Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 21:13

Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
close encounter met voetje 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
kan natuurlijk ook zo zijn dat steeds meer mensen niet meer de moeite nemen aangifte te doen...

01 mei 2007 17:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Marco;

Als het aantal geregistreerde aangiftes de enige basis is waarop de criminologie conclusies trekt begin ik morgen ook mijn eigen wetenschap....

01 mei 2007 17:34
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik ben bang dat ik je alvast succes ga wensen :wink:

01 mei 2007 17:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
cijfers zijn helaas op vele manieren uit te leggen. vraag anders een advies aan Koos... :idea:

01 mei 2007 18:27
Profiel
Bericht 
Ik denk dat het een combinatie van beiden is.

Enerzijds weten we nu ook veel meer door de moderne media; je kunt al journaal kijken op je gsm.

Anderzijds denk ik ook dat normen en waarden vervagen. Ouders werken meer (ja, inderdaad, lees: vrouwen) waardoor kinderen meer op zichzelf aangewezen zijn. Ze worden ook véél meer met geweld geconfronteerd. Op de tv, in films, in videoclips, noem het maar op.

Of de cijfers nu kloppen of niet, door deze omstandigheden onstaat er in iedergeval een gevoel van onveiligheid.

Wat vooral de frustratie in de hand werkt, is denk ik de verhouding misdaad-straf. En of nu wel of niet bewezen is of door straf de misdaad afneemt, bij een langere straf is de dader in iedergeval langer uit de running. En voor de betrokkenen geeft het enigzins een gevoel van rechtvaardigheid.

Als er geen gevoel van rechtvaardigheid meer is, gaat men recht in eigen hand nemen en of dat nu een vooruitgang is ...

01 mei 2007 19:17
PorscheForum Rakker
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Lydia;

Precies wat je zegt: tussen de gevoelsmatige beleving van veiligheid en de cijfermatige onderbouwing daarvan zit een wereld van verschil. Heb wel eens horen beweren dat een te groot gevoel van veiligheid de feitelijke veiligheid in gevaar brengt omdat men onachtzamer zou worden.
Geldt in elk geval wel bij verkeersveiligheid....

01 mei 2007 21:32
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Lydia ik ben het 100% met je eens.

Al is die rechtvaardigheid moeilijk uit te leggen aan mensen. Iemand die een ander van het leven beroofd zijn we het veelal wel over eens dat daar lange gevangenisstraffen op staan. Maar de kleinere criminaliteit is soms moeilijk te verkroppen voor mensen.
Zo iemand die een deuk in je auto trapt krijgt om en nabij de 20 uur werkstraf terwijl je als gedupeerde een enorm deuk in je ego hebt dat niet met 20 uur verdwenen is.

Ben blij dat ik geen rechter ben want dat is absoluut een lastige taak.

01 mei 2007 22:45
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
En de waarde van die 20 uur staat ook in geen verhouding tot het schadebedrag! Dus eigenlijk heeft meneer een koopje, de reparatie betalen zal een stuk duurder en lastiger zijn dan 20 uur schoffelen, met dit weer en alle kortje rokjes amper een straf te noemen...

01 mei 2007 22:50
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dus net zo lang schoffelen voor 5 euro per uur tot het schadebedrag is behaald. Door schoffelinstelling uit te keren aan de gedupeerde. :idea:

01 mei 2007 22:52
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Tegenwoordig kan het schadebedrag en eventuele smaad geheel op dader verhaald worden.
Hoe lang het dan duurt voor je je geld binnen hebt.....
Het CJIB dat deze vorderingen int kan soms zeer ruime afbetalingsregelingen treffen.

01 mei 2007 22:55
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Vandaar mijn oplossing... kan ook met bejaardenwassen of grafitti verwijderen... :wink:

01 mei 2007 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Porschisten;

De straf inzake vernieling gaat toch veelal gepaard met de verplichting tot het vergoeden van de schade? Los van het verhaal van de veren en de kale kip natuurlijk....

01 mei 2007 23:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dat is wat zegmaarMaurice hierboven aangeeft. alleen hebben die kippen inderdaad vaak geen veren. Daarom zeg ik: klussen met je donder en meteen de opbrengsten rechtstreeks naar het slachtoffer over laten maken.

01 mei 2007 23:06
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat zou idd de ideale oplossing zijn en teglijk een les die ze nooit meer vergeten.

