Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 08 apr 2025 18:01

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Dit is niet te geloven !!!!!!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Olaf schreef:
mhoeneveld schreef:
paSCal schreef:
Is zijn nieuwe baan, bij de bundespost :cheesy:

Nee worden de nieuwe dienstautos van de ANWB :lol:

Ziet er naar uit dat paSCal op de juiste bladzijde zit :arrow:

Nu ik het hele plaatje zo zie gaat er een lampje branden. Dit plaatje heb ik eerder gezien en die Deutsche Bundespost was niet zonder reden :wink:

30 jun 2006 23:05
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Nu ik het hele plaatje zo zie gaat er een lampje branden....

't is ookal laat, niet :?: :roll: :wink:

Realiseer me nu dat het voor Rufie wss 3 keer is scheepsrecht is mbt tot zijn bezoeken aan Leipzig 8)

30 jun 2006 23:46
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hello hello,

In april had ik deelgenomen aan een wedstrijd ter gelegenheid van het autosalon in Leipzig. Wonder boven wonder kreeg ik enkele weken terug een mail van Porsche Leipzig, waarin ik gefeliciteerd werd met het winnen van het pakket ‘Discover Porsche in Leipzig’. Vanavond even de tijd gevonden om een verslagje te schrijven over deze heerlijke uitstap.

Dinsdag 27 juni ben ik samen met mijn vrouw met de 968 naar het vroegere Oost-Duitsland vertrokken. De 968 had vooraf een grondige onderhoudsbeurt gekregen en is nu werkelijk een plezier om te rijden. Ik herken de wagen niet meer. Hij loopt veel zuiverder en soepeler dan voorheen. Ben nog totaal onder de indruk.

De rit zelf verliep aan een vlot tempo tot een vrachtwagen de complete autosnelweg versperde en ervoor zorgde dat we 3 en een halfuur gewoon vast zaten. Het was motor aan 30 meter vooruit, motor af en zo heel de tijd door. Het was meteen een goede test om te checken of de Porsche zou oververhitten. Hij heeft de test met brio doorstaan. Dit oponthoud maakte dat we pas rond 23:30u aan het hotel arriveerden.
De volgende morgen kregen we een schitterend ontbijtbuffet in het hotel. We waren beiden echter zo zenuwachtig voor hetgeen ons te wachten stond bij Porsche, dat we met moeite iets door de keel kregen.
9 uur stipt liet de security ons binnen rijden en werden we heel persoonlijk verwelkomd in het klantencentrum. Na een goede sterke koffie werden we voorgesteld aan onze instructeur Sebastian Bauer. Die grapte dat de Porsches al veel te lang niet gereden hadden en stelde ons voor om er onmiddellijk aan te beginnen.
Na een korte uitleg over wat wel en niet te doen (oa. De ramen moeten gesloten blijven om te vermijden dat er wegvliegende stenen van onder de wielen in het gezicht gecatapulteerd worden) mochten we plaats nemen achter het stuur van een Cayenne. Het was de eerste keer dat ik offroad kon rijden en eigenlijk viel dit heel goed mee. De proeven waren o. a. omhoog rijden op een helling van 26° steil. In het midden van de helling stoppen, rem lossen en dan lichtjes gas geven en verder naar boven. Is wel gek gevoel want je ligt bijna plat in je zetel. Ook de afdaling was een apart gevoel. Halverwege mocht mijn vrouw het stuur overnemen voor de volgende proeven : auto schuin rijden langs de helling (vond ik het engste : gevoel dat de wagen gaat omkantelen), rijden door water, etc. Mijn vrouw had nog nooit met een Porsche gereden, maar heeft nu meteen al een goede ervaring achter de rug. Ze heeft een zekere schrik overwonnen en heeft de proeven heel goed afgelegd.

Na het offroad stuk werd een korte pauze ingelast en mochten we plaats nemen in een Carrera GT. Jammer genoeg geen ritje op het circuit met deze super-Porsche.
Daarna mochten we opnieuw een Cayenne uitkiezen, ditmaal voor de circuit experience. Voor beiden was het de eerste maal. Alles verliep veilig : de instructeur reed voorop, reed een kennismakingsronde en voerde dan het tempo op. Inhalen was verboden, dus je moest geen schrik hebben om langs alle kanten voorbij gezoefd te worden. Mijn vrouw werd kotsmisselijk als passagier en wou ermee stoppen als ze het stuur mocht overnemen. Gelukkig kon ik haar overtuigen dat ze als chauffeur daar geen last zou van hebben en nam ze het stuur over. Ook bij haar ging het ronde na ronde vlotter. Wel vond ze het offroad rijden uiteindelijk leuker.

