Re: Hoeveel kilometers maken onze auto's
3.2 cabrio uit 1987. Nu een jaar in bezit. Van 156.000 naar 166.000 gereden. Afgelopen jaar iets minder dan 10.000 km gereden. 'Investering' c.a. 8000 euro waarvan de helft uit de AKK. Niks echt stuk dus auto is zeer betrouwbaar gebleken! Meer preventief onderhoud en verbetering. O.a. nieuwe koppeling, kapmotor (wel stuk) voorruit, kleine en recentelijk grote beurt, stappenmotor gereinigd, alarm laten repareren, alle aandrijfashoezen vervangen en wat kleine dingetjes als deuren afstellen en iets met kachelhaakjes en een tussenstuk van de uitlaat.
Lak heeft wat kleine steenslagbeschadigingen op motorkap en achterspatborden maar op de linkerdeur na origineel dus ga ik zo laten. Overweeg alleen nog de schokdempers te laten vervangen en dan is hij voor mij PERFECT
Daarvoor 3.2 coupé. Van 150.000 naar 180.000 gereden, dus 30.000 km mee gereden in 3 jaar. In die tijd iets van 15.000 geinvesteerd maar 5.000 daarvan is bij verkoop weer terug gekomen als 'winst' dus dat was ok. Schokdempers, injectoren, remrevisie, stuurinrichting, banden, wat dingen laten spuiten en beurten. Ook die Porsche was betrouwbaar en op kapot alarm na ook nooit mee blijven staan!
Gemiddeld dus 3.000 per jaar bij 10.000 km (ik ga ervan uit dat mijn huidige auto voorlopig niets nodig heeft) en dat vind ik zeer acceptabel voor de enorme hoeveelheid plezier!