Voorbeeldje :arrow: Schade 2000€ :arrow: schoffelen aan 5€per uur aan een 38 uren week :arrow: 10,5 week schoffelen (of andere taken) dus. Ze zullen een volgende keer wel eerst even nadenken

Laatste update 22/10/2013

02 mei 2007 12:30
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
911-lover schreef:
Voorbeeldje :arrow: Schade 2000€ :arrow: schoffelen aan 5€per uur aan een 38 uren week :arrow: 10,5 week schoffelen (of andere taken) dus. Ze zullen een volgende keer wel eerst even nadenken

Wat zullen de perkjes er dan mooi uitzien :wink: :mrgreen:

02 mei 2007 15:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ja, of de bejaarden glimmen als een spiegel... :wink:

moet toch iets mee te doen zijn - iedereen klaagt over onderbezetting in de zorg omdat de zorgmedewerkers er zoveel taken bij moeten doen. Laat de facilitair uitvoerende en schoonmaak taken door 'de boefjes' doen, en dan kunnen de zorgmedewerkers weer handjes aan het bed spelen... :idea:

02 mei 2007 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Horn;

Maar dan krijgen we weer het vraagstuk of het wenselijk is om onze oudjes en hulpbehoevenden aan zo'n crimineel stuk vreten toe te vertrouwen. Voor je het weet jatten ze het beddengoed.... :roll:

02 mei 2007 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Moet er anders niet aan denken dat mijn hulpbehoevende oma van 97 binnenkort gewassen wordt door zo'n marokkaans (of turks of fries of brabants) pubertje van een jaar of 18.... :roll:

02 mei 2007 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
hansv je was me voor..

02 mei 2007 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
Ik ben ervoor om de delinquentjes aan de gedupeerde ter beschikking te stellen. Zo hebben drie partijen er wat aan. Weet nog wel een paar klusjes te bedenken tegen 5 euro/uur (en reken maar dat ie in de gaten gehouden wordt). Vind dan wel dat ze een werktenue aanmoeten (zwart/ wit gestreept pakkie met bijpassende pet bijvoorbeeld) 8)

ps in Amsterdam is de plansoenendienst (en straatvergers) volgens mij al veelal vertegenwoordigd door taakstraffers (heb ik wel eens gehoord...)

02 mei 2007 16:31
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
in bilthoven worden de plantsoenen ook (klote) geschoffeld door (ex-)delinquenten.

Ik zeg dan ook niet het wassen van bejaarden, maar het schoonmaken, spoelkeukens, magazijn opruimen, tuintje harken, afval ophalen etc, zodat de zorgmedewerkers de echte zorgtaken (waaronder ik het wassen ook schaar) kunnen doen!

02 mei 2007 16:51
Profiel
Bericht 
Precies, nét zoals in America: ketting aan hun poot met een zware bal eraan en schoffelen maar :D

Of chemische toiletten reinigen na een openluchtconcert :wink:

Of bekers oprapen na koninginnedag ...

02 mei 2007 19:16
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Op de knieën aardappels rooien (ja met de hand :D), tulpenkoppen (en de opzichters, ik dus :D, krijgen stevige knuppels en tasers), puin sorteren, etc.

02 mei 2007 19:39
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
991.1 gts
tholen
Bericht 
nou op het moment kunnen ze de boeren wel helpen met het land te sproeien.met zo een mooi klein gietertje van toychamp.

anton964

02 mei 2007 23:20
Profiel
Bericht 
Maak ik vanavond ook nog wat mee.

Twee jochies van een jaar of 12 bellen de hele avond bij me aan en lopen hard weg. Errug leuk, maar bij de 5e keer lach ik al wat minder hard. Om 20.30 uur loop ik een rondje met de hond en als ik bij mijn huis sta, zie ik de 2 achter een auto verstopt staan. Dus ik zeg: jongens, het was hartstikke lachen, maar zoek nu maar even een andere deurbel, waarna ze hevig scheldend wegrennen.

Nog geen kwartier later staan ze er wéér, maar dan met 2 grotere knapen er bij, van ik schat zo'n jaar of 16. Gaan ze met z'n vieren vlak voor m'n huis staan en dan maar naar binnen kijken.

Dus ik ga aan de andere kant van het glas voor hun staan en blijf hen strak aan kijken. Ze staan te schreeuwen en gebaren te maken. Een buurman tegenover me sommert ze te vertrekken. En nog geen half uur later staan ze er weer. Niet alleen op de bel drukken maar ook op de deur bonzen. En natuurlijk weer schreeuwen en schelden.

Ik vind dat nu niet echt leuk meer ... :(

05 mei 2007 23:18
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende