Waar het kan rij ik flink door en waar het niet kan houd ik me aardig aan de snelheid. Op lange stukken is dit verbruik absoluut haalbaar (met super loodvrij 98 octaan). Op korte stukjes is het verbruik eerder 1:7 - 1:8, maar dat is mijns inziens nog steeds alleszins redelijk....
Speedy heeft trouwens niets met snelheid te maken (al wordt die link wel gelegd), maar met het feit dat ik zo'n 356A Speedster replica heb gehad. Mijn neefje van 2 noemde die auto altijd 'Speedy' (omdat 'ie Speedster niet goed uit kon spreken)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
15 sep 2005 23:23
Pascal
‘64 Kever
SPEEDY944 schreef:
Als dat inderdaad het geval is, waarom heeft de 924 dan een lagere 'design-code' als de 928? Dat impliceert toch dat Porsche het 'model 924' eerder ontworpen heeft dan het 'model 928'? Of zeg ik nou iets heel raars???
Ik zeg 2 dingen: 986 en 993
16 sep 2005 9:27
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
EvR schreef:
Dat ligt toch aan de leeftijd van patrick911 want dit is toch echt een elfer
Helemaal correct. Ik ben zelf van 1971 en begin jaren zeventig reden deze 912's nog op onze snelwegen rond:
Misschien dat Barwaut dat weet, maar ik heb wel eens gehoord of gelezen dat de 912jes van de Nederlandse rijkspolitie de laatste 912's waren die werden geproduceerd (buiten de latere '76 serie met harmonica's dan)
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
16 sep 2005 10:18
Double G
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
EvR schreef:
Dat ligt toch aan de leeftijd van patrick911 want dit is toch echt een elfer
Deze 911 rijdt nog steeds in nederland rond en heeft sinds 1988 al dezelfde eigenaar!! Dus nederland heeft nog steeds rijdende politie P's
Ik zocht een mooie klassieke en sportieve auto, voor af en toe een ritje bij mooi weer. Liefst een open model en er moesten kinderen in mee kunnen en liefst uit 60/70 er jaren. Dan blijven er maar weinig auto's over. Zeker als je geen onbeperkt budget hebt. (356 viel dan ook af)
Porsche is natuurlijk een jongensdroom!
Voor mij is het dus een 911 2.2T uit 1971 geworden. (mijn geboortejaar)
Ben inmiddels helemaal "P gek", lid van de klassieke 911/912 club en heb de P aan een grondige restauratie onderworpen.
Ben nu 34 en wil op m'n 40'ste geld genoeg bij elkaar hebben om een 356 erbij te kopen. Zal wel het "P virus" zijn.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
19 sep 2005 14:06
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Er zijn lieden die me vragen hoe ik het in mijn hoofd heb kunnen halen een klassieke Albert blauwe 911 targa te kopen.
Mijn standaard antwoord is inmiddels dat dat komt omdat ik een klassieke middelbare schoolopleiding heb gehad (toch nog ergens goed voor geweest) en ik vanuit mijn professie als longarts wel fascinatie vind in een luchtgekoelde motor , het voor de bestuurder ook gezonder is wanneer deze zelf ook luchtgekoeld wordt (targa) , en ik voor de spoedgevallen snel vervoer nodig heb (dus Porsche)
En wanneer ze het dan nog niet begrepen hebben, dan wil ik het Albert blauw ook nog wel uitleggen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum