Auteur |
Bericht |
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Gistermiddag rond een uur reed ik op de Ring A10 Amsterdam. Daar was zojuist een zilveren 993 turbo aangehouden door de graaibrigade. De man werd gedwongen zijn auto in de schuine grasberm te zetten, aangezien de vluchtstrook te smal was. Denk dat hij zijn onderkant nu ook nog grasvrij kan laten maken.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
06 nov 2005 11:45 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Eerst goed lezen Jort, dan antwoord geven! En waar is aangetoond dat dat komt door 120km/uur rijden ipv 80? Om iets toe te geven hoef je het niet per saldo op schrift stellen... Lees jij alleen of kijk je ook wel eens actualiteiten programma's? Spreek je wel eens dienders? Of is de enig voor jou geldende waarheid de jurisprudentie en/of met bron genoemde schriftelijke feiten? Tja....
En toch lijk je me verder een aardige vent
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 nov 2005 12:53 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Pff
Jort,
In mijn vriendenkring bevinden zich een aantal dienders waarvan ze allemaal roepen dat ze een quota opgelegd krijgen om een x aantal bekeuringen per dag te schrijven.
En daarnaast zijn de antwoorden van Henk wel correct, en 99% vraag maar eens om je heen.
|
06 nov 2005 13:07 |
|
|
Jort
Groningen
|
Onterecht gevoel. Inderdaad een andere discussie. Tuurlijk, de stelling is juist. Maar waarom stond de door jouw geponeerde stelling in deze discussie? Waar komt die zwaardere belasting vandaan? Niet verschuilen achter woorden, gewoon zeggen wat je bedoelde. Ik doelde op handhaving in het algemeen. Als jij louter en alleen tegen deze nieuwe maatregel ageert en niet tegen de snelheidscontroles in het algemeen, prima. Maar de discussie was in bredere zin. Ik hoef niet alles zwart op wit te zien staan om iets te geloven. Maar ik ben ook niet degene die allerlei stellingen (als zijnde de waarheid) rondstrooit die uitgaan van aannames en onderbuikgevoelens. Op de vraag of ik wel eens actualiteitenprogramma's bekijk kan ik volmondig "ja" antwoorden, dagelijks. Tuurlijk weet ik dat dienders hun quota dienen te halen. Echter, er wordt steeds gesuggereerd dat de achterliggende doelstelling het binnenhalen van geld is, terwijl de ware doelstelling een iets andere is. De meeste flitskasten zijn leeg. Zoals hierboven aangegeven wordt regelmatig op wegen geflitst waar geen hond voorbij komt. Zou het niet veel makkelijker zijn om langs een drukke weg te gaan flitsen, waar iedereen 10km/u te hard rijdt? Er zou zo makkelijk zo veel meer verdiend kunnen worden. Het betitelen als "spekken" van de staatskas vind ik wel interessant. Afschaffen en het ontstane gaatje dichten met meer belasting (linksom of rechtsom). Eerlijke verdeling over alle burgers. Maar wacht.. dan hebben we het wel of niet betalen ineens niet meer in eigen hand Ik heb nooit ontkent dat de manier van behalen van de doelstelling vraagtekens opwerpt. Maar te vaak worden de zaken omgedraaid en de wetshandhavers de zwarte piet toebedeeld en niet de wetsovertreders. Zoals Horn aangaf, je hebt alles in eigen hand.
Blijkbaar verkeer ik in andere kringen.
satis verborum
|
06 nov 2005 14:43 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
06 nov 2005 21:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Your german is a bit rusty?
|
06 nov 2005 23:07 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 nov 2005 23:30 |
|
|
Jort
Groningen
|
Denuone latine loquebar? Me ineptum.
Verba ita sunt intelligenda, ut res magis valeat quam pereat.
|
07 nov 2005 1:38 |
|
|
horn
PF #57
|
marcus dolorem habet in ventre
matre matre marcus vocat
medicus venit
(les 1 uit tirocinium latinum) (da's lang geleden...)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 nov 2005 7:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 nov 2005 9:00 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Goed idee dat latijn voor het geval de fl*kken aan het meelezen zijn. Hebben ze toch nooit gestudeerd (hoop ik... en anders errare humanum est )
Tussen (), waar gaat de volgende race nu weer door ?