Na het circuit kregen we een rondleiding in de fabriek, wat eigenlijk een beetje saai overkwam. Het gedeelte waar de CGT werd gemonteerd was nu afgeschermd en werd niet bezocht. Het was het uur van de middagpauze en dat wordt de band gewoon stil gelegd. Porsche hecht veel belang aan rust in het bedrijf om stress te vermijden om zo de kans op fouten in de produktie te verkleinen. Ik polste even over de Panamera, wat wel en niet in Leipzig zou gebeuren, maar zoals te verwachten, mocht de gids daar niets over zeggen.
Na deze rondleiding werden we verwacht in het restaurant waar we een schitterende 3-gangen lunch kregen, samen met sublieme Duitse wijnen, oa. een Spätleser, mmmmmmmmmmm.
Verder mochten we nog plaatsnemen in een paar showroom-modellen, het museum bekijken en tenslotte werd de portefeuille nog wat lichter gemaakt in de shop. Rond 16:00 verlieten we verzadigd het Porsche domein.
Die dag wilde ik in schoonheid eindigen en had ik aan een goede prijs een overnachting geboekt in het beste hotel van Leipzig, nl. Hotel Fürstenhof. Prachtig kleinschalig luxehotel met 92 kamers met een mooie wellness aan. Toevallig waren er ook voorname gasten in het hotel. Dit was te merken aan de permanente politiebewaking aan de ingang en de parking van het hotel. De 968 kon niet veiliger staan.

De volgende morgen konden we wel genieten van het uitgebreide ontbijt. Na het verlaten van het hotel hebben we nog een bezoek gebracht aan het Porsche Centrum Leipzig. Mijn vrouw is helemaal begeesterd van Porsche en ziet een cobalt-blauwe 997 targa met veel carbon in het interieur volgend jaar wel zitten. Hoe we dat gaan oplossen is nog een vraagteken J

De terugtocht was een hemels plezier dankzij de vele stukken Autobahn zonder snelheidsbeperking. Mijn vrouw vond zelfs op een bepaald moment dat ik zo traag reed, ondanks 170 op de teller J
In weinig tijd gingen we de grens over aan Venlo en was de pret uit. Gedaan met het ongebreideld rijden en zich weer houden aan 120. Ik zag dit niet zitten en stelde daarom voor dat mijn vrouw het stuur zou over nemen. Moest het haar geen 2x zeggen. Betekent dat ik nu ook een BOB voor de Porsche heb !
Nu is het nog nagenieten van deze ongelofelijke verwen-trip. Dank u Porsche voor deze mooie prijs.

Rufie.

Foto's vind je door op het plaatje hieronder te klikken :

Afbeelding

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

03 jul 2006 2:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Mooi verslag man! Erg leuk om te lezen. En dat met die 997 targa...... :wink: Komt vast wel goed :lol: :wink: :!:

03 jul 2006 8:22
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Rufie, zo te horen hebben jullie er beiden van genoten :!: :thumright:

03 jul 2006 9:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Dat denk ik ook, en had eigenlijk ook niet anders verwacht :wink:
Hele mooie foto's ook weer, vooral van die Carrera GT's en die witte Cayman S.. (wat heb ik toch met WIT mensen??)

03 jul 2006 10:42
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hebben jullie deze cobalt blauwe CGT gezien ? Sorry voor de slechte kwaliteit.Moest foto nemen door het glas...
Er werd ons verteld dat de donderdagmorgen Koning Carlos van Spanje op bezoek ging komen. Zou dit zijn bestelling zijn ? :roll:

Afbeelding

03 jul 2006 11:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
leuk verhaal om te lezen Rufie, en zeker en vast te benijden!!!

Mooi ook dat je je dag in stijl afsluit in een luxe-hotel...kan je je vrouw enkel mee plezieren 8)

03 jul 2006 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Leuk verslag....kan ik zien wat ik gemist heb :D Ik zou aanvankelijk mijn KJN in Leipzig ophalen, maar toen ik hoorde dat dit 1200 euro ( bovenop de normale aflever- en transportkosten) moest kosten, heb ik er maar van af gezien...niet zozeer vanwege het geld, maar wel vanwege het feit dat men je dubbel laat betalen...principiël dus 8)

Ton

03 jul 2006 12:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Geluksvogel ;)

03 jul 2006 12:26
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Geluksvogel ;)

Jaaaaa, zo voel ik me ook.
Toch goed dat de prijs bij een Porschist is terecht gekomen. Bij de andere winnaars was het enthousiasme niet zo echt te merken. Ze waren zo stil, stelden nauwelijks vragen en waren na de lunch bijna direct vertrokken :shock:
Wij zijn natuurlijk nog een beetje blijven hangen, nog een babbeltje gedaan hier en daar. Meisje van de shop zei : misschien word je nog een toekomstige Porsche rijder ! Ik antwoordde dat ik met mijn Porsche gekomen was en toen werd ze heel enthousiast en vroeg ze spontaan of ze me met iets kon plezieren, of ik brochures wou. Uiteraard zei ik. Ze deed een telefoontje en na 5 minuten kreeg mijn vrouw en ik elk een pakket met brochures van de 997 turbo en GT3, poster van de Carrera GT en nog wat andere folders. Super service !

Instructeur kwam er toen ook nog bij en vroeg of die 928 :shock: van mij was. Vond het een super Porsche.
Wel bizar dat een Porsche instructeur nog niet de de 968 en 928 uit elkaar kan houden :roll: :D .

@Peperbus : 1200 vind ik toch ook wel echt overdreven.

03 jul 2006 12:34
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mooi verslag Rufie. Erg leuk om te lezen dat jullie het zo naar jje zin hebben gehad. Die prijs is inderdaad aan de juiste toe gekomen.

En nu afkicken dan maar :wink:

03 jul 2006 13:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Grappig dat je vrouw nu ook om is. Wordt loten wie er in het vervolg mag rijden. :wink:

03 jul 2006 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mooi verslag om te lezen :!: :wink:
geniet er nog maar ff van.......................

04 jul 2006 10:42
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Hey Rufie

Leuk verslag om te lezen en top dat je zo genoten hebt,
hoefde je eindelijke eens niet andere forummers op sleeptouw
nemen bij een P evenement.

Heb je nog verder wat genetwerkt en telefoonnummers uitgewisseld
voor een volgende P happening :?:
Schrijf ik me bij deze in :wink:

04 jul 2006 19:31
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Iemand van Rennlist heeft een foto van mij aangepast. Ben er blij mee :D

Afbeelding

06 jul 2006 22:03
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
LOL :wink:

06 jul 2006 22:11
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Stoere foto!

06 jul 2006 22:17
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Gave ervaring Rufie!

Wij zijn natuurlijk allemaal STINKEND jaloers, alleen laat niet iedereen dat merken..... :lol:

Mooi dat je vrouw nu óók graag in de Porker stuurt en wellicht net zo gek wordt van dit merk.

Op de volgende clubslalom van de NPC is ze natuurlijk van harte welkom om wat rondjes te slalommen. :idea:

06 jul 2006 22:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
rufie schreef:
Iemand van Rennlist heeft een foto van mij aangepast. Ben er blij mee :D

Afbeelding

DIT is een gave foto zeg :!: :!: Ik ben van nature niet snel jaloers, maar hier heb ik moeite mee :wink: :wink: :wink: :lol:

07 jul 2006 9:02
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
hehe, leuke reacties !

Tja, some guys have all the luck :D :wink: :D

Ik zal mijn vrouw eens spreken over die slalom. Nu ze al op circuit gereden heeft en offroad, ziet ze dit misschien wel zitten...

07 jul 2006 10:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Leuk verhaal Rufie, mooi hoor en wat een gave foto zeg :cheers: :P

07 jul 2006 12:59
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
rufie schreef:
Foto's vind je door op het plaatje hieronder te klikken :

Afbeelding

Zeer mooie reportage en duidelijk dat jullie er met volle teugen van genoten hebben.
De fotoojes kan ik niet zien daar als ik op de foto klik ik enkel die ene foto vergrot krijg.

Laatste update 22/10/2013

07 jul 2006 16:02
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Tiens, bij mij lukt het wel.
Gewoon naar mijn blog gaan dan.

07 jul 2006 16:40
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Leuke foto's Rufie.

En hey , weeral zo'n wagens die volgens de Belgische keuring niet toegelaten zijn voor op de openbare weg :twisted:

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

07 jul 2006 20:22
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende