Auteur |
Bericht |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
In December 2007 25300 dollar overgemaakt naar de States tegen de normaal geldende wisselkoers toen [geen afwijkende], transaktiekosten 15 euro, gewoon via telebankieren, stelt geen reet voor.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 apr 2008 23:09 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik dacht dat ik ook een redelijke koers heb gekregen toen ik de mijne kocht maar niet 1:1 met teletekst etc.
|
15 apr 2008 23:11 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Wat ik niet begrijp is dat een Porsche in de US goedkoper is dan in Duitsland. Wie kan me dat eens uitleggen?
_________________________________________ Ben ff weg....
|
15 apr 2008 23:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wisselkoers destijds veel gunstiger in dollars (in 2000 EUR/USD bijv iets van 0.85!) en nauwelijks belastingen op nieuwe auto's?
|
15 apr 2008 23:21 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Ikkeh nie snappuh:
Waar toveren jullie BTW vandaan, ik hoef alleen rest BPM af te dragen. Douane heeft dit meerdere malen aan mij bevestigt(of is dit al inc. BPM gezien het lage bedrag dat jij berekend?). BPM percentage te betalen zijn btw verlaagd naarmate de auto ouder is(terecht ! ), is recent nog topic over geweest. Waarom moet ik mijn garage aanpassen? Heb sinds kort een garage van 5 bij 9 m ter beschikking? Heeft een Porsche een speciale garagedeur nodig, of speciale sloten die je ook met je Porsche autosleutels kan bedienen? Sorry beetje flauw, de garage is al klaar denk ik. Voor afdragen invoerrechten weet ik mij te herinneren dat ik zelf een aankoopbewijs moet overhandigen met aankoopbedrag (btw hij komt niet in NL aan) @Maarten: Dit snapte ik al niet
Kan dat ook als de auto perticulier geregistreerd wordt? En de eigenaar niet meeverhuisd? De oud eigenaar moet dan naar Chambre of Commerce om Eur1 formulier aan te vragen, en dan scheelt mij dat importkosten ofzo? Wat betekent dat effectief als ik 1000 euro importkosten hier moet betalen?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
15 apr 2008 23:23 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nee hoor je dient gewoon 19% BTW af te dragen over aankoopprijs + vervoerskosten. Garage bedoel ik mee aanpassingen koplampen en zijknippers etc.
Laatst bijgewerkt door Maarten op 16 apr 2008 10:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 apr 2008 23:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat betekent effectief dat je die 1000 euro invoerrechten niet hoeft te betalen... en daar ook geen btw (wederom 190 euro) over hoeft te betalen. En ja, dat kan ook als je particulier bent. Is nl omdat je auto uit de EU afkomstig is. Ooit uitgevoerd uit de EU, hoef je bij invoer geen invoerrechten te betalen. Moet je wel een EUR1 form hebben...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2008 23:51 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wat mij toch opvalt in dit soort trajecten is dat de info erover slecht te vinden is. Waarom hebben de douane en de RDW geen sites waarop het allemaal duidelijk wordt uitgelegd. Nu staat het er wel. Ergens. Maar je moet wel erg hard zoeken!
|
16 apr 2008 8:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... omdat dan IEDEREEN z'n auto uit het buitenland gaat halen
|
16 apr 2008 9:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het zal er zeker mee te maken hebben....
|
16 apr 2008 9:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad een samenraapsel van info.
Op www.cartuning-guide.com kun je ook nog wel wat duidelijke uitleg krijgen.
Ik heb uren aan de telefoontjes en bezoekjes besteed bij douane, transport bedrijven en de belastingdienst (makkelijker..... )
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 apr 2008 15:16 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Met alle respect voor degenen die wel via deze route een auto bemachtigen , maar zoveel voordeel zit er dus ook niet in concludeer ik uit het verhaal. Althans niet bij de oudere exemplaren.
Want er wordt vergeten de tijd en telefoonkosten mee te tellen die je kwijt bent om e.e.a. te regelen.
Daarnaast worden de reis- en verblijfkosten (inclusief keuring van de auto) naar de VS ook niet meegerekend in het gehele overzicht. (ik ga ervan uit dat je de auto in ieder geval in het echie wil zien, althans ik wel)
Ik zoek het dan toch maar wat dichter bij huis, maar misschien maakt onbekend ombemind.
|
16 apr 2008 15:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Was ook mijn conclusie TD (zonder I).
