker als sportonderstel) is de bochtsnelheid van een 928 erg hoog.
Tel daarbij de licht meesturende Weissach achteras op en je weet dat de auto zeer neutraal en uitgebalanceerd rijdt en reageert.

Citaat:
Die aufwendige Weissach-Multilink-Hinterachse des Porsche 928 macht das beste aus dieser wunderbar ausbalancierten Steilvorlage. Mit Doppel-Querlenkern und Längsschubstreben lebt sie auch bei hohen Kurventempi größtmögliche Neutralität, Gegenlenken bedeutet beim Porsche 928 Notwehr im Ausnahmefall und ist nicht wie beim Elfer eine allfällige, leidenschaftliche Übung für geschickte Hände in gelochten Lederhandschuhen.

En dat Porsche in het verleden wél goede waterkoelers kon maken; :mrgreen:

Citaat:
Anders als beim Elfer sind Motorüberholungen beim Porsche 928 total selten, über 300.000 Kilometer sind dank Silizium-Laufbahnen locker drin. Karosserieseitig sorgt die Vollverzinkung mit ein paar Alu-Blechen für entspanntes Fahren Richtung Zukunft.

25 nov 2015 12:48
Profiel WWW Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Pasha! 8)

66531

25 nov 2015 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Afbeelding

dichterbij (nog) nooit gekomen bij het bezit van een 928 :)

Staat nog steeds op m'n wensenlijst.

25 nov 2015 23:29
Profiel WWW
Moderator
PF #57
928 targa??? Echt nog nooit van gehoord. Koel! :salut:

deze site schreef:
Hoewel er veel belangstelling was op het Frankfurtse salon, werden uiteindelijk slechts 5 exemplaren gebouwd van deze Buchmann Porsche 928 Targa. Dat de conversie alleen al destijds zo'n 40.000 DM (800.000 bfr of 20.000 euro) kostte zal daar wel voor iets tussen zitten.

25 nov 2015 23:39
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Vanochtend in de 928 van Djurre mogen sturen. Een handbak die duidelijk circuit-georienteerd is. Maar wat een beul. En dan is dit nog 'maar' een 4.5 liter.

Nu, zo'n 12 uur later en de eerste indrukken wat meer te hebben laten bezinken, moet ik zeggen dat het eigenlijk best wel een voorloper is van de moderner waterkokers. Vooral het Jeckyll and Hide karakter vind ik verdomd veel lijken op mijn 996. Je kunt m heel relaxed rijden, maar als je hem in zijn nekvel grijpt, berg je dan maar... :twisted: Ik kan iig melden dat het standaardverhaal van de 928 is een gt en de 911 de sportwagen echt van geen kanten klopt. Mijn oude 3.2 carrera had geen schijn van kans gehad tegen de 928. De 928 is minstens net zo veel sportauto als de 911, maar dan wel sneller. En dat niet alleen, de 928 is daarnaast ook een trans europa express. Ik begrijp nu echt wel waarom de 928 zoveel duurder was dan de 911.

Uiteindelijk heeft de 928 de 911 dus toch vervangen. De moderne 911, vanaf de 996, kent dezelfde eigenschappen als die 928. Alleen moest Porsche een manier bedenken om dat te verhullen in een 911... :idea:

Ben nu nog wel benieuwd hoe een 'normale' 928 rijdt. En in tegenstelling tot een tip in de 996 en 997 kan ik mij voorstellen dat de automaat naast een handbak ook erg goed matched met de 928. Ook wel ingegeven door een handbak die ik qua eerste indruk nou niet echt geweldig vind. Ik begrijp waarom er een conversie kit is om een Corvette zesbak in de 928 te schroeven. Maar wellicht biedt de kick down knop van 928motorsports net dat om een automaat ook voor handbak-diy-ers aantrekkelijk te maken... Het is maar net of je wat vaker met dr. Jackyll of met mr. Hide op pad wil zijn. En dan natuurlijk wel met 70pk meer in de 928S. :drive: :drive: :drive:

28 nov 2015 1:35
Profiel
964 c2
Den Haag
Je hebt een mooie uitleg.. :lol:
Wat je eigenlijk zegt is dat de 996 geen echte 911 meer is. :!:

Als m'n zusje een piemeltje had gehad was 't m'n broertje geweest.

