Auteur |
Bericht |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
super c, laat maar waaien die verwende patsers:!:
de echte liefhebber pik je er wel uit, en als er dan gegroet wordt geeft dat een extra goed gevoel
de maatschappij is aan het 'verharden', ik weet het.......
geniet dus extra van de mensen die wel de moeite nemen om te groeten en vooral.......... geniet zelf van het feit dat jij een P rijd (de rest doet er niet zo toe toch?).
|
26 apr 2006 12:55 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Dat is het wel denk ik. De meesten kijken zo van "hoezo, ken ik jou misschien ?". Geen arrogantie, maar ze begrijpen het gewoon niet.
Bvb. het dametje van het immokantoor hier om de hoek : ze stapt net uit haar Boxster en ziet mij in de 4S afkomen, geen enkele blik van herkenning "ola nog een Porscherijder", 'k had evengoed in een Golf (no offence) kunnen rijden.
En dan heb je de liefhebbers, je herkent ze doordat ze vertragen, kijken, aanpikken in je zog. Ze knikken eens, steken hun hand of duim op, ...
Ik maak er mij in elk geval niet druk in...
|
26 apr 2006 14:16 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Ik laatst precies hetzelfde, de kapper van op de hoek kwam aangereden in zijn 997 Carrera Cabrio, ziet mij in mijn Boxster, maar geen enkele blik van herkenning "ola nog een Porscherijder", 'k had evengoed in een Carrera GT (no offence) kunnen rijden.
(geintje)
|
26 apr 2006 15:02 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Heeft Beltar zich dan bij jullie gevestigd (of verdienen alle kappers zo goed)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 apr 2006 15:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik vind dat groeten echt overdreven. Ik groet mensen die ik ken. Als ik een Porsche zie kijk er altijd even in of de berijder toevallig een bekende is.
Zo herkende ik zelfs Erick in zijn Seat die ik spontaan op de A2 tegenkwam. Omdat ik geinteresseerd ben in auto's en wist wat hij reed.
Verder voel ik me net een dementerende bejaarde als ik naar alle Porsches moet gaan zwaaien. Ik ga ook niet tegen de goudvissen staan ouwehoeren. Later wellicht, dan zal ik wel zwaaien...
Maar ga vooral door met zwaaien, ieder zijn meug.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 apr 2006 20:09 |
|
|
F@RGO
|
de laatste keer dat ik groette was naar de flikken,
ff mogen blazen en papieren mogen tonen
zij dan eens vriendelijk
|
26 apr 2006 21:32 |
|
|
Gerco
|
Ja er zijn zeer veel veel verschillende soorten Porscherijders, maar de echte fans zijn niet zo heel dik gezaaid, de mensen die terug groetten.
Soms ben ik ook wel teleurgesteld in Porsche rijders. Gisteren nog reed een HEEL mooie zwarte Cayenne turbo voor me met 22" 5 spaak wielen, en dubbele vette uitlaat, echt een hele mooie Cayenne ! Reed dus voor me, en ging toen op de baan voor linksaf, ik denk dat is jammer nou die verlaat me. Zie ik heel verderop hoe hij "van gedachten veranderd" en weer in de baan voor rechtdoor gaat Dat vind ik nou niet netjes....
Daarentegen, even verderop op de A9 haalde ik een 944 in, en ging even op de rem om te zwaaien, en die gast vond het fantastisch en heb nog even samen op gereden met hem. Ja elke keer weer reed ik hem zoek, gek he En hij toen een gebaar van "Ja sorry ik heb echt niet meer"
Dus verschil in de Porsche rijders is er wel, maar je moet gewoon genieten van de mensen die terugzwaaien, en je niets aantrekken van de mensen die je niet zien....
_________________________________________ turbo rulezz
|
26 apr 2006 22:01 |
|
|
bert964c4
vianen
|
@ppp356,
Ik denk dat je binnenkort het halve forum een schop onder z'n hol moet geven!!
Vind het jammer dat u zich persoonlijk aangesproken vind.
Ik heb niets meer, minder gedaan dan mijn bevindingen kenbaar gemaakt, en als ik zo door lees, ben ik dus niet de enige die er zo over denkt.
Denk even aan het volgende:
Veel mensen van het forum rijden geen 80k per jaar in hun porsche, het is een hobby, beleving, net hoe je het noemt, en de meeste wonen ook niet in een buurt waar ER WEL 10 ROND RIJDEN. Het is dus voor velen nog steeds een bijzonder iets.
En kom je dan tijdens een van je ritten een ander tegen, groet je die.
Maar goed, das mijn gedachte.
|
26 apr 2006 22:49 |
|
|
F@RGO
|
Das juist, terugzwaaien all the way.
Kost uiteindelijk geen geld hé.
zwaai zwaai
@ bert hierboven,
ik denk dat je Ppp niet kent, als er één de titel krijgt van sympathieke belg , dan is hij het wel, als het er op aan komt sta ik op één lijn met Paul.
