|
Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Helaas wel...............gelukkig niet in strafzaken.
|
20 maart 2006 12:59 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
je weet nooit, ik zou het zeker ook proberen
we leven in een land waarin de eerste de beste kinderverkrachter door een vormfout vrij rondloopt... 
_________________________________________ Got coffee?
|
20 maart 2006 13:17 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
We hebben het hier wel over verkeerscriminelen, die laat men zo maar niet lopen
Mijn advies, begin maar zoals Horn reeds aangaf, een oplossing te zoeken voor het mobiliteitsprobleem, ik vrees dat je de intrekking van het rijbewijs niet zal kunnen tegenhouden. Terecht of onterecht, hier spreek me niet over uit.
Ben zelf mijn rijbewijs ook al kwijt geweest, en ben die periode ook doorgekomen. Ook ik gebruik mijn rijbewijs voor zakelijke doeleinden (80.000km/jaar).
En een Cayenne S kopen, om snelheidsovertredingen te voorkomen  Dat lukt me zelfs nog niet met mijn A6 mazoutstoof, laat staan met S tractor van Porsche 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 maart 2006 13:30 |
|
 |
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
als je wil overschrijven ,zal je de ontzegging gewoon mee overschrijven.
als je dan toch in Belgie wil inschrijven, kan je dan maar beter het nederlandse rijbewijs niet overschrijven en een nieuwe behalen in Belgie
met alle kosten en rompslomp vandien. het is recentelijk strenger / moeilijker geworden om een rijbewijs te behalen.
bovendien kun je niet zomaar je adres in belgie zetten, in nederland komt niemand je checken , in belgie komt de wijkagent vaststellen of je al dan niet op dat adres woont. dwz dat ie es op visite komt , en checkt of dat wel een huis is waar iemand kan wonen , en er geen 20 mensen op een adres van een klein eensgezins woninkje staan , om maar iets te noemen.
dan zit je nog met de belastingstechnische troep, als er er meerder mensen op 1 adres wonen , dan spreekt men van feitelijk samenwonen...
als die famillie van jou bv zonder werk valt, krijgen ze minder werkeloosheids geld, want jij bent dan het gezinshoofd..
en als ieman in nederland je bij de plietsie aangeeft, dan ben je strafbaar , wegens inbreuk op de vestigings wet( weet exacte naam niet )
het is namelijk niet toegestaan om in belgie ingeschreven te staan, maar in nederland te wonen ( als dat kon had ik mezelf al lang geleden in Monaco laten inschrijven )
uitzondering zou kunnen met de grensarbeider regelingen
maar dan nog moet je wettelijk elk weekend naar belgie.
enzovoorts enzovoorts
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
20 maart 2006 13:35 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
 Gang van zaken ;Marco heeft een uitnodiging  tot verschijnen op woensdagmiddag 13.30.Is 13.15 al aanwezig want afspraak is afspraak nietwaar?zeker in de correcte sfeer van het Gerechtsgebouw...
Marco ziet enkele figuren in de wachtkamer zitten, die allemaal veels te vroeg zijn,immers hij en niet iemand anders heeft een 13.30 date..
Na om 14.30 eens gevraagd te hebben bij de Parketwacht hoe het zit,mag hij om 15.15 naar binnen om ook binnen de wacht aangezegd te krijgen door de OVJ..;''Asociale wegpiraat die de hele gemeenschap in gevaar heeft gebracht''.
Marco verschiet van kleur..he..wie ?ik?ehm..slikt en probeert wat te zeggen maar de Rechter legt hem het zwijgen op.
Na nog wat fijne dingen gezegd te hebben,neemt de Rechter het woord,doet wat de OVJ verteld heeft dunnetjes over en geeft Marco het woord.
Die wil nog wat zeggen over die kwalificatie ''asociaal''en over de tijd dat hij moest wachten toen de Rechter het woord hernam en Marco veroordeelde tot 2 jr voorwaardelijk,4 maand rijbewijs weg en €500 boete..
Licht verdoofd schuifelt hij weg,de zaal uit,diep gedesillusioneerd steekt hij de straat over en bezat zich in Cafe ''de Weegschaal''......
_________________________________________ t beste maar weer...
|
20 maart 2006 13:40 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
neem wel een advocaat mee als het ooit zover komt  , Devilsson geeft forumkorting, toch
maar zo zal het idd wel gaan ja
|
20 maart 2006 13:44 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er heeft zich al een advocaat aangeboden (993), dus ga ik daar niet meer tussen zitten (tenzij TS mij benadert).
|
20 maart 2006 14:00 |
|
 |
markk
MY01 BoxsterS
|
Pfff wat een moraalridders hier zeg.
Kleven met 145 vind ik heel ernstig. Mag je een goede straf voor krijgen.
Te hard rijden mag ook niet maar om iemand nu daar z'n rijbewijs voor af te pakken en hem op hoge financiele schade te jagen zodat hij z'n functie niet meer kan uitoefenen is m.i. een straf die niet in evenwicht is met de overtreding. Hangt wel veel van de situatie af natuurlijk en het feit dat je kleeft met 145 spreekt zeg maar niet in je voordeel.
Geef je voor de rechter in dit land weinig kans. Suc6 !
(PS:
- Onlangs iemand in Itali met 311 ofzo geflitst, <400 euro boete.
- 180 op een autosnelweg en in NL ben je een crimineel. In Duitsland is het volledige legaal.
Zou je toch aan het denken moeten zetten waar we mee bezig zijn, toch ?
)
Mark.
|
20 maart 2006 19:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
Moet je die A6 ook maar niet laten tunen...  zodat ik hem met mijn Mini niet meer bij kan houden 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 maart 2006 19:35 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
+ 3 mnd rijontzegging... Even niet vergeten!
|
20 maart 2006 19:49 |
|
 |
Shark
|
Beste Jan Paul,
Mag ik u uitnodigen in de show van mijn goede vriend Andre.
"Wegmisbruikers"................u past de titel van die show letterlijk perfect.
|
20 maart 2006 19:51 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb hem gewoon een gebakken aardappelschijfje gegeven 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 maart 2006 20:02 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 maart 2006 20:12 |
|
 |
JPS
Cayenne SRotterdam
|
Beste Forum leden
Allereerst bedankt voor de verschillende reacties. Ik wil bij deze toch even, nav de verschillende reacties, een aantal zaken verduidelijken.
1) Het hard rijden heeft max 1 minuut geduurd (en niet zoals sommigen denken een half uur).
2) Het is ook geheel ondoordacht gebeurd. Ik ben niet zo gek om 180 km te rijden met een 1/2 jaar voorwaardelijk op zak. Maar ja iedereen heeft wel een moment van onoplettendheid en zeker als je moe op vakantie vertrekt.
3) De bekeuring voor het bumperkleven is mi overdreven. Ik heb minimaal 10 meter afstand gehouden. De snelheid accepteer ik, de bekeuring voor het kleven zeker niet. Ik heb zoals velen een hekel aan kleven, ben er tot voor kort ook nooit voor bekeurd en maak me er mi ook niet schuldig aan. Ik heb ook nooit reacties van mede weggebruikers aangaande dit feit
4) de witte streep was tijdens het invoegen in de file met een snelheid van ca 30 km (en niet zoals sommige denken met hoge snelheid). Ik ging iets vroeger naar links dan mocht, maar het kwam de doorstrming wel ten goede.
5) Mijn historie van de laatste 3 jaar kent 1 'excessieve' snelheid (55 km te hard) en een 6 tal bekeuringen voor snelheden tussen de 30 & 50 km.
6) ik weet ook wel (uit ervaring) dat ook met een Cayenne S hard gereden kan worden; mijn opmerking aangaande de keuze voor een auto die minder uitnodigd tot hard rijden was in relatie tot een 997. En ik denk dat iedereen het met me eens is dat je eerder de neiging hebt wat harder door tre rijden in een 997 dan in een Cayenne
Ik ga nu op zoek naar een advocaat en waarschijnlijk toch de weg via Belgie bewandelen. De ontvangen tips in deze zijn nuttig en bedankt daarvoor.
JPS
ps1: het half jaartje Belgie creert ook gelijk de mogelijkheid om een 911 te kopen en die later (als na 6 maanden mijn straf erop zit en ik weer formeel naar NL terug kom) zonder BPM als huisraad in te voeren. Dan verdien ik mijn boete in ieder geval meer dan terug
ps2: ik houd jullie op de hoogte
|
20 maart 2006 21:19 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
duidelijk antwoord
vind trouwens sterk van je dat je het zo allemaal post hier, succes iig
|
20 maart 2006 21:23 |
|
 |
Jort
Groningen
|
10 meter bij 145km/u, da's 40m/s (2 seconden regel= 80 meter)... daar kom je niet onderuit denk ik, zelfs niet met wat coulance.
|
20 maart 2006 21:37 |
|
 |
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
 Re: Pfff
Helaas niet correct.
In 5 jaar één rijbewijsonttrekking (162 waar ik 90 mocht met een 328i toen (2xdubbel baanvak geen bebouwing etc en nacht maar idd veel te hard)) 7 snelheidsovertredingen tussen 11 en 18km/u te hard en 1 parkeerboete.
Bij mijn 7e lichte in 5 jaar mocht ik voorkomen (132 waar ik 120 mocht op de snelweg met mijn Senator toen)
Daar kreeg ik vanwege mijn duidelijk niet veranderende rijstijl (volgens de politierechte Willems in Hasselt) 5 jaar voorwaardelijk voor omhet even welke verkeersovertreding (ja ook fout parkeren). Als ik in die tijd 1 overtreding had verloor ik mijn rijbewijs voor 5 jaar en moest ik het na 5 jaar terug halen bij een rijschool.
Er is NOOIT sprake geweest van te snel rijden in een bebouwde kom , NOOIT door en rood licht gereden , NOOIT een volle lijn overschreden , NOOIT alcohol achter het stuur, NOOIT verkeersagressie , NOOIT gevaarlijk rijgedrag en weet ik veel wat ik nog allemaal vergeet.
Enkel matig te snel rijden en éénmaal een dikke .
Ja , sindsdien ben ik zeer rustig en waakzaam geworden in België en al is die voorwaardelijke nu verlopen, ik ben het nog steeds.
Wie zegt er dat ze niet snel een voorwaardelijke geven 
|
20 maart 2006 21:40 |
|
 |
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
2 seconden regel is als advies voor de veiligheid, binnen 1 seconden kan gezien worden als bumperkleven  is dus 40m.
zoals Jort hieboven aangeeft kom je er zelfs met wat coulance niet onderuit...
Als je er langs wilt en je voorligger kan naar rechts, dan mag je hem gewoon lichtsignalen geven mits je op gepaste afstand blijft 
|
20 maart 2006 21:47 |
|
 |
Jort
Groningen
|
|
20 maart 2006 21:48 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
my few pennies:
- Nederland is ziek wat sommige zaken betreft
- volgens mij leidt "Belgie route" hoogstens tot uitstel totdat je terugkomt in NL
- 180 + bumperkleven + 6 x tussen de 30-50 + 1 x > 50 + voorwaaardelijk zijn natuurlijk wel de ingredienten om he rustig aan te doen --> je bent een recidvist (tenminste in ogen van de staat), maar wel een beetje je eigen schuld. --> zelf ooit in de UK op 1 dagen 9 punten vergaard met UK rijbewijs --> 4 jaar blijven deze op je rijbewijs staan en bij 12 punten wordt het inleveren. Dwz 1x door rood licht = 3 punten en hoppa, daar werd ik wel rustig van....
Groeten uit Dubai (waar ik vanmiddag met paulDubai in zijn 996 nog even een paar heerlijke sprintjes heb getrokken op de Sheikh Zayed Road)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
20 maart 2006 21:52 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
 Re: Pfff
Nooit gedaan of nooit mee gepakt?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 maart 2006 21:55 |
|
 |
911-lover
|
Het eerste nooit gepakt , de rest nooit gedaan dus hadden ze de kans niet om me erop te pakken 
|
20 maart 2006 21:57 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Deed jij niet Parijs-Brussel in 1,5 uur ofzo?
|
20 maart 2006 22:09 |
|
 |
911-lover
|
|
20 maart 2006 22:16 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Dus: Dat gepiep over de straffen die justitie oplegt moet eens ophouden.
1. Je weet vantevoren...
2. Aantal verkeersslachtoffers nog nooit zo laag geweest.
3. Ik lees hier dat notoire hardrijders zich gaan gedragen met een voorwaardelijk op zak.
|
20 maart 2006 22:27 |
|
|