28 nov 2015 10:52
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
MickRS schreef:
Uiteindelijk heeft de 928 de 911 dus toch vervangen. De moderne 911, vanaf de 996, kent dezelfde eigenschappen als die 928. Alleen moest Porsche een manier bedenken om dat te verhullen in een 911... :idea:

Vanaf de 996 is er duidelijk sprake van een andere beleving, is de 911 breder inzetbaar en spreekt de uitvoering een grotere doelgroep aan, wat de verkoopcijfers ook weergeven. Ik heb al eens gekscherend gesteld of de 996 eigenlijk niet ook de opvolger is van de 928. :idea: :wink:

:^: :lol:

28 nov 2015 11:00
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ronaldo schreef:

Volgens mij lees jij vooral wat je wil lezen... :lol:

Ik denk dat Eric beter doorheeft wat ik bedoel. :idea: :wink:

28 nov 2015 11:12
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik wil iig niet lezen dat Ronaldo's zus een piemel heeft.

Vind het een goed verhaal Mick!

28 nov 2015 11:18
Profiel
964 c2
Den Haag
MickRS schreef:
Ronaldo schreef:

Volgens mij lees jij vooral wat je wil lezen... :lol:

Ik denk dat Eric beter doorheeft wat ik bedoel. :idea: :wink:

Ik lees 't goed, en heb door wat je bedoelt, ben 't er alleen niet mee eens. :wink:

28 nov 2015 12:50
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Want? Deel met ons je ervaringen met de genoemde auto's. Het is mijn invalshoek. Ben benieuwd naar die van jou? :idea:

28 nov 2015 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Master Mariner
Amsterdam / Brielle
Vind het een hele gave wagen! Flat6 klinkt goed maar ik vind het motor geluid van de 928 ook erg gaaf.
Looks valt over te twisten, ik denk dat het 911 design meer mensen aanspreekt. Ik durfde het niet aan ivm de hoge kosten waar je met het onderhoud tegen aan kunt lopen. Ze zitten qua prijs nu ook aardig in de lift zie ik, want dat volg ik nog wel.

28 nov 2015 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche had naar mijn mening nooit de 928 mogen uitbrengen als de vervanger van de 911, ze hadden de 928 als een nieuw model naast de 911 moeten uitbrengen.

De rijeigenschappen zij totaal anders, 928 is meer een luxe GT tegenover de 911 als oer racer beschouwd mag worden.
Alle 2 fantastische om mee te rijden....

Ikzelf heb de S versie automaat uit de US, het vermogen is aanzienlijk minder dan de EUR versie, maar schiet nog altijd als racket vooruit, zeker de kick-down is waanzinnig....

Of het nu een waterkoker of een warme lucht blazer is, maakt mij niet uit, als ik kon zou er een 911 G model uit 1975 naast de 928 staan :mrgreen:

28 nov 2015 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
'97 996 mk1 Carrera 2 M030 '81 928S
Noord-Limburg
Citaat:
Je hebt een mooie uitleg..
Wat je eigenlijk zegt is dat de 996 geen echte 911 meer is.

Nee, wat ie eigenlijk zegt is dat de 911 vanaf de 996 op hetzelfde niveau zit als de dan (in 1997) bijna 20 jaar oude 928 :mrgreen: :wink:

Citaat:
Ben nu nog wel benieuwd hoe een 'normale' 928 rijdt. En in tegenstelling tot een tip in de 996 en 997 kan ik mij voorstellen dat de automaat naast een handbak ook erg goed matched met de 928. Ook wel ingegeven door een handbak die ik qua eerste indruk nou niet echt geweldig vind. Ik begrijp waarom er een conversie kit is om een Corvette zesbak in de 928 te schroeven. Maar wellicht biedt de kick down knop van 928motorsports net dat om een automaat ook voor handbak-diy-ers aantrekkelijk te maken... Het is maar net of je wat vaker met dr. Jackyll of met mr. Hide op pad wil zijn. En dan natuurlijk wel met 70pk meer in de 928S.

Mooi verhaal Mick. Ik heb nooit met een 928 handbak gereden maar vind persoonlijk dat de automaat goed bij de 928 past.
Ga me wel eens verdiepen in die kick down knop van 928motorsports. Had ik nog niet van gehoord :thumleft:

En als je eens in de buurt bent van Noord-Limburg; altijd welkom om eens met mijn 928 te rijden.

28 nov 2015 22:47
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
klikkerdeklik

Application: All Porsche® 928 with Automatic Transmissions

The Problem: The 928 likes to start in 2nd gear as it pulls away from stop lights, and you wish you could launch in 1st. Or, you want better control of your passing downshifts without mashing the throttle all the time.

The Solution: This kit will put the kick-down switch under your thumb on the shift knob! So you can shift down a gear any time with a push of your thumb on the shifter stalk! The original kick-down switch is left in place, so the transmission will kick down in the standard way also.

Complete Kit: Includes everything you need right down to the drill bit and tap. Detailed instructions provided.

Compatability: Compatable with all Porsche® 928 3 and 4 speed transmissions, Compatable with both the stock 928 T-Handle shifter and our replacement carbon-fiber-look Sport shift knob.

$153,50 ex shipping

:salut:

28 nov 2015 23:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende