Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
.......... en als er nou iets mis gaat met de montage, breekt een bout oid van je onderdeel af.........
ik begrijp die specialisten wel die geen zin hebben om te werken met aangeleverde onderdelen; mede hierdoor
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 9:52 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Er is blijkbaar een groot verschil met waar je dit wilt laten doen. Heb ooit een zwarte Saab 900 Cabrio Turbo 16 gehad welke uit de USA was geimporteerd. Daar zat een hele stapel rekeningen bij waaruit bleek dat de eigenaar zelf de onderdelen had aangeschaft en naar de garage had meegenomen. "Customer Parts" stond er dan op de rekening bij het in te vullen gedeelte voor onderdelen. Werd niks voor gerekend.
Daar heel normaal?
Heb het in Nederland zelf ook wel eens uitgehaald, onderdelen op de sloop halen (banden, waterpomp, startmotor etc.), en deze door een garage laten monteren. Heel blij zijn ze er niet mee, en idd. geen garantie.
Iemand een uur op een stoel laten zitten tegen uurloon heb ik nog nooit gedaan, maar is een idee. Iets om bij Pon te proberen?
|
06 maart 2006 12:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Ik zou zeggen: kom maar eens langs... kan ik een keer declarabel forummen...
|
06 maart 2006 12:43 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Alsof je dat nu nog nooit gedaan hebt... ; "zo mevrouwtje , ik ben de hele middag met uw zaak bezig geweest , en..."
duss
|
06 maart 2006 15:13 |
|
|
Thor
914/4 - 911 - 951Dendermonde - België
|
Koppelingsperikelen.
De vragen over waar is Thor zijn ondertussen beantwoord aan betrokkenen zelf.
De stukken die wij hebben aangekocht zijn inderdaad van betere kwaliteit,
kan bewezen worden.
Wij vragen geen garantie aan de technieker die overgaat tot
het plaatsen. Wij vragen enkel een eerlijke behandeling.
Hier bij ons, Belgie, worden de Porsche rijders nog teveel als elitair bekeken/ behandeld en te veel gedragen zich op dergelijke wijze, spijtig.
Het gaat hem hier alleen om het missen van de winstmarge bij stukken die niet door de garagist zijn aangekocht : meer niet.
Jammer, andere eventuele reparaties en onderhoud kunnen deze helden dan ook verder vergeten.
|
06 maart 2006 15:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Ik ben bang dat ik je hierin teleur moet stellen. Ik beschouw uren schrijven die je niet hebt gewerkt als fraude.
|
06 maart 2006 15:53 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Ik heb "eerlijke advocaat" nog nooit als een pleonasme gezien...
geintje natuurlijk he Duivel...
|
06 maart 2006 16:04 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Maar wel als een contradictio in terminis?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
06 maart 2006 19:25 |
|
|
Jort
Groningen
|
Met uren wordt niet gesmokkeld... met minuutjes wel. Klinkt paradoxaler dan het werkelijk is
Laatst bijgewerkt door Jort op 06 maart 2006 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 maart 2006 19:31 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Weet jij hoe duur die minuutjes zijn!?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
06 maart 2006 19:34 |
|
|
Jort
Groningen
|
Yup, maar al te goed. Geldt niet alleen voor juristen...
|
06 maart 2006 19:37 |
|
|
RSR-Luc
Dendermonde
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Wij zijn op maandag pas open vanaf 10 u 12u en van 13u tot 18u30 en de rest van de week van 8u30 tot 12u en van 13u tot 18u30. En dat ik naar je 914/4 niet ben komen zien daar kan ik me niets van herinneren en ik kan het amper geloven, tevens zeg ik nooit tegen een klant "Schoon, ik ga gaan eten ..." en ik trek zeker nooit een deur toe voor een klant. Ik vrees echter dat je de verkeerde garage hebt bezocht want hier weet ik niets van.
Luc
|
01 sep 2006 17:07 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje kinderachtig om de garagisten zo in een kwaad daglicht te stellen. Denk dat het part of the deal is. Als je slim denkt te zijn door onderdelen goedkoop te importeren dan had je ook zo slim moeten zijn om ze ofwel zelf te monteren of hier vtv een adres voor te zoeken. Er is geen enkele garage die je beduveld, ze geven eerlijk aan dat ze er geen brood in zien, dat lijkt me hun goed recht. Het is een vrij land en ze zijn je niks verschuldigd voordat ze je geld aannemen lijkt me
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
01 sep 2006 22:49 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Thor, ik ben niet akkoord met je mening over L.E. Cars / RSR Motors. Ik las enige weken terug op het BE-PF dat "RSR" een state-of-the-art airco-check systeem heeft en dat er een speciale aanbieding was voor Porsche-rijders van het BE-forum. Zoals ze in Vlaanderen zeggen, "mijn stoute schoenen aangetrokken" en gevraagd of RSR dit - bij wijze van uitzondering - ook wou doen voor mijn euh niet-Porsche , gezien mijn euh dus niet-Porsche garage niet over dergelijke gesofisticeerde apparatuur beschikt -> reactie van RSR -> no problem. Dus afspraak gemaakt en in plaats van "uitgestoken kop uit de garage" kreeg ik een uitgestoken stevige handdruk, weliswaar met de goedbedoelde opmerking 'Aah, een Porsche liefhebber zonder Porsche" . Om een lang verhaal kort te maken, mijn in 1995 (ingeschreven) VTEC blijkt een eind 1993 (geproduceerde) VTEC te zijn dus nog met een oud R12-systeem ipv een R134a-systeem waar ik van uitging. Plus er blijkt na 11 jaar trouwe airco-dienst een kleine lekkage te zijn. Deze diagnose was door RSR gesteld na <5 minuten + hij deed nog een belletje naar een gereputeerde Honda-dealer uit de buurt als double-check. Het airco-nazicht van mijn wagen kon dus niet doorgaan tot mijn spijt, maar (1) RSR heeft mij een diagnose gesteld waarvoor ik niet hoefde te betalen (ook al zou ik dat maar normaal gevonden hebben, minimum gangbaar tarief tegenwoordig is minstens 1/4 uur voor de minste bagatel) en (2) hij neemt de handschoen op om mijn airco-issue (ombouw R12 -> R134a) opgelost te krijgen, ook al is mijn wagen geen Porsche... is qua benadering van een klant toch een groot verschil met "de deur achter zich dicht trekken" zoals jij het formuleert hoor ...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 sep 2006 1:15 |
|
|
Mick
|
Re: Onderhoud en herstellingen ... waar ?
Op zijn (RSR-motors) forum dus.
Nog een, maar andere ervaring dus.
|
02 sep 2006 11:00 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Is dit allemaal niet een beetje " oude koeien uit de sloot halen" ?
|
02 sep 2006 11:49 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Het kan nooit kwaad om ook positieve berichten over een garage neer te zetten ook als is dat enige tijd na een slechte ervaring. maja just my 2 cents
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
02 sep 2006 13:19 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik volg op de site van autoweek.nl met veel interesse de rubriek "My Review"; een deel van de ca. 11.800 car-reviews is inderdaad het lezen niet waard maar als je op zoek bent naar relevante informatie voor een tweedehands aankoop is er een schat aan informatie te vinden.
Terug on-topic : enige tijd terug hebben ze ook een dealer review toegevoegd waar je een garage een rating kan geven op service bereidheid / vriendelijkheid / kwaliteit / prijs-prestatie. Er staan inderdaaad een aantal uitvoerig gedocumenteerde trieste verhalen over bedrog / oplichting, maar de hoeveelheid nonsense die je daar soms leest, grenst aan het ongelooflijke : garages worden - anoniem - de grond in geboord omdat men niet geholpen wordt binnen de 2 minuten, de aangeboden koffie te slap/warm/koud is, men geen super overnameprijs krijgt voor een gammel "gebakje" etc.
Ik heb de indruk dat mensen die ontevreden sneller naar de pen / het toetsenbord grijpen om hun ongenoegen te uiten dan mensen met goede ervaringen. Dus, als het goed is, mag dat ook eens gezegd worden
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 sep 2006 14:27 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Nou, als daar dan behoefte aan is, en ik kan me dat zeer goed voorstellen, is het dan niet een idee om een soort survey op te zetten?