Als ik het had gedaan was ik zeker eerst naar de VS afgereisd en als je dan alle kosten in acht neemt is het voordeel maar gering.
Even naar Duitsland kachelen is een stuk makkelijker.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 apr 2008 15:37 |
|
|
horn
PF #57
|
wie betaalt bepaalt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2008 20:39 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Behalve als het om het huishouden gaat toch
|
16 apr 2008 22:23 |
|
|
horn
PF #57
|
bullseye!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2008 22:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Huishouden......
Als je met het Porsche virus besmet bent besteed je daar geen geld meer aan toch
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 apr 2008 23:24 |
|
|
horn
PF #57
|
wel geld, geen tijd (hopen dat totmbo niet meeleest... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 apr 2008 6:44 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Kosten telefoontjes en heen- en weer reizen waren er in mijn geval niet(of minimaal), Heb mijn auto gekocht van Pelicanpartsforummember(leuk lingo woord), alles geregeld met contracten om zaken wat zekerder te stellen. Was al een PPI daar gedaan voordat de auto de verkoop in ging(zelfde als AKK hier).
Belkosten--> bel even via 0900-1443--> 2 ct per minuut, hoef je daar ook niet over wakker te liggen(wel naar vast nummer bellen in vs, en liefts ook zelf met vast nummer)
Ik vind het wel erg slordig van de douane dat zij deze zaken zo niet naar mij gecommuniceerd hebben. Ik dacht mij zeer goed voorbereid te hebben(tsja ben en blijf dnek ik nog maar een broekie ) op alle kosten die ik kan verwachten.
Eens kijken of ik een EUR1 document kan regelen(via de oud eiegnaar), zou al heel wat schelen.
Erg bedankt voor commentaars jongens, ik houd jullie op de hoogte van vorderingen in andere topic(even voorstellen).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
17 apr 2008 11:39 |
|
|
horn
PF #57
|
PPI door de vorige eigenaar. Heb ik ook ervaring mee
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 apr 2008 17:45 |
|
|
Melenroom
Boxster
|
EUR1 document = hoop gezeur
Mijn ervaring is dat niet gemakkelijk voor elkaar te krijgen.
De verkoper heeft er geen (financieel) belang bij maar moet wel een hoop (in zijn ogen ) regelen.
Al met al blijft het toch goedkoper om een Porsche uit Amerika te importeren.
Je moet alleen een beetje geduld hebben.
|
17 apr 2008 19:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... en geluk hebben
|
17 apr 2008 20:28 |
|
|
hobbyauto
911Noord-Holland
|
Ik heb recentelijk een 911 RS(A) uit Amerika ingevoerd.
Vandaag tijdens BPM aangifte vernomen dat de 911 voordat BPM aangifte kan plaatsvinden eerst nog een EU typegoedkeuring // onderzoek dient te gaan plaatsvinden.
Het onderzoek ofwel deze EU type goedkeuring kan bij het RDW testcentrum in Lelystad plaatsvinden. Kosten circa 1000 EURO.(wachttijd 1,5 maand) Daarna kan ik de 911 weer komen aanbieden bij een BPM aangifte bureau. Lekker k.....
Als alternatief kan ik de 911 ook in Duitsland laten registreren. Kosten circa 1500 EURO. Een onderzoek of keuring zal niet plaatsvinden. Vervolgens kan ik de 911 in Nederland weer aanbieden voor BPM aangifte.
Ik heb liever geen onderzoek bij een testcentrum (er is nogal wat aan de auto geprepereerd) Mijn hobby is rijden, het wachten ben ik een beetje zat.
Wie heeft hier ervaring mee en weet een adres of bedrijf die zit kan verzorgen.
Alvast bedankt, Hobbyauto
_________________________________________ 993 2S
|
17 apr 2008 20:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het vervelende is dat ze je gewoon foute info geven maar dat jij je daar nooit op kunt beroepen. Leuker kunnen ze het niet maken.....
|
19 apr 2008 21:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja, dan heet je JasjeDasje en dan ben je ook nog een broekie...
Mijn ervaring is anders. Het is nl heel weinig geregel. Mijn zwitserse verkoper had er nul problemen mee.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 apr 2008 21:26 |
|
|