Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 aug 2025 6:08

Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Twijfels.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Twijfels....
Mijn oud topic teruggevonden, waar ik in besluit mijn 964 te verkopen, na tijd zie je maar weer dat je anders gaat denken over bepaalde zaken.

Nu rijd ik een 991.1 en neem nu wel de tijd hiervan te genieten

Nu bij 2,5 jaar hiermee te hebben gereden en mooie upgrades te hebben toegevoegd begint het gek genoeg weer te kriebelen naar een 964 :shock:

Het is wel qua luxe terug maar qua beleving een stap vooruit, wil deze keer wel een C2, liefst zonder schuifdak. Zal het rustig eens gaan bekijken, 991.1 zo verkopen of (in)ruilen.

Zijn er andere die een dergelijke stap hebben gemaakt ?

22 jul 2025 14:29
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
In 2017 verkocht ik mijn 993 4S ... die op dat moment veel kilometers had gedraaid - en ik was zelf even toe aan een sabatical ..

66211

Nog geen 2 jaar later, sabatical voorbij, kocht ik er een 997 Carrera 4 S Cabrio bij ..

75345

Na 8 maanden al verkocht en overgestapt naar een 993 zonder schuifdak ...

Afbeelding

993 verkocht omdat ik ruimte nodig had en ook nog m'n oranje RSje had ...

77906

Oranje RSje verkocht ...

997 Carrera S gekocht ... - en eerder dit jaar verkocht.

82122

Inmiddels weer een 993 Carrera 2 in bezit. Deze keer (helaas?) wel een luchtgekoelde 911 met schuifdak .... zonder schuifdak zijn ze echt schaars :|

53187

Ik zou de 991.1 verkopen, dan kan je daarna snel spijkers met koppen slaan als je een leuke en goede 964 tegen komt :idea:

Stiekem hou ik nog steeds het aanbod 964's in de gaten ... dus wacht niet te lang als je er eentje zonder schuifdak te koop ziet staan :mrgreen:

22 jul 2025 15:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Olaf, bedankt voor je reactie, mooie verloop van auto‘s.

Zonder schuifdak is idd een uitdaging, zelf verkopen is ook de beste optie ik ga me nog een eens bedenken hoe en wat.

22 jul 2025 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo
Achterhoek
Ik ben slechts een eenvoudige 951 bezitter, met een open dak. Dat vind ik heerlijk, staat ook altijd open.
Waarom zoek je zo specifiek naar eentje zonder open dak?

22 jul 2025 18:30
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik ben ooit ook teruggegaan van een 997 naar een 964. De 964 is nog altijd mijn favoriete 911 aller tijden. Ik heb er drie gehad.

Het karakter en de beleving waren geweldig, maar ik merkte dat ik het vermogen en het weggedrag van de moderne Porsches begon te missen. Dus begon ik steeds meer upgrades te doen om de auto strakker te laten rijden. Na heel wat omwegen heb ik nu al vijf jaar een 981 GT4. Wat mij betreft de enige auto die het gevoel van een 964 kan evenaren, maar hem op technisch vlak en qua rijgedrag ruimschoots voorbijstreeft.

Heel soms bekruipt me nog even die hunkering naar een 964, maar dat is altijd maar kort. Zodra ik weer instap in de GT4 weet ik precies waarom ik geen 964 meer wil.

Just my 2c.

22 jul 2025 19:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dank je Johann, idd een dingetje het vermogen 400pk vs 250pk dat is een groot verschil iets om zeker rekening mee te houden. Wat mij opvalt in je post is dat de GT4 de 964 benaderd doet een 991.1 handgeschakeld dat dan niet ?

Mijn mening t.o.v. open daken, ik vind het niks net als cabrio's nu heeft mijn 991.1 ook een open dak maar heb het slechts 5 minuten gebruikt dat lawaai van de wind nee niks voor mij. Wat ik wel doe ik zet hem op kiepen, of hoe noem je dat, en dat meestal bij de lagere snelheden of in het hooggebergte.

22 jul 2025 19:24
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
csteenbe schreef:
Dank je Johann, idd een dingetje het vermogen 400pk vs 250pk dat is een groot verschil iets om zeker rekening mee te houden. Wat mij opvalt in je post is dat de GT4 de 964 benaderd doet een 991.1 handgeschakeld dat dan niet ?

Voor mij niet, want de 991 is de speelsheid kwijt en dat heb je juist weer met de GT4.

22 jul 2025 19:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.1 2S, BJ40, Z4 E85, X5 50e
Zwolle
Mooie 997 Olaf!

22 jul 2025 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Vlaanderen schreef:
Ik ben slechts een eenvoudige 951 bezitter, met een open dak. Dat vind ik heerlijk, staat ook altijd open.
Waarom zoek je zo specifiek naar eentje zonder open dak?

Eenvoudig? Mooie 944 Turbo's kan je met een vergrootglas zoeken inmiddels. Als al geschreven, het is één van mijn lievelings Porsches en stom dat ik er geen gekocht heb 15 jaar geleden...
@Vlaanderen, ik rij ook meestal met het dak open met de dagelijkse auto en uiteraard met de roadster. Maar ja, de 911 fundi's hier zijn tegen die openklappende of openschuivende stuff :D :wink:
(ze weten niet wat ze missen).

22 jul 2025 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Johann schreef:
Het karakter en de beleving waren geweldig, maar ik merkte dat ik het vermogen en het weggedrag van de moderne Porsches begon te missen.

Wat was er geweldig aan de beleving als dat niet het weggedrag was? Niet om bijdehand te doen, maar uit interesse.

23 jul 2025 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Rij maar eens in zo’n oud ding, dan snap je t. Ik mocht laatst in een 911 targa van 1978 rijden en vond t vreselijk. Maar anderen vinden juist dat spartaanse geweldig. Whatever tickles your pickle.

23 jul 2025 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 2S, BJ40, Z4 E85, X5 50e
Zwolle
Helemaal eens, het rijdt allemaal anders. PK's is maar 1 ding. Beleving kent zoveel factoren...en dan je eigen tickle idd..

23 jul 2025 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Oud ding? Karakter heet dat :wink:

Je referentie(s), oftewel wat je gewend bent, wijzigt zich met je ervaringen. Nieuwe modellen zijn een technische vooruitgang. Lees de berichten waarin een 987 met een 981 wordt vergeleken bijv.

Een 964 heeft McPherson tov de voorganger, heeft wel de staande pedalen en maakt allerlei geluiden in koude toestand, andere geluiden in warme toestand. Is een 997 makkelijker te rijden? Ja. Krijg je een natte rug op een warme dag als je stevig in de Eifel, Dolomieten of Alpen rijdt in een 964? Ja. Is dat erg? Dat bepaal je zelf.

Niet vergelijken, adhv het beschikbare budget jezelf afvragen waarvoor je een auto wil gebruiken, geeft het antwoord of een type bij je past.

23 jul 2025 18:26
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
haroldv schreef:
Mooie 997 Olaf!

Zeker weten :!: :D

23 jul 2025 18:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Nine-6-four schreef:
Een 964 heeft McPherson tov de voorganger, heeft wel de staande pedalen en maakt allerlei geluiden in koude toestand, andere geluiden in warme toestand. Is een 997 makkelijker te rijden? Ja. Krijg je een natte rug op een warme dag als je stevig in de Eifel, Dolomieten of Alpen rijdt in een 964? Ja. Is dat erg?
Nee!

Exact dat Nine-6-four!

Overigens is een 964 zeker niet spartaans in mijn beleving, het is niet het niveau van een 991 maar ook weer niet zo slecht.

23 jul 2025 19:04
Profiel
PorscheForum Rakker
disciple schreef:
Rij maar eens in zo’n oud ding, dan snap je t. Ik mocht laatst in een 911 targa van 1978 rijden en vond t vreselijk. Maar anderen vinden juist dat spartaanse geweldig. Whatever tickles your pickle.

Een SC van 1978 is wel idd spartaans, was mijn 1ste Porsche en vond de 915 versnellingsbak niks ook al was alles vernieuwd, een 964 is een stuk modernere wagen geen vergelijking.