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
07 nov 2005 20:13 |
|
|
F@RGO
|
ik had vroeger een vriend en die zijn broer heeft latijnse gestudeerd met glans, mijn maat was eerder een middenmoot gelijk ik,
mijn maat heeft een deftig bedrijf uit de grond gestampt( serieus groot)
en de latino is geworden..............politieagent... zo zie je maar
|
07 nov 2005 20:21 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik ben maar een eenvoudige broodjes verkoper en heb geen Latijns gestudeerd, maar ben er ook gekomen.
Twee beroemde nederlanders die goed zijn begonnen na hun studie, maar slecht geeindigd zijn:
Maus Gatsonides (r.i.p. 1999), de beroemde rallyrijder en eindigde als uitvinder van de flitskast.
Koos Spee, Die heeft gestudeerd en is geeindigd als Paardelul (sorry voor de platte taal, maar hij is er nou eenmaal 1).
Een loopbaan kan raar lopen.
|
07 nov 2005 21:37 |
|
|
Jort
Groningen
|
Na alleen een studie Latij n heb je ook niet zoveel te kiezen. Docent Latijn wellicht? Een broodjeszaak? Of toch een baan bij de overheid...
|
07 nov 2005 22:22 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ik ben ook maar een eenvoudige B.L. (toevallig ook met een gezonde handelsgeest John ) Ook ik heb geen latijn gestudeerd, lees af en toe wat en heb toevallig een paar dingen onthouden
Deze lijkt me in ieder geval voor dit Topic een toepasselijke, misschien wel een mooie om mee af te sluiten ook....
Primum non nocere
|
08 nov 2005 1:22 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Zeg, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook geen latijn heb gestudeerd, zenne. Het enige latijn dat ik ken is uit ... Asterix
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
08 nov 2005 7:19 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 nov 2005 7:32 |
|
|
Henk
PF # 136
|
"Het belangrijkste is niet te schaden" is in dit verband niet medisch bedoeld.
Wanneer ik iemand ga opereren, waarschuw ik eerst ok?
(overigens kan ik bovenstaande uitspraak in dat geval niet beloven.... )
|
08 nov 2005 23:05 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wanneer ik iemand ga opereren, waarschuw ik eerst het ok
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 nov 2005 23:44 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
leaven
Nem't leaven nig te zwoar ie komt d'r toch nig leavend oet....
Gewoon twents dus
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
08 nov 2005 23:51 |
|
|
Jort
Groningen
|
Minsken.. minsken, it jout dochs net in flikker, hokker taal wy prutteljen. As jo disse tekst begripe kist, is der bygelyks neat oan 'e hân.
Sa'n bytsje Frysk wie hielendal sa ferrot noch net.
Maar nederlands praat (typt) toch makkelijker
|
09 nov 2005 1:00 |
|
|
julius
944 type2 1985barchem gemeente lochem
|
foi foi...aj toch zo hele dage mot proaten moj toch zeker ne keer kopzeer kriegen of neethan!!
_________________________________________ hier stond een foto van mijn Porsche
|
09 nov 2005 16:46 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Dân is d'r neat oan 'e han, ík kint begripe . . . . . , nee wie krije d'r gjin pine holle fan.
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
09 nov 2005 21:36 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
wor hedde gullie ut toch allemol over
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
09 nov 2005 23:19 |
|
|
Dekkie-C4-91
964 c4/cabrio 1991Venlo-Bliërick
|
"'t Is un kwestie van gedult
Rustig wachten op de dag
Dat heel Holland Limburgs jippie"
_________________________________________ TE KOOP PORSCHE , zie links de foto.... en Marktplaats. !!!!
http://www.decker.nl
|
09 nov 2005 23:49 |
|
|