Laatst bijgewerkt door F@RGO op 26 apr 2006 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 apr 2006 22:50 |
|
|
Herman Hof
Boxster 2.5 1999Almere-b
|
Ik ben verbaasd als ik al deze negatieve reacties lees. Mijn man heeft in 2001 een klassiek Porsche 911 3.0 aangeschaft. Prachtige auto en veel sleutelen. Tussen het sleutelen door af en toe rijden. Ondanks dat ik vrouw ben vindt ik mooie auto's geweldig.
Sinds maandag trotse bezitters van een moderne auto en kan nu teminste het gevoel delen. Het houd echt niet in dat wanneer je niet zwaait dat je dan op de ander neer kijkt en zeker niet als het een klassieke Porsche is. Van het geld wat je uitgeeft aan sleutelen en onderdelen kan je nl een hele mooie hedendaagse Porsche kopen. Ik denk dat jullie het iets minder negatief moeten benaderen en gewoon gelukkig zijn.
Ps. als mijn man mijn leasebak nodig heeft en ik daarom met de Porsche naar het werk ga zal ik eraan denken te zwaaien al is het nog zo vroeg
M.
|
26 apr 2006 22:51 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Maar was ik niet degene die jou belde (?)
Feit is dat we elkaar in de gaten hadden.
Keep the flash alive.!!!!!!!!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
26 apr 2006 22:53 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ik geloof je direkt, maar waarom dan zijn (vind ik) nogal heftige reactie, het is iets wat me steeds vaker opvalt, en ik rij niet veel doordeweeks, meestal in het weekend, rij je elke dag doorde week, dan kan ik me dat best voorstellen, maar vond de reactie van ppp gewoon erg heftig.
No offence verder hoor!
|
26 apr 2006 23:02 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Was ik vergeten te melden: terugzwaaien naar andere Porsches of sportwagens doe ik altijd.
Dan heb je aan mij een hele goeie.
En onderscheid maken doe ik dan ook niet. Vind alles prachtig.
|
26 apr 2006 23:08 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
| | | | bert964c4 schreef: @ppp356,
Ik denk dat je binnenkort het halve forum een schop onder z'n hol moet geven!!
Vind het jammer dat u zich persoonlijk aangesproken vind. Ik heb niets meer, minder gedaan dan mijn bevindingen kenbaar gemaakt, en als ik zo door lees, ben ik dus niet de enige die er zo over denkt.
Denk even aan het volgende:
Veel mensen van het forum rijden geen 80k per jaar in hun porsche, het is een hobby, beleving, net hoe je het noemt, en de meeste wonen ook niet in een buurt waar ER WEL 10 ROND RIJDEN. Het is dus voor velen nog steeds een bijzonder iets.
En kom je dan tijdens een van je ritten een ander tegen, groet je die.
Maar goed, das mijn gedachte. | | | | |
Emoticons staan er niet voor niets
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 apr 2006 23:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Even op de smileytjes letten
Dat is typisch Paul , en ook ik sluit me bij Fargo aan
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 apr 2006 23:10 |
|
|
bert964c4
vianen
|
|
26 apr 2006 23:13 |
|
|
ppp 356
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 apr 2006 23:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
|
26 apr 2006 23:17 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Heb net nog eens even terug gelezen, is duidelijk nu.
Zal de volgende keer wat rustiger lezen en dan dus ook wat minder fel zijn.
|
26 apr 2006 23:20 |
|
|
ppp 356
|
Ik kan ook de emoticons iets groter maken
|
26 apr 2006 23:25 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ik nog niet, maar dat komt nog wel
|
26 apr 2006 23:28 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Ik moet zeggen dat ik best wel wat heb opgestoken van dit topic.
Waarschijnlijk zijn het mensen die niet dezelfde passie hebben en dat is hun goed recht
|
27 apr 2006 0:41 |
|
|
horn
PF #57
|
denk zelfs dat zwaaien en passie los van elkaar staat.
heb passie voor Porsche, maar ga echt niet naar iedere P zwaaien. Kijken ala, maar zwaaien?
Ik heb ook een passie voor klokkies, maar ik ga toch ook niet lopen zwaaien naar iedere randdebiel met een mooi klokkie om?
Ik heb ook een passie voor mijn vriendin, maar ik ga toch ook niet lopen zwaaien naar iedereen met een vriendin?
mijn mening
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 apr 2006 0:49 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Het ging mij meer om de blik en de houding, dat je ff een praatje maakt wanneer je staat te wachten bij een wasbox etc...
Je zou er hele dikke armen van krijgen als je zou moeten zwaaien naar iedereen die een mooie car of klokkie heeft...
|
27 apr 2006 1:02 |
|
|
ppp 356
|
Maar wel naar hun vriendin
|
27 apr 2006 6:26 |
|
|