23 jul 2025 19:12
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Tja ik heb ruim 88000 km in mijn 964 gereden alvorens de overstap naar 997 4 s.
Nou geloof me de 997 is echt mijn ding. Veeeeel meer vermogen veel betere wegligging en voor dagelijks gebruik geweldige auto.
Ik heb zeker enorm genoten van al mijn ritten met de 964 maar eenmaal in de 997 te hebben gereden was ik om.
Maar ieder heeft zijn eigen beleving dat maakt het ook zo leuk :thumleft: :drive:

23 jul 2025 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
csteenbe schreef:
disciple schreef:

Een SC van 1978 is wel idd spartaans, was mijn 1ste Porsche en vond de 915 versnellingsbak niks ook al was alles vernieuwd, een 964 is een stuk modernere wagen geen vergelijking.

Touche, ik heb nog nooit met een 964 gereden. Misschien vind ik t wel fantastisch, maar weet vrij zeker van niet.

23 jul 2025 19:35
Profiel
Als ik met de 991 op stap ben denk ik altijd: da's toch wat anders dan die ouwe roemel.
Als ik met de backdate (3.2 1987) op stap ben denk ik: dit is toch specialer dan die nieuwere shizzle.

Vandaar mijn gouden raad: van elk eentje :thumleft:

Had ik vroeger een luftie dan wou 'k een recentere, had ik dan een recentere dan wou ik terug 'n oudje, etc...

De speelsheid, de 991 die "te log" geworden is etc... 't Zal allemaal best wel maar zelf ondervind ik daar allemaal niet veel van, ik zal wel geen "echte" zijn.

Open dak... Ik moest al nadenken welke van mij een open dak heeft/had en welke niet. Couldn't care less. 't Zou vooral met de stijfheid te maken hebben maar eer je je Elfer ZO tot op 't randje pusht dat je DAT zou voelen... Kweenie, dan mag je een contract gaan tekenen bij Red Bull denk ik. Ook couldn't care less omdat (als het erin staat) ik het nooit gebruik. Ik heb er met m'n 1.92m ook geen last van.

964 is misschien wel the sweet spot tussen lucht en water (993 misschien nog meer, maar zelf geen ervaring mee) want idd, de 964 tov bvb een SC daar voel je (of tenminste ik) wél het verschil. Welke iemand prefereert is weer ZO persoonlijk dat we daar al een hele thread kunnen mee vullen.

Dus? Why not both? :thumleft:

23 jul 2025 21:47
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Tilt! schreef:
Als ik met de 991 op stap ben denk ik altijd: da's toch wat anders dan die ouwe roemel.
Als ik met de backdate (3.2 1987) op stap ben denk ik: dit is toch specialer dan die nieuwere shizzle.

Vandaar mijn gouden raad: van elk eentje :thumleft:

Dus? Why not both? :thumleft:

Financiële shizzle misschien :lol: ?
Los van die freaking Taycan is Enguess zijn collectie mijn ding 944 / 3.2 en 997.2 GT3. En Johann zijn mooie collectie ook uiteraard. En zo zijn er hier nog op het PF, waarvan ik denk wauw.

23 jul 2025 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Snap het issue schuifdak nooiit. Zit ‘ie erin, hoef je ‘m niet te gebruiken maar is de keuze gewoon ruimer. Dan maar een dakkie. Het verschil merk je verder toch niet.
Enfin… dan maar weer terug naar de Gallardo? :wink:

24 jul 2025 0:20
Profiel
ex 993 ex 996
Dacht dat het iets met ruimte te maken heeft waar vooral langere personen last van hebben

24 jul 2025 6:53
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Is met een schuifdakje open toch meteen opgelost? Alleen al die vliegen op je voorhoofd… :lol:

24 jul 2025 8:03
Profiel
993 4S
Nope, want de hele hemel is lager, waardoor je er zowel open als dicht niet in past.

Watergekoelde elfjes... Gewoon te goed/te weinig karakter.
Onlangs in een 992 T proefgereden, fantastische DD, maar ongeschikt als hobbyauto.

24 jul 2025 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb geen twijfels, om een andere aan te schaffen, nooit gehad, ben met volle overtuiging 964 fan. :ass:

24 jul 2025 12:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende