Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
....wil weer lukken...ik had net dezelfde dicussie gehad dit weekend met een vriend van me...het verschil AM - 997. Kwam eigenlijk naar aanleiding van het topgear filmpje waar ze in de regen op het eiland Man de 997 uitspelen tegen de AM en de M6 en waar de p beide heren belagers zomaar effetje op 6 tellen fietst
We waren het beide ten volle eens dat als je voor rijplezier, dagelijkse bruikbaarheid, betrouwbaarheid kiest en nog es wil budgetteren ook, er eigenlijk geen betere keuze bestaat dan de 997..deze wagen is zo compleet!!!
Maar als je het allemaal niet zo rationeel bekijkt en effe heel eerlijk naar jezelf luistert, dat er ergens tussen de oren wel een stemmetje naar die fantastische AM roept...die is gewoon super sexy, heeft charisma in overvloed zonder daardoor ook maar een vleugje aan klasse te verliezen. Ik zie me alleszinds ooit nog es zo'n ding kopen.
Klopt toch, niet? 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
14 maart 2006 13:44 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
Blijf de AM toch een wagen voor heren op rijpere leeftijd vinden. Eerder een keuze tussen een Merc SL en AM, "Cruiser" stijl. De P is gewoon "hors catergorie".
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
15 maart 2006 10:18 |
|
 |
rmaas
porsche 996 targavalkenburg a/d geul
|
Om nou te zeggen voor oudere heren een Aston , wat is oud ? ik word in aug 50 ben je dan ook al te oud voor een porsche ??
ik vind juist zo,n MB sl een wagen voor oudere heren
|
15 maart 2006 10:31 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
Moeilijk een jaar op te plakken. Ik ben zelf 62 heb zojuist weer een 997 S besteld. Het zit tussen de oren.
|
15 maart 2006 10:44 |
|
 |
rmaas
|
Hele !!! goeie keuze die 997 s , ik ga voor de 997 Targa als volgende , maar ik wacht nog een jaar 1/2 dan koop ik een Targa , zeg maar met de kop eraf , , ik moet zeggen de 2002 Targa is perfect hoor , maar ik hoor erg veel goede verhalen over de nieuwe 997 .
|
15 maart 2006 11:05 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
hoop dat ik dat ook kan zeggen over een jaar of 30, model 1007 ofzo
_________________________________________ Got coffee?
|
15 maart 2006 11:08 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Waauw, wat voel ik me weer jong... met mijn 45 en kalende kop...
Corry, zoals we al mailden, de 997 is echt een superauto, daar ben ik na maandag alleen nog maar meer van overtuigd.
De AM een stempel geven van een auto voor grijzere eminenties vind ik wel veel te ver gaan;
Die car heeft een zeer sportieve uitstraling, zowel binnen als buiten... daar kan p een puntje aan zuigen.
Maar het totale plaatje helt nog altijd over in t voordeel van de 997.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
15 maart 2006 11:17 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Volgens mij is de 997 targa nog niet leverbaar, of heb ik iets gemist?
Dus hoe wil je dan over een 1/2 jaar een targa kopen met de kop eraf ? 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 maart 2006 11:20 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Simpel...een targe heeft toch altijd ( een gedeelte van) de kop eraf... 
|
15 maart 2006 11:25 |
|
 |
ECT
|
Het zit niet alleen tussen de oren, maar het is meer een kwestie van smaak.
Als je de elegante styling van de grotere broers DB 7 en 9 gewend bent, dan valt de AM V8 wel een beetje tegen. Het is te gedrongen en qua interieur ook heel erg krap. Ik word er claustrofobisch van. Verder is het wel luxueus.
Of je zou moeten wachten op de AM V8 Cabrio, waardoor het wat "frisser", eleganter en sneller oogt.
Volgens mij rijden in de Aston Martins meer het type rijpere zakenman (50 +) en in de Porsches meer de sportievere types. Maar dat is natuurlijk mijn mening en observatie.
Heb zelf in een 997 S gereden en deze rijdt super, messcherp (als je van het snelle bochtenwerk houdt) en stabiel. Anders dan mijn 993 die wel tricky is. Moest er in het begin aan wennen omdat ik rijden in BMW's gewend ben met diverse electronische beveiligingssystemen die ervoor zorgen dat je niet de bocht uitvliegt. Nu heb ik het een beetje onder de knie hoe ik met een 993 het snelle bochtenwerk kan doen zonder brokken te maken (hoop ik). Met de 997 S durf ik wel vol gas de bocht in te knallen.
Laatst bijgewerkt door ECT op 15 maart 2006 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 maart 2006 11:32 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Misschien dat de AM nog iets meer klasse uitstraalt en de P meer sportiviteit. Een Porsche is sober, eenvoudig en tijdloos. Als je dit op lange termijn bekijkt, is dit volgens mij de beste optie. Hoeveel exotische modellen zien er nu niet gedateerd uit ?
