Transaxle weet ik inmiddels (Google
) maar PVBH is me nog niet geheel duidelijk..
En we zijn weer thuis! Uiteindelijk dus die passen in het begin gedaan, Milaan, Genua (had niet gehoeven), Monaco, Cannes en St. Tropez. Aan de Cote eigenlijk alleen de kleine kustweggetjes gedaan, dit was (wederom) ultiem! Graadje of 21, zon en heel weinig verkeer. Ook was het voor mijn vriendin wat aangenamer dan dat geklap met traction control uit (
) over de passen. Ik wil iedereen danken voor de suggesties! Terugkijkend heb ik vooral de suggesties van PTT gereden, niet bewust maar het kwam zo uit. Een keer een rit met een aantal Porsches over de passen staat voor nu op de lijst (die tegelijkertijd kleiner wordt als groeit
).
Dan de auto... even de ultieme bevestiging dat ik louter juiste keuzes blijk te maken als ik auto's aanschaf
Zonder gein; ik ben superblij met de 991. Voldoende comfort voor de lange stukken, up-to-date gadgets (Google maps op de Nav bijvoorbeeld), altijd koppel (turbootjes) en ondanks die blazers een geweldig geknetter achter me (sportuitlaat.. duh!
).
Ik ben vaak naar het zuiden geknald met BMW's en Porsches waarbij ik bijvoorbeeld 'beesten' bij me had als GT3RS 3.8 en Turbo S'en maar heb met m'n daily een goed compromis te pakken. Voldoende agiel op de passen en voldoende comfort onderweg. Met m'n vorige daily was het overigens bijzonder fijn reizen (550d) en daar moest ik onderweg naar huis nog aan denken. Deze was echter te lomp voor het leuke werk aldaar. Mijn 964 is echt te hardcore voor een dergelijke reis en ook op de passen stuiter je erover is mijn inschatting. Een auto die ook door mijn hoofd schoot als ultiem speeltje voor een dergelijke rit is de nieuwe Exige S roadster. Snel, agiel en meer comfort dan een 'kleine' Elise of agressievere Exige S (dus non roadster). Ergens bij Antibe reed ik achter een 'ouder' stel in een roomwitte SL 280; geweldig plaatje (auto, setting en een genietend echtpaar). Lekker on-samenhangende laatste alinea zo..