Zoiets als een shopsurvey op tweakers.net maar dan voor garagisten, dealers, on-line parts en tuningstuff?
Voor mezelf sprekend lijkt me dat wel wat. Misschien een idee voor een poll?
|
02 sep 2006 16:54 |
|
|
horn
PF #57
|
is een bekend gegeven. ontevreden klanten vertellen dat tenminste 10 anderen, tevreden mensen vertellen dat 2 anderen.
het is imo te vaak voorgekomen dat specialisten, dealers, etc hier over de kling gejaagd worden over een meningsverschil. En als je er je brood aan moet verdienen is het vaak niet slim om op een openbaar forum in discussie te gaan met een boze klant. Vandaar dat we hier altijd adviseren om het eerst face to face (trachten) op te lossen, voordat je hier je ei legt.
Interpretatieverschillen, emoties, onbegrip, eenzijdige verhalen en erger hebben geen consequenties voor de 'klant' maar destemeer voor de specialist/dealer/garage/monteur. En vaak zonder dat hij het naar tevredenheid kan uitleggen. Veel mensen denken toch 'waar rook is, is vuur' en hoe was het spreekwoord ook weer? Reputaties komen te voet, maar gaan te paard...
Je naam wordt maar heel langzaam opgebouwd, maar kan hier (en op andere plaatsen) zo worden gesloopt. En de ervaring is dat mensen van achter een toetsenbord meer durven dan in real life...
We moesten het maar zo houden. Een slag om de arm en het voordeel van de twijfel op het openbare forum. Eventueel persoonlijk advies en ervaring via pb, zo objectief mogelijk graag.
Dank
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 sep 2006 23:12 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Kijk , dát zijn nou wijze woorden!
Leve die ouwe Chinees...
|
03 sep 2006 10:18 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Tsja, Ik ben van mening dat er altijd een weg is om negatieve ervaringen te ventileren. Is het niet hier dan elders. Dat moet ook het doel niet zijn.
Ik weet zeker dat een zinvolle evaluatie, mits goed doordacht opgezet, zeer goed kan bijdragen aan dit forum. Ondernemers moeten niet direct bang hiervoor zijn, het schept ook kansen.
Overigens weet ik een beetje waarover ik het heb, want ik bezit oa zelf sinds 1998 een online shop en weet dus als geen ander hoe gevoelig zaken liggen.
Als je de zin van de onzin kan scheiden/filteren zou imo een dergelijke survey een welkome bijdrage leveren. Zeker voor de rijders van een Porsche.
Jus my 5 cts
|
03 sep 2006 10:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
En wie moeten dat dan doen...wij, als mods? Kijk, goede kritieken is het punt niet (al moet je daar ook waken voor "reclame") , maar juist de negatieve kritieken...welke laat je staan en welke niet ; is mijn inziens óók met de beste bedoelingen veels te gevaarlijk , dus ik ben hier geen voorstander van...mijn ideeen daarachter zijn zoals vaak precies verwoord door de post van die oude chinees hierboven.
|
03 sep 2006 13:28 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Tja, als mod is het maar een zwaar leven
Maar zo is het niet helemaal. Je kan rules of conduct opstellen. Da's vrij eenvoudig. Daarbij kun je de structuur dusdanig maken dat een survey to-the-point is. Dat is allemaal te automatiseren.
Het blijft natuurlijk nog steeds veel werk maar het zou een zinvolle bijdrage zijn. Meer heb ik niet gezegd.
Het zou dan niet meer een forum, maar een site worden. Daarbij dienen zich direct legio mogelijkheden aan voor andere ideën.
Btw: als de wereld alleen maar uit wijze chinezen zou bestaan was dit forum er ook niet geweest
Overigens, het is maar een uiteenzetting van een idee hoor. Je hoeft er verder niets mee te doen.
|
03 sep 2006 14:19 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Mooi
|
03 sep 2006 14:34 |
|
|