Alles hangt natuurlijk af van de kleur, bijv. een gele AM vind ik supersportief :
Voor de liefhebbers van mooie foto's kan ik dit aanbevelen :
http://www.supercarfrance.com/index.htm
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
Laatst bijgewerkt door rufie op 15 maart 2006 11:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 maart 2006 11:40 |
|
 |
rmaas
|
Nee hoor je hebt niks gemist , de targa zal binnen een 1/2 jaar leverbaar zijn , ik bedoelde , daarna wacht ik een jaar of 1 a 2 en koop er eentje van 1 tot 1 1/2 jaar oud .
Als je ziet wat ik voor mijn huidige Porsche heb betaald , kost nieuw in deze uitvoering 138500 euro , ik heb haar bij Pon in leusden gekocht met garantie voor dik onder de euroton , kan ik de btw ook nog terug vorderen .
Dit wilde ik eigenlijk in de toekomst met de nieuwe 997 Targa ook doen .
Uiteraard nieuw kopen wil ik het liefste , heb ik eigenlijk altijd gedaan , echter met de prijsklasse/merk waaraan ik nu verslaafd aan ben koop ik liever van 1 a 2 jaar oud .
|
15 maart 2006 11:51 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
Ja de prijzen zijn schrikbarend in Nederland. Las dat de 997 Turbo in NL 190000 E gaat kosten. Hier in Be 140000 E. Voor het verschil koop je hier er nog een dikke Audi A6 bij.
|
15 maart 2006 15:05 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voor € 50.000 heb je al een mooie, maar echt dik is hij dan nog niet, dan moet er nog eens 50% op.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 maart 2006 15:23 |
|
 |
rmaas
|
CORRY ,
Ja , waanzinnig die bpm in mijn landje , onze auto is de melkkoe van onze regering .
Verschillende vrienden wonen hier net over de grens ( Lanaken,Maasmechelen ) en rijden ook Porsche/Aston-Martin en Ferrari als ik de prijzen hoor wat hun daarvoor betalen denk ik wel eens , zal ik ook de grens over gaan ??
Vriend van mij kocht vorige maand een F430 ferrari .
Voor dat geld koop je in nederland een flink aangeklede 911
Bpm afschaffen ??? gaat niet , zijn gelijk onze auto een stuk minder waard , dus gefaseerd afschaffen over een periode van 10 jaar , maar ze luisteren niet naar me ( grapje !)
|
15 maart 2006 15:28 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Daarom dat er zo veel flink angeklede P's in Nederland zijn
Het voordeel van de nadelen 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 maart 2006 16:37 |
|
 |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Pfffff.....Mark ook heeeel erg jaloers
Mooi verslag Beltar 
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
15 maart 2006 20:47 |
|
 |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Vinger voor de lens kwam door de spanning
Dus toch DE PORSCHE he 
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
15 maart 2006 21:44 |
|
 |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Beltar, een heel goed verslag en mooie foto's!
En wat een kans om in zo'n auto een proefrit te mogen maken, leuk hoor!
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
15 maart 2006 21:50 |
|
 |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Ik heb juist nu toegeslagen met de 997 S omdat ik dit jaar 45 word en mezelf anders te oud ga vinden  . Maas, waar je wel gelijk in hebt dat een jaar oud kopen niet geheel onverstandig is 
|
15 maart 2006 23:36 |
|
 |
Beltar
|
thomas993 ben jij net als ik bouwjaar 1961? 
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
16 maart 2006 0:19 |
|
 |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
inderdaad - dus we kunnen nog 5 jaar genieten en dan wacht ons de SL in het zilver 
|
16 maart 2006 0:24 |
|
 |
Beltar
|
Oeps,... ik vrees dat ik dat niet overleef... doe mij dan maar die aston 
|
16 maart 2006 0:46 |
|
 |
John
Cayenne
|
heel toevallig...............
Vandaag de nieuwe Autovsie binnen...........en wat zien ik.
Een dubbeltest van de Aston met een 997s in de Belgische Ardennen.
Tja conclusie zoals verwacht, de 911 als de betere uit de bus gekomen.
Leuke reportage
|
16 maart 2006 20:11 |
|
 |
Beltar
|
'k zal mijn cv eens doorsturen...tester in spe
Misschien met de steeds verouderende bevolking ligt er na mijn huidige carriere nog een loopbaan als 65+ sportwagentester in 't verschiet...
leuke titel voor nieuw autoblad...
Papa lust een groen blaadje, grootva verorbert Nordschleife.
Geen poes (jag) voor mijn grootva, doe hem maar zijn kroko (cayman RS).... 
|
16 maart 2006 22:43 |
|
|