Re: 928, 944, 968 input van de specialisten hier?
Zoals eerder al gezegd geweest, moet je voor een 928 al veel zelf kunnen doen of ergens wat geld op overschot hebben om te laten onderhouden.
Je leest veel horrorverhalen hierover, wat ook waar is als je er zelf niets van kent....
En dan gaat het geld kosten.
Veel garages of Porsche specialisten kennen deze modellen ook niet goed en hebben "schrik" om eraan te beginnen zonder te weten waar ze gaan uitkomen.
Het grote probleem is dat er teveel geknoeid is aan de modellen in het algemeen en dat geeft zeker bij een 928 extra moeilijkheid om een elektrisch probleem op te sporen. Vooral als iemand beginnen overbruggen is geweest aan de achterkant van het zekeringsbordje
De aankoop van een 928 is gezien andere modellen redelijk betaalbaar, maar onderdelen kosten meer dan een arm of een been!! Op sommige momenten zelfs schandalig duur vind ik....
En ja, je bent met Porsche bezig, maar soms wat overdreven als je vergelijkt met onderdelen van een 911. Allee, mijn mening daarover hé
Ik ben zelf ook bezig aan een volledige 'restauratie', al dat ik moeite heb met dit woord
. Ik zie het eerder als opmaken.
Alles is begonnen met een waterlek aan de motor, bij het opsporen gemerkt dat de benzineleidingen krokant waren, vacuümleidingen gescheurd, overal olielekken (wist ik),....
Mijn 928S is tot de laatste vijs uit elkaar geweest en momenteel terug aan het opbouwen met +/-95% originele onderdelen. Maar ik doe (bijna) alles zelf om de kosten laag te houden en dan ben je nog een hoop geld kwijt.
Zelfde probleem met de 944, deze onderdelen zijn ook niet goedkoop....
Maar dit ter zijde, ik vind het een fantastische auto om mee te rijden